Gå till innehåll

Jag har skrivit en bot, vad tycker ni?


badly_drawn

Recommended Posts

  • Svars 89
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gillar inte den är utvecklingen av poker, botar och sånt skit. Mer respekt för skickligheten måste finns än girighet. det är klart vad gör inte folk för pengar!!!

 

Jag tror att pokervärlden kommer att möta detta problem på samma sätt som Counter Strike mötte fuskarna där. Man måste ha ett typ av program som inte släpper igenom den sortens "fusk". Och har man inte det så blir man nerkopplad alt bannad vid fler försök. Därför förvånnar det mig att folk över huvud taget har energin att gör nått dyligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att pokervärlden kommer att möta detta problem på samma sätt som Counter Strike mötte fuskarna där. Man måste ha ett typ av program som inte släpper igenom den sortens "fusk". Och har man inte det så blir man nerkopplad alt bannad vid fler försök. Därför förvånnar det mig att folk över huvud taget har energin att gör nått dyligt.

 

Ja, det går säkert att kontrollera att mjukvaran är oförändrad. Då hindrar man botten från att automatiskt spela. Men det går aldrig att kontrollera om spelaren kör botten som ett separat program, som automatiskt tolkar korten och ger råd om hur spelaren bör satsa. Det förvånar mig inte alls att folk gör pokerbottar. 1. Det är en rolig utmaning. 2. Du kan tjäna massa massa pengar. Om det går att tjäna mycket pengar på något kommer någon alltid utnyttja det, oavsett om det är moraliskt korrekt eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår varför man kan vara intresserad av det, så länge det finns pengar att fånga så är vi människor förbannat giriga. Frågan är bara hur länge kommer detta att uppskattas av de som spelar. Det kommer tror jag att bli onlinepokerns död.

 

För i grund och botten är det väl bara vi spelare som isof kommer att aggera i det, för siterna får in sin rake oavsett om det är en bot eller riktig spelare som är på deras site.

 

Otroligt tråkigt med förmodligen framtiden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Orkade inte läsa igenom hela tråden, men det finns en intressant aspekt om andra fall där "datorn slår människan", förstår inte varför det skulle vara omöjligt inom poker.

 

Schack är ju ett väldigt intressant ämne i denna diskussion tycker jag, där det om och om igen bevisats att en dator kan vinna över världens bästa schackspelare. Varför skulle inte en dator kunna vinna över världens bästa pokerspelare?

 

Tycker att de tål att jämföras rätt så bra, i båda spel måste man tänka flera steg framåt, analysera sin motståndare och spela taktiskt. I schack ser man ju i och för sig även motspelarens pjäser, det gör man ju inte i poker (kort).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske svårt att bluffa i schack?

"Jag slår ut hans torn, då blir han så rädd att jag ska ha ett mästerdrag nästa gång så han ger upp."

Inbillar mig att just spela en hand starkare än den verkar vara, eller svagare är det svåra för en dator att lista ut.

Nej men du kan tänka flera steg framåt och göra ett mindre bra drag för att få din motståndare att göra ett drag du vill att han ska göra för att senare kunna göra ett mycket bra drag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blir jag lite fundersam.

 

Hur många % av pokerspelarna på FL lowlimit använder i dagsläget program som gör deras beslut?

 

Onlinepokern kommer ju garanterat dö ut totalt när det börjar skrivas (och bevisas att de fungerar och används) om dessa bottar i tidningarna... tråkigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är en sådan person som vägrar finna mig i att för sakens skull lyda lagen. Lagen är inte alltid perfekt, man måste se till det moraliska och vad man tycker är rätt. Att programmera en robot som kan mata och agera precis så som man själv agerar när man är "on top" (vilket man sällan är längre stunder, tröttnar, gör sämre drag o.s.v.) tycker jag inte är särskilt moraliskt riktigt.

 

Visst jag är säker på att det går att tjäna en hacka på det och pokersajterna får räkna med att sådant här händer, på lång sikt är det varken bra eller dåligt eftersom dom måste hitta system som minimerar risken för att man sitter och spelar mot en perfekt robot så det enda moraliska riktiga i vad du gör är att du möjligen får dom att få upp ögonen för sådant här. (mycket väl medveten om att det redan förekommer liknanade saker)

 

 

Min åsikt är att det spelar ingen roll om något är lagligt eller ej, antingen så tycker man att man gör rätt och gör det eller så låter man bli. Jag är säker på att du vet innerst inne att du inte gör rätt för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va trött jag blir. Det är ju fusk. Det är omoraliskt att fuska. Lär er spela istället.

 

Dessutom är vissa av er otroligt naiva. Tror ni att de seriösa sajterna ej följer med i utveckligen? De kommer med motmedel.

 

Partynätverket scannar efter botar och de kommer upptäcka det! Jag har en polare som har arbetat på multipoker och han har berättat att de har upptäckt flera fall att bot-fusk; det är inte svårt heller att upptäcka. De får sina pengar frysta samt kommer eventuellt få se framemot en polisanmälan.

 

När jag spelade på party och laddade ner med DC kom det en varning om att jag skulle stänga av boten! Liksom, vilket bot? Det torde visa att de försöker göra något år er idioter som försöker fuska.

 

Det är verkligen konstruktivt att föröka fuska. Antar att det är ni som som skriver virusprogram också.

 

MVH

svensk

 

Jag är medveten om att det inte är tillåtet, frågan var om det var lagligt.

 

Eftersom mitt program bara finns i ett exemplar så har jag svårt att se hur de skulle kunna känna igen det.

 

Det vore intressant om folk försökte motivera mer varför det är ok/inte ok. Jag är själv osäker på hur (o)moraliskt det hela är. Övertyga mig så slipper ni se programmet ute i pokerrummen sen :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Det är knappast olagligt i juridisk mening att använda en bot men om en sajt kommer på dig kommer de konfiskera dina pengar. Men om du är smart så kan de inte upptäcka nåt.

 

 

Bedrägeri mot sajten och de andra medspelarna kanske?

 

Hmm, har inte speciellt bra koll på juridik, det känns lite långsökt men kanske kan man åka dit på nåt sånt. Ska man fuska är det kanske bäst att göra det på en sajt i västindien, för inte kan man bli utlämnad till t.ex Antigua om de endast kommer med tveksamma bedrägerianklegelser? Kanske är bäst att undvika fusk på Ladbrokes eller en annan europeisk sajt i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va trött jag blir. Det är ju fusk. Det är omoraliskt att fuska. Lär er spela istället.

 

Fan, det är ju tokjobbigt att spela. Är så illa trött på det. All industrialism går ut på att låta maskiner sköta människors banala sysselsättningar. Det är liksom inte effektivt att tusentals proffs sitter och klickar hela dagarna, det är bättre om en dator gör jobbet.

 

Dessutom är vissa av er otroligt naiva. Tror ni att de seriösa sajterna ej följer med i utveckligen? De kommer med motmedel.

 

Motmedel funkar bara mot de banala bottarna, gör du en riktigt bra bot som tjänar bra med pengar så har du råd med anställda som sköter interaktionen. Botten ligger på en annan dator, alltså omöjlig att upptäcka för sajten och visar operatören hur handen ska spelas. Operatören klickar och chattar precis som vilken människa som helst. På sikt borde det också gå att ersätta operatören med en smart funktion men det viktiga är att all botaktivitet sker på en annan dator.

 

Jag har berättat förr om mina planer på att bygga en bot. Det går väl inte så bra, jag har i alla fall reggat ett företag i Estland kallat Game Intelligence OÜ. Jag har fixat kontor och möbler och ska fixa anställda så fort jag orkar, problemet är att jag känner att jag måste spela hela tiden och så fort jag har anställda så måste jag dedikera en hel del tid till företaget och det kostar i utebliven arbetstid... Men men, jag hoppas komma igång till hösten i alla fall.

 

Jag har funderat en hel del på hur botten ska byggas och det känns som ett väldigt tungt jobb, jag vet inte om det är nåt jag nånsin kommer lyckas åstadkomma, speciellt inte eftersom jag agerar för långsamt, men när jag har funderat har jag kommit på en massa delsteg som jag verkligen vill försöka slutföra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Botar har funnits en tid, det finns en sok jag sett i action som verkligen köttade på mellan-limit FL. Den ville han som skrev ha 10.000 dollar för.

 

Detta är antagligen det som kommer knäcka onlinepokern till sist tror jag. När alla kan ladda hem en bot som spelar perfekt kommer internetpokern att dö.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Botar har funnits en tid, det finns en sok jag sett i action som verkligen köttade på mellan-limit FL. Den ville han som skrev ha 10.000 dollar för.

 

Detta är antagligen det som kommer knäcka onlinepokern till sist tror jag. När alla kan ladda hem en bot som spelar perfekt kommer internetpokern att dö.

 

möjligtvis FL TH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stoppa bottarna blir lurigt. jag tror att kriget kommer se ungefärg såhär:

 

1. några få bottar dyker upp, siterna tiger

2. fler och fler bottar dyker upp, siterna börjar stänga av folk

3. botägarna börjar emulera hela operativsystem i linux(eller hurd som alla kör numera) och låter botten styra muspekare etc enligt lagom randomiserade banor, siterna prövar nya knep hela tiden, botarna anpassar sig

4. siterna börjar kräva interaktion, kunderna klagar, bottarna lär sig interagera

5. siterna börjar skeppa med små digitala-pass som man spelar via. dessa knäcks relativt lätt. palladium etc kommer in i bilden, dessa knäcks också

6. massa andra saker som inte jag kunde förutspå händer

7. vi pluggar i en cns-koppling och lirar irl över nätet. bottarna lär sig härma mänskligt tänkande.

 

vi är mellan 1-2 nu.

 

kontentan iaf tror jag är att det kommer vara rätt lungt under den tid vi behöver för att bli ekonomskt oberoende på poker. det kommer alltid vara viss fördröjning mellan nya motmedel och anpassning. innan det blir kritiskt kommer siterna anpassa sig. de har stora pengar de kan förlora och kommer vidtaga adekvata medel för att inte göra detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående punkt tre och fyra så kan du googla på CAPTCHA. Våra kära maskiner har en lång väg att vandra då de inte ens kan läsa ur texter ur en psykedelisk bild.

 

 

stoppa bottarna blir lurigt. jag tror att kriget kommer se ungefärg såhär:

 

1. några få bottar dyker upp, siterna tiger

2. fler och fler bottar dyker upp, siterna börjar stänga av folk

3. botägarna börjar emulera hela operativsystem i linux(eller hurd som alla kör numera) och låter botten styra muspekare etc enligt lagom randomiserade banor, siterna prövar nya knep hela tiden, botarna anpassar sig

4. siterna börjar kräva interaktion, kunderna klagar, bottarna lär sig interagera

5. siterna börjar skeppa med små digitala-pass som man spelar via. dessa knäcks relativt lätt. palladium etc kommer in i bilden, dessa knäcks också

6. massa andra saker som inte jag kunde förutspå händer

7. vi pluggar i en cns-koppling och lirar irl över nätet. bottarna lär sig härma mänskligt tänkande.

 

vi är mellan 1-2 nu.

 

kontentan iaf tror jag är att det kommer vara rätt lungt under den tid vi behöver för att bli ekonomskt oberoende på poker. det kommer alltid vara viss fördröjning mellan nya motmedel och anpassning. innan det blir kritiskt kommer siterna anpassa sig. de har stora pengar de kan förlora och kommer vidtaga adekvata medel för att inte göra detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stoppa bottarna blir lurigt. jag tror att kriget kommer se ungefärg såhär:

 

1. några få bottar dyker upp, siterna tiger

2. fler och fler bottar dyker upp, siterna börjar stänga av folk

3. botägarna börjar emulera hela operativsystem i linux(eller hurd som alla kör numera) och låter botten styra muspekare etc enligt lagom randomiserade banor, siterna prövar nya knep hela tiden, botarna anpassar sig

4. siterna börjar kräva interaktion, kunderna klagar, bottarna lär sig interagera

5. siterna börjar skeppa med små digitala-pass som man spelar via. dessa knäcks relativt lätt. palladium etc kommer in i bilden, dessa knäcks också

6. massa andra saker som inte jag kunde förutspå händer

7. vi pluggar i en cns-koppling och lirar irl över nätet. bottarna lär sig härma mänskligt tänkande.

 

vi är mellan 1-2 nu.

 

kontentan iaf tror jag är att det kommer vara rätt lungt under den tid vi behöver för att bli ekonomskt oberoende på poker. det kommer alltid vara viss fördröjning mellan nya motmedel och anpassning. innan det blir kritiskt kommer siterna anpassa sig. de har stora pengar de kan förlora och kommer vidtaga adekvata medel för att inte göra detta.

 

Jag skulle kunna tänka mig att efter 2 kommer juridik in i bilden, man måste godkänna ett avtal. Brott mot detta avtal leder till fängelse (bedrägeri) samt skyhöga skadestånd som gör personen i fråga skuldsatt resten av livet. Nu vet jag itne mest om juridik, men antar att det itne är någon omöjlighet? Är detta konsekvensen av fusket kommer de nog begränsas till acceptabla nivåer. Givet måste ju vara att man bara får spela från länder där detta är effektivt.

 

Och heltok, måste väl vara relativt om "vi" hinner bli ekonomisk oberoende på internet poker. För vissa kanske d tar ett år, för andra kanske tio. Så länge som tio vågar jag itne ens hoppas att internet poker kommer att finnas till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...