Valdin Postad 9 November , 2006 Rapport Postad 9 November , 2006 NL Holdem, $0.25-0.50, 10-man, Prima. Jag har KK, sitter i obestämd pos och raiser före flop. Möter re-raise varefter jag re-raisar FI. FI re-raisar mig igen och nu har det kostat runt ett halvt maxinköp för att calla. Spelet på den här nivån på Prima upplever jag visserligen som hyffsat tight men det känns ändå motiverat att trycka all in här. Tänker jag fel? Hade det varit en högre nivå så hade jag i större grad accepterat att nu borde jag lägga mig men på 0.25-0.50, njaee... Hur stor kan sannolikheten vara, i ett sånt här bord, att man står mot just AA då man får en re-raise emot sig och själv har KK och spelar medelbra poker som iaf ger lite vinst i längden på denna nivån? Känns lite som att FI läst att jag har pocket och endast om han har AA så kommer han göra re-raisen, därmed är sannolikheten ganska stor att han sitter på just AA i en situation som denna? Kanske överanalyserar... sprang i alla fall in i AA med KK två gånger på 30min ikväll och började fundera. Citera
Wiznakh Postad 10 November , 2006 Rapport Postad 10 November , 2006 Vafan, kan du ärligt talat fundera på att folda KK preflop på lowstakes? Finns så jävla mycket händer han kan ha så det är inte sant. Citera
Valdin Postad 10 November , 2006 Författare Rapport Postad 10 November , 2006 Dom har fan varit tighta på Prima alltså.. har drygt 1200 händer spelade och bara 29% tittar floppen. Dags att återvända till svenska spel som har den sämsta klienten jag sett? Citera
ATIX Postad 10 November , 2006 Rapport Postad 10 November , 2006 In med degen... ...och.... ni andra.... ...respektera nybörjarfrågor Citera
Nidson Postad 10 November , 2006 Rapport Postad 10 November , 2006 Det är nog, generellt sett, mer korrekt att folda KK på 0.25/0.50 än på högre stakes eftersom andelen vektajta bonusgrindare är större på 0.25/0.50 än högre upp. Dock tycker jag inte att KK ska foldas någonstans utan en bra read. Citera
Wall80 Postad 10 November , 2006 Rapport Postad 10 November , 2006 All in är det ända rätta.. killen mot dig sitter ju med krokarna och är hel nöjd!! Citera
Zarec Postad 11 November , 2006 Rapport Postad 11 November , 2006 När jag själv varit i liknande situationer på den nivån har det till 100% visat sig att FI haft AA. Citera
FeelingThis Postad 11 November , 2006 Rapport Postad 11 November , 2006 Varför fokusera och analysera på motståndare och spel. Det är Prima. Du har KK, Fi har alltid AA. Citera
_tilter_ Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 Prima är inte riggat, har killen A A så är det bara att acceptera. Du råkar ut för det förr eller senare iaf var sig det är på prima eller något annat nätverk. Nästa gång är det du som har A A och den andra killen K K eller Q Q så skulle man förlora det så är det inte mkt man kan göra åt de Citera
manshora Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 jag kan av erfarenhet säga att detta motstånd har jag mött när en motståndare har AK, AQs och QQ. på denna nivån brukar spelarna för det mesta inte va proffs och tror tex att AK är den bästa handen. har jag KK på NL50 skulle jag inte tveka på att trycka in det, du vinner antagligen 70-80% av tiden Citera
_tilter_ Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 Exakt, jag håller med om att AK överspelas enormt på de lägre nivåerna. Det kostar att lära sig så man får räkna med att förlora lite pengar Citera
DrRoland Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 Mot mig reraisar de med hur mycket skit som helst på prima , tom 53off, så det är all-in på en tusendels sekund. Citera
DrRoland Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 Dom har fan varit tighta på Prima alltså.. har drygt 1200 händer spelade och bara 29% tittar floppen. Dags att återvända till svenska spel som har den sämsta klienten jag sett? Kanske är intressantare att fråga sig hur du själv spelar där och vilken image du har? Sitter du och foldar allting så är det klart att de bara spelar tillbaka med nöten. Citera
Einar89 Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 Ikke noe å tenke på. Få chipsa inn med en eneste gang. Uansett hvilket nivå dette er så skal man alltid sette chipsa inn med KK. Eksempel er Sam Farha mot Barry Greenstein, siste hånda for dagen i High Stakes Poker. Greenstein med A/A går all in. Greenstein er ikke akkurat kjent for å være superaggressiv. Farha med KK. Og selvfølgelig caller han. Og dette er på aller aller høyeste nivå. Etter min mening er KK auto-call av uansett raise. En eneste hånd kan slå deg preflop, og hvis han er så heldig og faktisk sitter med AA så får det heller være. Du kan aldri tenke på å folde KK hvis du har tenkt til å tjene penger på poker! I denne situasjonen kan han sitte med alt fra A8+, JJ, TT, QQ, (KK) AA, eller muligens kan han være på en kjempebløff. Kjør på! Citera
lundemo Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 Tänk inte ens tanken att lägga en KK på ett lowstake bord ! Ställ in Citera
gregcadillac Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 Det är nog, generellt sett, mer korrekt att folda KK på 0.25/0.50 än på högre stakes eftersom andelen vektajta bonusgrindare är större på 0.25/0.50 än högre upp. Dock tycker jag inte att KK ska foldas någonstans utan en bra read. Håller med. Är det någon nivå som KK ska foldas pre flop är det nl50 framför alla andra nivåer. Spelarna på lägre nivåer (under nl50) överspelar sina händer något fruktansvrt och man bör absolut inte lägga KK. På högre nivåer blir spelet mer och mer aggresivt ju högre upp man kommer och man bör inte heller där folda KK. Men på nl50 är det många mycket tighta spelare som nu har börjat förstå poker lite mer och nästan bara spelar riktigt bra händer istället. Men jag tycker ändå inte att man ska folda en KK i detta läget utan read. Citera
cluelessrookie Postad 18 December , 2006 Rapport Postad 18 December , 2006 Som sagt var: - Hur länge har du suttit vid bordet och vilken image tror du att du har? - Vad känner du till om spelaren som re-re-raisar. Jag har flera som jag spelar mot regelbundet där detta är en fold därför att detta beteende är AA och i 90% av fallen inget annat (men då har jag flera tusen händer mot dom). Men mot "kreti och pleti" så säger det Smack! Torskar man då mot AA så har man i alla fall visat att det inte går att jävlas med dig (synfiskar kommer att fortsätta vara synfiskar och inte få för sig att re-raisa utan att ha träffat stål) Cluelessrookie Citera
cjhrules Postad 24 December , 2006 Rapport Postad 24 December , 2006 När jag själv varit i liknande situationer på den nivån har det till 100% visat sig att FI haft AA. SANT! Citera
narcissist Postad 25 December , 2006 Rapport Postad 25 December , 2006 Dags att återvända till svenska spel som har den sämsta klienten jag sett? Det finns bra mycket sämre klienter än SVS ska du se. Förstår faktiskt inte vad som är så pass dåligt med klienten, i synnerhet nu när man kan starta egna turneringar. Eller du kanske syftar på motståndet och ville skryta? Citera
eQuiP Postad 30 December , 2006 Rapport Postad 30 December , 2006 Motståndet är väl inte så pass dåligt längre. Kan ju inte jämföras med hur det var i början. Klienten tycker jag är ok och är långtifrån bland de sämsta som finns tycker jag. Citera
Cyntax Postad 30 December , 2006 Rapport Postad 30 December , 2006 Var 25'e gång du har KK har någon Fi vid ett full-ring bord AA. (6/1321*9) Vet du hur ofta du är upp mot KK-JJ/AK/AQ då? Sjuuuukt mycket mer ofta. Har han AA är det bara att acceptera. I längden kommer du troligen att tjäna på att peta in allt du har vid bordet i potten. Hejja! /C Citera
Recommended Posts