Brytta Postad 20 April , 2007 Rapport Share Postad 20 April , 2007 vinnande spelare på 5/10$ eller 10/20$ NLHE!!!??? LOLOLOLOLOLOL !!!!! går han plus i längden på playmoney käker jag upp mina turkallingar:mrgreen: =( Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thefman Postad 20 April , 2007 Rapport Share Postad 20 April , 2007 Har inte dawwe redan tagit igen en riktig gulning för typ ett halvår sedan? Han gick väl från NL100-NL1k på en månad? Låter inte så logiskt att han skulle ha gått och blivit förlorande spelare mitt i allt imo... Alla har sina badstreaks. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
back Postad 20 April , 2007 Rapport Share Postad 20 April , 2007 Har inte dawwe redan tagit igen en riktig gulning för typ ett halvår sedan? Han gick väl från NL100-NL1k på en månad? Låter inte så logiskt att han skulle ha gått och blivit förlorande spelare mitt i allt imo... Alla har sina badstreaks. Eller sina goodstreaks... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Björn85 Postad 20 April , 2007 Rapport Share Postad 20 April , 2007 Börjar som vanligt med att tacka för en finfin dagbok; Tack! Bara av ren nyfikenhet: Ska du verkligen spela så högt som 5/10-10/20? Orkar inte läsa igenom alla inlägg och knappa på kalkylatorn för att få fram någon statistik. Men min magkänsla av det hela är att du har backat på dessa nivåer totalt, men att rullen rycker upp sig då och då efter fina placeringar i turneringar? För du placera dig väl bra på något event i vegas i somras, sen var det väl någon turnering på nätet som du håva in en fin slant på och nu senast Monte Carlo. Är du en vinnande spelare på 5/10 senaste året? Om så inte är fallet så kanske du helt enkelt inte har någonting där att göra? Ja, i alla fall inte utan någon "korrigering" av ditt spel. Eller så har jag, precis som vanligt, totalt fel magkänsla och bara är lite bajsnödig. Då kan du helt enkelt bara bortse från allt jag har att skriva du har fel, davve är + 0,1 BB/100 över 100k händer på nl1k.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rAilFISH Postad 20 April , 2007 Rapport Share Postad 20 April , 2007 Vilka jävla pajasar ni är ( gyre m.m ). Klart som fan man är duktig på poker om man plusat idioter. Jag skulle också vilja sitta okontaktbar o tilta om jag hade det pluset som mrdawwe har haft. Liksom tjänar du 10 kr per dag o tiltar bort 5 kr så är du lika mycket "speltorsk" som om man tjänar 50,000 kr på en dag och spelar bort 25,000 kr. GL Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Thorn- Postad 20 April , 2007 Rapport Share Postad 20 April , 2007 Tråååååkigt avundsjuka grabbar... fan vad löjliga ni är! En liten analys här... om det skulle vara så att dawwe är så fiskig som ni påstår och ni själva spelar på hans nivåer (vilket jag antar att ni gör, annars kan ni knappast bedöma huruvida han spelar dåligt eller ej) så vill ni väl ha kvar honom där? Om han backar rakt ut på den nivån så plussar ju ni galet på att han lirar där. Är det på det viset så innebär det ju att ni är helt dumma i huvudet som talar om för honom hur dålig han är osv, det blir ju grymt EV- för er om han skulle sluta lira på eran nivå. SANNINGEN är då alltså ungefär så att han går in på NL1k och äger upp er 6 av 7 dagar i veckan.. sen går han upp på NL2k och har otur och börjar därefter tilta på både NL1k/NL2k. Ge upp förfan... gå och var avundsjuka någon annanstans, smutsa inte ner den här dagboken med ert skitsnack! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 20 April , 2007 Rapport Share Postad 20 April , 2007 Klart som fan man är duktig på poker om man plusat idioter. lolz? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nickefik Postad 20 April , 2007 Rapport Share Postad 20 April , 2007 ...har otur... Jag kan hålla med om att Mrdawwe säkert är duktig. Men det där låter lite som att när han vinner så är han duktig och när han förlorar så har han otur... Hans största problem och vad som gör att han faktiskt kan sluta som en förlorande spelare måste ju vara hans tiltande och totala brist på money management. Man brukar ju säga att en dålig spelare med tur vinner mycket när den vinner, och förlorar mycket när den förlorar. Ser man på antalet inköp han kan vinna/förlora på en dag, så måste han ju spela ett rätt "galet" spel. Det är ju upp till honom att visa att det handlar om att han är duktig och inte något annat. Tyvärr så tror jag chansen är stor att han gular, för jag har svårt att se honom börja sköta sitt MM, och alternativet till det är ju att han går in och äger de högre nivåerna helt och hållet med ett flyt som aldrig tar slut. Tycker det är bra att han ska ta två veckors paus. Om han nu gör det och sen kan sköta sitt MM, ja då tror jag det finns alla chans i världen att han kommer att gå bra. Men kanske är en del av hans spelsätt att åka jojo som han gör? Allt eller inget? Jag tänkte på det senast igår, att en sån stor förlust som han haft gör att börjar spela annorlunda, ett spel som kanske inte är vinnande, just för att han är orolig över att gula. Det där om scared money och så... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dagboksmanneN Postad 20 April , 2007 Rapport Share Postad 20 April , 2007 sho på heltid dave . / på resten resten e historia , gömma sig i skuggan eller stå vid hörnet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
erikjan Postad 20 April , 2007 Rapport Share Postad 20 April , 2007 Jag har spelat med davve, han har många brister. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 20 April , 2007 Rapport Share Postad 20 April , 2007 Tänk om alla avundsjuka / utdragna-av-dawwe-personer kunde sluta klaga. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slashyboy Postad 20 April , 2007 Rapport Share Postad 20 April , 2007 vinnande spelare på 5/10$ eller 10/20$ NLHE!!!???LOLOLOLOLOLOL !!!!! går han plus i längden på playmoney käker jag upp mina turkallingar:mrgreen: =( fan va tjat om hur bra/dålig dawwe är, jag säger låt killen va när det gäller den biten. Fundera istället på om ni är brqa eller dåliga. oCH SLUTA KALGA PÅ ANDRA. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 20 April , 2007 Rapport Share Postad 20 April , 2007 klart man är avundsjuk på folk som har turen att komma ITM i varje tour de spelar eller vinner 20 inköp första gången de testar NL1000 det är väl ett ganska normalt önsketänkande att dessa spelare gular? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 20 April , 2007 Rapport Share Postad 20 April , 2007 klart man är avundsjuk på folk som har turen att komma ITM i varje tour de spelar eller vinner 20 inköp första gången de testar NL1000 det är väl ett ganska normalt önsketänkande att dessa spelare gular? vettofan, personligen tycker jag bara det är kul och blir inspirerad av folk det går bra för! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 20 April , 2007 Rapport Share Postad 20 April , 2007 Jag har säkert fel...men som jag har förstått det så har Dawwe plussat rätt fint på NL 5/10 medan han backat en hel del på 10/20. Jag vet inte hur dessa nivåer skiljer sig åt men det skulle väl helt enkelt kunna vara så att motståndet helt enkelt är för svårt för Dawwe på 10/20. Med lite tid, erfarenhet osv så kommer han säkert kunna slå den nivån också. Detta är bara en gissning såklart, han kanske bara har haft otur. En annan grej som många skriver om är Dawwes MM. Personligen skulle jag aldrig få för mig att spela 10/20 med under 100 inköp men det är ju såklart bara min åsikt. Jämför med många av de som spelar de allra högsta NL-nivåerna så är nog den absolut största majoriteten mer eller mindre underrullade. Allt handlar ju om vilka mål man har med pokern osv. Jag har uppfattat det som att ett av Dawwes stora mål är att spela så högt som möjligt. Självklart kommer det gå fortare att klättra i nivåer om han spelar underrullad men det innebär ju därmed också en större risk. Jag har uppfattat det som att Dawwe är beredd att ta den risken och då blir det bara tjatigt när diverse forumiter ska skriva 24323472 inlägg där de klagar på hans MM. Aja, lite funderingar bara...lycka till med liret! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dedu Postad 20 April , 2007 Rapport Share Postad 20 April , 2007 Om Dawwe är dålig och bara har tur så borde ni ju vilja möta honom och således inte berätta öppet för honom att han är dålig!? Om det är avundsjuka (och Dawwe således är bra) så är ni idioter. Vad spelar det för roll för er om en kille har tur (för de flesta av er möter ju förmodligen inte Dawwe, och om ni gör det så borde ni väl kunna hantera att möta en spelare med tur, eftersom ni förmodligen spelat en hel del poker) ? Går ni upp i taket varje gång någon skrapar triss i TV4 morgon? Till sist så förstör ni en jävligt intressant dagbok med era inlägg (både de seriösa och de icke seriösa) angående Dawwes påstådda tur/skicklighet. Starta en ny tråd om ni tycker de är så intressant och snälla låt den här vara.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Verbal__Kint Postad 20 April , 2007 Rapport Share Postad 20 April , 2007 alla vet väl att han e sjukt spelberoende och kommer förlora alla sina pengar. det är bara en fråga om när. btw alltid lika skoj när du sätter upp dina mål fortsätt med det snälla lol. Emil du skall inte vara ledsen bara för att dina föräldrar é bröder...Du é säkert en go gubbe ändå? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Spelgalen Postad 20 April , 2007 Rapport Share Postad 20 April , 2007 klart man är avundsjuk på folk som har turen att komma ITM i varje tour de spelar eller vinner 20 inköp första gången de testar NL1000 det är väl ett ganska normalt önsketänkande att dessa spelare gular? du är så tragiskt patetisk. fokusera på att bli bättre själv istället för att lägga tid på att hoppas det ska gå dåligt för andra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Basselito Postad 20 April , 2007 Rapport Share Postad 20 April , 2007 Var det bara jag som kände att Zyrs inlägg var en smula ironiskt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pisak84 Postad 20 April , 2007 Rapport Share Postad 20 April , 2007 lycka till dawwe.. brukar följa dagboken till och från. pressa träning och "må bra" typ av saker när du inte spelar, det hjälper garanterat. vet inte om jag sagt det förut men känner igen mig en del i dig, inte spelmässigt, men swingsmässigt och stora tiltar osv... haft en hel del upp o ner i min karriär, tar ju på psyket. varje gång är det lika jobbigt och känns lika hopplöst osv, men man får komma ihåg att man tagit sig upp förut. hoppas du tar dig upp, att få tillbaks självförtroendet är A och O efter såna här grejer, för mig brukar det hjälpa som fan att försöka hitta massa små plus-sessioner i början... vinn nåt inköp och lägg ner och gör annat sen spela nästa dag eller efter några timmar... känns skönt att se att man KAN vinna, man är osäker på det ibland... mina småtips, får ta till dig dom hur du vill känns sjukt att du har så mycket hatare faktiskt... okej att man kan bli tiltad som ett djur väl vid bordet, men aldrig trott att folk tar det längre än så och förföljer folk för att sprida sitt hat... fuck em all and let god give them haircuts. lycka till man. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iraiseyoufold Postad 20 April , 2007 Rapport Share Postad 20 April , 2007 klart man är avundsjuk på folk som har turen att komma ITM i varje tour de spelar eller vinner 20 inköp första gången de testar NL1000 det är väl ett ganska normalt önsketänkande att dessa spelare gular? Varför ? Om det e så att han e så dålig så e det väl bara att plocka cashen ifrån han.. För turen lär juh vända isåfall. .. Gansk uppenbart att du e avis på hans talang ! Annars skulle du inte önska att han GULA. Dawwe the next wsop vinnare :-D :-D :-D :-D Go Dawwe ! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 20 April , 2007 Rapport Share Postad 20 April , 2007 Var det bara jag som kände att Zyrs inlägg var en smula ironiskt? mm, du var den ändå i världen som kände de. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fhaugen Postad 20 April , 2007 Rapport Share Postad 20 April , 2007 Varför envisas folk med att kalla det avundsjuka? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 20 April , 2007 Rapport Share Postad 20 April , 2007 Varför envisas folk med att kalla det avundsjuka? vad är det då? Rent hat? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sorenj Postad 20 April , 2007 Rapport Share Postad 20 April , 2007 Dawwe påminner rätt mkt om min polare. Har känsla för spelet med en lös aggresiv spelstil, men saknar MM. Han går upp och ner som en jäkla jojo. Ena dagen är han kung på nl2000 för att ngn dag senare lira 100nl. Finns inga tvivel om att han är jävligt duktig men så länge man saknar MM med en lös aggresiv spelstil så kommer han för eller senare gula helt och hållet. Lever man på kanten hela tiden så trillar man för eller senare. Ska man bli proffs är MM det viktigaste som finns. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts