Blattanfejan Postad 21 November , 2006 Rapport Postad 21 November , 2006 Hur ska man spela när man får några drömträffar tidigt? Hade efter 5 händer 35% av markerna på första nivån. Ska man bara totalköra över alla då eller ska man fortsätta lira tight? Citera
Gäst Postad 21 November , 2006 Rapport Postad 21 November , 2006 Hur ska man spela när man får några drömträffar tidigt?Hade efter 5 händer 35% av markerna på första nivån. Ska man bara totalköra över alla då eller ska man fortsätta lira tight? 10-manna eller? Har faktiskt inte funderat på det. Spontant skulle jag fortsätta spela tight fram till bubblan/semibubblan och då börja köra över. Citera
Joey Postad 21 November , 2006 Rapport Postad 21 November , 2006 Jag gör inga förändringar alls i mitt spel. Får jag några premiumhänder till så försöker jag håva in ännu mer chips, annars kastar jag det mesta i vanlig ordning. Citera
Cyntax Postad 21 November , 2006 Rapport Postad 21 November , 2006 Ja fortsätt som vanligt. Ge dom inte chansen att komma tillbaka (om dom har chips kvar). Hur ofta ser man inte lirare som dubblat/tripplat på nåra händer och ändå kommer OOTM? Alltför ofta! Citera
RayIV Postad 22 November , 2006 Rapport Postad 22 November , 2006 Fortsätter också spela som vanligt när blindsen är låga. Sen blir det ju lite lättare att börja sno åt sig blinden allt eftersom de går uppåt. Sitter man med stor stack när det är 4-5 pers kvar (3 itm) så är det ju bara att köra över. Citera
Ignatius Postad 22 November , 2006 Rapport Postad 22 November , 2006 Måste vara ett perfekt läge att spela tight med stor chans att hamna ITM. Citera
Klyka Postad 22 November , 2006 Rapport Postad 22 November , 2006 Du har helt enkelt ingen anledning att börja köra över folk. Du riskerar mkt för en väldigt liten vinst. Citera
Blattanfejan Postad 22 November , 2006 Författare Rapport Postad 22 November , 2006 Conspiracy, japp 10 manna påSvS. Jo jag gjorde som alla säger, fortsatte spela tight, öppnade upp lite tidigare än vanligt och hade 50% av markerna ITM för att sen vinna allt. Dock kände jag mig lite mesfeg. Skönt att höra att det var korrekt och inte mesigt Citera
Gäst Postad 22 November , 2006 Rapport Postad 22 November , 2006 Conspiracy, japp 10 manna påSvS. Jo jag gjorde som alla säger, fortsatte spela tight, öppnade upp lite tidigare än vanligt och hade 50% av markerna ITM för att sen vinna allt. Dock kände jag mig lite mesfeg. Skönt att höra att det var korrekt och inte mesigt Bättre det än att donera bort bara för att man "ska" köra över bordet. Citera
Recommended Posts