Gå till innehåll

Plus till Neteller, hackat account


Xaitra

Recommended Posts

Tjenare!

 

Idag trodde jag det skulle bli en helt vanlig pokerdag men ikke, skulle logga in på Neteller sen var det closed accounten och jag tänkte vafan.

 

Så ringde de men var inte det lättaste att få tag i de, efter ett par timmar fick jag tag i de.

 

Det första killen frågar är om jag lånat ut kontot till någon och jag svara så klart "nej det har jag inte" finns ju som ingen anledning till det.

Då förklarar han för mig att det är någon från usa som loggat in på mitt konto och därför har kontot stängts.

 

Första frågan jag ställde var "Har de tagit några pengar? Hur mkt har jag kvar?"

 

Då sa han att de hade tagit sig in på kontot dvs loggat in men inte kunnat göra något därför att kontot stängdes av direkt per automatik.

Det är nämligen så att Neteller har en säkerthetsspärr som gör att om någon från ett annat land loggar in på Neteller så stängs det automatiskt.

 

Vilket var tur vill inte ens veta vad som hade hänt om han hade loggat in från Sverige.

 

Måste säga att mitt förtroende för Neteller genast blev mycket bättre och känner mig mycket säkrare (även fast någon jävel kan mitt account ID).

Fick ett nytt Secure ID och har även ändrat lösenord och sökte även genom datorn med antivirusprogram och hittade ett program som hette "KeyFinder.exe" så den filen åkte rätt snabbt.

Är det någon som vet ett filnamn som man borde söka efter då det gäller "pokerstölder" har läst om det tidigare men kan inte hitta det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffa dig ett virus progg o sopa rent datorn samt nått som tar bort spyware tex ad-aware.

 

Sen ang. netteller vad händer sätter in pengarn från kontot på en pokersajt? Då borde det funka,

Tjuven kan inte varit allt för smart!

 

Programmena kan heta vad som helst.

Oftast är dom nog inte döpta (Dock ejj detta fall) Till Keylogger.exe etc.

Utan dom försöker göra dom lite mera osynliga och döpa dom till lite diskreta namn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...