Gå till innehåll

Allt om SuperBowl!


LuckyRiver

Recommended Posts

Körde 2k dollar på Steelers för att göra det än mer spännande =)

Mmm, spelmissbruk. :)

 

Självklart är det spelmissbruk.

Men totala oddset är knappt 105% så är minus 5% i EV. Inte så farligt. Sen räknar jag iskallt med att jag har 1% extra i edge, trots min totala okunnighet om amerikansk fotboll. Inte så dyrt som det låter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde 2k dollar på Steelers för att göra det än mer spännande =)

Mmm, spelmissbruk. :)

 

Självklart är det spelmissbruk.

Men totala oddset är knappt 105% så är minus 5% i EV. Inte så farligt. Sen räknar jag iskallt med att jag har 1% extra i edge, trots min totala okunnighet om amerikansk fotboll. Inte så dyrt som det låter.

Det gick ju vägen, men hade du spelat med handicap eller vanligt matchodds?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...
Får en tår i ögat varje år då det börjar dra ihop sig till Super Bowl. För ca 10-15 år sedan var Am. Fotboll det roligaste jag visste. Jag och en kompis var totalt insnöade i sporten, för honom gick det dock något bättre sportsligt sett då han var med i JR. landslaget som QB. Själv så var jag aldrig något vidare på att utöva sporten aktivt. Men jag följde den så hårt jag bara kunde. Detta var på den tiden då inga matcher sändes live, utan man fick nöja sig med att höra Gullö på 3an kommentera matchern på sitt alldeles speciella sätt. Jag har säkert 10-15 videoband där man skrivet "NFL '93" osv på, ibland när man vill bli lite nostalgisik så brukar jag stoppa i ett av dessa video band och det lustiga är att man kommer ihåg nästan allt på alla band trots att man inte sett dom på flera år.

 

På den här tiden (tidigt 90 tal) så kunde jag ta tåget till Göteborg (bodde inte här då) och köpa tidningar, vet en sommar då jag åkte till Göteborg och handlade tidningar för nästan 900kr detta var mer än hela min "månadslön" på den tiden (ca 15 bast var man då).

 

När matcherna spelades på söndagarna så satt jag och lyssnade på en amerikansk militärradio som sände matcherna till sina soldater som var stationerade i Europa. Det var verkligen ingen vidare kvalitet på sändingen utan man fick hela tiden sitta och vrida radion för att få in "bra" ljud. Matchern från radion spelade jag även in på kasset band som jag sedan kunde lyssna på flera gånger i repris. Helt sjukt... Spelade mitt favvo gäng Oakland Raiders (eller Los Angeles Raiders som dom hette på den tiden) Monday Night Fotball så började inte matchen förrens kl 02:00 svensk tid, och matchen var inte slut förrens vid 05:30 draget, hade då inte Raiders vunnit så ville jag inte ens gå till skolan, jag var helt knäckt över en förlust när man offrat en hel natts sömn för dessutom.

 

Det "lustiga" i denna historian är att när man sedan fick Internet och kunde följa ligan betydligt mer ingående via diverse sajter så började jag tappa intresset, och nu på senare år så tittar jag bara lite slött på reslutaten.

 

Nåja, i vilket fall som helst så tror jag att det är Eagels tur iår..

Pricesless

 

XLI är BEARS Super Bowl!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...