Gå till innehåll

Hålstegedrag på expekt = autopush!


maxinhoe

Recommended Posts

Sitter vid ett NL50 bord på ett av expekts bord och förvånas över att jag fortfarande spelar på denna skitklient, finns ingen annan sida där så många hålstegar prickas, AA blir utdragna osv, underdog is the new overdog så att säga. Hursomhelst, sitter med Q :diamond: T :club: i tidig position och höjer för skojs skull, tight som bordet ändå är, knappen höjer 10bb och bb synar, likaså jag.

 

Flopp: A :club: J :heart: 5 :spade: och efter betande från båda FI beslutar jag mig för att ställa varpå båda Fi synar. Fi1 har floppat nötterna och hånar både mig och Fi2 som av någon anledning synat höjningarna med J5o, men mycket riktigt på river kommer K :spade: och ger mig min stege.

Detta skedde inte en gång, utan jag spelade enbart gutshots på bordet efter det, lyckades sätta 7 st innan jag plockade upp 82o och ställer preflop, efter floppen AT7 fanns det inte mycket som talade för mig, och AA-fi från handen ovan kunde glatt glädja sig åt sitt floppade tvåpar, nähä, icke då. Jag får runner runner set och lämnar sedan bordet.

Aldrig mer tain, it brings pain.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta skedde inte en gång, utan jag spelade enbart gutshots på bordet efter det, lyckades sätta 7 st innan jag plockade upp 82o och ställer preflop, efter floppen AT7 fanns det inte mycket som talade för mig, och AA-fi från handen ovan kunde glatt glädja sig åt sitt floppade tvåpar, nähä, icke då. Jag får runner runner set och lämnar sedan bordet.

Aldrig mer tain, it brings pain.

 

Ah, du körde den här finurilga byta kort på turn/river och klonka båda. Du ställer in med stegdrag, träffar settet på turn med ett pocketpar du bytte mot stegdraget för att slutligen vika settet och byta mot ett nytt pocketpar för att även klonka ett set där. Det var sannerligen inte dåligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta skedde inte en gång, utan jag spelade enbart gutshots på bordet efter det, lyckades sätta 7 st innan jag plockade upp 82o och ställer preflop, efter floppen AT7 fanns det inte mycket som talade för mig, och AA-fi från handen ovan kunde glatt glädja sig åt sitt floppade tvåpar, nähä, icke då. Jag får runner runner set och lämnar sedan bordet.

Aldrig mer tain, it brings pain.

 

Ah, du körde den här finurilga byta kort på turn/river och klonka båda. Du ställer in med stegdrag, träffar settet på turn med ett pocketpar du bytte mot stegdraget för att slutligen vika settet och byta mot ett nytt pocketpar för att även klonka ett set där. Det var sannerligen inte dåligt!

 

Hänger inte med alls, även om det var 97,4% ironi över det där :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...