Gå till innehåll

NLT - FR, SvS - QQ floppar set - möter mothugg


cluelessrookie

Recommended Posts

Jag har ingen handanalys (SvS) utan plockar allt från min mögliga hjärnbark. Bordet är alltså ett micro-nolimit fullringbord på SvS (0.5/1kr) - 10 spelare - som spelas efter nånstans i häraden av bingo/lotto.

 

Har suttit vid bordet nån timme men har ingen speciell read förutom att MrBiggie har juckat emot tidigare (dock ej mot mig so far) och plockat osynat och att MrShortie är en...tja...shortstack.

Jag själv plussade först men har inom loppet av måhända 10 minuter blivit utdragen i två händer. Själv skiter jag i det men jag vet inte vad bordet tror.

 

-------------------------------------------------------

 

Preflop:

 

MrBiggie - UTG - 300BB

MrShortie - Mitt i bordet - 70BB

Hero - Knappen - 130BB

 

Dealt to Hero: Q(d), Q©

 

Rundlimp hela bordet enligt bingoprincipen, Hero raise 5BB, MrBigge - syn, MrShortie - syn. Alla andra fold. => ca 20BB i potten

 

Flop: A(s), Q(h), 8(s)

 

MrBiggie - check

MrShortie - check

Hero - Bet 15BB (Jag bettar i princip alltid, här med två spader så vill jag inte lalla runt)

MrBiggie - Höjer 30BB (Hmmm....inte limpa preflop med AK, AQ. Kanske triss åttor?, testa vattendjupet?, långsökt stegdrag (KJ), färgdrag?)

MrShortie - Syn. (Detta luktar fiske...)

 

Hero- ????

 

---------------------------------------------------------

 

 

Förlåt mig mina uppenbara misstag då jag är...rookie. Och "I´m bitter- I´m not better"

 

Cluelessrookie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först för att svara BigLess: - jodå, visst försöker jag höja mer än 5BB men utfallet för mig blir extremt dåligt. Oftast så blir det insta-fold bordet runt.

 

Hur det gick?

 

------------------------------

 

Flop: A(s), Q(h), 8(s)

 

MrBiggie - check

MrShortie - check

Hero - Bet 15BB (Jag bettar i princip alltid, här med två spader så vill jag inte lalla runt)

MrBiggie - Höjer 30BB (Hmmm....inte limpa preflop med AK, AQ. Kanske triss åttor?, testa vattendjupet?, långsökt stegdrag (KJ), färgdrag?)

MrShortie - Syn. (Detta luktar fiske...)

 

Hero- AI (satt och funderade på hur jag skulle göra men då jag hade drygt pott kvar så orkade jag inte)

 

MrBiggie - stek....... - fold

MrShortie - AI

 

Turn - J(d)

River - J(s)

 

Hero visar kåk - QQQJJ

MrShortie visar färg i spader

 

Cluelessrookie

 

"Jag sitter och nöter och nöter i väntan på nötter,

Jag sitter och nöter och nöter mig trötter"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä då, det var "rätt" riskfritt. Nog för att jag klonkade en färgstege samma kväll....

 

Det som jag funderar över om det kan ha funnits någon "move" som kunde ha lockat även MrBiggie att dega in.

 

/Göran

 

Jag hoppas att du inte övervägde vika handen för då måste du ju sitta och vänta på att floppa fyrtal. Kan bli lite jobbigt i längden.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...