Gå till innehåll

NLT - Varför man ska skippa movesen på låga nivåer...

Recommended Posts

Postad

Jag tror att Chopin har överkort och skrotmongot är en n00b så jag har inte direkt nån aning vad han har men tror att han är svag. Readen är ok, planen fungerar. ett tag...

Players:

HERO (EUR 183,00 in seat 1)

Hamrius (EUR 97,00 in seat 2)

+Chopin+ (EUR 126,71 in seat 3)

IliarFlax (EUR 166,95 in seat 4)

skrotkalle (EUR 128,10 in seat 5)

Dealer: skrotkalle

Small Blind: HERO (0,50)

Big Blind: Hamrius (1,00)

HERO was dealt: 8h - 7h

+Chopin+ Raise (3,50)

IliarFlax Fold

skrotkalle Call (3,50)

HERO Call (3,00)

Hamrius Fold

Flop 3h - 2d - 4h

HERO Check

+Chopin+ Bet (8,50)

skrotkalle Call (8,50)

HERO Call (8,50)

Turn 3h - 2d - 4h - 4d

HERO Check

+Chopin+ Bet (25,00)

skrotkalle Call (25,00)

HERO All-In (171,00)

+Chopin+ Fold

skrotkalle All-In (91,10)

HERO Payback (54,90)

River 3h - 2d - 4h - 4d - Ts

HEROshows: 8h - 7h (a pair of fours)

skrotkalle shows: Jd - Qd (a pair of fours, with queen as kicker)

skrotkalle wins: EUR 292,20 (with a pair of fours, with queen as kicker)

Rake: EUR 2,00

Nej, tråden tillför inte så mycket. Men man upphör i alla fall inte att förvånas.

Postad

Jag har tre synpunkter.

Prefloop instafold.

Efter floop instafold. (ligger 20 i pott kostar 8,5 o va med = 2,35:1 odds)

På turn insta fold ( ligger 70 i pott kostar 25 o va med = 2,8:1 odds)

Mina två cent. Men jag vet ju inget.

Postad

utgår helt från min eget spelsätt på denna nivå:

turn är typisk fold. Hade du velat spela ut ditt drag hade jag föredragit att höja till rejält på floppen istället. Med bet på 25 och 1 syn på turn så känns 7h8h inte så hett längre och jag skulle absolut inte ställa utan där är det given fold för min del.

Postad
Jag har tre synpunkter.

Prefloop instafold.

men herregud. seriös lr?

Postad

Klart större i det här läget än tråden där en kille representerar KK med 10-4.

vet inte riktigt vad du själv vill representera i denna hand men visst, jag sitter inte och försvarar Skrot-Kalles spel heller då jag aldrig fått för mig att syna med den handen mot en all-in.

Men det är pga spelare likt honom som jag inte skulle spela handen som du gjorde för på den nivån så kan spelare göra precis vad som helst.

Postad

alltså, representera... Jag vet att Chopin inte kan syna med överpar när det sitter en n00b bakom + att jag bettar in i två spelare och jag tror att nr 2 är tom.

sen håller jag med dig om att man inte ska spela såhär. Därav rubriken.

Postad
Jag har tre synpunkter.

Prefloop instafold.

1. flop 28,5$ pot

2. turn 87 i pot

3. varför är detta över huvudtaget intressant när hero väljer att bluffa turn?

Postad

verkar inte som folk förstår innebörden av ordet "Move" här. massa dumma kommentarer som är helt irrelevanta då du lika gärna kan ha XX på handen som 78s.

tycker du spelar på ett rimligt, kanske inte lysande, sätt och förstår att du är lack på jubelidioten som gjorde en syn som kanske är overdag 1/20 men men. det är bara ta tag i fiskespöt och ge sig ut med ett nytt inköp...

Postad
verkar inte som folk förstår innebörden av ordet "Move" här. massa dumma kommentarer som är helt irrelevanta då du lika gärna kan ha XX på handen som 78s.

tycker du spelar på ett rimligt, kanske inte lysande, sätt och förstår att du är lack på jubelidioten som gjorde en syn som kanske är overdag 1/20 men men. det är bara ta tag i fiskespöt och ge sig ut med ett nytt inköp...

Äntligen. Jag älskar dig.

Postad

Om vi borster från fi:s hand så är väl brädan inte direkt lämpad för moves; stegdrag, färgdrag, trissmöjligheter, etc. Lätt att få synen man inte vill ha. Men okej, det går ju vända på, det bör krävas något för att få syn.

Postad
Om vi borster från fi:s hand så är väl brädan inte direkt lämpad för moves; stegdrag, färgdrag, trissmöjligheter, etc. Lätt att få synen man inte vill ha. Men okej, det går ju vända på, det bör krävas något för att få syn.

Min exakta åsikt. Just därför anser jag att HEROs hand har klart större betydelse här än vad den gör vid till exempel den hand som tas upp i någon tråd här där HERO försöker representera KK..

Postad

så typiskt när någon postar en rolig hand ska en massa smartasses

komma med en massa kommentarer.

visst kan man diskutera movet i sig men det var väl inte det han ville ha sagt. folk synar allt helt enkelt och det är tamefan humor att fi synar där.

har hero något har fi inte pottodds, inte ens mot A-högt...

tack för en kul hand, jag log iaf.

Postad

visst kan man diskutera movet i sig men det var väl inte det han ville ha sagt. folk synar allt helt enkelt och det är tamefan humor att fi synar där.

Fi har visst pottodds mot A-högt. Pottoddsen kräver att fi vinner 31%, med 15 outs är vinstsannolikhet drygt 32%. Fi har i princip samma pottodds mot hero's inte helt otroliga händer (55-TT). Synen är knappast fruktansvärt katastrofal.

Från fi's synpunkt, är det verkligen så sannolikt att hero har träffat någonting bättre än ett drag?

Inte för att jag tror att fi's tankeprocess gick så, utan det var nog snarare, jag har ju färgdrag och överkort, klart jag synar. Ingen ska få bluffa bort mig!

Postad

Fi har visst pottodds mot A-högt. Pottoddsen kräver att fi vinner 31%, med 15 outs är vinstsannolikhet drygt 32%. Fi har i princip samma pottodds mot hero's inte helt otroliga händer (55-TT). Synen är knappast fruktansvärt katastrofal.

Från fi's synpunkt, är det verkligen så sannolikt att hero har träffat någonting bättre än ett drag?

Inte för att jag tror att fi's tankeprocess gick så, utan det var nog snarare, jag har ju färgdrag och överkort, klart jag synar. Ingen ska få bluffa bort mig!

fi bettar mer än pott men det avr ju precis det här som är poängen.

fi synar för att han är äslkar färgdrag och inte ahr en tanke på vad fi har.

Postad

Han hittar hjältesynen ju! Mest irriterande är det ju när man faktiskt har trissen eller stegen och han sätter river. Men hur kan du tro att Chopin släpper ett överpar på turn där? Efter 100.000tals händer på NL100 har jag bara mött en handfull spelare som någonsin släpper ett överpar om det inte typ 5betats pre.

Postad
Han hittar hjältesynen ju! Mest irriterande är det ju när man faktiskt har trissen eller stegen och han sätter river. Men hur kan du tro att Chopin släpper ett överpar på turn där? Efter 100.000tals händer på NL100 har jag bara mött en handfull spelare som någonsin släpper ett överpar om det inte typ 5betats pre.

B2b är inte som andra sidor. Siten är TIGHT

Postad
Jag tror att Chopin har överkort och skrotmongot är en n00b så jag har inte direkt nån aning vad han har men tror att han är svag. Readen är ok, planen fungerar. ett tag...

Players:

HERO (EUR 183,00 in seat 1)

Hamrius (EUR 97,00 in seat 2)

+Chopin+ (EUR 126,71 in seat 3)

IliarFlax (EUR 166,95 in seat 4)

skrotkalle (EUR 128,10 in seat 5)

Dealer: skrotkalle

Small Blind: HERO (0,50)

Big Blind: Hamrius (1,00)

HERO was dealt: 8h - 7h

+Chopin+ Raise (3,50)

IliarFlax Fold

skrotkalle Call (3,50)

HERO Call (3,00)

Hamrius Fold

Flop 3h - 2d - 4h

HERO Check

+Chopin+ Bet (8,50)

skrotkalle Call (8,50)

HERO Call (8,50)

Turn 3h - 2d - 4h - 4d

HERO Check

+Chopin+ Bet (25,00)

skrotkalle Call (25,00)

HERO All-In (171,00)

+Chopin+ Fold

skrotkalle All-In (91,10)

HERO Payback (54,90)

River 3h - 2d - 4h - 4d - Ts

HEROshows: 8h - 7h (a pair of fours)

skrotkalle shows: Jd - Qd (a pair of fours, with queen as kicker)

skrotkalle wins: EUR 292,20 (with a pair of fours, with queen as kicker)

Rake: EUR 2,00

Nej, tråden tillför inte så mycket. Men man upphör i alla fall inte att förvånas.

Varför gör du moves på låga nivåer som dina motståndare ändå inte förstår sig på? Känns som dom flesta "bra" spelare vet bättre än att bluffa callingstations? Skulle kunna funka på högre nivåer men inte här så lägg ner skräpet