Gå till innehåll

Miami: Lås tack!


Miami

Recommended Posts

Hitta lillplusset idag, rätt skönt efter 6 raka backdagar. +130, låg ner 900 ett tag så det känns som en stor seger.

 

Jag är inne i en sån där period där jag får alla mina c-bets raisade eller floatade. Sjukt jobbigt och det är extremt lätt att jag halkar in på linor där jag sitter och skjuter tom bara för jag vägrar tro att dom kan träffa hela tiden. Men det kan dom. Nåja, inga katastrofer idag förutom en helt sjuk hand där jag hamnar all in med 99 preflop mot en kille som jag vet bara reraisar med AK och mellan/låga pp. Alla höga pp trappar han med, så sjukt taktik, han har 11 i preflop raise men är all in med AK och typ 77 som ingen annan jag sett. Nåja, han hade AKs och min hand höll. Han var inte glad i chatten efteråt. Rätt kallt spel av mig men jag kunde inte låta bli och jag hade ju faktiskt rätt.

 

Borsett från såna (99 handen) helknäppa spel vill jag påstå att mitt spel har funkat bra. Mkt av det har jag Ebisumaru att tacka för, han har kollat ett par sessioner när jag spelat och gett mkt bra input. För mig är det en sån otrolig trygghet att få hjälp. Inte bara för att man täpper till luckor utan oxå för man vet man är progressiv med sitt spel och inte bara harvar vidare i gamla vanor. Kort sagt, en mkt bra investering tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 483
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Men tilt på mig och mitt spel just nu. Jag håller precis på att lära mig massa grejer och samtidigt som jag har fullt upp med det sitter jag och blir badbeatad. Det leder till att jag missar massa självklarheter som jag VET jag kan men jag får så jäkla dåligt självförtroende att jag spelar sämre.

 

Jag funderar seriöst på att bara lira NL 200 några tusen händer så jag kan stabilisera mitt spel. Nu är jag inne i en mkt jobbig negativ spiral.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men tilt på mig och mitt spel just nu. Jag håller precis på att lära mig massa grejer och samtidigt som jag har fullt upp med det sitter jag och blir badbeatad. Det leder till att jag missar massa självklarheter som jag VET jag kan men jag får så jäkla dåligt självförtroende att jag spelar sämre.

 

Jag funderar seriöst på att bara lira NL 200 några tusen händer så jag kan stabilisera mitt spel. Nu är jag inne i en mkt jobbig negativ spiral.

 

Har mött dig lite på 400NL, 500 händer har jag på dig. Det går inte att veta hur folk spelar efter 500 händer, tycker du drar för stora slutsatser efter några få händer som med Motommy, du har honom på 40/20 såg jag men jag har honom på 33/12 på 1k händer, kanske du har fler händer på honom?

Det enda jag har märkt är att du har lite svårt för att spela turn, men som sagt jag har bara 500 händer på dig, kanske vara en tillfällighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har mött dig lite på 400NL, 500 händer har jag på dig. Det går inte att veta hur folk spelar efter 500 händer, tycker du drar för stora slutsatser efter några få händer som med Motommy, du har honom på 40/20 såg jag men jag har honom på 33/12 på 1k händer, kanske du har fler händer på honom?

Det enda jag har märkt är att du har lite svårt för att spela turn, men som sagt jag har bara 500 händer på dig, kanske vara en tillfällighet.

 

Nej det är nog inte tillfälligheter, jag är inte speciellt skicklig NL-spelare har ju bara spelat i 7-8 månader. Du får gärna posta några händer där jag spelar knasigt på turn om du orkar. (du kanske tänker på händer jag postat i dagboken iof?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här msnloggen kan ju samanfatta hur det går. Jag jobbar jäkligt mkt med mitt spel så hoppas att det ger resultat snart.

 

Klas- säger:

jag backar 109 dollar om dan i snitt i augusti

 

Anders säger:

hehe, itne jättebra

 

Anders säger:

du har blivit som mig nu

 

Anders säger:

får jobba för att ha råd att baca på pokerna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här msnloggen kan ju samanfatta hur det går. Jag jobbar jäkligt mkt med mitt spel så hoppas att det ger resultat snart.

 

Klas- säger:

jag backar 109 dollar om dan i snitt i augusti

 

Anders säger:

hehe, inte jättebra

 

Anders säger:

du har blivit som mig nu

 

Anders säger:

får jobba för att ha råd att backa på pokern

 

:-D Jag bjuder på den!

 

*rättar mina felstavningar*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska försöka bättra mig på att uppdatera dagboken om det ska vara någon idé att ha den kvar. När jag startade min första dagbok var det för att få input på mitt spel och lära känna pokerspelare. Jag hade inte en enda kompis som lirade poker på den tiden. Det som har hänt sen dess är att jag nu har massa bra pokerkompisar och kontakter som hjälper mig när jag har funderingar och behöver hjälp. Det gör att det inte är lika akut att posta händer här. Dessutom skiljer sig deras svar rätt ofta från dom som postas i min dagbok.

 

Ytterligare en grej är att jag outar rätt mkt av mitt spel och jag ser hela tiden folk vid borden som vet vem jag är men jag har fram tills dom väljer att säga något ingen aning om vilka dom är. Vet inte om det egentligen spelar någon roll för mitt spel men tvivlar på att det är positivt.

 

Jag tycker att jag har varit ganska duktig på att posta även när jag backar, men den här extremt jobbiga och långa downsvingen jag är i nu har nästan knäckt mig pokermässigt. Jag har bara inte orkat posta whine efter whine efter whine. Orkar inte räkna ut det men jag tror jag har 5 dagar som jag plussat den här månaden, och jag har nog lirat alla dagar utom några få. Back 17 inköp och det bara känns rätt trist.

 

Eftersom jag är här så plussade jag idag. 2,7k plus över 2k händer. Ska försöka få in rätt mkt händer nu på slutet av månaden så jag kan få lite extra i ett rake race. Om jag öht lyckas plussa nåt får det ses som bonus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska försöka bättra mig på att uppdatera dagboken om det ska vara någon idé att ha den kvar. När jag startade min första dagbok var det för att få input på mitt spel och lära känna pokerspelare. Jag hade inte en enda kompis som lirade poker på den tiden. Det som har hänt sen dess är att jag nu har massa bra pokerkompisar och kontakter som hjälper mig när jag har funderingar och behöver hjälp. Det gör att det inte är lika akut att posta händer här. Dessutom skiljer sig deras svar rätt ofta från dom som postas i min dagbok.

 

Ytterligare en grej är att jag outar rätt mkt av mitt spel och jag ser hela tiden folk vid borden som vet vem jag är men jag har fram tills dom väljer att säga något ingen aning om vilka dom är. Vet inte om det egentligen spelar någon roll för mitt spel men tvivlar på att det är positivt.

 

Jag tycker att jag har varit ganska duktig på att posta även när jag backar, men den här extremt jobbiga och långa downsvingen jag är i nu har nästan knäckt mig pokermässigt. Jag har bara inte orkat posta whine efter whine efter whine. Orkar inte räkna ut det men jag tror jag har 5 dagar som jag plussat den här månaden, och jag har nog lirat alla dagar utom några få. Back 17 inköp och det bara känns rätt trist.

 

Eftersom jag är här så plussade jag idag. 2,7k plus över 2k händer. Ska försöka få in rätt mkt händer nu på slutet av månaden så jag kan få lite extra i ett rake race. Om jag öht lyckas plussa nåt får det ses som bonus.

 

Riktigt gött pluss ! Kan behövas kanske i denna tunga period. Keep it up!

Posta på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska försöka bättra mig på att uppdatera dagboken om det ska vara någon idé att ha den kvar. När jag startade min första dagbok var det för att få input på mitt spel och lära känna pokerspelare. Jag hade inte en enda kompis som lirade poker på den tiden. Det som har hänt sen dess är att jag nu har massa bra pokerkompisar och kontakter som hjälper mig när jag har funderingar och behöver hjälp. Det gör att det inte är lika akut att posta händer här. Dessutom skiljer sig deras svar rätt ofta från dom som postas i min dagbok.

 

Ytterligare en grej är att jag outar rätt mkt av mitt spel och jag ser hela tiden folk vid borden som vet vem jag är men jag har fram tills dom väljer att säga något ingen aning om vilka dom är. Vet inte om det egentligen spelar någon roll för mitt spel men tvivlar på att det är positivt.

 

Jag tycker att jag har varit ganska duktig på att posta även när jag backar, men den här extremt jobbiga och långa downsvingen jag är i nu har nästan knäckt mig pokermässigt. Jag har bara inte orkat posta whine efter whine efter whine. Orkar inte räkna ut det men jag tror jag har 5 dagar som jag plussat den här månaden, och jag har nog lirat alla dagar utom några få. Back 17 inköp och det bara känns rätt trist.

 

Eftersom jag är här så plussade jag idag. 2,7k plus över 2k händer. Ska försöka få in rätt mkt händer nu på slutet av månaden så jag kan få lite extra i ett rake race. Om jag öht lyckas plussa nåt får det ses som bonus.

 

Hang in there bro, och byt sajt till du-vet-vilken ;)

 

Var samma för mig på iPoker ang det du säger om att folk känner igen en :D Hänt några gånger att jag blivit konstant trebetad av någon och undrat vafan som händer, innan de lite senare givit sig till känna :mrgreen: Känns som rätt många brukar säga hej direkt när man hamnar på samma bord dock. Men hur många som vet vem man är och inte säger det är ju rätt svårt att uppskatta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ytterligare en grej är att jag outar rätt mkt av mitt spel och jag ser hela tiden folk vid borden som vet vem jag är men jag har fram tills dom väljer att säga något ingen aning om vilka dom är.

 

Du skulle ha döljt ditt nick. Tror väl iofs inte att man röjer så mycket mer än att man är en regular, och att man därigenom blir 3-betad/floatad lite mer av okända innan de egentligen ska hunnit få en uppfattning om ens spel. Men det tar ju inte så länge innan det är utjämnat.

 

Och ja, jag har kännt igen ditt nick och 3-betat dig onödigt mycket under de allra första händerna vi lirade 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grindstuga hos mig igår. Aim4vegas och Urmyrakeback tittade förbi för att köra några söndagsturrar och lite CG. Jag hittade backet som vanligt medan Urmyrakeback bevsade att det visst går att plussa från min IP. Kan inte påstå jag är jätteförtjust i den vetskapen. En grej mindre att skylla på. Men vafan, har ju alltid kvar riggen.

 

Lite mer allvarligt så hade jag flera sjukt jobbiga lägen med set ups där jag sitter med floppat set vs turnad färg och sen stege. Torskade båda dom händerna och jag var back för dagen. Hittade en mkt tveksam syn med rivrad Q-högfärg mot en tomte. Han ställer rakt in i mig för pott ungefär och jag är hyfsat säker på jag har köpt ut på river men det visar sig att han rivrade en SF.....ska inte gnälla för mkt på den handen, jag borde vikt. Jobbigare var det dock med den regular som 2 outa mig för fulla stackar. Jag har inget flyt helt enkelt. Spelet är inte dåligt även om det kan vara lite svajigt till och från.

 

Nåja, allting har sin tid antar jag. Fråga är bara när fan det är min tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grindstuga hos mig igår. Aim4vegas och Urmyrakeback tittade förbi för att köra några söndagsturrar och lite CG. Jag hittade backet som vanligt medan Urmyrakeback bevsade att det visst går att plussa från min IP. Kan inte påstå jag är jätteförtjust i den vetskapen. En grej mindre att skylla på. Men vafan, har ju alltid kvar riggen.

 

Lite mer allvarligt så hade jag flera sjukt jobbiga lägen med set ups där jag sitter med floppat set vs turnad färg och sen stege. Torskade båda dom händerna och jag var back för dagen. Hittade en mkt tveksam syn med rivrad Q-högfärg mot en tomte. Han ställer rakt in i mig för pott ungefär och jag är hyfsat säker på jag har köpt ut på river men det visar sig att han rivrade en SF.....ska inte gnälla för mkt på den handen, jag borde vikt. Jobbigare var det dock med den regular som 2 outa mig för fulla stackar. Jag har inget flyt helt enkelt. Spelet är inte dåligt även om det kan vara lite svajigt till och från.

 

Nåja, allting har sin tid antar jag. Fråga är bara när fan det är min tid.

 

Håll ut bara kompis. Någon gång vänder riggen till din favör, och då hittar du säkerligen jätterushen. Titta bara på min rigg jag fick efter 3 backmånader :shock:

 

Kämpa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grindstuga hos mig igår. Aim4vegas och Urmyrakeback tittade förbi för att köra några söndagsturrar och lite CG. Jag hittade backet som vanligt medan Urmyrakeback bevsade att det visst går att plussa från min IP. Kan inte påstå jag är jätteförtjust i den vetskapen. En grej mindre att skylla på. Men vafan, har ju alltid kvar riggen.

 

Jag tar bara 300 kr per timme för att sitta jämte när du spelar, då har du sjukt värde. Du såg ju bara hur det gick förra gången. Ring om du är sugen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tar bara 300 kr per timme för att sitta jämte när du spelar, då har du sjukt värde. Du såg ju bara hur det gick förra gången. Ring om du är sugen.

 

 

Fan jag skulle gifta mig med dig för den riggen. Seriöst.

 

Ni andra som postar och tipsar om läckor eller bara droppar några uppmuntrande ord, ett stort tack till er. Det är mkt trevligt av er och jag uppskattar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis avslutat en session som landa på sköna +2,2k. Det betyder att jag är 800 upp på månaden, eller stabila 0,27ptbb/100 över månaden. lol.....Fortfarande $3k kvar tills jag är tillbaka där jag var för 20k händer sen men nu jäklar ska det vända.

 

Hursom, har en polare som kommer över i kväll så det blir mer lir senare men tänkte lika bra att fira (den relativa) segern i förskott, annars är det väl risk det inte blir nåt firande alls.

 

Bjuder på några roliga händer för att fira jag evetuellt tagit mig ur min downsving och som motvikt till mitt whine tidigare.

 

- rambaldi11 sitting in seat 3 with $1714.94

- kirre666 sitting in seat 4 with $252.87 [Dealer]

- CrispyBicep sitting in seat 5 with $494.90

- Klonkosauros sitting in seat 6 with $686.20

 

CrispyBicep posted the small blind - $2.00

Klonkosauros posted the big blind - $4.00

** Dealing card to Klonkosauros: Ace of Diamonds, Ace of Spades

rambaldi11 raised - $14.00

kirre666 folded

CrispyBicep folded

Klonkosauros raised - $44.00

rambaldi11 called - $44.00

 

** Dealing the flop: Ace of Clubs, Queen of Clubs, 5 of Clubs

Klonkosauros bet - $85.00

rambaldi11 went all-in - $1670.94

Klonkosauros went all-in - $561.20

 

** Dealing the turn: Jack of Spades

 

** Dealing the river: 10 of Diamonds

Klonkosauros shows: Ace of Diamonds, Ace of Spades

rambaldi11 mucks:

Klonkosauros wins $1380.40 from the main pot

 

 

- rambaldi11 sitting in seat 3 with $800.44 [Dealer]

- kirre666 sitting in seat 4 with $435.57

- CrispyBicep sitting in seat 5 with $547.30

- Klonkosauros sitting in seat 6 with $1350.40

 

kirre666 posted the small blind - $2.00

CrispyBicep posted the big blind - $4.00

** Dealing card to Klonkosauros: 10 of Hearts, 9 of Hearts

Klonkosauros raised - $14.00

rambaldi11 called - $14.00

kirre666 called - $14.00

CrispyBicep folded

 

** Dealing the flop: 2 of Spades, 8 of Diamonds, 7 of Diamonds

kirre666 checked

Klonkosauros bet - $36.00

rambaldi11 folded

kirre666 called - $36.00

 

** Dealing the turn: 6 of Hearts

kirre666 checked

Klonkosauros bet - $89.00

kirre666 called - $89.00

 

** Dealing the river: King of Hearts

kirre666 went all-in - $298.57

Klonkosauros called - $298.57

kirre666 shows: Queen of Diamonds, 9 of Diamonds

Klonkosauros shows: 10 of Hearts, 9 of Hearts

Klonkosauros wins $891.14 from the main pot

 

 

- vinny sitting in seat 1 with $171.10

- SuneRune sitting in seat 2 with $273.62

- Sik66 sitting in seat 3 with $462.58 [Dealer]

- fenomen76 sitting in seat 4 with $370.90

- Klonkosauros sitting in seat 5 with $390.00

- salsa74 sitting in seat 6 with $209.38

 

fenomen76 posted the small blind - $2.00

Klonkosauros posted the big blind - $4.00

** Dealing card to Klonkosauros: 4 of Spades, 4 of Hearts

salsa74 folded

vinny folded

SuneRune folded

Sik66 raised - $16.00

fenomen76 called - $16.00

Klonkosauros called - $16.00

 

** Dealing the flop: 7 of Hearts, 4 of Diamonds, 10 of Spades

fenomen76 bet - $24.00

Klonkosauros called - $24.00

Sik66 folded

 

** Dealing the turn: Ace of Hearts

fenomen76 bet - $48.00

Klonkosauros raised - $125.00

fenomen76 called - $125.00

 

** Dealing the river: 10 of Hearts

fenomen76 went all-in - $207.90

Klonkosauros called - $207.90

fenomen76 shows: 8 of Diamonds, 9 of Diamonds

Klonkosauros shows: 4 of Spades, 4 of Hearts

Klonkosauros wins $758.80 from the main pot

 

 

 

 

- _The_Rake_ sitting in seat 1 with $358.20 [Dealer]

- rambaldi11 sitting in seat 3 with $1712.84

- CrispyBicep sitting in seat 5 with $414.10

- Klonkosauros sitting in seat 6 with $458.00

 

rambaldi11 posted the small blind - $2.00

CrispyBicep posted the big blind - $4.00

** Dealing card to Klonkosauros: Jack of Diamonds, Jack of Hearts

Klonkosauros raised - $14.00

_The_Rake_ called - $14.00

rambaldi11 called - $14.00

CrispyBicep called - $14.00

 

** Dealing the flop: 2 of Diamonds, Jack of Spades, 6 of Clubs

rambaldi11 checked

CrispyBicep checked

Klonkosauros bet - $46.00

_The_Rake_ called - $46.00

rambaldi11 folded

CrispyBicep folded

 

** Dealing the turn: 6 of Hearts

Klonkosauros bet - $100.00

_The_Rake_ raised - $224.00

Klonkosauros went all-in - $298.00

_The_Rake_ went all-in - $74.20

 

** Dealing the river: 3 of Spades

_The_Rake_ shows: King of Hearts, Jack of Clubs

Klonkosauros shows: Jack of Diamonds, Jack of Hearts

Klonkosauros wins $742.40 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis avslutat en session som landa på sköna +2,2k. Det betyder att jag är 800 upp på månaden, eller stabila 0,27ptbb/100 över månaden. lol.....Fortfarande $3k kvar tills jag är tillbaka där jag var för 20k händer sen men nu jäklar ska det vända.

 

Skönt att det vänt lite iallafall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det hade kunnat vara värre.

 

Plus lite idag, ett inköp på NL 400 tack vare att jag tura in en 2 outare på Luap från BTN vs SB.

 

Rätt jobbig hand faktiskt. Fi är typ 21/14 eller nåt i den stilen.

 

Seat 1: Klonkosauros ($516.00 in chips)

Seat 3: NIL8R ($876.70 in chips)

Seat 5: sydney69 ($673.85 in chips)

Seat 6: lexanderK ($440.70 in chips) DEALER

Seat 8: Lall3mann ($824.90 in chips)

Seat 10: rferriol ($125.53 in chips)

Lall3mann: Post SB $2.00

rferriol: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Klonkosauros Queen of HeartsQueen of Spades

Dealt to lexanderK

Klonkosauros: Raise $14.00

NIL8R: Call $14.00

sydney69: Fold

lexanderK: Raise $52.00

Lall3mann: Fold

rferriol: Fold

Klonkosauros: Call $38.00

NIL8R: Fold

*** FLOP *** 8 of Clubs4 of Clubs2 of Clubs

Klonkosauros: Check

lexanderK: Check

*** TURN *** 6 of Diamonds

Klonkosauros: Bet $89.00

lexanderK: Call $89.00

*** RIVER *** 9 of Spades

Klonkosauros: Bet $200.00

lexanderK: Allin $299.70

Klonkosauros: Call $99.70

*** SUMMARY ***

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det hade kunnat vara värre.

 

Plus lite idag, ett inköp på NL 400 tack vare att jag tura in en 2 outare på Luap från BTN vs SB.

 

Rätt jobbig hand faktiskt. Fi är typ 21/14 eller nåt i den stilen.

 

Seat 1: Klonkosauros ($516.00 in chips)

Seat 3: NIL8R ($876.70 in chips)

Seat 5: sydney69 ($673.85 in chips)

Seat 6: lexanderK ($440.70 in chips) DEALER

Seat 8: Lall3mann ($824.90 in chips)

Seat 10: rferriol ($125.53 in chips)

Lall3mann: Post SB $2.00

rferriol: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Klonkosauros Queen of HeartsQueen of Spades

Dealt to lexanderK

Klonkosauros: Raise $14.00

NIL8R: Call $14.00

sydney69: Fold

lexanderK: Raise $52.00

Lall3mann: Fold

rferriol: Fold

Klonkosauros: Call $38.00

NIL8R: Fold

*** FLOP *** 8 of Clubs4 of Clubs2 of Clubs

Klonkosauros: Check

lexanderK: Check

*** TURN *** 6 of Diamonds

Klonkosauros: Bet $89.00

lexanderK: Call $89.00

*** RIVER *** 9 of Spades

Klonkosauros: Bet $200.00

lexanderK: Allin $299.70

Klonkosauros: Call $99.70

*** SUMMARY ***

 

Jag hade nog tagit samma line som du i den där handen. Det är väl på riern man eventuellt kan checksyna för att låta alla missade klöverdrag bluffa bort sig, men jag hade som sagt också bettat där. GL med det fortsatta liret mate!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...