Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tänkte göra ett försök att på allvar lära mig 7CS. Har "provat på" lite grann förut men inte spelat seriöst, läst böcker och annat som jag gjort inom hold'em.

Mitt vanliga spel är annars FL $1/2 10-manna hold'em på cryto där jag gör ungefär +1½BB/h på spelet och +4BB/h i bonus.

Det här är hursomhelst min plan.

Läsa igenom "Seven card stud for advanced players" en första gång. (Snabb genomläsning utan strörre reflektion för att få en grund.)

Spela en handfull (<10) ganska korta (typ 30-45 min) sessioner på FL7CS $0.25/0.50 och gå igenom handhistories för samtliga dessa händer.

Parallelt med detta gå tillbaks till avsnitt i 7CS for AP som känns relevanta och studera dessa mera nogrannt.

Posta de händer jag har mest frågor kring här på HH-forumet (förhoppningsvis blir det inte så många att folk blir irriterade.)

Sedan tänkte jag börja köra på cryptos FL $1/2 7CS bord och förhoppningsvis kan man väl då vara en vinnare.

Några synpunkter på denna plan? Verkar det vettigt?

/Bjorn

PS: Vet inte riktigt om detta skall vara här eller på Poker OT men lägger det här så länge...

* Lite RP - QoS *

• 2 weeks later...
Postad

Hur har det gått?

Gör ungefär samma sak just nu, utan att egentligen ha lirat så mkt 7-stud innan men jag har god koll på pokerteorin men behöver mkt träning känns det som. Läser också 7CSAP atm, för att få lite koll men men det känns som alldeles för hög nivå (riktad mot middle/high live) om man ska spela på småborden, många koncept behövs helt enkelt inte. Dock är de grejerna om lösare spel applicerbara.

Tänkte slaska på 0.5/1 på party ett tag för att få lite känsla o sen vandra uppåt, är crypto nätverket för stud eller? Har inte hunnit kolla runt så mkt på actionen

• 3 weeks later...
Postad

Jag har också blivit lite småsugen efter att ha testat några timmar. Finns det någon bra sida på nätet som "sammanfattar" spelet på liknande sätt som gdaily gjort i en tråd lite längre ner? 7cs för texasspelare vore fint ;)

Och en annan sak. Om man ska spela om seriösa pengar känns det som om man i princip måste använda något program som håller reda på vilka kort som fortfarande lever osv, särskilt om man vill spela fler än ett bord. Finns det något sådant. Tillåtet? Moraliskt?