Gå till innehåll

NLT - Ni floppar triss och betar ut, hur agera efter?

Recommended Posts

Postad

Säg att du har AJ och höjjer pre, får 1 lr 2 syner och floppen blir JJx. Eftersom jag ofta betar ut(om jag sitter först), lr betar om de e checkat till mej om jag fått 2syn pre på de flesta floppar.

Så betar jag även ut hårt här, ofta så ser man då att iaf en av FI höjjer.

Hur göra då om:

1. Du sitter i pos på Fi.

2. Fi har pos på dig.

Sen vill jag ha lite svar på hur man ska agera på turn & river..

Går självklart att byta ut starthand och flopp, men floppad triss med stark kicker e huvudsaken.

Kan ligga i fel grupp, ber om ursäkt isf!

Postad

Det är lite för "flummigt" för min smak. Jag har ingenting emot att resonera kring det generellt, men kan du inte försöka begränsa det lite till vore najs?

Framförallt vill man ju veta fi's tendenser - aggro/passiv, bluffig/ABC. Och sen gärna hur brädan ser ut förutom x. Är x typ 2 och brädan är rainbow skiljer ju mkt från om det är T och den är tvåfärgad.

Stackar antar jag 100BB eller?

Postad
Det är lite för "flummigt" för min smak. Jag har ingenting emot att resonera kring det generellt, men kan du inte försöka begränsa det lite till vore najs?

Framförallt vill man ju veta fi's tendenser - aggro/passiv, bluffig/ABC. Och sen gärna hur brädan ser ut förutom x. Är x typ 2 och brädan är rainbow skiljer ju mkt från om det är T och den är tvåfärgad.

Stackar antar jag 100BB eller?

Ber om ursäkt, första gången jag skriver in ngt liknande.

Jag multitablar rätt mycke och har därför mest reads på de bra och de sämsta vid bordet. De här är en lr två spelare som inte gjort så mycke väsen av sej, ligger runt snittet bland spelare på .5/1$ och 1/2$, kanske lite sämre.

De som ofta gör denna dubbling lr höjjning tycker ja brukar ha mellan 40-80bb. Men sen borde man väl tänka annorlunda om Fi e en bra spelare med fullt inköp lr mer. Vill ha synpunkter från båda fallen..

Floppen ger JJT(men kan lika gärna va 2-T, vill bara få generella synpunkter på hur folk gör).

E Fi en spelare som bluffar mycke så synar jag självklart och låter han beta turn.

Vi säger att brädan e rainbow på flopp..

Ngt mer jag ska tänka på ifall jag skriver in liknande händer? Hoppas de ger dej lite mer underlag för en analys!