Gå till innehåll

Bästa smöret till popcorn?


Myssion

Recommended Posts

Har poppat mest i olja, och det blir i stort sett alltid jäkligt bra. Häromdagen hade vi ingen olja, så jag tog lite smör istället (flytande smör, milda/becel/w/e). Det blev jättegod smörig (duh) smak, men bara halva satsen blev poppad och resten blev bara brända majskorn... lite sunkigt... Man vill ju inte mista halva skörden bara för att få lite godare popcorn liksom.

 

Tips på vilken typ av smör man bör använda för att få bästa resultat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör som i das Vaterland istället. Socker på popcornen..

 

Woohoo! Äntligen en vettig själ i detta popcornförbistrade land!

 

Något som är gott också är att poppa i vitlökspulver + chillipulver. Eller så smälter man leverpastej och häller över.

 

Tar det säkra före det osäkra ikväll och poppar i olja men smälter lite smör bredvid och häller över.

 

På tal om popcorn. För 5-6år sen käkade jag chokladpopcorn utomlands, någon som vet vart man kan hitta sådana i sverige?

 

I början/mitten av 90-talet fanns det MacPop, det var popcorn med t.ex. choklad-, lakrits- eller hallonsmak. De popcornen utgick ur sortimentet rättså fort eftersom de få som vågade prova tyckte att de var rättså äckliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boys, en tråd om popcorn, och O´boy omnämns inte ens :evil: Skippa saltet, smöret samt leverstohejn. Fram med O´boy pulvret! Värdlsklass blir det.

 

BTW, det finns popcorn med chockladsmak i Sverige. Åt det får nått halvår sen, men kommer f.n inte ihåg namnet, eller var jag köpte dem. Återkommer i frågan nä minnet klarnat, eller dimman lättad :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har poppat mest i olja, och det blir i stort sett alltid jäkligt bra. Häromdagen hade vi ingen olja, så jag tog lite smör istället (flytande smör, milda/becel/w/e). Det blev jättegod smörig (duh) smak, men bara halva satsen blev poppad och resten blev bara brända majskorn... lite sunkigt... Man vill ju inte mista halva skörden bara för att få lite godare popcorn liksom.

 

Tips på vilken typ av smör man bör använda för att få bästa resultat?

Antar att du poppar dina popcorn i en stor kastrull. Mitt råd: Köp en popcornmaskin som blåser varmluft på din skörd. Sen häller du (eller tar en sprayflaska och sprayar) på smällt Bregott.
På tal om popcorn. För 5-6år sen käkade jag chokladpopcorn utomlands, någon som vet vart man kan hitta sådana i sverige?
Karamellkungen/CandyKing har det på lösvikt, iaf. här i Finland. Dessutom finns det att köpa i färdiga påsar här. Fazer är det som gör dom, om jag inte minns galet.

 

För övrigt tycker jag att ni är äckliga! Leverpastej och oh'boy?!?! :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tidigare sett i butiker att man sålde "en halvmeter popcorn". Påsen var väl en halvmeter antar jag. Men det stod att de var "färska". Hur kan man med att uttrycka sig så om en produkt som folk "lagar" till i hemmet. DET är färskt. Vad var färskt med de som såldes i butik som var tillverkade gud vet när? Var får man tag på popcorn som är mindre färska än så? De under soffkuddarna räknas väl ändå för det kan väl inte vara de popcornen företaget jämförde sig med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...