Gå till innehåll

Miami: Lås tack!


Miami

Recommended Posts

  • Svars 483
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

tantrum

Det går så dåligt jag blir cp...jag skämtar inte jag håller på att tappa förståndet....jag kommer backa på den här bonusen. Om nån från Expekt läser det här RIGGA OM PLZ!

 

En sjukt jobbig grej för mig när det går så här är att jag inte orkar vika mina stora händer som är slagna, typ flopade stegen, jag hade på känn jag var slagen och borde nog kunnat komma undan där...men nej nej. Ska kolla igenom mitt PT nu och försöka vara objektiv. Får se hur det går.

 

AA vs KK fulla stackar + ett halv BI extra döda pengar i potten, Nötstege vs rivrad kåk, jag rivrar kåk vs quads, flopad stege mot högre flopade stege. ja...det var det som hände idag...

end rant.

 

hmm, jag lirar inte bra...note to self, skärpning, blåste typ ett BI på dåligt riverspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du fullring?

 

Nope, spelar in en bonus, 8 bord, då sitter alla med såna här stats. Jag är iof nästan lika tight annars oxå. Jag har inte VPIP över 20 i vanliga fall. Då är jag iof mkt lös i CO och på BTN så folk tycker jag är lite LAG. Tight is right i NL tycker jag, folk är så mkt sämre på att läsa spelstilar att jag får betalat i alla fall. Undantaget till det är Expekt som är en riktigt Rockgarden, delvis därför jag har problem antar jag.

 

Har fått svar på 3 av mina händer jag spela igår och kontentan är väl att jag överspelar på river i 2 händer och en är bara en jobbig set up. Lite som jag mistänkte, jag är i en dålig spiral nu, kalla kort och det påverkar mitt spel. Ikväll blir det bara 5-6 bord och full fokus på vad jag håller på med. Nu ska jag vända det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Backeliback...som vanligt. 3k händer, won.@sd44, wentosd:21. Mitt problem är att jag är så jäkla tight och när jag missar flopar hela tiden blir mitt spel så vekt. (back på alla Ax/Axs) När jag väl har nåt jag vill ta till SD vet alla att jag alltid är tom och rr mig och så måste jag släppa...när jag väl står emot så har dom ju såklart set. Jag är inne i en mkt mkt jobbig period nu. När jag är klar med den här äckliga Expektbonusen ska jag ta en skön semester i Thailand. Tanken var att bonusen skulle betala allt men så verkar det inte bli nu....:(

 

Lite knäppa grejer jag gjort idag: Skicka iväg ett inköp på en bluff som inte funka och sen världens sämsta all in med AK som inte höll. Det var rätt att få in hela stacken men jag lyckades göra det på det absolut sämsta sättet....så när jag tänker efter var det nog inte rätt...hursomhelst, fi hade QJ och AK är ju chanslös då.

 

Backa mer än dom två inköpen men orkar inte ens gnälla om det.

 

Här är en kul hand dock, han med TT i denna hand är han som hade QJ förut.

 

GAME #521161718: Texas Hold'em NL $1.00/$2.00 2007-04-06 21:22:47

Table Bethal (No DP)

Seat 1: IWinMeYesGL ($207.00 in chips)

Seat 3: Zarquon ($258.60 in chips) DEALER

Seat 5: TruePlaya452 ($189.80 in chips)

Seat 6: ullesupercoach ($112.73 in chips)

Seat 8: BigCo1ones ($208.85 in chips)

Seat 10: lolimfish ($377.00 in chips)

TruePlaya452: Post SB $1.00

ullesupercoach: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Zarquon 10 of Clubs10 of Diamonds

Dealt to TruePlaya452 Queen of SpadesQueen of Hearts

Dealt to lolimfish King of ClubsKing of Spades

BigCo1ones: Fold

lolimfish: Raise $9.00

IWinMeYesGL: Fold

Zarquon: Raise $22.00

TruePlaya452: Call $21.00

ullesupercoach: Fold

lolimfish: Raise $368.00

Zarquon: Allin $236.60

TruePlaya452: Allin $167.80

*** FLOP *** 6 of Spades7 of SpadesJack of Spades

*** TURN *** 10 of Spades

*** RIVER *** 8 of Diamonds

*** SUMMARY ***

Total pot $824.40 Rake $3.00

lolimfish: wins $824.40

 

 

EDIT: Vänta, jag var nog inte riktigt klar med whinet känner jag. Måste få gnälla om en grej till, nästan första handen idag så översetar jag en kille, allt åker in och han spikar river. Och sen fortsatte det....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte bättre att gå ner i antal bord så du spöar spelarna istället för att jobba många händer/h och många -$/h än att ha mindre händer/h men +$/h?

 

Just a thought.

 

 

Hang in there buddy.

 

Nåt är fan fel på världen när tillochmed JAG på fullt allvar funderar på att köra igång med NL på allvar igen. Kan iofs vara för att jag plussade fem inköp rätt lätt idag(maffiga NL50 på party)...men ändå, jag skäms!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte bättre att gå ner i antal bord så du spöar spelarna istället för att jobba många händer/h och många -$/h än att ha mindre händer/h men +$/h?

 

Just a thought.

 

Jo, du har rätt. Grejen är att jag är inte direkt guds gåva till pokern och att börja spela fler händer OOP ställer högre krav på mitt postflopspel. Jag tror inte jag är redo för det ännu. Iof så kan ju knappast resultatet bli så mkt sämre än nu så jag tänker nog fel här och skulle må bra av att bli lösare. Jag ska sitta lite med PS och se om jag kan hitta fler händer jag kan spela mot TAGs både i och ur pos. för det är där min största lucka är nu. Jag spelar med uppvända hålkort....-EV.....lol.

 

Jag har aldrig varit så här vilsen i mitt spel, i FL blev jag aldrig utspelad/krossad som jag blir nu. Det är rätt uppenbart att jag har otroligt mkt svårare för NL än för FL. Det positiva är att jag är störd av situationen och är motiverad att försöka bli vinnande igen. Det trista är väl att den här dagboken börjar urarta till något svart hål av självömkande. Nåja, jag försöker att inte whina för mkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är rätt uppenbart att jag har otroligt mkt svårare för NL än för FL.

Är det verkligen uppenbart?

 

Jag har funderat lite på det där själv och jag började spela FL på 5/10 (cent) och jobbade mig uppåt så att när jag kom till 3/6 och 5/10 hade jag rätt många händer under bältet.

 

I NL hoppar jag i på NL100 utan att ha spelat en enda hand. Det är klart att det tar tid innan man har fått kläm på saker och ting. Alla kan inte klonka som heltok från dag ett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det verkligen uppenbart?

 

Jag har funderat lite på det där själv och jag började spela FL på 5/10 (cent) och jobbade mig uppåt så att när jag kom till 3/6 och 5/10 hade jag rätt många händer under bältet.

 

I NL hoppar jag i på NL100 utan att ha spelat en enda hand. Det är klart att det tar tid innan man har fått kläm på saker och ting. Alla kan inte klonka som heltok från dag ett.

 

Jag har ju gjort en liknande resa som du och det är nog som du säger lite optimistiskt att tro man ska kunna plussa rakt ut när man inte har erfarenhet. Men nu började jag mitt NL-projekt med att plussa $10k och när man är inne i en sån period känns allt mkt lätt och alla andra är overkligt dåliga. Mkt lätt att lura sig själv man är vinnande/har koll helt enkelt. Tror det förklarar mitt gnällande till stor del oxå, tyvärr är inte det första jag gör i ett sånt här läge objektivt analysera mitt spel, jag börjar gnälla på riggen.

 

På tal om rigg; Jag har sett i några andra db att folk förklarar att dom inte tror på rigg fast dom skriver saker i stil med "hur kan det vara så riggat och en hh där AA blir utdraget av rr stege" Jaha..?....vem tror på rigg? Är det så utbrett att tro på den man måste förklara man INTE gör det bara för man skriver det är riggat? Jag tror inte på rigg men jag gillar att skylla den när jag backar. Så, nu har jag oxå sagt det. lol

 

Idag hitta jag lillplusset ($560 på ca 2k händer) i alla fall och om jag bara kan jobba in ett par inköp till kommer jag kunna avsluta Expektbonusen hyfsat efter omständigheterna. Bara hålla tummarna. Kör 4st bord och har öppnar lite fler potter och cold callar svaga spelare med SC när jag har position. Vet inte exakt hur mkt det ger i ökad VPIP men runt 1-2%-enheter gissar jag. Tar det här i mkt små steg så får vi se var jag landar.

 

Till sist ett tack till alla som skriver, jag uppskattar alla kommentarer även om jag inte citerar allt. :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läst lite i dagboken för första gången, mkt intressant, ska försöka läsa hela allt eftersom.

 

Lycka till på expekt, du kommer klara det på plus är mitt heta tips, trots att du är en fisk:) Säger inte vilken sorts fisk dock, men det är inte en snorgärs eller en liten sill:)

 

ha det // Smurfgrodan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läst lite i dagboken för första gången, mkt intressant, ska försöka läsa hela allt eftersom.

 

Lycka till på expekt, du kommer klara det på plus är mitt heta tips, trots att du är en fisk:) Säger inte vilken sorts fisk dock, men det är inte en snorgärs eller en liten sill:)

 

ha det // Smurfgrodan

 

Haha, tyty Mr FL. Vi får se hur det hela slutar. Nu har jag lirat 17k händer på Expekt och ligger back $700 enligt klienten men $870 back enligt PT. Lite märkligt för jag har inte haft någon datorkrach under den här tiden. 82k FPP så det närmar sig slutet...skönt.

 

Plus 400 idag efter 800 händer, orkar inte spela mer för jag är trött och borden var tighta idag igen. Igår och i förrgår var dom mkt lös/aggro men antar fisken äter påskmiddag och det är bara bonusgrinders som lirar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som jag hittat flytet igen, har bara haft några jobbiga beats och set ups, kåk vs 4 tal såklart, det är ju Expekts favoritsätt att ta min stack. 3ggr har det hänt på 17k händer. En KK vs AA oxå men sen var det mest set som blev utdragna när brädan såg vidrig ut eller så var fi kort i stacken så jag klara mig tack vare det. Själv lyckades jag klonka en 4 outare mot en shortie och dra ut 2st AA.

 

Har spelat bra och fokuserat på att inte betala av så jäkla mkt till höger och vänster. Nu när jag träffar lite flopar känns det inte lika trist att folda och jag verkar inte lika weak som jag gjorde när det var som kallast.

 

Min tid på Expekt hitills i grafen, herregud vad det har svängt. 8k FPP kvar nu och sen är jag borta därifrån för att aldrig komma tillbaka.

 

heartattack.jpg.xs.jpg

 

Några händer från idag, ge gärna lite kommentarer, jag är mkt mkt tacksam för all hjälp jag kan få!

 

Gaah, tiltar på dom där miniraisarna, antar jag ska vika river, nån som viker tidigare?

 

GAME #523779185: Texas Hold'em NL $1.00/$2.00 2007-04-09 23:04:41

Table Laghouat

Seat 3: loXXol ($159.15 in chips)

Seat 5: lolimfish ($197.00 in chips) DEALER

Seat 6: RoBeRtO78 ($172.00 in chips)

Seat 8: 6yme ($366.45 in chips)

Seat 10: JerryLee78 ($197.15 in chips)

RoBeRtO78: Post SB $1.00

6yme: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to lolimfish Queen of DiamondsQueen of Spades

JerryLee78: Fold

loXXol: Call $2.00

lolimfish: Raise $9.00

RoBeRtO78: Fold

6yme: Fold

loXXol: Call $7.00

*** FLOP *** Jack of Diamonds10 of Spades10 of Clubs

loXXol: Check

lolimfish: Bet $15.00

loXXol: Raise $30.00

lolimfish: Call $15.00

*** TURN *** 2 of Diamonds

loXXol: Bet $20.00

lolimfish: Call $20.00

*** RIVER *** 3 of Spades

loXXol: Allin $100.15

lolimfish: Fold

*** SUMMARY ***

 

Jag slår QQ och bluffen, men går väl inte att vika här?

 

GAME #523809756: Texas Hold'em NL $1.00/$2.00 2007-04-09 23:37:13

Table Jelling

Seat 1: Ahcp18 ($204.65 in chips)

Seat 3: MCbay ($376.20 in chips)

Seat 5: jamal69 ($117.70 in chips)

Seat 6: Znoogans ($422.50 in chips) DEALER

Seat 8: kaIIekula ($180.70 in chips)

Seat 10: lolimfish ($267.55 in chips)

kaIIekula: Post SB $1.00

lolimfish: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to lolimfish King of ClubsKing of Hearts

Dealt to kaIIekula Ace of HeartsAce of Spades

Ahcp18: Fold

MCbay: Fold

jamal69: Call $2.00

Znoogans: Fold

kaIIekula: Raise $9.00

lolimfish: Raise $33.00

jamal69: Fold

kaIIekula: Call $25.00

*** FLOP *** Jack of Diamonds8 of Hearts7 of Clubs

kaIIekula: Check

lolimfish: Bet $38.00

kaIIekula: Call $38.00

*** TURN *** 9 of Spades

kaIIekula: Check

lolimfish: Check

*** RIVER *** 5 of Hearts

kaIIekula: Bet $65.00

lolimfish: Call $65.00

*** SUMMARY ***

 

Den här killen var aggro som f-n, beta turn bättre?

 

GAME #523788037: Texas Hold'em NL $1.00/$2.00 2007-04-09 23:14:11

Table Jelling

Seat 1: Ahcp18 ($217.00 in chips)

Seat 3: MCbay ($325.30 in chips)

Seat 5: jamal69 ($120.45 in chips)

Seat 6: Znoogans ($396.10 in chips) DEALER

Seat 8: kaIIekula ($193.00 in chips)

Seat 10: lolimfish ($193.00 in chips)

kaIIekula: Post SB $1.00

lolimfish: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to lolimfish King of ClubsKing of Diamonds

Ahcp18: Fold

MCbay: Raise $4.00

jamal69: Fold

Znoogans: Call $4.00

kaIIekula: Fold

lolimfish: Raise $15.00

MCbay: Call $13.00

Znoogans: Fold

*** FLOP *** Queen of Clubs2 of HeartsJack of Diamonds

lolimfish: Bet $28.00

MCbay: Call $28.00

*** TURN *** 2 of Diamonds

lolimfish: Check

MCbay: Bet $55.00

lolimfish: Call $55.00

*** RIVER *** Queen of Hearts

lolimfish: Check

MCbay: Allin $225.30

lolimfish: Fold

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De två första ser bra ut; kanske att vi kan vika KK i mittenhanden där, om han är straightforward och ni inte har nån särskild history, och/eller du 3-bettat honom frekvent. För övrigt, utelämna gärna deras händer om de är kända.

 

I sista KK-handen där tycker jag det är helt OK att checka turn om han är överaggro, men då checkjammar vi, inte checksynar. Dessutom måste vi slå om större pre. Om fi är iglig kommer du ju jätteofta hamna 3-vägs oop där med din fiskraise, vilket inte är nåt direkt drömscenario. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar på HHs! =)

 

JAAAA! Jag är klar med Expektbonusen, har mailat support och begärt att få min bonus. Hoppas det går fort, ska cahsa ut $10k till Thailand och lite annat. Har runt $10k kvar i rullen efter det, räcker för mitt NL 200 grind.

 

Det hela sluta med att jag plussa på spelet, ca +$400 efter 20k händer. Måste säga det känns som en seger även om det är ett mkt mediorkert resultat, back 10 inköp som mest så det svägde lite.

 

Expekt20k.jpg.xs.jpg

 

Resten av den här månaden kommer jag kolla pokerfilmer och lira lite sporadiskt. Är rätt trött på poker efter att ha spelt mkt 2 månader irad. Inga fler bonusar på länge nu.

 

Jag har några händer:

 

Först den här handen. Fi är standard TAG.

 

GAME #524401852: Texas Hold'em NL $1.00/$2.00 2007-04-10 19:05:11

Table ElEulma

Seat 1: Uglyface81 ($200.00 in chips)

Seat 5: eothain2 ($37.00 in chips)

Seat 6: kikeramone ($130.60 in chips) DEALER

Seat 8: lolimfish ($408.90 in chips)

Seat 10: Qvister ($266.90 in chips)

lolimfish: Post SB $1.00

Qvister: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Qvister 9 of Hearts8 of Hearts

Dealt to lolimfish King of DiamondsAce of Spades

Uglyface81: Fold

eothain2: Fold

kikeramone: Call $2.00

lolimfish: Raise $13.00

Qvister: Call $12.00

kikeramone: Fold

*** FLOP *** Jack of Spades5 of Diamonds10 of Spades

lolimfish: Bet $22.00

Qvister: Call $22.00

*** TURN *** 3 of Clubs

lolimfish: Check

Qvister: Check

*** RIVER *** 5 of Clubs

lolimfish: Check

Qvister: Bet $33.00

lolimfish: Call $33.00

*** SUMMARY ***

Total pot $138.00 Rake $2.00

lolimfish: wins $138.00

 

 

Och sen den här: är jag alltid slagen här? Jag är inte ens nära att vika och spciellt inte efter handen ovan som utspela sig 2 minuter tidigare, hur gör ni?

 

GAME #524403266: Texas Hold'em NL $1.00/$2.00 2007-04-10 19:06:49

Table ElEulma

Seat 1: Uglyface81 ($201.00 in chips)

Seat 3: IAMYULAW2 ($200.00 in chips)

Seat 6: kikeramone ($128.60 in chips)

Seat 8: lolimfish ($477.90 in chips)

Seat 10: Qvister ($196.90 in chips) DEALER

Uglyface81: Post SB $1.00

IAMYULAW2: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to

Dealt to lolimfish Ace of ClubsAce of Spades

kikeramone: Call $2.00

lolimfish: Raise $9.00

Qvister: Call $9.00

Uglyface81: Call $8.00

IAMYULAW2: Fold

kikeramone: Fold

*** FLOP *** 5 of DiamondsKing of Hearts10 of Diamonds

Uglyface81: Check

lolimfish: Bet $25.00

Qvister: Raise $66.00

Uglyface81: Fold

lolimfish: Raise $443.90

Qvister: Allin $121.90

*** TURN *** 2 of Diamonds

*** RIVER *** 6 of Clubs

*** SUMMARY ***

Total pot $685.80 Rake $2.00

lolimfish: wins $281.00

Qvister: wins $404.80

 

Den här blev bara jobbig, massor av outs.

 

GAME #524409017: Texas Hold'em NL $1.00/$2.00 2007-04-10 19:13:20

Table "TURBO" Monroe City

Seat 1: lolimfish ($193.55 in chips)

Seat 3: omerosx ($205.82 in chips)

Seat 5: manicforever ($181.55 in chips)

Seat 6: esset1 ($601.44 in chips)

Seat 8: PictureMePlaying ($190.00 in chips)

Seat 10: NPR52285612 ($261.80 in chips) DEALER

lolimfish: Post SB $1.00

omerosx: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to lolimfish King of SpadesAce of Clubs

manicforever: Fold

esset1: Fold

PictureMePlaying: Raise $8.00

NPR52285612: Fold

lolimfish: Raise $26.00

omerosx: Fold

PictureMePlaying: Call $19.00

*** FLOP *** Jack of Clubs10 of Spades9 of Clubs

lolimfish: Bet $29.00

PictureMePlaying: Call $29.00

*** TURN *** 3 of Clubs

lolimfish: Bet $137.55

PictureMePlaying: Fold

*** SUMMARY ***

Total pot $248.55 Rake $3.00

lolimfish: wins $248.55

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland känner man att världen är så totalt befolkad av idioter att det inte är någon idé att försöka förklara.

 

Jag orkar bara inte...jo jag orkar en grej och det är det här: Det är lixom inte en ursäkt att man är värdelös. Asså seriöst, sluta använda det argumentet, det har ingen bäring. Om du/någon annan är värdelös så kommer ni mätas efter samma mall som dom ickevärdlösa.

 

gaaaaghm, jag har min första seriösa kris på ddet här foumet nu, aklltdi orkat itne bry mig förut men nu går det lixom inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland känner man att världen är så totalt befolkad av idioter att det inte är någon idé att försöka förklara.

 

Jag orkar bara inte...jo jag orkar en grej och det är det här: Det är lixom inte en ursäkt att man är värdelös. Asså seriöst, sluta använda det argumentet, det har ingen bäring. Om du/någon annan är värdelös så kommer ni mätas efter samma mall som dom ickevärdlösa.

 

gaaaaghm, jag har min första seriösa kris på ddet här foumet nu, aklltdi orkat itne bry mig förut men nu går det lixom inte.

 

för att sammanfatta:

 

Stå inte ivägen den dagen Klas får reda på att expekt inte tänkter betala ut några $5k till honom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...