TF Postad 12 November , 2006 Rapport Postad 12 November , 2006 Full Tilt Poker Game #1234585212: Table Snow Flat (6 max) - $5/$10 - No Limit Hold'em - 10:19:15 ET - 2006/11/12 Seat 1: Bewator ($1,712) Seat 2: WillisNYC ($1,353) Seat 3: Spiked ($969) Seat 4: bronxtale ($1,328.25) Seat 5: YankeeLover ($925.85) Seat 6: HERO ($1707.75) Bewator posts the small blind of $5 WillisNYC posts the big blind of $10 The button is in seat #6 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO [Kc Jc] Spiked folds bronxtale raises to $20 YankeeLover calls $20 HERO calls $20 Bewator calls $15 WillisNYC folds *** FLOP *** [7d Jd 5s] Bewator checks bronxtale checks YankeeLover checks HERO bets $45 Bewator folds bronxtale calls $45 YankeeLover folds *** TURN *** [7d Jd 5s] [Kh] bronxtale checks HERO bets $95 bronxtale calls $95 *** RIVER *** [7d Jd 5s Kh] [6c] bronxtale bets $220 HERO ? Call/Fold Re-raise känns ointressant. Tänkbara händer på FI. bronxtale är en stabil spelare, men han är väldigt tricky, har någon hand tidigare synat ner honom med A högt. Men han är ingen spelare som "ger igen" för gammal ost. Återkommer senare om vad jag gjorde. Citera
Gyre Postad 12 November , 2006 Rapport Postad 12 November , 2006 Tror du har bäst hand väldigt ofta här. Set har han inte och stege kan han typ bara ha med 89 . Höj så mycket du tror han betalar av med sämre tvåpar. Om han är stabil och inte har fått för sig att vara mongo just denna handen känns det som att det är tvåpar eller luft jäkligt ofta. Citera
psatiw Postad 12 November , 2006 Rapport Postad 12 November , 2006 Den hand du reppar är ju i botten av den HD du kan tänkas syna med, frågan är om han skulle tro sig kunna bluffa av dig tillräckligt med händer här för att det ska vara profiterbart för honom att bluffa? Samtidigt är det ju en sjuk linje han tar. Gyres 89 är nog inte en helt dum gissning faktiskt, om han velat bara spela den lite skönt passivt. Att slå om, som Gyre föreslår, tycker jag dock känns kallt. Att du skulle bluffpusha ett bustat FD där är ju jävligt far out och en inte trovärdig holding för dig, och därför tror jag inte du kan få syn av nånting du slår genom att slå om. Citera
rosen Postad 12 November , 2006 Rapport Postad 12 November , 2006 syn 80% o raise 20% kanske. set känns väl inte som han vågar syna 2ggr med jordens alla drag ute. enda som slår dig är dubbel bellybustern o den kan han mkt väl ha, men mkt som jag tror han betalar av med. din raise kan se ganska tom o desperat ut. lite känsla för stacksizen så kan du nog vinna mkt. fold måste vara teoretiskt fel alla dagar i veckan Citera
rosen Postad 12 November , 2006 Rapport Postad 12 November , 2006 Den hand du reppar är ju i botten av den HD du kan tänkas syna med, frågan är om han skulle tro sig kunna bluffa av dig tillräckligt med händer här för att det ska vara profiterbart för honom att bluffa? Samtidigt är det ju en sjuk linje han tar. Gyres 89 är nog inte en helt dum gissning faktiskt, om han velat bara spela den lite skönt passivt. Att slå om, som Gyre föreslår, tycker jag dock känns kallt. Att du skulle bluffpusha ett bustat FD där är ju jävligt far out och en inte trovärdig holding för dig, och därför tror jag inte du kan få syn av nånting du slår genom att slå om. händer som han kan syna med. KQd (typisk lill-raisehand oxå), akd, 56d, kanske en steksyn med AJ. 76 om han tar dig för draget på flopp/turn, då kommer han syna på 1sek. o givetvis alla händer som han spelat som 1 sopa, men som slår KJ. Citera
Gyre Postad 12 November , 2006 Rapport Postad 12 November , 2006 Gyres 89 är nog inte en helt dum gissning faktiskt, om han velat bara spela den lite skönt passivt. Fast varför vill man spela ett monster som 89 så här passivt? Får ingen riktigt kännsla av vad killen kan ha så jag sätter han på missat färgdrag som försöker säga att han höjde pre med AK/KQ eller något. Varför tycker du omslag är kallt? Om han inte var ute och trixade i denna handen så finns det väldigt få händer som slår oss i hans HD här samtidigt som det finns en hel del händer som kan leta hjältesynen på river. Citera
TF Postad 12 November , 2006 Författare Rapport Postad 12 November , 2006 Jag tycker också att omslag av mig vore onödigt... Vad skulle jag få syn av? Lägre tvåpar/AK/KQ lägger den här killen, han läser mycket bra. Citera
psatiw Postad 12 November , 2006 Rapport Postad 12 November , 2006 händer som han kan syna med. KQd (typisk lill-raisehand oxå), akd, 56d, kanske en steksyn med AJ. 76 om han tar dig för draget på flopp/turn, då kommer han syna på 1sek. o givetvis alla händer som han spelat som 1 sopa, men som slår KJ. Då kan han ju syna med 22 också. Alltså, vår linje, att betta floppen (med fyra pers i potten), att fortsätta betta turn och att ställa in på floppen mot hans donk, är inte det lite out of line tomma? Hur ofta orkar man bluffa bort ett inköp i en minraisad 4-vägspott? Jag menar, ställer vi så är ju som sagt KJ den absolut sämsta hand vi ens kan tänka att göra det för värde med, och ska han verkligen orka syna med de där händerna? Och varför skulle han inte fortsätta checkasyna river med dem, om det nu var den linjen han valde tidigare i handen? Jag kan ju ha fel här förstås, men jag vetefan vad jag tror om rimligheten i den HD du tror han kan syna med, särskilt given readen att vi spelar emot en stabil spelare på NL1000. Minraisar han AK/AJ/KQ pre verkligen? Synar han ner med 76 på både flop och turn, och DONKAR han den på river så tror jag att fine, det kan han KANSKE göra, men då gör han det med intentionen att folda ett omslag. Citera
cOP Postad 12 November , 2006 Rapport Postad 12 November , 2006 Fan frost på att raisa här. Syna ner och låt han vika upp 89. 89d spelar han ju inte sådär passivt men en annan 89 kan han säkert lira så då draget är väl dolt. Dessutom har han ju bra bluffouts på färgen. Citera
psatiw Postad 12 November , 2006 Rapport Postad 12 November , 2006 Fast varför vill man spela ett monster som 89 så här passivt? bronxtale är en stabil spelare, men han är väldigt tricky Gyre, fan vet jag!? Men samtidigt, han lyckades ju trixa till det så mycket att skiten kom upp på ett pokerforum iaf, så varför inte liksom? Citera
Gyre Postad 12 November , 2006 Rapport Postad 12 November , 2006 Jag tycker också att omslag av mig vore onödigt... Vad skulle jag få syn av? Lägre tvåpar/AK/KQ lägger den här killen, han läser mycket bra. Höj så mycket du tror han betalar av med sämre tvåpar. Synar han inte med sämre tvåpar så finns det ingen mening i att slå om på river, men lägget kan jag omöjligen hitta när han tar en så konstig linje. Fast varför vill man spela ett monster som 89 så här passivt? bronxtale är en stabil spelare, men han är väldigt tricky Gyre, fan vet jag!? Men samtidigt, han lyckades ju trixa till det så mycket att skiten kom upp på ett pokerforum iaf, så varför inte liksom? Det var tricky han va, inte dålig Citera
psatiw Postad 12 November , 2006 Rapport Postad 12 November , 2006 Jag tycker också att omslag av mig vore onödigt... Vad skulle jag få syn av? Lägre tvåpar/AK/KQ lägger den här killen, han läser mycket bra. Höj så mycket du tror han betalar av med sämre tvåpar. Synar han inte med sämre tvåpar så finns det ingen mening i att slå om på river, men lägget kan jag omöjligen hitta när han tar en så konstig linje. Jojo, jag tror också det är en syn. Visst fan måste han väl ändå bluffa 30% tycker man. Och om inte annat bara för att se vad fan han sysslar med. Det är bara omslaget jag ifrågasätter. Det var tricky han va, inte dålig Hehe. Ja. Fast jag vet inte, spelar de varje dag och han vill spela några andra händer (typ tvåparet) sådär, så varför inte liksom? Citera
Alexander_____ Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Tycker att 56 känns som en rätt trolig hand. Jag tycker att han tar en dålig linje om han spelar set såhär (om du inte är extremt tight), och har han hittat en stege här så är det helt OK att betala av. Lägger du KJ på denna brädan då färg/(vissa)stegdrag missat efter FIs superpasiva linje så är det risk att du blir ganska lättbluffad... F.ö. Höja här kan man göra på 0.1/0.2 eller (eventuellt!)om man spelar HU... Uteslutet alltså. Citera
Gyre Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 F.ö. Höja här kan man göra på 0.1/0.2 eller (eventuellt!)om man spelar HU... Uteslutet alltså. Tycker folk är lite mesiga som inte funderar på att höja rivern i detta läget. Att vi inte ska höja här har vi redan kommit fram till, men det beror ju på att Fi är en bra spelare som inte betalar av med sämre tvåpar här. På en nivå som 1/2 hade jag höjt rivern här mot de flesta. Vår hand är underrepresenterad och det finns gott om sämre händer som kan betala av samtidigt som det inte finns så många händer som slår oss ute givet Fi's spel tidigare i handen. Citera
psatiw Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Vår hand är underrepresenterad och det finns gott om sämre händer som kan betala av. Hur resonerar du då? Citera
skogis_72 Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Det klart troligaste bör ju vara att han satte ett passivt spelat stegdrag här, eller bluffar. Det är precis lagom som både värdebet och bluffbet. Håller med Gyre om att det på en lägre nivå kan vara läge att höja här, men på den här nivån mot en bra motståndare får man garanterat bara syn om man är slagen, så det är meningslöst. Syna och svär över förlusten, om han hade stegen. Citera
jacobmal Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 fiendens mest troliga händer är 98 samt bustat färgdrag. syn. läs NL & PL av Ciaffone och Reuben. Citera
LiftWaffe Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Kan han inte ha 98s? Men jösses kolla från typ tredje inlägget å se vilken hand de tror han kan ha... Citera
Solidify Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Kan han inte ha 98s? Dagens skratt ´ Jo, det kan han nog, med eller utan s... Citera
TF Postad 8 December , 2006 Författare Rapport Postad 8 December , 2006 Ursäkta mitt sena svar, har haft mycket att göra senaste tiden. Jag steker länge, och känner mig slagen, men kan inte vika den här handen, någonting säger att jag inte bör syna. Det är en grej som man kommer in i efter att ha spelat SÅ många timmar för mycket poker i sitt liv. Känns som 77 inte är helt omöjlig och han har slowplayat den till max. Jag synar som sagt och han kastar inte upp 77, dock 55 och potten glider snyggt och prydligt över till honom. Jag har inget annat att göra än att skriva WP och reloada. Han skriver "WP, turn got u so badly I should have all your chips" eller något i den stilen. Citera
Waggho Postad 8 December , 2006 Rapport Postad 8 December , 2006 Att du skulle bluffpusha ett bustat FD där är ju jävligt far out och en inte trovärdig holding för dig Det är när man läser sånt här som man kan få för sig att "påker på svenska"-projektet faktiskt var något som behövdes. Citera
Recommended Posts