Gå till innehåll

Mrdawwe från lowstakes till highstakes. Ett löfte.


mrdawwe

Recommended Posts

Läst book of wealth? :D

 

Nej men en gång så läste jag 2 sidor av en stephen king bok jag vann på skolan genom att skriva en bra uppsats om något 8-) (Jag passade på att välja en bok som även gjorts om till film för att kunna fuska om vi var tvungna att skriva recension på skiten, och mycket riktigt hade jag rätt! PWNT!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En ganska enkel och för mig väldigt logisk teori som jag f.ö. försöker att tänka på i alla punkter i liv:

Gör jag som dom flesta andra gör kommer jag med största sannolikhet få exakt samma resultat som dom.

Om jag nu inte är riktigt nöjd med det resultatet dom flesta andra får, borde jag då inte göra något annorlunda?

Om man går igenom självbiografier på dom mest framgångsrika människorna i världen inom olika områden finner man att dom inte löser saker på samma sätt som dom flesta andra.

 

Tar du den "säkra" vägen som de flesta andra framgånsrika spelarna tagit, är chansen inte lika stor att nå världselit..

Men varför köra allt eller inget? Väljer du inte hellre att tjäna bra med pengar och få ihop ett ganska stort kapital, istället för att väldigt sällan vinna megastort och oftast stå tomhänt.

Tänk ev dawwe ;)

Vad tar du om du får välja att få $250k med 90% säkerhet (2/4 1-2 år) eller $2.5M med 5% chans (jaga upp i nivåer hejvillt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat mot dig en del på både NL400 och NL1000 och jag ska inte säga något om ditt spel eller money management. Trots allt har du utvecklat en teknik som passar dig och fine kör på. Folk kan säga att det är tur bla bla men om man tittar på resultaten så ser det rätt skapligt ut. Men det jag undrar är om du någonsin bokför hur många timmar/händer du spelar. För nu när du gick 12k+ hur många händer spela du? Om du inte vet om det så är det nog rätt bra om du gör det...

 

Det enda tipset som jag kan komma med är något som du har redan skrivit men kanske inte är medveten om att det är så himla viktigt. Därför förtydligar jag det genom att citera vad du skrivit lite längre bak i dagboken:

 

Kände att jag börja tilta lite smått och det var för farligt att sitta kvar då med flera stackar med $3000.

 

 

Idag cashade jag även ut $8k efter gårdagens vinst för att inte känna att jag har så mkt på kontot så jag tiltar bort det
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man är riktigt duktig borde det inte vara några större problem att klättra i nivåer hyffsat snabbt även om man följer bankrullekraven hårt.

 

Lite så tänker jag också. Och rätta mig gärna om jag har fel (lågstakes fisk som jag är) men är inte det som utmärkt dom som hamnat i absoluta världstoppen och stannat där att dom, förutom talang, har extremt bra diciplin och tiltkontroll. Inte sagt att dom inte tagit en chans eller två på vägen upp, men jag tycker att man gång på gång hör världsklass spelare betona vikten av diciplin, MM, table selection, tiltkontroll osv. Dvs allt som hör pokern till, men som inte sker i själva spelandet.

 

Det sagt så följer jag alltid den här dagboken med glädje och hoppas naturligtvis på att se dig där uppe i toppen i framtiden :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis backat $4k nu. Klantigt att jag inte slutade när jag visste om att jag spelade illa under en längre tid.

Kommer svara på inläggen ikväll eller imorn för jag ska ner till The tournament area och spela lite Sngs tänkte jag kommer att finnas från $200-$100000. :P

Finns tyvärr inget cashgame då det inte är tillåter här av nån anledning.

 

Backe! Kul att se att du är vid liv. :D Tillbaka i Thailand?

 

Erik, jag börjar spela imorn. Blir grymt mkt sömn inatt f.ö.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Goddamit! Hinner inte gå igenom dagboken nu heller.

Vaknade nyss och käkade en fin penne bolognese till frukost. Jag börjar spela om 30 min så nu är det lite halvbråttom.

 

Satt uppe till 05 imorse och lirade. Tog igen $1k iaf. så jag hamnade dagen på -$3k. Har sovit 7 timmar inatt iaf. hoppas det räcker.

 

Wish me luck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så nu har vi en liten live uppdate från MC davve sitter med start markaran efter 90 min allstå 15 k o varit inblandad i några potter.. spelet känns stabilt o hoppas han dubblar upp snart ...avrage efter dag A var runt 22 k så det är ingen brådska... ska ner nu o hejja vidare honom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...