Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Bakgrundsfakta:

Party Poker 1/2 Hold'em (10 handed)

Bordsstämning

Har inte ens spelat i 10 minuter vid bordet så jag har ingen känsla alls för det.

OpeningBetRound

Hero is MP2 with Td, 9d.

2 folds, UTG+2 calls, 1 fold, Hero calls, 3 folds, SB completes, BB checks.

Dealing Flop: [6c, 7h, 8h]

(Pot = 4 SB)

SB checks, BB checks, UTG+2 bets, Hero raises, SB calls, BB folds, UTG+2 calls.

Dealing Turn: [8c]

(Pot = 5 BB)

SB checks, UTG+2 checks, Hero bets, SB calls, UTG+2 raises, Hero calls, SB calls.

Dealing River: [5d]

(Pot = 11 BB)

SB checks, UTG+2 checks, Hero checks.

Showdown

SB has Tc Jc (one pair, eights).

UTG+2 has 8d Qd (three of a kind, eights).

Hero has Td 9d (straight, ten high).

Result

Hero wins 11 BB.

Avslutning

Satt och funderade på hur man egentligen ska spela suited connectors då jag fick denna hand.

Limpen preflop kändes självklar.

Floppen kunde knappt ha passat mig bättre. Dock så finns det 2 st hjärter så jag väljer att reraisa för att bli av med färgdrag.

Turn, bordet blir parat. Inget jag vill se, men jag väljer att betta då jag med stor sannorlikhet fortfarande har bäst hand. Reraise från UTG+2, ajdå. Han bettade floppen och checkraisade turn. Väljer att syna.

River, ofarlig. Färg är inte möjlig och jag är ev slagen av kåken. Då det checkas fram till mig så checkar jag också och vinner potten.

Givetvis borde jag ha raisat på rivern, eller? Var det ok att raisa floppen? Borde jag ens ha limpat in med den här handen? Borde jag ha trebettat turn? Borde absolut ha kunnat klämma trissen på mer pengar. Så hur rädd ska jag vara för kåken?

Postad

Tycker du ser monster under sängen. Re-raisa turn, cappar fi så callar du ner rivern annars höjer du där också. Du förlorar mycket pengar om du hela tiden sitter och oroar dig för att fi har floppat nötterna i FL.

Postad
Limpen preflop kändes självklar.

Varför då?

Floppen kunde knappt ha passat mig bättre. Dock så finns det 2 st hjärter så jag väljer att reraisa för att bli av med färgdrag.

Det finns ingen chans att du får loss färgdrag, händerna du faktiskt kan få att folda är nästan bara händer som måste dra runner-runner för att slå dig. Men eftersom det finns så löjligt mycket drag ute på den här floppen som är villiga att betala så bör du gå dem till mötes och ta betalt.

Turn, bordet blir parat. Inget jag vill se, men jag väljer att betta då jag med stor sannorlikhet fortfarande har bäst hand. Reraise från UTG+2, ajdå. Han bettade floppen och checkraisade turn. Väljer att syna.

Det finns ingen större anledning att tro att du är uppe mot en kåk här. Tvåpar eller set kommer oftast cappa floppen. Mao höj igen, triss är antagligen troligare än kåk.

River, ofarlig. Färg är inte möjlig och jag är ev slagen av kåken. Då det checkas fram till mig så checkar jag också och vinner potten.

Han checkar ju knappast kåken här, så beta.