Gå till innehåll

NickLeeson's dagbok - The End.

NickLeeson

Recommended Posts

En liten lustifikation

Så har man spelat dagens första pass. Det hände inte så mycket, men kolla på postflopsiffrorna. En TA på 37 ser man sällan, LOL. Fast bara över knappt 400 händer så statsen är inte mycket värda.

16okt.png

Ska iväg och hämta lite böcker som jag beställt från Amazon nu. Jag börjar nästan få ihop till ett litet pokerbibliotek, snart uppe i 30 böcker.

Varför ser jag inte dina länkar...?? måste gå in och citera för att se länken.

Är inte Agg.factor på turn och river ett oändlighetstecken ? :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 760
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag är fel person att fråga angående länkarna Carcas, fråga någon moderator. Jag har inte järnkoll på alla funktioner, är ingen datanörd. ;-)

Visst är det oändlighetstecken på turn och river, men tot aggrofaktorn hamnade på 37. Jag har inte fördjupat mig i hur den beräknas, men man kan inte beskylla mig för att ha spelat för passivt postflop under passet. 8-)

Länk till kommentar

Spelade kvällspasset på 21/17, typ standard på kvällen. Spelar oftast lite lösare på dagen när man inte har TVn på samtidigt. Jag spelar inte lika koncentrerat på kvällen, tyvärr. Fast jag bokade in en vinst det här passet oxå.

Det såg jag typ 2k va?

Iofs verkar det ju inte vara fel ....ingen backmånad och en bra slant i börsen....

Länk till kommentar

Såg dig spela nyss på 4 bord NL 5/10 och du verkar spela rätt tight fast det är 5 manna men att dem betalar av och så fort du checkar ska dem in och bluffa.

Well, jag har fått den här frågan lite då och då i dagboken. Att jag är så tight och att det är underligt att motståndarna betalar av mig gång efter gång. Följer man mitt spel på ett bord under en kvart så kanske det ser ut så, men allt är inte alltid vad det det ser ut att vara.

Jag tycker att spelet ofta går i vågor, på ett bord är man väldigt aktiv i början och efter 100 händer där kanske man ligger på 30/26. På ett annat bord ligger man under samma period på 18/15. På det första bordet kan man anta att mina motståndare börjar tröttna på mig och där kan jag tighta till mig lite en period och få betalt för mina bra händer. På det tighta bordet kan jag däremot öppna upp mig lite mer. Efter 15-30 minuter så kan det vara dax att köra igen på det första bordet, medan jag tightar till mig på det andra bordet ett tag. Så går det fram och tillbaka, så det är inte så konstigt att jag får betalt, om man ser till helheten.

Det var ett tag sen jag la upp ett par handhistorier, så här är ett par ifrån de senaste dagarnas spel.

Hand 1.

Fi är väldigt aggro, spelar över 40/31/6.

Spelet på det här bordet har varit aggressivt och trebetande har förekommit frekvent. Det är inte så att jag alltid synar ett stort trebet med den hand jag har, fast som spelet har sett ut och mot den här Fi så är det en bra hand att syna med. Vi har bägge fulla stackar och träffar jag bra så finns det en mycket god chans att han kommer att stacka av. Jag kunde inte be om en bättre flop för min hand, har han ett överpar så är jag favorit att vinna handen. Jag lyckas träffa en av mina många outs och tar hem handen.

Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

saw flop|saw showdown

UTG ($1138.75)

MP ($398.3)

Hero ($1933.5)

SB ($2005)

BB ($3204.83)

Preflop: Hero is Button with 8club.gif, 9club.gif.

2 folds, Hero raises to $40, SB raises to $155, 1 fold, Hero calls $115.

Flop: ($320) 2club.gif, Tclub.gif, 7spade.gif(2 players)

SB bets $255, Hero calls $1778.50 (All-In), SB calls $1523.50.

Turn: ($0) 9spade.gif(2 players, 1 all-in)

River: ($0) Jdiamond.gif(2 players, 1 all-in)

Final Pot: $3877

Results in white below:

SB doesn't show.

Hero has 8c 9c (straight, jack high).

Outcome: Hero wins $3877.

Hand 2.

Fi i den här handen är en maniac (54/21) som älskar att göra stora riverbluffar. Jag har underreppat min hand, i hans ögon ser det ut som om jag har AK/AQ eller nåt annat som missat floppen. Vad tror vi om rivern, fold eller syn?

Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

saw flop|saw showdown

UTG ($1830.39)

MP ($2050.15)

Button ($255)

SB ($1910)

Hero ($2027.75)

Preflop: Hero is BB with Jdiamond.gif, Jspade.gif.

UTG raises to $30, 2 folds, SB calls $25, Hero raises to $135, UTG calls $110, SB folds.

Flop: ($310) 8diamond.gif, 3heart.gif, 2heart.gif(2 players)

Hero checks, UTG bets $190, Hero calls $190.

Turn: ($690) 7club.gif(2 players)

Hero checks, UTG checks.

River: ($690) 6heart.gif(2 players)

Hero checks, UTG calls $1500.39 (All-In), Hero ?.

Hand 3.

Fi spelar över 35/18. Han gillar att floata och synar preflophöjningar med diverse dynga. Jag kunde betat turn lite större typ 160, men utöver det vad tror ni om att skjuta en tredje tunna här? Är det ett bra läge och om svaret är ja hur mycket ska man beta isåfall?

Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

saw flop|saw showdown

SB ($466.47)

BB ($3380.3)

UTG ($915.55)

Hero ($1985)

Preflop: Hero is Button with Jheart.gif, 9spade.gif.

1 fold, Hero raises to $40, 1 fold, BB calls $30.

Flop: ($85) 6spade.gif, Tdiamond.gif, 5heart.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $60, BB calls $60.

Turn: ($205) Kheart.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $140, BB calls $140.

River: ($485) 2diamond.gif(2 players)

BB checks, Hero ?

Länk till kommentar

Hand 2, visst jag älskar också att göra stora syner mot dessa tomtar, problemet är ju bara att det är ett riktigt dyngkort som kommer på river så jag tror jag sparar degen till senare.

Hand 3, ser ut som att han vill ha showdown och det betyder ofta att han kommer blixta ditt bet med andraparet. Han har väl inte ett drag som missat så ofta (så en liten bluff är inget vidare) utan snarare nåt åt QT-hållet och de flesta SvS-fiskar gillar ju att syna. >380 eller check, jag går på huruvida jag tror att han är trött på att man skjuter hela tiden eller inte.

Länk till kommentar

Hand1. Bra spelat, hade gjort exakt likadant, du har så pass många outs så det är ju ingen tvekan om ställ.

Hand2. Vilken spelare möter du? Är det t.ex paramuk är det klocksyn, är det typ tightdemi är det klockfold. Den är svår, du har ju inte mycket info om hans hand, har sett många spela såhär med fd+två överkort. Var din plan c/r turn eller varför checkade du både flopp och turn?

Hand3. Är han en callingstation? Är han inte det, skulle jag nog slänga ett bet på 380-400.

Länk till kommentar

Hand 1: Hade funderingar på att jag skulle synat ett steg till och på turn checkraisat för att representera set men det känns som han bli potcommited så ska du vinna där utan showdown så är det nog bäst att ställa flop som du gör. Men hade han inte 3 bettat så hade jag gått till turn innan jag gjort nått spel.

Hand 2: Det känns verkligen som en bluff för har han färgen så varför ska du syna en allin? så det känns som han skjuter vilt tom. Men som Jericho skrev att även dessa tjommar träffar och du har bara investerat 350ish så ta hans pengar nästa hand.

Hand 3: Som du skriver han floatar för att stjäla men du pottbettar på turn så det känns som han träffat på Turn men dålig kicker och vill göra en checksyn.

Golf:

Spelade 18 hål golf i förmiddags och det gick bra 2 över(74) brutto. 2 pippisar och en större örn. Men jag hade chip+2 putt på 3 hål och 3 puttade 3 hål så det känns som jag tappade lite där. Och att jag hade 2 birdieputtar som stannade ett bollvarv från att gå i.

Länk till kommentar

Usch, då har man avslutat ett riktigt skitpass.

Eftersom jag hamnade back rätt snabbt fick jag tvinga mig själv att lira ett pass på nästan fyra timmar.

Jag hade ruggig motrigg de första timmarna, jag skulle kunna lägga upp ett tiotal mindre sannolika händer. Folk satte hålstegar, backdoorfärg/backdoorstege till höger och vänster. Som värst var jag ned knappt femtusen kronor. Sista timmen kämpade jag mig tillbaka och stängde till slut på ett inköp back, vilket var rätt skönt iallafall. Jag spelade långtifrån nåt A-game idag, men alla har vi väl våra bättre och sämre dagar. Jag var helt enkelt inte sugen på att lira idag, men men...

Slutet på handhistorierna

Hand 2

Riverkortet är ju ingen höjdare, completar de flesta legitima draghänder som färg/stegedrag. Jag valde ändå att syna, eftersom jag kände att han var helt tom. En sån här syn när Fi överbetar potten kraftigt gör man ju bara mot en riktig dåre, nio gånger av tio kastar man ju här.

Hero checks, UTG calls $1500.39 (All-In), Hero calls (All-In) .

Final Pot: $3690.78

Results in white below:

Hero has Jd Js (one pair, jacks).

UTG has 6s 5s (one pair, sixes).

Outcome: Hero wins $3690.78. [/color

Hand 3

I den här handen känns det som om han bara väntar på att jag ska checka så att han kan bluffbeta sen. Precis som i hand 2, så har jag känslan att Fi är inte har något, han spelade handen snabbt vilket stärker min tro på att han är tom. Jag funderade på hur mycket jag skulle värdebeta om jag haft en legitim hand och la mitt bet däromkring. Är han tom som jag trodde så bör 290 kr räcka. Nånstans 350-400 kr, kanske kan folda ut en tia eller en kung med dålig kicker.

Hero bets $290, BB folds.

Final Pot: $485

Results in white below:

Hero has Jh 9s (high card, king).

Outcome: Hero wins $485.

Golf

Stabil runda Carcas, vilken bana spelade du? Vilken bana är du medlem på?

Länk till kommentar

Haninge Gk är en bra och trevlig bana men den är lättare att scora på. Men den har den bättre träningsområden.

Men...en backdag igår?...

Barkley hade ju varit en bra 12 hcp spelare men fick tydligen nån "meltdown" och började svinga så där. Och när han gör en övningssving går det hur bra som helst. Alltså att det kan sätta griller i huvudet så där.

Tänk och se Barkley få yips i sitt basketspel när han ska skjuta.... :-D

Har du sett den här då ?

http://www.youtube.com/watch?v=IT_CHj78jUE

Länk till kommentar

Så har man spelat dagens första pass. Jag tycker själv att jag spelade väldigt solid bra poker under passet. Jag har kollat på de viktiga händerna efter passet och det är inte mycket jag skulle spelat annorlunda med facit i hand.

Ändå så händer knappt inget positivt under passet. Jag manövrerar in motståndarna precis där jag vill ha dem, men blir utdragen i de viktiga potterna.

Se exempelvis följande pott från passet:

Hand 1.

Här är jag 66% favorit när pengarna åker in. Jag kan inte klandra Fi´s spel, han har en bra draghand och han vet inte att min hand är så stark som den är.

saw flop|saw showdown

UTG ($1950.4)

MP ($2155.6)

Button ($1555.8)

Hero ($2071.9)

BB ($2049.52)

Preflop: Hero is SB with Adiamond.gif, Kdiamond.gif.

1 fold, MP calls $10, 1 fold, Hero raises to $50, 1 fold, MP calls $40.

Flop: ($110) Kheart.gif, 8heart.gif, Aspade.gif(2 players)

Hero bets $80, MP raises to $220, Hero raises to $650, MP calls $1885.60 (All-In), Hero calls $1371.90 (All-In).

Turn: ($4153.80) Jheart.gif(2 players, 2 all-in)

River: ($4153.80) 4club.gif(2 players, 2 all-in)

Final Pot: $4153.81

Results in white below:

Hero has Ad Kd (two pair, aces and kings).

MP has 5h Ah (flush, ace high).

Outcome: MP wins $4237.49.

Jag ogillar whine, men ibland kan man iallafall få antyda att man haft lite motrigg, och det har jag haft de senaste tre dagarna. Det är ju så viktigt för resultatet att vinna de lite större potterna. Nu slutade passet på +460 kr, hade jag vunnit den ovanstående potten så hade jag slutat passet på +4700 kr istället.

Jag losade även en hyfsad pott där jag settade med 66, på brädan 876 regnbåge. Fi trebetade mitt flopbet, med 55. Ett uselt spel i min mening, han drar till idiotsidan på stegen. Jag är 77% favorit på floppen, dock lyckades han få in fyran på turn och tog hem potten. Jag vet att över tiden så är det härligt +EV, fast det känns ju ändå alltid lite ruttet strax efteråt. Fast fiskarna måste väl få köpa ut lite då och då för att stanna kvar i gamet.

Sådär ja då känns det lite bättre, nu när man fått skriva av sig lite. 8-)

Här är mina stats för passet:

19okt.png

Länk till kommentar

Lirade ett tvåtimmarspass på kvällen.

Det började som vanligt illa...

Den här handen kom efter några minuter:

Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

saw flop|saw showdown

BB ($797)

UTG ($3507.71)

Button ($2097.25)

Hero ($1965)

Preflop: Hero is SB with Qdiamond.gif, Qclub.gif.

1 fold, Button raises to $33, Hero raises to $126, BB calls $116, Button calls $93.

Flop: ($378) 3club.gif, Kspade.gif, Qheart.gif(3 players)

Hero bets $250, BB raises to $500, Button folds, Hero raises to $750, BB calls $171 (All-In).

Turn: ($1720) Kheart.gif(2 players, 1 all-in)

River: ($1720) 3diamond.gif(2 players, 1 all-in)

Final Pot: $1720

Results in white below:

BB has Qs Kc (full house, kings full of queens).

Hero has Qd Qc (full house, queens full of kings).

Outcome: BB wins $1720. Hero wins $79.

Jag kämpade mig tillbaka så jag låg nån tusenlapp upp och sen kom den här handen:

saw flop|saw showdown

BB ($1751)

UTG ($968.48)

Hero ($1961.26)

SB ($2025.05)

Preflop: Hero is Button with Kclub.gif, Kspade.gif.

UTG raises to $50, Hero raises to $160, 2 folds, UTG calls $918.48 (All-In), Hero calls $808.48.

Flop: ($1946.96) 2spade.gif, 7heart.gif, Jspade.gif(2 players, 1 all-in)

Turn: ($1946.96) 8heart.gif(2 players, 1 all-in)

River: ($1946.96) Jdiamond.gif(2 players, 1 all-in)

Final Pot: $1946.96

Results in white below:

UTG has 8d 8s (full house, eights full of jacks).

Hero has Kc Ks (two pair, kings and jacks).

Outcome: UTG wins $1946.96. Hero wins $5.

Den här handen var dock mer i min smak:

saw flop|saw showdown

MP ($1164.9)

Button ($2669.61)

SB ($889.18)

BB ($2381.05)

Hero ($2349)

Preflop: Hero is UTG with 5diamond.gif, 5heart.gif.

Hero raises to $40, 1 fold, Button calls $40, SB calls $35, 1 fold.

Flop: ($120) 5spade.gif, 5club.gif, 8diamond.gif(3 players)

SB checks, Hero checks, Button bets $90, SB folds, Hero calls $90.

Turn: ($300) Jspade.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $200, Hero raises to $610, Button calls $410.

River: ($1520) 6diamond.gif(2 players)

Hero bets $740, Button calls $740.

Final Pot: $3000

Results in white below:

Hero has 5d 5h (four of a kind, fives).

Button doesn't show.

Outcome: Hero wins $3000.

Efter handen så kändes det lite halvt misslyckat att jag inte lyckades få in hela Fi´s stack. Det är alltid svårt att veta hur stark hand Fi har och hur mycket han är beredd att betala. Betar jag mer på nån gata så kanske jag tappar honom, en svår avvägning. Äh, jag är typ nöjd med slutresultatet.

Stängde passet på ganska precis +-0. Inne i en seg period, har typ stått stilla ett par dagar nu. Fast man får väl vara tacksam att man inte backar iallafall. Jag tycker nästan alltid att de dåliga perioderna brukar vara i 3-5 dagar innan det lossnar igen.

Golf

Jag var och hämtade mina nya stickor idag, sjukt fina!

Jag passade även på att korta ned puttern och greppa om den med ett nytt skönt grepp. Får se om man pallar med lite höst/vintergolf imorrn eller om det känns för kallt.

Länk till kommentar

Lirade ett tvåtimmarspass på kvällen.

Det började som vanligt illa...

Den här handen kom efter några minuter:

saw flop|saw showdown

BB ($797)

UTG ($3507.71)

Button ($2097.25)

Hero ($1965)

Preflop: Hero is SB with Qdiamond.gif, Qclub.gif.

1 fold, Button raises to $33, Hero raises to $126, BB calls $116, Button calls $93.

Flop: ($378) 3club.gif, Kspade.gif, Qheart.gif(3 players)

Hero bets $250, BB raises to $500, Button folds, Hero raises to $750, BB calls $171 (All-In).

Turn: ($1720) Kheart.gif(2 players, 1 all-in)

River: ($1720) 3diamond.gif(2 players, 1 all-in)

Final Pot: $1720

Results in white below:

BB has Qs Kc (full house, kings full of queens).

Hero has Qd Qc (full house, queens full of kings).

Outcome: BB wins $1720. Hero wins $79.

Jag kämpade mig tillbaka så jag låg nån tusenlapp upp och sen kom den här handen:

saw flop|saw showdown

BB ($1751)

UTG ($968.48)

Hero ($1961.26)

SB ($2025.05)

Preflop: Hero is Button with Kclub.gif, Kspade.gif.

UTG raises to $50, Hero raises to $160, 2 folds, UTG calls $918.48 (All-In), Hero calls $808.48.

Flop: ($1946.96) 2spade.gif, 7heart.gif, Jspade.gif(2 players, 1 all-in)

Turn: ($1946.96) 8heart.gif(2 players, 1 all-in)

River: ($1946.96) Jdiamond.gif(2 players, 1 all-in)

Final Pot: $1946.96

Results in white below:

UTG has 8d 8s (full house, eights full of jacks).

Hero has Kc Ks (two pair, kings and jacks).

Outcome: UTG wins $1946.96. Hero wins $5.

Den här handen var dock mer i min smak:

saw flop|saw showdown

MP ($1164.9)

Button ($2669.61)

SB ($889.18)

BB ($2381.05)

Hero ($2349)

Preflop: Hero is UTG with 5diamond.gif, 5heart.gif.

Hero raises to $40, 1 fold, Button calls $40, SB calls $35, 1 fold.

Flop: ($120) 5spade.gif, 5club.gif, 8diamond.gif(3 players)

SB checks, Hero checks, Button bets $90, SB folds, Hero calls $90.

Turn: ($300) Jspade.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $200, Hero raises to $610, Button calls $410.

River: ($1520) 6diamond.gif(2 players)

Hero bets $740, Button calls $740.

Final Pot: $3000

Results in white below:

Hero has 5d 5h (four of a kind, fives).

Button doesn't show.

Outcome: Hero wins $3000.

Efter handen så kändes det lite halvt misslyckat att jag inte lyckades få in hela Fi´s stack. Det är alltid svårt att veta hur stark hand Fi har och hur mycket han är beredd att betala. Betar jag mer på nån gata så kanske jag tappar honom, en svår avvägning. Äh, jag är typ nöjd med slutresultatet.

Stängde passet på ganska precis +-0. Inne i en seg period, har typ stått stilla ett par dagar nu. Fast man får väl vara tacksam att man inte backar iallafall. Jag tycker nästan alltid att de dåliga perioderna brukar vara i 3-5 dagar innan det lossnar igen.

Golf

Jag var och hämtade mina nya stickor idag, sjukt fina!

Jag passade även på att korta ned puttern och greppa om den med ett nytt skönt grepp. Får se om man pallar med lite höst/vintergolf imorrn eller om det känns för kallt.

KK handen måste fi varit på tilt , full eller skottsugen och ställa any pair...och träffar.....vad gör man ?!!

Ett par +- 0 dagar och sen kör du på igen.

Vem har du varit hos och köpt golfklubborna av?

På söndag blir det ut och hugga lite gräsmatta. Försöker jobba på att vara på planet i både fram och baksving. Gick rätt bra sist. Har tidigare varit brantare i baksvingen för att sen falla ner i planet men det funkar bara egentligen med Driver och Spoonen.

Länk till kommentar

Jag beställde och customfittade klubborna hos Brejans.

En annan sak jag tänkte på angående gårdagens kvällspass.

På ett av mina bord satte sig en riktig maniac/gambler i positionen direkt till vänster om mig. Tänk Er en LAG med statsen 30/23, fast ta det gånger två. Han spelade på 60/45/4. Galet aggro, han höjde varannan hand och de händer han lirade, spelade han som om han hade nötterna. Betade hårt hela vägen, massiva överbet och han var allin ett antal gånger. I och med hans galna spel så åkte hans stack upp och ned hela tiden.

Efter en tjugo minuter så hade han dubblat stacken till 4000 kr, bara för att bluffa bort sig i två potter och ta hissen ned till bottenvåningen. Han reloadade 2000 kr och fick snabbt upp dem till 3700 kr, innan han bluffade ned sig till 2500 kr.

Innan han satte sig ned hade jag statsen 29/24 på bordet, när jag slutade passet 1.5 h senare hade mina stats kommit ned till 18/16. Mina snittstats för passet var 23/19, så det här var mitt tightaste bord.

Han satt på sämsta tänkbara plats för min del, men jag tyckte att han tillförde så mycket värde till bordet att jag valde att sitta kvar och försöka träffa några händer. Jag hade ju bara position mot honom i en hand av fem, så det gjorde det svårare att exploatera honom. Tyvärr var jag mer eller mindre kortdöd på det här bordet och det här var inte killen man skulle försöka bluffa bort, han synade megabet och allin med marginella händer. Det var rätt frustrerande att jag inte kunde träffa något mot honom, TPGK, nåt bra drag, nånting. Vi spelade inga stora händer mot varandra, och jag lämnade bordet marginellt plus.

Är det nån som har några tankar om det här? Sitta kvar eller byta bord?

Länk till kommentar

Jag beställde och customfittade klubborna hos Brejans.

En annan sak jag tänkte på angående gårdagens kvällspass.

På ett av mina bord satte sig en riktig maniac/gambler i positionen direkt till vänster om mig. Tänk Er en LAG med statsen 30/23, fast ta det gånger två. Han spelade på 60/45/4. Galet aggro, han höjde varannan hand och de händer han lirade, spelade han som om han hade nötterna. Betade hårt hela vägen, massiva överbet och han var allin ett antal gånger. I och med hans galna spel så åkte hans stack upp och ned hela tiden.

Efter en tjugo minuter så hade han dubblat stacken till 4000 kr, bara för att bluffa bort sig i två potter och ta hissen ned till bottenvåningen. Han reloadade 2000 kr och fick snabbt upp dem till 3700 kr, innan han bluffade ned sig till 2500 kr.

Innan han satte sig ned hade jag statsen 29/24 på bordet, när jag slutade passet 1.5 h senare hade mina stats kommit ned till 18/16. Mina snittstats för passet var 23/19, så det här var mitt tightaste bord.

Han satt på sämsta tänkbara plats för min del, men jag tyckte att han tillförde så mycket värde till bordet att jag valde att sitta kvar och försöka träffa några händer. Jag hade ju bara position mot honom i en hand av fem, så det gjorde det svårare att exploatera honom. Tyvärr var jag mer eller mindre kortdöd på det här bordet och det här var inte killen man skulle försöka bluffa bort, han synade megabet och allin med marginella händer. Det var rätt frustrerande att jag inte kunde träffa något mot honom, TPGK, nåt bra drag, nånting. Vi spelade inga stora händer mot varandra, och jag lämnade bordet marginellt plus.

Är det nån som har några tankar om det här? Sitta kvar eller byta bord?

Extremt mycket sitta kvar röstar jag på. CR is the shit och du har implicita på typ alla händer preflop. Det är inget brott att limpsyna/limptrebetta. KQo är nöten mot denna fi. Värdebetta tunt ofc.

Är du på humär där du verkligen skulle må dåligt av lite äcklig varians så kan du förstås quitta men det ska verkligen vara undantagsfall...

Länk till kommentar

Filip och Fredrik rockar!

Jag hade faktiskt inte sett det där klippet, smockan hängde i luften. :twisted:

Boston Tea Party är bland det bästa som går på TV för tillfället.

Jag lirade första rundan med de nya klubborna idag, hooooly shiiiiiit. Som att skära i smör med laser, snacka om Formula 1-klubbor. Så himla mjuk känsla när man träffar. Synd att säsongen typ är slut, aargh.

Ska iväg och käka en stor stek nu efter rundan, jag är hungrig som en varg.

Jag håller nog med dig Opteron, att jag gjorde rätt som stannade kvar vid bordet. Ändå irriterande att man har sämsta positionen på bordet, fast värdet är för stort för att lämna.

Länk till kommentar

Filip och Fredrik rockar!

Jag hade faktiskt inte sett det där klippet, smockan hängde i luften. :twisted:

Boston Tea Party är bland det bästa som går på TV för tillfället.

Jag lirade första rundan med de nya klubborna idag, hooooly shiiiiiit. Som att skära i smör med laser, snacka om Formula 1-klubbor. Så himla mjuk känsla när man träffar. Synd att säsongen typ är slut, aargh.

Ska iväg och käka en stor stek nu efter rundan, jag är hungrig som en varg.

Jag håller nog med dig Opteron, att jag gjorde rätt som stannade kvar vid bordet. Ändå irriterande att man har sämsta positionen på bordet, fast värdet är för stort för att lämna.

Brutto?

Länk till kommentar

Vad tror vi om den är handen?

Fi spelar över 24/1/2, över 157 händer.

saw flop|saw showdown

UTG ($3714.71)

Button ($1039.55)

SB ($2132.2)

Hero ($3104.5)

Preflop: Hero is BB with 7diamond.gif, 7spade.gif.

2 folds, SB raises to $30, Hero calls $20.

Flop: ($60) Qheart.gif, 4heart.gif, 7club.gif(2 players)

SB bets $50, Hero raises to $160, SB calls $110.

Turn: ($380) 9diamond.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $320, SB calls $320.

River: ($1020) Adiamond.gif(2 players)

SB calls $1622.20 (All-In), Hero ?.

Länk till kommentar