GrandTheftGrind Postad 11 November , 2006 Rapport Postad 11 November , 2006 Som topic säger, vark kan man köpa kortison utan recept? Måste ha tag i det, och det verkar inte vara det lättaste. Om någon här har nån gammal(inte för gammal) burk liggandes så hojta till, eller om nio vet nån annanstans man kan få tag i det. Det är inte olagligt, så moderatorer behöver inte låsa denna! Mvh Citera
Jennez Postad 11 November , 2006 Rapport Postad 11 November , 2006 Aj da, har du gatt och dragit pa dig drypan och nu vill du inte att flickvannen ska fa reda pa det? Citera
thekid Postad 11 November , 2006 Rapport Postad 11 November , 2006 Vad ska du med kortison till? Vad har du för indikation? Citera
GrandTheftGrind Postad 11 November , 2006 Författare Rapport Postad 11 November , 2006 Spelar ingen roll vad jag ska ha det till, och jag har pojkvän Citera
Painman Postad 11 November , 2006 Rapport Postad 11 November , 2006 De klart det spelar roll vad du ska ha den till! Jag har t.ex kortisonlösning till mjälleksem som jag har liggandes hemma. Citera
Aqvelina Postad 11 November , 2006 Rapport Postad 11 November , 2006 Svaga kortisonkrämer mot eksem kan man köpa receptfritt på apoteket. Finns även nässpray med kortinson receptfritt på samma ställe. Finns ganska många användningsområden för kortison... Citera
Macroman Postad 11 November , 2006 Rapport Postad 11 November , 2006 Spelar ingen roll vad jag ska ha det till, och jag har pojkvän Desto större anledning att mörka diverse åkommor antar jag... Citera
GrandTheftGrind Postad 11 November , 2006 Författare Rapport Postad 11 November , 2006 Okey, jag har nån form av inflamation, som inte ger med sig utan just kortisontabletter. Det är asså tabletter jag är ute efter, och ingen salva mot exem, och dyl. Mvh! Citera
GrandTheftGrind Postad 11 November , 2006 Författare Rapport Postad 11 November , 2006 Spelar ingen roll vad jag ska ha det till, och jag har pojkvän Desto större anledning att mörka diverse åkommor antar jag... Haha! ! Citera
Gila01 Postad 11 November , 2006 Rapport Postad 11 November , 2006 Jag fick gråstarr på ett öga av prednisolon... Går i alla fall att köpa receptfritt i Thailand, kanske inte hjälper dig. Men om nå'n du känner är där så... Lycka till. Citera
SunTzu Postad 11 November , 2006 Rapport Postad 11 November , 2006 Eeeeeller så går du till din läkare. Om du inte mörkar drypan dvs Citera
GrandTheftGrind Postad 11 November , 2006 Författare Rapport Postad 11 November , 2006 Eeeeeller så går du till din läkare. Om du inte mörkar drypan dvs Uteslutet! Citera
tricks Postad 11 November , 2006 Rapport Postad 11 November , 2006 Jag skickar dig ett Pm om ca 2 minuter. Citera
Albert Postad 11 November , 2006 Rapport Postad 11 November , 2006 spanien-expressen.nu eller nått sånt tror jag ska ha Citera
back Postad 11 November , 2006 Rapport Postad 11 November , 2006 Ska det vara svårt att gå till en jävla läkare? Det är ju inte precis så att nån får reda på att du varit där, om det nu är det du är orolig för. Citera
thekid Postad 11 November , 2006 Rapport Postad 11 November , 2006 Lite inflammation? Kortison är rätt allvarliga grejer med system-bieffekter i kroppen. Inget man bara tar sådär lite hipp som happ. Gå till en läkare, gå direkt till en läkare utan att passera gå. Citera
GrandTheftGrind Postad 12 November , 2006 Författare Rapport Postad 12 November , 2006 Lite inflammation? Kortison är rätt allvarliga grejer med system-bieffekter i kroppen. Inget man bara tar sådär lite hipp som happ. Gå till en läkare, gå direkt till en läkare utan att passera gå. Jag är fullt medveten om detta, vet dock vad jag gör! Har kirrat en burk nu, men tack för omtanken. Mvh Citera
chcar Postad 12 November , 2006 Rapport Postad 12 November , 2006 Instämmer med thekid med tillägget att även om du "vet vad du gör" så är doseringen inget för lekmän. I synnerhet inte om du dessutom råkar vara diabetiker eller tar doser som kräver successiv nedtrapnning. Om du dessutom bär på en infektion så... well. Det har nog redan framgått att det är väldigt korkat att laborera med starka steroider på egen hand. Citera
Brumpa Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Ska det vara svårt att gå till en jävla läkare? Det är ju inte precis så att nån får reda på att du varit där, om det nu är det du är orolig för. fast om pojkvänen även är hennes läkare och håller full koll på journalerna så är det kanske inte så smart.. om man nu ska dölja något alltså.. Citera
chcar Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Ska det vara svårt att gå till en jävla läkare? Det är ju inte precis så att nån får reda på att du varit där, om det nu är det du är orolig för. fast om pojkvänen även är hennes läkare och håller full koll på journalerna så är det kanske inte så smart.. om man nu ska dölja något alltså.. Om pojkvännen även är hennes läkare bör hon byta läkare (eller pojkvän). Citera
devalanteriel Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Mtp att pojkvännen läser här på forumet kan vi nog utesluta dylika fåniga teorier och hålla oss till ämnet, som, om någon skulle ha glömt det, är införskaffandet av kortison och inget annat. Citera
SunTzu Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Förresten, är det lagligt att importera läkemedel utan recept? Citera
therussian Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Förresten, är det lagligt att importera läkemedel utan recept? Nej, men framförallt är det jävligt korkat. Citera
espinola Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Vanliga Biverkningar (1/10 - 1/100) Allmänna: Ödem Cirk: Hypertoni Endokrina: Hämning av den egna ACTH- och kortisolutsöndringen, Cushingliknande symptombild. Hud: Hudatrofi, försämrad sårläkning. Metabol.: Hypokalemi, natriumretention, ökad glukoneogenes, katabola biverkningar, osteoporos. Muskuloskel.: Muskelatrofi Övriga: Tillväxthämning (hos barn), hämning av infektionsförsvaret, aktivering av infektioner (ex. tuberkulos). Citera
Recommended Posts