Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Lirar lite SnG som jag inte brukar göra men vill ändå testa mina skills. Läst lite om att man bör vara tight som fan första nivåerna och jag har testat både det och att spela slaskigt. Slaskiga spelet har slutat i katastrof och det tighta spelet har jag rykt på mest otur känns det som.

Så sätter jag mig ner och ska spela tight är tanken. Sen slog åskan ner någonstans och det blev inte så tight som jag tänkt mig. Men spelar jag helt fel i följande hand, eller gör jag helt rätt?

Visserligen sitter jag i helt fel position och jag ser bara en utväg när jag väl har höjt potten.

** Game ID 616106184 starting - 2006-11-09 11:25:54

** $2 10 Seater[1081806]:Table 1 [sit & Go Hold 'em] (20.00|40.00 No Limit - MTT) Real Money

- fill_k sitting in seat 1 with $1480.00

- Rastafarite sitting in seat 2 with $1500.00

- CheekyCarper sitting in seat 3 with $1500.00

- angie123456 sitting in seat 4 with $1460.00

- Gangsta-P sitting in seat 5 with $1470.00 [Dealer]

- ATIX sitting in seat 6 with $1470.00

- free-lunch sitting in seat 7 with $1530.00

- _perthu_ sitting in seat 8 with $1500.00

- Doctotoncall sitting in seat 9 with $1460.00

- haistahu sitting in seat 10 with $1600.00

ATIX posted the small blind - $10.00

free-lunch posted the big blind - $20.00

** Dealing card to ATIX: Jack of Hearts, Ace of Diamonds

_perthu_ folded

Doctotoncall called - $20.00

haistahu called - $20.00

fill_k folded

Rastafarite called - $20.00

CheekyCarper folded

angie123456 called - $20.00

Gangsta-P folded

ATIX raised - $160.00

free-lunch folded

Doctotoncall folded

haistahu called - $160.00

Rastafarite folded

angie123456 folded

Här får jag en syn, vilket inte var det optimala. Hade hellre sett en rejäl reraise så kunde jag muckat och sett glad ut. Men jag tror inte han slowspelar "monster" två gånger preflop. Dock är det omöjligt att säga vilken hand han synar med två gånger. Jag har iaf visat att jag har en stark hand och har en fördel ser jag, även om min position kunde varit bättre.

** Dealing the flop: 6 of Clubs, 8 of Clubs, 2 of Spades

ATIX bet - $400.00

haistahu called - $400.00

Här ser jag bara ett alternativ och det är att betta ut. Konstigt nog får jag en syn, vilket förvånar mig rätt mycket. Killen borde ju sätta mig på ett högt par tycker jag. Och att han ska köpa för en färg eller stege vet jag inte om det är så troligt, isf är det dåligt spel av honom anser jag. Färgstege är kanske lite svårare att släppa men hallå? Kan han ha träffat set möjligen?

** Dealing the turn: 7 of Spades

ATIX went all-in - $920.00

haistahu called - $920.00

Jaha, här ramlar det ner ytterligare ett kort i mellanregionen och jag har två alternativ bara. All in eller att checka, och då får jag folda vid bet från motståndaren. Men checkar jag så ger jag motståndaren ett gratis kort till drag och det vill jag ju inte. Men vill jag betta in i ett set? Här känns det lite som att potten är förlorad hur jag än gör. Jag pushar och får en syn. Vad kan motståndaren ha och hur tänker motståndaren? Spelar jag handen korrekt här? Borde jag spelat den annorlunda på flop? Preflop känns det som att jag får lite hjärnsläpp och jag borde väl aldrig skickat in cash där?

haistahu shows: ? ?

** Dealing the river: 3 of Spades

End of game 616106184

Postad

Skulle tippa på att han sitter på ett par 4-9 hanske tom TT

88 eller 66 för floppat set känns troligast, har han spelat A8 så så e de inte mycke å göra. Jag skulle dock ha check-foldat turn då AJ utan träff inte heller är så mycke å hänga i granen.

Postad
instafold pre.

Du foldar alltid ur smallblind i en nästan hellimpad pott med AJ?

Completa bara pre och checkfolda flop.

TILT! När ska jag lära mig att läsa HHS's på rätt sätt :? I och med att vi sitter i SB completar jag.

Postad
Complete preflop, som spelat, CB flop, ge upp på turn.

Håller med...

Som spelat nu är det katastrof!

Men vad borde Fi sitta på då? Och hur resonerar Fi vad jag har för kort?

För jag får syn preflop, får syn på flop och får syn på turn. Varför får jag inget omslag om han nu sitter på bra kort?

Jag håller med om att spelet preflop blev helt hjärnsläpp men allt preflop var gjort och sen måste vi försöka komma ur situationen vi har satt oss i.

Men motivera gärna mer ingående varför jag ska ge upp den på turn egentligen, och analysera motståndarens spel hela vägen i den aspekten. Jag borde kanske tänka mer överlevnad här men Fi måste väl också tänka på överlevnad, eller?

Postad

Sluta göra det hela till ett sånt jävla mindgame. Det blev fel redan preflop som du säger, så i den här handen skulle du gjort en halvpott CB på flop. Får du syn så check-foldar du turn om du inte får hjälp där. Du gör det mycket svårare än vad det är och gör inte om misstaget med att höja preflop i denna situation nästa gång. :heart:

Postad
så i den här handen skulle du gjort en halvpott CB på flop.

Varför då?

Tycker man skall spela den som om man faktiskt har något, vad hade du gjort om du satt med AA här då?

Beta pott på floppen släpp på turn

Postad

Detta är en 2$ sng, merparten av spelarna resonerar nog inte om dina kort överhuvudtaget, dom nöjer sig med att veta sina egna kort :) Ett överpar är ett överpar och ett toppar är ett toppar, dom foldas sällan på denna nivå, detsamma gäller flushdrag.

Personligen hade jag completat pre, och därefter checkfoldat... Som det spelades ny hade jag antingen c-bettat flopp eller försökt checka ner.

Postad

Varför då?

Tycker man skall spela den som om man faktiskt har något, vad hade du gjort om du satt med AA här då?

För att jag inte vill commita mig förmycket i potten. Jag vill bara veta om han har något eller om jag kan ta hem potten direkt, och det kan jag göra med en halvpottbet. Bara onödigt att beta ut pott här och sen bli tvungen att vika. För mycket risk sett till ev. payback anser jag. :heart:

Postad
Complete preflop, som spelat, CB flop, ge upp på turn.

Håller med...

Som spelat nu är det katastrof!

För jag får syn preflop, får syn på flop och får syn på turn. Varför får jag inget omslag om han nu sitter på bra kort?

Jag håller med om att spelet preflop blev helt hjärnsläpp men allt preflop var gjort och sen måste vi försöka komma ur situationen vi har satt oss i.

Men motivera gärna mer ingående varför jag ska ge upp den på turn egentligen, och analysera motståndarens spel hela vägen i den aspekten. Jag borde kanske tänka mer överlevnad här men Fi måste väl också tänka på överlevnad, eller?

du måste ge upp på turn därför att han har visat sig villig att syna mycket stora betar (din flopbet) och kommer därför troligen inte att lägga sig. Mycket osannolikt att du har en bättre hand.

Du vill inte riskera hela din stack på en bluff så här tidigt -nono.

Hur många på 2$ tror du har koll på korrekt SnG-strategi?

Postad

Varför då?

Beta halvpott med luft och med stål >> beta pott med luft och med stål

Postad
För att jag inte vill commita mig förmycket i potten. Jag vill bara veta om han har något eller om jag kan ta hem potten direkt, och det kan jag göra med en halvpottbet. Bara onödigt att beta ut pott här och sen bli tvungen att vika. För mycket risk sett till ev. payback anser jag.

Nja vet inte riktigt, tycker bara att halvpott skriker svaghet på den brädan. Hade jag varit fi hade jag nog synat bara därför, och då tycker jag liksom inte att bettet har någon som helst funktion. Men vad vet jag, är ju bara en aggrofirre. :?

Ha en fin dag

Postad

Varför då?

Du måste inte spela handen till river som om den vore ett monster varje gång du har höjt pre. Kind of a recipe for disaster liksom.

EDIT: Feltolkade nog ditt inlägg.

Postad

Så det stora problemet är att min motståndare är sämre än mig i den här handen som jag tolkar det eller?

Så just i denna handen hade det varit mer fördelaktigt att möta en bättre spelare om jag nu tänker rätt.

Jag blir snurrig på det hela eftersom jag sen försöker resonera hur Fi tänker och hur jag skulle agerat om jag vore Fi och mött en spelare som mig själv i det här läget.

Fi sitter med haistahu shows: 4 of Hearts, 8 of Hearts

och limpar först 20 i tidig position, sen synar han ytterligare 140, visserligen får han position på mig men den synen hittar inte jag hur löst jag än skulel spela

:?

På flopen träffar han ju nu med sin lilla åtta och det sätter hela handen i följande läge. Fi tror att jag bettar tomt och väljer att syna ner. Släpper han vid A på bordet tro? Här känns det som ett blunda och hoppas på det bästa från min motståndares sida, och det är väl förklaringen till varför man ska spela übertight tidigt i SnG.

Följande fråga skulel ev kunna vara intrewssant att få ett svar på också. Vilken hand skulle ni minimum haft för att dels syna preflop och sen även syna på flop och t o m turn.

Mitt spel är inte det bästa i handen, speciellt inte preflop, det är jag helt med på. Sen på dom andra gatorna kanske det kunde bli bättre men jag är säker på att Fi inte har en hand värd namnet, har han träffat set är det ju bara att gratulera. Jag måste ju fortsätta spela som jag siter på AA/KK//QQ menar jag.

Skulle vi lagt dessa händer också eller bara checkat ner? Vad gör vi om Fi isf bettar på turn om jag checkar eller bettar ut på rivern?

Rörigt kanske att blanda in "övriga" kort men tycker det ger mer kött på benen i handen totalt sett.

Postad
Så det stora problemet är att min motståndare är sämre än mig i den här handen som jag tolkar det eller?

Så just i denna handen hade det varit mer fördelaktigt att möta en bättre spelare om jag nu tänker rätt.

Nej, problemet är att du spelar handen väldigt dåligt.

Det finns nog i princip ingen motståndare där ditt spel är bra på någon gata.

Jag måste ju fortsätta spela som jag siter på AA/KK//QQ menar jag.

Skulle vi lagt dessa händer också eller bara checkat ner? Vad gör vi om Fi isf bettar på turn om jag checkar eller bettar ut på rivern?

Rörigt kanske att blanda in "övriga" kort men tycker det ger mer kött på benen i handen totalt sett.

Varför jämföra ultratom mot nötöverpar? Speciellt som vi möter en synfisk?

Postad

Nej, problemet är att du spelar handen väldigt dåligt.

Det finns nog i princip ingen motståndare där ditt spel är bra på någon gata.

Jag måste ju fortsätta spela som jag siter på AA/KK//QQ menar jag.

Varför jämföra ultratom mot nötöverpar? Speciellt som vi möter en synfisk?

Men synfiskens spel är riktigt dåligt. Det förbättrar ju inte mitt spel men det kanske hjälper en att dra år blixtlåstet i nästa SnG ;)

Nä, mitt spel förbättras ju inte även om min motståndare hade varit bra, det stämmer ju eftersom situationen inte hade uppkommit, men då är det bara att krypa ner i sovsäcken och dra åt alltså.