Gå till innehåll

ARTIKEL: Kens Aftonbladet-artikel


bossbaver

Recommended Posts

Varför idiotiskt?

 

Jämförelsen gällde huruvida man i princip alltid kommer att genomgå en personlighetsförändring för att man som ung blir snuskigt rik.

 

Varför skulle det vara skillnad om man vunnit pengarna på tennis eller poker? Varför skulle det vara större risk att bli uppblåst för att man tjänat grovt med stålar vid ett pokerbord istället för på tennisbanan?

 

Jag har inte jämfört tennis med poker, bara exemplifierat att man som ung kan bli rik utan att bli en skitstövel.

 

Motivera gärna er kritik mot den liknelsen istället för att bara säga att den är dålig.

 

Spydah har argumentation i sitt inlägg, om att det tog längre tid för Edberg att bli rik än för A D, men jag tycker inte att det är relevant. Edberg var i världstoppen och snorrik som ännu yngre än Unreal, och han hade inte varit på riktig toppnivå särskilt länge innan miljonerna började trilla in. Visst, han hade spelat tennis länge, men på samma sätt har säkert Unreal spelat kort, och med stor sannolikhet också poker, längre än den tid han gjort avtryck på hög nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte jämfört tennis med poker, bara exemplifierat att man som ung kan bli rik utan att bli en skitstövel.

 

tycker jag att du gör, du jämför en pokerspelare med en tennisspelare vilket i sin tur leder till att man ser till vad dom tjänat sina pengar på, vilket i detta fall då var tennis och poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså,

 

jag tror nog att risken att bli uppblåst är extremt mycket mindre vid en tennisspelare eller vilken sport som helst iofs, än en pokerspelare.

 

Du tycker och tror mycket du, men du får gärna skriva varför du tycker som du gör också.

Jag TYCKER att skogis_72's resonemang är korrekt och relevant. Jag ser inte varför någon som blir rik ung på poker med större sannolikhet skulle tappa fotfästet än någon som blir det genom något t.ex tennis, eller för den delen någon annan sport. Det har med personligheten och uppfostran som tidigare nämts i tråden att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det är lättare att tappa fotfästet efter att ha blivit rik snabbt än efter att ha blivit det sakta men säkert (med invänjning och anpassning) säger sig ju självt, jag förstår inte hur det ens kan ifrågasättas. Det typiska extremfallet är ju lottovinnaren som ett år senare har bränt allting på lyxkonsumtion.

 

Sen som någon sa är det ju mycket riskablare om man förlorar fotfästet i poker, eftersom man då kan tänkas förlora allt. I tennis eller andra idrotter finns inte samma nersida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men snälla, sluta länka till Fuskkenta.

 

Och ja, TLK är jävligt smart. Det korrelerar inte skitstarkt med att ha ordning på sitt liv dock. Vilket ett studiebesök på er lokala högIQ-förening snabbt visar.

 

Tror inte det är något större problem att tappa fotfästet lite. Skulle väl vara om han är lite maniskt lagd, och då är han ju fucked oavsett. Oavsett så lär han ju vara i ett bättre läge att göra det bästa av situationen än bortåt 99% av befolkningen.

 

Sant, att vara toppidrottsman kräver långt mycket mer ödmjukhet än att vara pokerspelare.

Snälla, det kräver talang och motivation inte ödmjukhet. Ska man vara lagspelare så kräver det ju en viss ödmjukhet, men det är knappast prioriterat så länge man kan samarbeta på plan.

 

Sen fattar jag inte riktigt varför folk tycker att han ska vara ödmjuk. Han är smartare, duktigare och rikare än de flesta på planeten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alex är väl as-smart och med i både Mensa och de andra über-IQ-klubbarna, om jag inte missminner mig.

 

Som Mensa-Carro som var med i Big Brother för ett par år sedan alltså?

 

;)

 

Sen är det ju klart. Vem fasen bryr sig om han skulle tappa fotfästet eller ej? Ärligt talat skiter ju folk i om han är dryg eller inte. Det är väl upp till honom så länge han inte är ett affischnamn för något företag och behöver visa ett visst anséende utåt, som exempelvis en tennisspelare behöver.

 

Ungefär som Stureplansbrats som fått 50 millar av sin farsa. Visst de får väl vara hur dryga och rika de själva känner för. Vem bryr sig egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I övrigt kan man ju säga mycket om Ken, men "Jante-Kenta" var nog det minst passande öknamnet du nånsin kunde ha kommit på...

 

På vad sätt? Det finns ingen pokerskribent som rackar ner på framgångsrika pokerspelare som Fuskar-Kenta. En apa kan spela SnG:s. Pokerspelare X är en brat som bara har tur. TLK kommer tappa fotfästet. Själv är Fuskar-Kenta störst, bäst och vackrast. När han förlorar är det alltid ren otur.

 

Att han snackar skit om Jante-lagen betyder inte att han inte praktiserar den själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde själva poängen med att bli löjligt rik var att tappa fotfästet. Vad är meningen med att ha högvis med kosing om man inte tänker använda det?

 

2 miljoner dollar är inte så jättemkt om man tänker på sin livsförsörjning.

 

Nä, det motsvarar ju ungefär bara en månadsinkomst på ca 60 000 Kr per månad i ett helt arbetsliv innan skatt. Är ju ingenting ju..... Sen om man räknnar med ränta på ränta vid investeringar i lite fonder och så, viilket innebär att han fullt realistiskt kan plocka en miljon per år där också innebär ju nästan att han är pank... Han får väll ta ett jobb på Burger King eller nåt... (Sarkistisk, Sarkistisk)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det roliga är ju att 2 miljoner dollar är vad han MINST har, eftersom han satt med 1mille$ på två bord, han brukade sitta ner med en mille$ på sina bord där på slutet för att dem måste ändå lasta in mer om dem får en liten downswing(dem som lastar in för 100k$.... vadå... det är 50bb?).

 

kan garantera att han hade tjänat 2mille$ INNAN han ens började med full tilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan garantera att han hade tjänat 2mille$ INNAN han ens började med full tilt.

 

Tänk på att han började med att spela 500-1k på full tilt och då oftast bara ett eller ibland två bord. Det var först när han hade vunnit en del på den nivån som han gick upp och började spela 1k-2k. Så han hade inte rulle för det innan han började på fulltilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

ramz, med andra ord har han ca 6 mille $ i sin totala br då du yrkar på att han kör efter regelmässig bankrullekrav. Vilket jag egentligen tror han var nära redan innan efter ha krossat cryptos 300/600 i x antal månader.

 

erik123 är ju den ende som han anser vara i närheten av sig själv.......

höga tankar? kanske.. men jag tror och vill tro att han har rätt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...