simpkiller Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Jag och en kompis hade en intressant diskussion häromdagen när vi spelade som slutade med ett vad. Vi spelade cash game, blinds 5/10 kr. Killen efter bigblind höjer till 20(dubblar blindsen) jag som sitter efter vill höja ytterligare 10, till 30. men då säger min kompis att jag måste höja minst till 40 eftersom spelaren före mej betta tot 20, jag hävdar att man bara måste raisa med så mycket som förgående spelare raise med, dvs 10 = tot 30. Vem har rätt och vem har fel? Han säger att han kontaktade svepof nyligen och att dom har ändrat reglerna till hans fördel nyligen. Citera
handmadegod Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Grattis! Du har rätt.. här ta en kaka. Citera
simpkiller Postad 13 November , 2006 Författare Rapport Postad 13 November , 2006 Grattis! Du har rätt.. här ta en kaka. Jag får nog ingen frid fören svepof har kommenterat detta Citera
handmadegod Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Grattis! Du har rätt.. här ta en kaka. Jag får nog ingen frid fören svepof har kommenterat detta jag hoppas verkligen att han svarar idag så du slipper vakna kallsvettig inatt Citera
simpkiller Postad 13 November , 2006 Författare Rapport Postad 13 November , 2006 jag var också helt säker på det tills han kom med att svepof har ändrat reglerna sista 2 månaderna. och att hans källa är 100 % säker. Har han ljugit om det får han bli skyldig mej det dubbla. men känns inte som han är den som ljuger. come an sveeepoooof ! Citera
Hallqvist Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 men DU HAR RÄTT... 3 pers som skrivit nu.. svårt att fatta eller..... Citera
Big Less Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Vem har rätt och vem har fel? Det är fel att minimiraisa, så ingen av er har rätt. Citera
simpkiller Postad 13 November , 2006 Författare Rapport Postad 13 November , 2006 Det är fel att minimiraisa, så ingen av er har rätt. Så sant så sant Citera
jojje2k Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 §7.4 Samtliga höjningar måste vara lika stora eller större än storleken på föregående satsning. Ex: Spelare A höjer 200. Om spelare B vill reraisa, måste den nya höjningen vara minst 200 och det minsta belopp denne kan lägga in är totalt 400 (syn 200 + reraise 200). Vill spelare B reraisa med MER än 200, finns inga restriktioner (förutsatt no-limit). Är spelet pot-limit eller limit sätter ju dessa regler ramarna för maxinsatserna). Regler Citera
Recommended Posts