Gå till innehåll

Största cashgame vinnaren online?


me_too

Recommended Posts

Vilka tror Ni (eller om Ni vet genom statistik) är de största vinnarna online, säg senaste halvåret?

 

Själv railar jag mest Full Tilt och där är det mest action vid omahaborden (men vilken action sen…) och jag rankar dessa spelarna högst(ingen inbördes ordning vid respektive kategori)

 

Pot Limit Omaha: David Benyamine, Patrick Antonius och John Dagostino

 

Omaha High/low: David Benyamine och John Dagostino

 

Fixed Limit Texas Holdem: TexasLimitKing (svensken A.D.) och David Benyamine

 

No Limit Texas Holdem: Patrick Antonius

 

Meste vinnaren totalt: David Benyamine

 

Diverse: Phil Ivey är en marginell vinnare/förlorare på highstakesborden på Full Tilt (överskattad online cashgame-spelare), Mike Matusow är den största fisken på highstakes omaha (vilket är nästan det enda han spelar) och han har de senaste dagarna inte spelat, utan railat, vilket inte hänt tidigare och det ryktas därför om att han gulat, John Juanda är en stabil spelare på omaha high/low, men förlorar stora summor på pot limit omaha, Brad Booth (YukonBrad-vunnit en hel del turneringar och en bra cashgamespelare) tar enorma risker när han spelar heads up – synar all in med överpar, två par på flush/steg brädor, Gus Hansen har givetvis störst variansen (även om han vissa dagar plussar som ett par hundra tusen dollar, så skulle det förvåna om han plussar i längden – men det är nog marginellt åt endera hållet –noterbart är att Hansen när han har lite marker spelar otroligt aggressivt och synar ofta utan odds, men när han ligger runt 100k dollar så spelar han väldigt bra och mycket mer konventionellt och tar inga syner utan att han tror att han har odds för det).

 

Prima: där är det ju främst No Limit Texas Holdem där det är riktigt högt spel. M. K. (svensk) och Johnny Lodden (norsk) är väl de namn man främst tänker på

 

Så vilka tror Ni är de största vinnarna vid online cashgame?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Så vilka tror Ni är de största vinnarna vid online cashgame?

 

 

bra fråga... fråga dom ;)

 

Det finns railare (inte jag för fan! - andra) som bevakar highstakesborden på Full Tilt månader i sträck och som tar ner statistiken till pokertracker och som därigenom vet bl.a. att TexasLimitKing vann smått otroliga 1,4 miljoner dollar under oktober månad på 1000/2000 fl borden Full Tilt. David Benyamine (f.d. looseslots) spelar som många av Er vet mer än 12 timmar i snitt per dag (och spelar allt+många bord heads up) och är den som verkar vinna mest - det är inte ovanligt att han går från inköp 40k till över 200k på flera bord under en kväll och han backar bara några få dagar per månad - sjukt bra.

 

Men jag har som sagt dålig koll på de andra nätverken- mest pga att jag gillar PLO mest

 

Tror Ni andra att ex. Lodden och svensken som jag inte får skriva namnet på) M.K. (aka TheTerrorist, FastFreddie) drar in mer eller vad tror Ni? Vilka spelare rankar Ni högst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vilka tror Ni är de största vinnarna vid online cashgame?

 

Omöjligt att svara på. Hallingol på Stars drar väl dock in en hel del. Verkar sitta dygnet runt också.

 

Sen kan man fråga sig hur mycket EV+ det är för toppspelarna att sitta mot varann och spela som man ser på de högsta nivåerna. Inte mycket gissar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har hänt med Erik Sagström? Han låg rätt bra till i topp förut, men hör knappt nåt från honom längre?

 

1 han har väl bytt nick och köttar på som aldrig förr på ett annat eller samma nätverk månne?

2 gulat?

3 lever upp sina tillgångar... man måste göra det ibland oxå...?

4 lirar mest live turrar lite runt om isf online...?

5 sitter hemma o fylleslaskar med familjen ?

6 röker braj i en knarkarkvart i rinkeby ?

7 tagit jobb i charken på ica ?

8 investerat alla pokerpengar i guld, och bygger rulle igen via freerolls ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja Boss tror inte Erik bytt nick. Erik1223 ses ibland både på plo och fl borden på full tilt. Han har inte dominerat som förr, men heller inte blivit överkörd..

Fast den enda gången jag "sprang på" honom hade han backat ~$100K mot TexasLimitKing ($1K/$2K HU FLT) och bad TLK om ett lån på motsvarande summa. Tung dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matusow lirade igår och låg lite plus när jag kollade.

 

Ok. Skönt för honom i så fall, han har haft en überjävlig höst. Ibland undrar man hur djup kista de har att ösa ur. I Matusows fall verkar den bottenlös..

 

Förstår att de har en rulle på några miljoner dollar, men nån gång tar det väl slut även för en del av högstekarna?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matusow lirade igår och låg lite plus när jag kollade.

 

Ok. Skönt för honom i så fall, han har haft en überjävlig höst. Ibland undrar man hur djup kista de har att ösa ur. I Matusows fall verkar den bottenlös..

 

Förstår att de har en rulle på några miljoner dollar, men nån gång tar det väl slut även för en del av högstekarna?!

 

Dom lonar nog till hoger och venster ockso.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meste vinnaren totalt: David Benyamine

 

nja, de senaste statsen på 2+2 visar väl knappast det. under hösten är han plus typ 300K, med svängningar på en miljon upp och ner.

 

http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Board=gossip&Number=7048778&page=0&fpart=5

 

Kan inte se några grafer här på jobbet, men tack. Är 300k verkligen för ALLA spel och HELA hösten - verkar inte så om man ser till texten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka tror Ni (eller om Ni vet genom statistik) är de största vinnarna online, säg senaste halvåret?

 

Själv railar jag mest Full Tilt och där är det mest action vid omahaborden (men vilken action sen…) och jag rankar dessa spelarna högst(ingen inbördes ordning vid respektive kategori)

 

Pot Limit Omaha: David Benyamine, Patrick Antonius och John Dagostino

 

Omaha High/low: David Benyamine och John Dagostino

 

Fixed Limit Texas Holdem: TexasLimitKing (svensken A.D.) och David Benyamine

 

No Limit Texas Holdem: Patrick Antonius

 

Meste vinnaren totalt: David Benyamine

 

Diverse: Phil Ivey är en marginell vinnare/förlorare på highstakesborden på Full Tilt (överskattad online cashgame-spelare), Mike Matusow är den största fisken på highstakes omaha (vilket är nästan det enda han spelar) och han har de senaste dagarna inte spelat, utan railat, vilket inte hänt tidigare och det ryktas därför om att han gulat, John Juanda är en stabil spelare på omaha high/low, men förlorar stora summor på pot limit omaha, Brad Booth (YukonBrad-vunnit en hel del turneringar och en bra cashgamespelare) tar enorma risker när han spelar heads up – synar all in med överpar, två par på flush/steg brädor, Gus Hansen har givetvis störst variansen (även om han vissa dagar plussar som ett par hundra tusen dollar, så skulle det förvåna om han plussar i längden – men det är nog marginellt åt endera hållet –noterbart är att Hansen när han har lite marker spelar otroligt aggressivt och synar ofta utan odds, men när han ligger runt 100k dollar så spelar han väldigt bra och mycket mer konventionellt och tar inga syner utan att han tror att han har odds för det).

 

Prima: där är det ju främst No Limit Texas Holdem där det är riktigt högt spel. M. K. (svensk) och Johnny Lodden (norsk) är väl de namn man främst tänker på

 

Så vilka tror Ni är de största vinnarna vid online cashgame?

 

 

 

 

 

En som verkar dra in en hel del cash och som e duktigt underskattad e ram wazvami (ursäkta den sorgliga stavningen). lirar bla på full tilt. grym e han

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka tror Ni (eller om Ni vet genom statistik) är de största vinnarna online, säg senaste halvåret?

 

Själv railar jag mest Full Tilt och där är det mest action vid omahaborden (men vilken action sen…) och jag rankar dessa spelarna högst(ingen inbördes ordning vid respektive kategori)

 

Pot Limit Omaha: David Benyamine, Patrick Antonius och John Dagostino

 

Omaha High/low: David Benyamine och John Dagostino

 

Fixed Limit Texas Holdem: TexasLimitKing (svensken A.D.) och David Benyamine

 

No Limit Texas Holdem: Patrick Antonius

 

Meste vinnaren totalt: David Benyamine

 

Diverse: Phil Ivey är en marginell vinnare/förlorare på highstakesborden på Full Tilt (överskattad online cashgame-spelare), Mike Matusow är den största fisken på highstakes omaha (vilket är nästan det enda han spelar) och han har de senaste dagarna inte spelat, utan railat, vilket inte hänt tidigare och det ryktas därför om att han gulat, John Juanda är en stabil spelare på omaha high/low, men förlorar stora summor på pot limit omaha, Brad Booth (YukonBrad-vunnit en hel del turneringar och en bra cashgamespelare) tar enorma risker när han spelar heads up – synar all in med överpar, två par på flush/steg brädor, Gus Hansen har givetvis störst variansen (även om han vissa dagar plussar som ett par hundra tusen dollar, så skulle det förvåna om han plussar i längden – men det är nog marginellt åt endera hållet –noterbart är att Hansen när han har lite marker spelar otroligt aggressivt och synar ofta utan odds, men när han ligger runt 100k dollar så spelar han väldigt bra och mycket mer konventionellt och tar inga syner utan att han tror att han har odds för det).

 

Prima: där är det ju främst No Limit Texas Holdem där det är riktigt högt spel. M. K. (svensk) och Johnny Lodden (norsk) är väl de namn man främst tänker på

 

Så vilka tror Ni är de största vinnarna vid online cashgame?

 

 

 

 

 

En som verkar dra in en hel del cash och som e duktigt underskattad e ram wazvami (ursäkta den sorgliga stavningen). lirar bla på full tilt. grym e han

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak e ju säker, att Gus hansen kommer gula om han fortsätter lira plo 200 400 på full tilt.. han är (efter matusow) den absolut största fisken på dom borden.. tok dålig

 

 

hmmm gus... fisk? kollar han ibland på NLT 20.000 har varit uppe på runt 350.000-400.000$ några gånger. matusaws online skills däremot kan ifrågasättas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

railade just matusow på ftp 200/400, han hade tydligen suttit å lirat hela natten. han slutade lira när bordet blev tomt och gick därifrån med $120k efter lite hu mot durrrr... han var "running good" så mkt att han gav bort några hundra dollar till railare... synd att man inte hade $0.1 på ftp.

 

givmild å pratglad var han iaf, sedan bytte han ner till ett 25/50 PLO-bord å satt där å lira, hehe-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak e ju säker, att Gus hansen kommer gula om han fortsätter lira plo 200 400 på full tilt.. han är (efter matusow) den absolut största fisken på dom borden.. tok dålig

 

 

hmmm gus... fisk? kollar han ibland på NLT 20.000 har varit uppe på runt 350.000-400.000$ några gånger. matusaws online skills däremot kan ifrågasättas

 

Avdelning: Läste du verkligen posten du svarade på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meste vinnaren totalt: David Benyamine

 

nja, de senaste statsen på 2+2 visar väl knappast det. under hösten är han plus typ 300K, med svängningar på en miljon upp och ner.

 

http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Board=gossip&Number=7048778&page=0&fpart=5

 

Frågor om statistiken. Det finns en sammanställning på s 22 om plo, men då bara 50/100. Betyder det att bara 50/100 ingår i den totala sammanställningen (också s 22) (de flesta highstakes spelar 200/400)?

 

Får inte ihop det med Benyamines rush som han haft under oktober - vet du rennik eller nån annan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka tror Ni (eller om Ni vet genom statistik) är de största vinnarna online, säg senaste halvåret?

 

Jag har relativt mycket statistik senast halvåret, kan kolla lite mer på det sen. Men från och med denna månad har jag försökt hålla 100% bevakning på samtliga NL bord på Prima 50/100 till 200/400, Ladbrokes 25/50 till 50/100 samt Full Tilt Poker NL 50/100 till 300/600 så där kan ni allafall se hur det sett ut hittils denna månad.

 

http://www.highstakes.nu

 

Kommer lite nya saker på Söndag också så tänkte uppdatera min feedbacktråd då istället, vill int sno denna tråd för det. Så har ni nå åsikter eller förslag ta det där istället.

 

Ska man se till Texas NL tycker jag Kris85 är jävligt stabil på prima, trots att han torskade relativt mycket inatt, sen dominerar Ozzy 87 nästan alltid på Full Tilt och han verkar totalt orädd, spelade bland annat 300/600 NL igår mot Antonius.

 

Omahan har jag bara kikat lite på sisådär men där sitter Ofta Benyamin med riktigt feta stackar, men hela spelet där är helt sanslöst, så det ska bli kul att bevaka det framöver så man ser lite hur pass mycket det svänger.

 

// StoffeT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...