mape Postad 17 November , 2006 Rapport Postad 17 November , 2006 KvGalen sitter vid 0 med $40,15. xinfinitox sitter vid 1 med $58,55. Zand24 sitter vid 2 med $96,31. hero sitter vid 3 med $51,79. NoTurns sitter vid 4 med $46,25. worldw1de sitter vid 5 med $41,76. weak_loose sitter vid 6 med $40,81. Nico1364 sitter vid 7 med $7,92. Senor77 sitter vid 8 med $33,75. helgott sitter vid 9 med $19,34. Dealern sitter vid 6. Nico1364 lägger en blind på $,25. Senor77 lägger en blind på $,50. (hero ges Qs Ah.) Före floppen: helgott foldar. KvGalen foldar. xinfinitox höjer med $1,75. Zand24 foldar. hero synar med $2,25. NoTurns foldar. worldw1de synar med $2,25. weak_loose foldar. Nico1364 synar med $2. Senor77 foldar. Floppen kommer upp Qk 8k 2s. Nico1364 checkar xinfinitox satsar $7. hero synar med $7. worldw1de foldar. Nico1364 foldar. Turnkortet kommer upp 5k. xinfinitox satsar $14. vad ska jag göra??? spelade fel på floppen va? Citera
Opteron Postad 17 November , 2006 Rapport Postad 17 November , 2006 min instinktiva tanke är att bara syna ner när du väl tagit dig till turn på det sättet du gjort. Citera
Pepperpum Postad 17 November , 2006 Rapport Postad 17 November , 2006 Jag känner att du borde ha re-raisat på floppen, men eftersom FI nu satsar på turn så finns det väl en liten chans att han fiskar efter information? Kanske värt att testa att re-raisa honom nu? edit: tänkte inte på att risken för en re-raise all-in (helan?) från FI är mycket stor och då är ju du bara tvungen att syna den. Mao är nog inte en re-raise på turn så smart Citera
Danne980 Postad 17 November , 2006 Rapport Postad 17 November , 2006 Jag tycker han verkar stark, jag tror det är smartare att folda då du bara har ~9$ i potten. Men jag är helt säker på att jag i situationen gjort precis tvärt om tyvärr Tänkbara händer QQ, KK, AA, QA, KQ eller färgen. Iofs kan han ju ha en svag dam men då spelade han konstigt pre flop. Och så finns det ju också chansen att han har 2 par eller lägre triss (vilket jag inte tror). Första gången jag analyserade en hand så ha överseende. Citera
lost Postad 17 November , 2006 Rapport Postad 17 November , 2006 Reraisa till typ 16-17 på floppen och blixtfolda vid omslag. Fold på turn i detta fall. Citera
psatiw Postad 17 November , 2006 Rapport Postad 17 November , 2006 Slå om preflop. Som spelat, folda turn. Tycker att du spelar den bra på floppen. Finns ingen anledning att slå om där. Citera
jimisola Postad 17 November , 2006 Rapport Postad 17 November , 2006 Hade nog kastat på turn i det är fallet fast å andra sidan hade jag nog inte kommit till turn via flopsyn...hade slagit om till runt 15 på floppen..slår han om igen får man kasta. Genom att bara syna flop har man ju ingen aning om var man står när turnbettet kommer. Citera
ATIX Postad 18 November , 2006 Rapport Postad 18 November , 2006 Jag är inte helt överens med övriga som skrivit här [*satans syn han gör då*]. Var var vi nu. Just det. Alltså, hans starthänder kan vara allt med 66+ samt AJ+. Liten chans finns även för 89s+. Det känns givet att köra ett CB här och fastän jag får en syn när det ramlar en dam kan jag ibland skjuta en gång till. Vad har han för read på dig t ex? Är du foldbenägen eller inte? Jag skulle nog kunna syna ner till river faktiskt men helst vill amn veta om han brukar bomba på två gator. Citera
MacDaddy Postad 19 November , 2006 Rapport Postad 19 November , 2006 Varför syna preflop om man inte vill spela en stor pott när du träffar. Jag foldar preflop här FR. Citera
XarsioN Postad 26 November , 2006 Rapport Postad 26 November , 2006 Jag hade synat preflop, höjt på floppen till ungefär 20$ för att få någon slags information om var jag står, hade han synat min reraise på floppen hade jag givit upp handen direkt. Alternativt hade jag synat preflop, synat Fi bet på floppen, För att sedan se fall han betar ut igen på turn hade jag lagt mej direkt. Citera
Recommended Posts