Gå till innehåll

Miami: Lås tack!


Miami

Recommended Posts

  • Svars 483
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

har läst igenom hela din dagbok nu, du verkar va en sjyst kille. gl med liret... !

 

 

Hmmm eller hur, jkligt dryg, otrevlig och allmänt obehaglig person om du vill ha min åsikt.

 

 

:mrgreen: Nej fasen jag är lite sent ute, det är inte första april idag, som pokerproffs har man ingen koll på dagar och tid längre, ni får ursäkta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter som två riktigt härliga månader. resa är livet, en riktig investering brukar jag påstå. :D

 

tyvärr pluggar man, men framåt åren vill jag göra något liknande. har läst igenom hela din dagbok nu, du verkar va en sjyst kille. gl med liret... eller av senaste inläggen att döma verkar du inte spela så mycket?!

 

Tackar och lycka till själv!

 

Jag har inte lirat för jag har haft strul med Party, men nu är det löst.....på sämsta tänkbara sätt och jag måste leta vidare efter en ny site att lira på. Har ett konto på I poker som jag kommer köra på tillsvidare men jag tiltar rakt ut på klienten så jag vill helst inte lira där. Har signat på ett Primaskin oxå för att kolla hur det är där.

 

Om någon har något förslag på site så hojta till.

 

Eftersom jag inte lirar någon poker kan jag berätta en kul grej vi gjorde igår, en polare har köpt ny båt som han ville visa upp, den är 60 fot och väger 30 ton så är väl nästan fartyg snarare. Men hursom, vi åkte från Stockholm till Vaxholm i en Hydrolift 24 som är en liten "sportbil" på vatten, jäkligt cool båt som gör 60+ knop. Har inte kört en sån förut, bara den gamla 23an som iof oxå är jäkligt trevlig men den här är ett strå vassare om du frågar mig. Väl i Vaxholm hoppa vi på den stora båten och åkte ut till Grinda Wärdshus och käkade middag med ett gäng gamla polare. Strålande sol och varmt sent på kvällen, Stockholm är rätt underbart en sån dag!

 

Nej, nu ska jag börja spela poker och sluta med dom här off topic posterna....lovar =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, första hela passet på Ipoker, bra och dåligt. Finns massor av NL 200 bord så jag tror inte det kommer vara någon större skillnad mot Party. Nl 400 är det lite färre bord dock. Ska ta det lungt med NL 400 och vänja mig vid spelet först.

 

Finns ju inga LAGs på Ipoker, bara 13/8/2 killar och sen fisk, jag är van att bara syna ner på Party och så har man hela stacken inne på river, gör man det här har man fått in 15bb eller nåt....tog några händer innan jag fatta att check på I poker betyder "jag tänker folda". Jag ska bli mer aggro och semibluffa massor, tror det är grejen, hugger dom tillbaka har dom ju stål så då är det bara dra ut.... eller folda.

 

Gjorde ett overkligt dåligt spel idag..hehe...måste ju erkänna när jag precis klagat på alla andra. Jag lever rövare på ett bord och raisar och betar ut folk till höger och vänster, helt plötsligt så vaknar en tight kille till och trycker tillbaka på flop mot mig så jag måste folda. Aja, stål tänkte jag och vek min J9s eller vad jag nu hade. Jag har samma kille på ett annat bord som inte är lika vekt så där är jag inte lika aktiv, men jag i sb OR hans bb, han 3 betar jag 4 betar för jag tror han är trött på mig och jag vek förra gången......(bra tänkt..:S) han instashovar...jag har KTs..tilt. Vet inte hur många fel jag gjorde i den handen =)

 

Sen sprang jag in i AA 2 ggr mot shortstacks med mitt TPNK, dubbla upp dom.

 

Sluta +250.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har kollat på iPoker själv, men finner klienten otroligt tiltande. props till dig som pallar med den men till vilken anledning?

 

testat FTP någon gång? spela där vetja. finns nog ingen skönare klient. spelar du aldrig turneringar förresten?

 

Tiltar rakt ut på klienten men rätt fiskig site även om det var grindigt ikväll. Fanns bara 2 bra bord på hela kvällen. Jag lirade på FTP förut, är väl ok site men dålig rakeback gör att det inte funkar för mig. Jag är en ulitmat turrefisk men borde lira lite fler så jag lär mig någongång =)

 

I-poker var tight och trist idag, jag fick inga kort och när jag fick det spela jag fel eller så blev det walk/blixfold. Jag lirar nästan inget längre, vet inte vad som hänt, helt tappat lusten att grinda. Ska ta det lite lungt och se om det släpper. 4,7k händer i juni, +$1,7k.

 

Back 168 idag blev resultatet efter 500 händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, ja då har jag börjat på ytterligare en site...Prima. Klienten är ju så overkligt jobbig, tex när jag ska skriva in betsize klickar jag fram PA Hudstatsen...måste lösa det på något vis. Lirade bara NL 200 och det fanns några helt ok bord. Massor av svenskar oxå, lite kul.

 

En grej som stör mig är att jag inte kunde ta ett nytt nick, dom pracka på mig mitt nick från min första sign up.

 

Alltid kul när man installerar nya grejer och håller på med konfig och sånt när man lirar, tror jag tima ut 5ggr och fick minibeta och alltmöjligt knäppt 4-5ggr oxå bara för jag inte hann med. :) aja, nästa gång blir det grind på riktigt!

 

+54 idag, 384 händer, busta med båda mina KK, hade varit helt ok resultat annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första grindpasset på Prima avklarat. Lirade 1k händer på NL 200, plus 388. I början var det snortight men på slutet hade jag 2st underbara bord så helhetsintrycket är bra. Jag kollade på en kompis som spelade in en film, han lirar på samma nivå som mig och är precis som jag en FL-kille i exil i NL-landet. Kul att se hur man resonerar lika, tyvärr är ju resonemangen rätt ofta fel för NL...hehe, men det var mkt nyttigt och jag lärde mig helt klart några bra grejer. =)

 

Kör en hand som ni säkert tycker är mkt enkel, men hjälp mig gärna här.

Fi är TAG men vi har hållt på och 3betat varandra pre rätt mkt och är rätt aktiva mot varandra men tighta om man kollar på vara stats för bordet.

Jag hatar sånt här, checkar ni turn? Om jag betar turn som här och blir c/r med 50bb kvar, vik? Jag callar för vad ska han ha? Set? 44? Inte standardlinjen i alla fall då, men jag vet som sagt inte. Hjälp plz....=)

 

** Game ID 1440565684 starting - 2007-06-13 20:01:26

** Talk For Hours [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Kidstockholm sitting in seat 1 with $205.70 [Dealer]

- unkas sitting in seat 2 with $142.15

- SveSve sitting in seat 3 with $232.25

- deborah800 sitting in seat 4 with $360.65

- Psyket sitting in seat 5 with $250.34

- fiskarn2 sitting in seat 6 with $274.15

 

unkas posted the small blind - $1.00

SveSve posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Kidstockholm: Jack of Clubs, Jack of Diamonds

deborah800 raised - $8.00

Psyket folded

fiskarn2 folded

Kidstockholm raised - $24.00

unkas folded

SveSve folded

deborah800 called - $24.00

 

** Dealing the flop: 2 of Clubs, 6 of Hearts, 5 of Spades

deborah800 checked

Kidstockholm bet - $26.00

deborah800 called - $26.00

 

** Dealing the turn: 3 of Hearts

deborah800 checked

Kidstockholm bet - $55.00

deborah800 raised - $199.00

Kidstockholm went all-in - $100.70

 

** Dealing the river: 9 of Spades

 

 

 

End of game 1440565684

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en ny dator för den andra kracha hela tiden, sjukt jobbigt att installera om alla program...hatar sånt här.

 

Självklart börja jag med att backa som f-n oxå, -766 på 1k händer. Jag spelar som jag gjorde på Party fast jag lirar på Prima och det funkar inte. Kan nog ha varit min sämsta session på flera månader spelmässigt. Gjorde nästan allt bakvänt. Donka iväg ett inköp med ett färgdrag mot bordets tightaste kille, visste iof inte han var såååå tight då men nu han hade ju floppat kåken, inte så mkt FE då. =( Sen fick jag in allt med JJ efter 3 bet pre på xhxhQ bräda....kallt....Sen var det set ups oxå, KK vs AA, T-hög floppad färg mot K hög floppad färg. Aja, juni är fortfarande en bra månad även om jag inte har 11ptbb/100 längre. Ska se om jag kan rädda min gamla PT-databas och få över dom händerna jag hade i den.

 

Ja vad säger ni? Vad ska jag göra på turn?

 

 

- DrAnte sitting in seat 1 with $309.02

- Fortunato62 sitting in seat 2 with $470.99

- BluffUtoo sitting in seat 3 with $68.20

- MEGASTEAM sitting in seat 4 with $363.51

- Kidstockholm sitting in seat 5 with $198.00 [Dealer]

- gcelt67 sitting in seat 6 with $97.80

 

gcelt67 posted the small blind - $1.00

DrAnte posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Kidstockholm: 5 of Diamonds, 5 of Spades

Fortunato62 called - $2.00

BluffUtoo raised - $8.00

MEGASTEAM called - $8.00

Kidstockholm called - $8.00

gcelt67 called - $8.00

DrAnte called - $8.00

Fortunato62 called - $8.00

 

** Dealing the flop: 3 of Clubs, 7 of Diamonds, 6 of Spades

gcelt67 checked

DrAnte checked

Fortunato62 checked

BluffUtoo checked

MEGASTEAM checked

Kidstockholm checked

 

** Dealing the turn: 4 of Diamonds

gcelt67 checked

DrAnte bet - $24.00

Fortunato62 raised - $48.00

BluffUtoo folded

MEGASTEAM folded

Kidstockholm went all-in - $190.00

gcelt67 folded

DrAnte went all-in - $279.02

Fortunato62 folded

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fortsätter att backa rakt ut, -294 idag. :(

 

Tyckte iof att jag spelade bättre men blev bustad med QQ två ggr mot samma kille, han hade AA och KK. Jag kan inte folda QQ om det inte floppar superfarligt. Jätteläcka jag har. Lite jobbiga set ups oxå som vanligt men inte lika illa som igår.

 

Kul dock var att jag drog ut QQ med KJo för ett fullt inköp, så det var inte bara beats...även om det känns så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Monstergrinden idag, för att vara mig i alla fall, 2k händer. Magert resultat dock +170. Fick action på en AA/KK hand av 17st totalt. Lyckades inte badbeata någon men blev rr några gånger och sen gjorde jag några tighta foldar på river som jag funderar lite på. Normalt vill jag nog folda rätt mkt på Prima eftersom det är så vekt där men beror ju lite på hur man spelat fram till river antar jag.

 

 

Vad göra river mot okänd?

 

- halruaa sitting in seat 1 with $143.83

- Popelka sitting in seat 2 with $195.80

- Rizzly sitting in seat 3 with $234.85

- Kidstockholm sitting in seat 4 with $239.00

- _RobertW_ sitting in seat 5 with $231.00 [Dealer]

- iArBaboN sitting in seat 6 with $53.65

 

iArBaboN posted the small blind - $1.00

halruaa posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Kidstockholm: 9 of Hearts, Queen of Hearts

Popelka folded

Rizzly folded

Kidstockholm raised - $7.00

_RobertW_ called - $7.00

iArBaboN folded

halruaa called - $7.00

 

** Dealing the flop: Ace of Diamonds, 3 of Spades, Queen of Diamonds

halruaa checked

Kidstockholm bet - $15.00

_RobertW_ called - $15.00

halruaa folded

 

** Dealing the turn: 5 of Diamonds

Kidstockholm checked

_RobertW_ checked

 

** Dealing the river: 9 of Clubs

Kidstockholm bet - $29.00

_RobertW_ raised - $98.65

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normalt vill jag nog folda rätt mkt på Prima eftersom det är så vekt där men beror ju lite på hur man spelat fram till river antar jag.

Var försiktig med att generalisera för mycket baserat på siten du spelar på. Det är alltid individuella spelare som sitter vid bordet (eller botar) som du behöver ha koll på.

Vad göra river mot okänd?

Den måste du släppa, ser inte att han kan höja så stort med en hand som är sämre än din om han inte bluffar. Och det vet du inte eftersom han är okänd. Fyll upp och ta hans pengar senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var försiktig med att generalisera för mycket baserat på siten du spelar på. Det är alltid individuella spelare som sitter vid bordet (eller botar) som du behöver ha koll på.

QUOTE]

 

Så sant så sant. Men omställningen är stor mot Party, jag har lite problem på Prima. Det är helt klart.

 

Mm, jag släppte den sista handen, slår inte så mkt han raisar där antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lirar nästan inget, mest pga jag backar rakt ut när jag väl lirar. Tappat 8 inköp eller nåt sånt sen jag börja på Prima. Har inget PT men tror jag ligger typ 1k plus för månaden efter 10k händer eller nåt sånt. Mkt segt är det hur som. Ska försöka grinda dom sista dagarna och se om jag kan vända det här. Tycker det varit segt för mig länge nu.

 

Sjuk grej som jag måste berätta. Jag har ett gammalt FTP-konto jag inte lirat på 6 månader eller nåt sånt. Det är tomt. Förra veckan fick jag ett mail från support att jag tydligen ville byta email, nej, det vill jag inte alls. Mitt konto var hackat mao. Jaja, jag får IP och sånt på killen som gjort det och han bor i Stockholm. Han har ju inte lyckats ta några pengar eftersom det var tomt så jag har inte gjort något åt det ännu, får se hur det blir sen. Lite jobbigt är att jag inte är säker på hur han fick mitt lösenord till kontot, lösenordet var i stil med 12345 och antagligen samma som jag har till rb-siten för det kontot. Så det kan ju vara via rb-siten men jag har egentligen ingen aning. Har inte orkat bry mig eftersom det är ett konto jag aldrig kommer lira på mer.

 

Men det sjuka är; helt plötsligt så sätter någon in en summa pengar på mitt FTP-konto...vafan? Vad betyder det? Alltså, det här sker efter att jag bytt lösenord och satt tillbaka en egen email. Jag erkänner jag inte fattar den här scamen? Någon som känner för att upplysa mig? Är det typ ett omvänt afrikbrev, vi ger dig lite pengar du ger oss mkt..hehe? Tänkte låta pengara stå där ett tag och sen köra en turre eller nåt för dom om ingen vill ha tillbaka dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Men det sjuka är; helt plötsligt så sätter någon in en summa pengar på mitt FTP-konto...vafan? Vad betyder det? Alltså, det här sker efter att jag bytt lösenord och satt tillbaka en egen email. Jag erkänner jag inte fattar den här scamen? Någon som känner för att upplysa mig? Är det typ ett omvänt afrikbrev, vi ger dig lite pengar du ger oss mkt..hehe? Tänkte låta pengara stå där ett tag och sen köra en turre eller nåt för dom om ingen vill ha tillbaka dom.

 

HAHA! Sjukt!

 

Jag hade inte väntat, jag hade bränt alla pengar direkt. Försökte han scamma dig ska han fan få fastna med snoppen i brevlådan själv! :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det sjuka är; helt plötsligt så sätter någon in en summa pengar på mitt FTP-konto...vafan? Vad betyder det? Alltså, det här sker efter att jag bytt lösenord och satt tillbaka en egen email. Jag erkänner jag inte fattar den här scamen? Någon som känner för att upplysa mig? Är det typ ett omvänt afrikbrev, vi ger dig lite pengar du ger oss mkt..hehe? Tänkte låta pengara stå där ett tag och sen köra en turre eller nåt för dom om ingen vill ha tillbaka dom.

Låter som en kille som tror att han har ditt nick, men inte har det. Kommer inte ihåg sitt lösenord (eftersom det är ditt och inte hans lösen) och ber FTP att byta. Tror att det är klart och sätter in stålars.

 

Fast nej - det stämmer ju inte om han kunnat logga in och bett om ny email. Glöm det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prima är den ultimat äckligaste riggskitsiten....tilta bort ett halvt inköp mot en megafisk som klonka hålpipan på turn och miniraisa. Brädan var X9TJ så jag borde callat och foldat river....men det var ju inte ens nära mot honom, shove och inte går det att köpa ut heller. 10 händer senare klonkar samma fisk set med TT vs mina KK i 110 dollarspotten på flop, jag openpushar och han stackar mig igen. Back 12 inköp på Prima på 7k händer, skulle gissa 2-4 inköp hade gått att rädda om jag lirat bättre. Men det är inte så lätt när inget funkar. Kallt.

 

jaja, nog med whine.

 

Nu blir det I poker, där backar jag i alla fall långsammare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det du som sätter dig ned imorgon kväll och spelar turneringar för hela slanten, är någon så knäpp de hackar ditt konto och sedan sätter in pengar då ska de få lida för det, att någon av misstag loggat in på ditt konto tror jag inte mkt på snarare att de använder ditt konto som mellanled av något slag , vad vet jag, men du har ju sagt du borde pröva någon turre, nows your chance, och se till att klonka nu , använd mig som en omvänd inspirationskälla :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det går inte att vinna. Back back back, typ 6e dagen i rad eller nåt nu, 14 inköp totalt. Ska ta en matpaus och lunga mig lite, mitt spel är inte direkt optimalt för tillfället. Så sjukt jobbigt när jag hela tiden missar floppar och när jag väl har nåt så har dom bättre. Min WtoSD är 17% och då polisar jag ner där jag borde vika....säger nåt om hur bra jag floppar just nu.

 

Funderar på att lägga börja lägga upp alla stora potter. Införa nåt sorts transparans i mitt spel. Kanske jag tänker mig för lite innan jag pushar med skit och med lite tur kanske man får en kommentar nån gång oxå. Känns som det inte kan göra någon skada direkt. 8,8k händer och -8bb/100, antar det är rätt nära maxbacket så länge man inte anstränger sig för att backa. Back i spel för månaden nu. Toppen.

 

Standard mot shortie?

 

- Skinny58 sitting in seat 1 with $176.60

- Kidstockholm sitting in seat 2 with $196.00 [Dealer]

- vemejag sitting in seat 3 with $114.32

- lanse sitting in seat 4 with $58.33

- kason sitting in seat 5 with $199.35

- soniceur sitting in seat 6 with $57.13

 

vemejag posted the small blind - $1.00

lanse posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Kidstockholm: 9 of Clubs, 9 of Hearts

kason folded

soniceur folded

Skinny58 called - $2.00

Kidstockholm raised - $9.00

vemejag called - $9.00

lanse called - $9.00

Skinny58 folded

 

** Dealing the flop: 8 of Diamonds, 6 of Hearts, 2 of Hearts

vemejag bet - $16.00

lanse folded

Kidstockholm went all-in - $187.00

vemejag went all-in - $90.32

 

** Dealing the turn: 2 of Spades

 

** Dealing the river: 7 of Spades

vemejag shows:

Kidstockholm mucks: 9 of Clubs, 9 of Hearts

vemejag wins $238.64 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade 500 händer till, lyckades dra ut en kille som floppa färgen, jag hade AA och spika rr färg. Hade 80/20 när pengarna gick in så det var nog kvällens värsta beat för honom....potten var 400bb....tiltsyn eller nåt får jag väl skylla på.

 

Själv blev jag 1 outad en gång och 2 outad en gång på 500 händer så det går ju inte dirket smärtfritt för mig heller. Tack vare den vunna jättepotten lyckades jag plussa 30 dollar idag, min första plusdag på jag vet inte hur länge. Månaden är fortfarande skit dock. Måste hitta en jätterush för att rädda det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...