Gå till innehåll

Pengar försvunna från mitt VISA-kort


poker_oscar

Recommended Posts

Begär hem ett kontoutdrag och gör lite efterforskingar själv, se om du kan hitta ett mönster. Fundera på var du kan ha "blivit bestulen på uppgifterna", bra att vara förveredd ifall banken anser att du varit ovarsam

 

Jag håller på med detta nu. Klurigt att lista ut vad alla transaktioner är för någonting, tyvärr. Det är sällan det står i klartext vilken mottagare det är och när man gör många uttag/insättningar (ok, det är mest insättningar :)) på grund av pokern blir det en jäkla röra.

 

"Gatwick Lon" och "London" exempelvis. Vad kan det vara för sajt?

 

Det sjukaste är att du har en glad smiley efter ditt inlägg.. jag skulle va helt tokig om ngt sånt hände mig.

 

Det är ju faktiskt bara pengar vi pratar om och jag förväntar mig att banken kommer att ersätta mig.

 

Själv ser jag till att aldrig ha mer än ett par k på mitt VISA pga just sånna här saker så att man alltid får en begränsad förlust om det skulle ske. Ett bra tips tycker jag.

Så får det bli från och med nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör också på taktiken att ha en begränsad summa pengar på kortet, trots att jag förutsätter att banken tar kostnaden vid en stöld. Detta efter att någon försökt sno pengar från mitt kort men misslyckats p.g.a. det inte fanns täckning.

 

De ringde från banken en dag:

 

Banken: Hej, jag heter xxx och ringer från Föreningssparbankens bedrägeriavdelning. Har du gjort något större kortköp de senaste dagarna?

Jag: Eh, nej.

Banken: Då vill jag spärra ditt visakort.

Jag: Eh, jag ska åka utomlands på torsdag och behöver mitt kort då (det här var på måndagen och fredag var löning).

Banken: Ok, om du skyndar till ditt bankkontor idag går det att fixa fram ett nytt kort. Du har en timme på dig.

 

Har aldrig varit så stressad i hela mitt liv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...