Gå till innehåll

Regel vid raise


simpkiller

Recommended Posts

Jag och en kompis hade en intressant diskussion häromdagen när vi spelade som slutade med ett vad.

 

Vi spelade cash game, blinds 5/10 kr. Killen efter bigblind höjer till 20(dubblar blindsen) jag som sitter efter vill höja ytterligare 10, till 30. men då säger min kompis att jag måste höja minst till 40 eftersom spelaren före mej betta tot 20, jag hävdar att man bara måste raisa med så mycket som förgående spelare raise med, dvs 10 = tot 30.

 

Vem har rätt och vem har fel?

 

Han säger att han kontaktade svepof nyligen och att dom har ändrat reglerna till hans fördel nyligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

§7.4 Samtliga höjningar måste vara lika stora eller större än storleken på föregående satsning.

 

Ex: Spelare A höjer 200. Om spelare B vill reraisa, måste den nya höjningen vara minst 200 och det minsta belopp denne kan lägga in är totalt 400 (syn 200 + reraise 200). Vill spelare B reraisa med MER än 200, finns inga restriktioner (förutsatt no-limit). Är spelet pot-limit eller limit sätter ju dessa regler ramarna för maxinsatserna).

 

Regler

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...