Gå till innehåll

Mrdawwe från lowstakes till highstakes. Ett löfte.


mrdawwe

Recommended Posts

För en gångs skull är det inte i CDS dagbok man ska leta efter hand underhållande inlägg. Njutbart iaf. Han överpresterar ju sig själv i dumhet gång på gång...

 

EDIT: personen tillsagd pga upprepade nonseninlägg och viss form av förföljelseidioti.

/appel

 

Nolla du skriver verkligen aldrig något vettigt kan du inte bara hålla dig borta härifrån så skulle forumet bli ett så jävla mycket trevligare ställe att vara på förstår egentligen inte vad du får ut av att bara vara dryg jävla snorunge!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack cds m.fl för att ni pajade en diskussion som var intressant och givande, med totalt ologiska argument. Visst du verkar har "spelkänsla", men å andra sidan är du helt teoretiskt handikappad. Har du någonsin ställt dig frågan VARFÖR?

 

Tror inte han behövt ställa sig den frågan efter 15 mån plussande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lite roligt att ni alla som klagar på att såna som Rooney inte bidrar med något till forumet ALDRIG har bidragit med något själva. Hur kommer det sig? :roll:

 

Sen så tycker jag att det är alldeles för lite Dawwe och för mycket krig i den här dagboken. Varför har inte ni moderatorer delat upp diskussionen än? Tycker det är ett väldigt intressant ämne huruvida talang står sig mot matten, om det nu ens är så att talang existerar inom pokern.

 

Till sist så vill jag bara fråga CDS, om han nu läser här, då jag inte har uppfattat om det har utretts eller inte:

Har Du "det"?

 

Mvh, IMS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lite roligt att ni alla som klagar på att såna som Rooney inte bidrar med något till forumet ALDRIG har bidragit med något själva. Hur kommer det sig? :roll:

 

Sen så tycker jag att det är alldeles för lite Dawwe och för mycket krig i den här dagboken. Varför har inte ni moderatorer delat upp diskussionen än? Tycker det är ett väldigt intressant ämne huruvida talang står sig mot matten, om det nu ens är så att talang existerar inom pokern.

 

Till sist så vill jag bara fråga CDS, om han nu läser här, då jag inte har uppfattat om det har utretts eller inte:

Har Du "det"?

 

Mvh, IMS

Du verkar ha väldigt bra koll trots att du regga dig i oktober :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har railat hjort en del. ska försöka beskriva hur det ser ut.

 

han sitter på en macbook pro 15.4" med 1440x900. kör 8bord med överlapp som är helt brutalt svårrailad på någon skum site man aldrig har sett. använder bara trackpad för att han är för lat att ta med sig sin mus, pga trackpad och overlay timear han ut var 5e hand. kör några bord fixed limit HU 100/200THY(turkiska pengar=lägre rake), några bord nl5k HU mot någon regular(för att han inte hinner byta bord), en PLO8 $20 sitngo(som han började spela medan han köade på andra bord och inte vill avsluta) och ett tjog nl2k bord i lite olika valutor. pushar så fort det börjar närma sig 3x pot, 4betar mer än jag 3betar, checkraisar allin så fort han har ett överkort, gutshot går han bust med varje gång. lyckas väl någon motståndare hamna på river mot honom så är det checkraise varje gång. han får dawwe att se ur som en weakpassiv nit. dessutom kan han motivera alla sin beslut.

 

kanske överdrev lite, men det är typ den upplevelsen man får när man railar honom. grymt givande och kul att raila honom.

 

Kanske ska fråga hjort denna frågan men eftersom han är bannad vad nickar han och på vilken site spelar han?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lite roligt att ni alla som klagar på att såna som Rooney inte bidrar med något till forumet ALDRIG har bidragit med något själva. Hur kommer det sig? :roll:

 

Sen så tycker jag att det är alldeles för lite Dawwe och för mycket krig i den här dagboken. Varför har inte ni moderatorer delat upp diskussionen än? Tycker det är ett väldigt intressant ämne huruvida talang står sig mot matten, om det nu ens är så att talang existerar inom pokern.

 

Till sist så vill jag bara fråga CDS, om han nu läser här, då jag inte har uppfattat om det har utretts eller inte:

Har Du "det"?

 

Mvh, IMS

 

Det jag menar är om du bara ska vara dryg och allmänt fi**ig så kan du lika gärna hålla käften stängd eller? Har inte påstått att jag bidragit med mer men försöker iallafall vara trevlig och inte bete mig som jag vore 12

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nolla du skriver verkligen aldrig något vettigt kan du inte bara hålla dig borta härifrån så skulle forumet bli ett så jävla mycket trevligare ställe att vara på förstår egentligen inte vad du får ut av att bara vara dryg jävla snorunge!!!

 

HU 4 rollz? :roll::lol:

 

Nä men allvarligt. Hur ofta hittar du mitt inlägg bland hundratalet de senaste dagarna? Är du kär i mig?

 

Allvarligt 2: Skriver man ett tjugotal vettiga inlägg i CDS dagbok (på raken!) och allt man får är gång på gång pinsamma svar (när han väl svarade på vad jag verkligen skrivit såklart) från JTD tröttnar man tillslut.

 

Nu går skolbussen. Låt oss inte hamna OT om hur mycket OT jag skriver nu i dawwes dagbok. Det tar vi hemma hos CDS isåfall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här med talang ja. Jag definerar det som så. Det är hur bra (inte alltid lätt att definera) en människa kan bli inom ett visst område med maximalt optimerade förutsättningar (träning mm).

En som har talang på ett område kommer antagligen att ha även talang på ett annat närliggande område(själv har jag ex vunnit DM och tagit SM medaljer i diskus, kula och tiokamp). Med stor säkerhet har jag talang där. Men kan inte säga det helt säkert eftersom det inte är så jättemånga som höll på med dessa sporter på 80 talet. Därimot så kastade jag boll, sten kula mycket längre än någon annan i skolan innan jag började att träna friidrott.Jag är rätt säker på att jag aldrig skulle kunna bli världselit dock hur mycket kyckling jag än hade käkat.

 

Om vi nu tar ex spelområde om vi jämför typ spelen schack, bridge, poker, backgammon, othello så är det relativt lika egenskaper som krävs för att lyckas anser jag. Är man väldigt bra på något av spelen så komer man att kuna bli bra på alla andra. Har spelat ex schack rating (2100) som bäst. Detta är ju rätt bra men jag har även lästschackböcker, spelat i klubb, började rätt tidigt (17) och höll på mycket i några år, tills jag började att stangera. Detta betyder att jag slår antagligen 99,9% av jordens befolkning men det finns även många som är så sjukt bra att jag inte har den minsta chans mot dem. (har i och för sig vunnit mot några svenska stormästare men det beror mest på att det var blixt och att jag spelar ett chansartat och svåröverskådligt attackspel). Jag vet att det finns många svenskar som jag kanske i bästa fall vinner 1/20 mot. Dessa i sin tur viner 1/20 mot ännu bättre spelare och dessa i sin tur vinner kanske 1/50 i blixt mot de bästa datorprogrammen.

Jag upplever att konkuransen i schack är mycket hårdare än i något av de andra spelen. Till viss del gäller väl detta i toppskiktet i poker men man måste vara rik för att kunna spela där. (tyvärr är marginalerna pga turen rätt stor och ett litet övertag som man kan få om man är mycket duktigare kan ofta käkas upp av rake)

Om vi tar ex bridge så utgör stomen av bridgespelare hobbyspelare som dels är talanglösa och dels inte tränar på ett vettigt sätt (pluggar system eller läser bridgeböcker) Delvis pga att de inte förstår och därmed inte tycker att innehållet är så interessant. Många spelar även för sociala skäl.

Jag har sett väldigt duktiga spelare som övergått från schack eller bridge till poker och att många nu är multimiljonärer. Ingen av dessa spelar på känsla kan jag lova de tänker och löser problemen på logisk analytisk väg som de är vana vid från respektive spel de bemästrar.

Jag har även sett spelare gå från höga nivåer i schack till backgammon till bridge och att de vunnit internationella tittlar i sitt nya spel trotts att de började vid relativt sen ålder.

Det finns även exempel på motsattsen som jag har lite svårt att förklara.

Ex spelade jag bridge i hop med en väldigt stark schackspelare, han var även doktor i matte(statistik) på KTH. I bridge var han oförklarligt dålig trotts att han spelade och läste jättemycket teori. Tror att det delvis kunde förklaras av psykiska orsaker nervositet osv. När jag tänker på det så tror jag att han inte skulle kunna lyckas i poker han skulle aldrig våga lita på en read ex. Rädd att torska pengar bla. Sannolikt finns det även någon annan faktor också.

 

Det jag ville säga med det här är. Alla som läser här kommer enligt min mening att möta någon eller några som är så sjukt mycket bättre än de själva.

Det gäller tom Hjort och nebbis skillnaden är ju bara att jag tror att de vet om det. Till skilnad från CDS och Dawee(som verkar vara en trevlig människa).

Tror alltså att det finns vissa minimikrav för att kunna anses ha "talang" men tyvärr behövs det lite annat också.

Tror vidare att det som ex tennis och friidrotts gemensamma nämnare med poker är att det är individuella sporter och folk som lyckas brukar vara bra på att träna(de vill bli bättre till varje pris) och att besitter de "talang" så slår det igenom ganska tydligt och de får själva all cred.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet om att det finns många mkt bättre pokerspelare än mig därute. Jag vet inte riktigt vad du menar med att jag inte skulle inse det.:roll:

 

Har funderat lite på det där med. Jag har spelat väldigt mkt schack innan (i klubb ett antal år). Kan det ha hjälpt min nuvarande pokerkarriär?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har funderat lite på det där med. Jag har spelat väldigt mkt schack innan (i klubb ett antal år). Kan det ha hjälpt min nuvarande pokerkarriär?

 

tror jag helt säkert. jag spelade också schack en del, hade väl 1700+ i rating. första gången jag spelade poker tyckte jag det var som bondeslutspel i schack. :shock:

 

något som jag tycker är intressant är hur schackvärlden har ändrat sig sedan jag spelade. numera använder man datorer mkt mkt mer i analys av ställningar. som exempel ger jag:

 

känns lite som att pokervärlden håller på att förändra sig åt det hållet. det blir mer och mer matte och datorkod som krävs för att knäcka de högsta gamesen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr davve. Vare sig du eller CDS har utmärkt er på något sätt på detta forum tycker jag. Till skilnad från ex Hjort eller nebbis. Har inte sett er spela heller för den delen. (orkar inte ens göra det vilket innebär att jag inte är helt säker på det som jag skriver nedan, därimot så känner jag i magen att det är rätt).

Det finns mängder av er. Studerar man ex 100 st CDS så kommer man antagligen få fram någon eller några st som fått de resultat han har(och sedan skryter om dem i en dagbok på pf) resten har gått massor med - eller är bust efter några månader. Skulle han spela roulett eller lotto skulle det antagligen se lika dant ut.

Därimot om du ex tar 100 st heltok så kommer du antagligen hitta 100 st vinnare efter ett år. Detta bla pga att han höjer av andra skäl än att det känns rätt i magen. Där ligger skilnaden.

Edit: Nej jag är inte avundsjuk. BEhöver inte spela poker eller arbeta mer i mitt liv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att få det sagt iallafall? :-D

 

Fake edit: Ja, jag är avundsjuk. Behöver spela poker och/eller arbeta mer i mitt liv.

Det är ju så jävla mycket snack om avundsjuka i de här dagböckerna. Tror att den är övervärderad. Det finns folk som inte är avundsjuka faktiskt. Tror att de flesta inte är det. Vadå grinar ni om ni ser någon skrapa fram högsta vinsten på triss eller drar in storvinsten på bingolotto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Studerar man ex 100 st CDS så kommer man antagligen få fram någon eller några st som fått de resultat han har(och sedan skryter om dem i en dagbok på pf)

 

 

Det var mer det du först skrev tillsammans med:

Edit: Nej jag är inte avundsjuk.

 

Som fick mig att reagera eftersom jag tyckte den platsade underbart bra i kategorin 'jag är inte rasist, MEN <insert any disparaging term>'

 

När du dessutom blev tvungen att tillägga:

BEhöver inte spela poker eller arbeta mer i mitt liv.
så kunde jag inte låta bli att dra på smilbanden och dra iväg ett litet inlägg :-D8-)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...