Gå till innehåll

NLT - Riverbeslut på NL600


Alexander_____

Recommended Posts

LiftWaffe

Du har inte riktigt förstått allting, Vi ger inte upp för att Anrik synar ett CB på en 227 flopp. Vi ger upp för att han bettar relativt hårt på river när det ligger 22797 på brädet.

Så när han kombinerar synen med ett bet på rivern har han fyrtal. Äcklig spelare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Punkrock >> Nej jag fattar ingenting för ni har nästlat in mig i en påse nötter nu :) Han synade på floppen vilket leder till autocheck? Hade han redan nöten? 9a på turn ajajaj han hade säkert niorna på hand, nu måste han ha andranöten iaf eller? 7a på rivern nu har han alla nötterna i påsen? Alla kort är ju scarecards, how can that be?

 

Om han nu hade sjuan så får man ju skylla sig själv eftersom man ramlar av stolen när han synar och checkar av nervositet. :?

 

Då bör ju frågeställningen vara vad som skulle ha gjorts på turn också. Fattar inte varför det checkas där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liftwaffe, det handlar inte så mycket om korten som kommer, utan om frekvenser. En jätterock betar inte river med annat än nötterna tillräckligt ofta för att annat än fold ska vara korrekt. Det krävs ju en bra read, men det verkar ju minst sagt finnas... ;)

 

Jo read finns ju helt klart inget att anmärka på den :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Punkrock >> Nej jag fattar ingenting för ni har nästlat in mig i en påse nötter nu :) Han synade på floppen vilket leder till autocheck? Hade han redan nöten? 9a på turn ajajaj han hade säkert niorna på hand, nu måste han ha andranöten iaf eller? 7a på rivern nu har han alla nötterna i påsen? Alla kort är ju scarecards, how can that be?

Vadå "Hade han redan nöten?" :? Det kan väl inte jag svara på. Grejen är att det kommer bli fruktansvärt svårt att få betalt av en sämre hand ifall vi bettar turn. Eftersom vi dessutom vet att Anrik VÄLDIGT sällan kommer att bluffa oss på rivern så slipper vi investeringen av ett turnbet de gånger han har oss slagen. Vi kan helt enkelt tryggt folda river när Anrik bettar vetandes att han förmodligen inte floatade floppen ur position :) (Det är inte hans stil). Checkar han river kommer vi värdebetta och det är väl ganska självklart att det kommer bli lättare för honom att syna ett riverbet efter att turn gått check-check kontra att syna ett turnbet vetandes om att man eventuellt måste syna ett stort riverbet. Vi tappar liksom i princip allt värde genom att betta turn.

 

Om han nu hade sjuan så får man ju skylla sig själv eftersom man ramlar av stolen när han synar och checkar av nervositet. :?

What? Du vill hellre att vi ska visa oss modiga och bluffa med KK på turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

What? Du vill hellre att vi ska visa oss modiga och bluffa med KK på turn?

 

Say what? Försöka bluffa bort vadå?

 

Eftersom vi dessutom vet att Anrik VÄLDIGT sällan kommer att bluffa oss på rivern så slipper vi investeringen av ett turnbet de gånger han har oss slagen. Vi kan helt enkelt tryggt folda river när Anrik bettar

 

Ja bättre att spara slantarna tills vi har en tveklöst oslagbar hand(som Anrik inte kommer betala av??) så vi har råd att folda alla andra halvvägs spelade händer...

 

Om rivern var en trea och han hade bettat, vad har han då? Måste du ha nötterna för att våga syna killen så kan han ju bluffa konstant...

 

Än bättre om rivern e en kung för han höjer bara med nötterna så han har 22 då?

 

Checkar han river kommer vi värdebetta och det är väl ganska självklart att det kommer bli lättare för honom att syna ett riverbet efter att turn gått check-check kontra att syna ett turnbet vetandes om att man eventuellt måste syna ett stort riverbet.
Han är ju tight personifierad så han lär väl inte betala av med sämre hand på rivern. Du kommer däremot folda för alla bet från hans sida. alltså har han allt att vinna på checken och du ingenting...

 

Jag gör som psatiw och ger upp nu :) varför spela mot en oslagbar kille lixom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liftwaffe: LOL! Vad är det du inte förstår?

-Vi checkar turn för att han troligtvis inte betalar av med sämre händer.

-Vi foldar river för att han nästan aldrig bluffar.

-Ifall han checkar river så värdebettar vi för att han ska betala av med händer som QQ-TT.

-Killen är INTE oslagbar, han är dålig. Bara att stjäla, stjäla, stjäla och ge upp vid motstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misstänker att det mesta blivit sagt så känns lika bra att posta resultatet.

 

När jag skrev tråden så skrev jag den först som en "annorlunda linje" tråd, jag trodde nämligen att Anrik hade synat ur BB och hade lite vidare range. När jag skrev inlägget så insåg jag att han limpat varpå jag ändå tyckte handen fortfarande var intressant fast då snarare som en syn/fold-fråga ist för syn/push.

 

Tilläggas kan göras är att han är en 12/4 lirarare som antagligen inte hade höjt TT/JJ/QQ från BB mot min höjning. För det var ju BB jag trodde han var när jag spelade rivern.

Jag tyckte det känndes osannolikt att han hade fyrtal utan antog att han måste ha ett lågt överpar, varpå jag åkte på denna...

 

Anrik bet - $123.00

drsteinberg went all-in - $360.46

Anrik called - $360.46

drsteinberg shows: King of Clubs, King of Hearts

Anrik shows: 7 of Hearts, 7 of Clubs

Anrik wins $966.92 from the main pot

 

Ett lågt överpar tror jag inte han kan ha då han limpsynar varpå missen från min sida gjorde handen semi-kasst spelad.

Ni som tycker att han är dålig: Visst så skulle man kunna spela långt mycket bättre även om man spelar så tight, utnytja sin image osv. Därför jag skrev att han var bra är endast för hans resultats skull, enl de 4k händerna jag har på honom så gör han ändå 8PTBB/100 händer, vilket är ett bra resultat för att vara så tight.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...