svenberg Postad 9 November , 2006 Rapport Share Postad 9 November , 2006 -------------------------------------------------------------------------------- 100 kronors sitngo på Svenska spel Jaggi sitter på plats 4 med 2515.00 MrAgressiv sitter på plats 5 med 255.00 sparkling sitter på plats 6 med 615.00 Hero sitter på plats 9 med 2615.00 Gizmo1978 sitter på plats 10 med 3775.00 Gizmo1978 satsar s mörken 150.00 Hero satsar l mörken 75.00 Hero: Kh, Kd Gizmo1978: --, -- Jaggi: --, -- MrAgressiv: --, -- sparkling: --, -- Pre-flop: Jaggi: Lägger mig MrAgressiv: Lägger mig sparkling: Lägger mig Hero: Höj 300.00 Gizmo1978: Syna 300.00 Flop (Board: 9h, Qd, 8s): Hero: Satsa 450.00 Gizmo1978: All in Hero: ? Ska jag bara folda o vänta på annat läge, eller trycka in allt och riskera åka ut trots hyffsad chans på pengarna? Gizmo har spelat liknande under flera andra händer, och visat både starka och medelstarka händer. Nån av Er som skulle försöka stjäla potten med sämre hand än min i detta läge? Skulle kanske höjt mer preflop, men vill ju inte jag bort Fi med en sån bra hand..... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 9 November , 2006 Rapport Share Postad 9 November , 2006 Jag tycker att du absolut måste raisa mer preflop, 400-450 är ganska bra. Om FI har gjort liknande spel på floppen tidigare, med som du säger medelstarka händer, hade jag lätt synat hans all in! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 9 November , 2006 Rapport Share Postad 9 November , 2006 Syn alla dagar i veckan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PeO Postad 9 November , 2006 Rapport Share Postad 9 November , 2006 Inget snack om saken. In med keramiken på floppen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 9 November , 2006 Rapport Share Postad 9 November , 2006 Jag tycker att du absolut måste raisa mer preflop, 400-450 är ganska bra. Om FI har gjort liknande spel på floppen tidigare, med som du säger medelstarka händer, hade jag lätt synat hans all in!1xBB mer? varför? Det 1xBB till kan väl kvitta. Jag tycker hans höjning är ok. Jag vill inte skrämma bort 1 Fi då jag har KK. Lite måste vi chansa. Vad har Fi då? 100 kronors sng, garanterat mycket dårar kvar ännu. AQ, QQ, 99, 88, AA, KK, JJ eller TT? Jag synar här, för jag tror Fi sitter med AQ. Hade han haft AA eller QQ hade han raisat pre-flop. 99-88 = shit happens. Men jag tror inte det. Brukar dom inte värdebeta/slow-play då? /C Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
svenberg Postad 9 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 9 November , 2006 Är egentligen inte så rädd för Fi som för att åka ut och missa nänstan garanterade pengar. Hade övriga spelare haft mer marker hade jag tryckt på floppen men nu känner jag att delmålet "in the money" är så nära, så jag blir passiv. Jag känner ju inget hot från de två småstackarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 9 November , 2006 Rapport Share Postad 9 November , 2006 Är höjningen med eller till 300? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ATIX Postad 9 November , 2006 Rapport Share Postad 9 November , 2006 Är höjningen med eller till 300? Borde vara till 300 annars hade inte synen blivit 300 enligt mitt sätt att se det Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 9 November , 2006 Rapport Share Postad 9 November , 2006 Det jag menade med att du skulle raisat mer preflop var att det ligger 450 i potten med blindsen och din raise och det kostar FI 150 för att syna. Därför tycker jag att du ska beta mer. Som någon skrev så känns det som att FI sitter på AQ. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PeO Postad 9 November , 2006 Rapport Share Postad 9 November , 2006 Höjningen är väl till 450? Alltså precis 3xBB? Svenska Spels HH's verkar vara lite knasig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
svenberg Postad 9 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 9 November , 2006 Bra fråga det är antagligen till 300. Smart av mig att spela utan att kunna reglerna ordentligt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 9 November , 2006 Rapport Share Postad 9 November , 2006 Är höjningen med eller till 300? Borde vara till 300 annars hade inte synen blivit 300 enligt mitt sätt att se det det hade den ju... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
P-O Postad 9 November , 2006 Rapport Share Postad 9 November , 2006 Höjningen är till 300, SS HH's funkar så... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MannenMedH Postad 9 November , 2006 Rapport Share Postad 9 November , 2006 Höjningen är väl till 450? Alltså precis 3xBB? Svenska Spels HH's verkar vara lite knasig. ja det tror jag också, en lagom höjning preflop mao. hero har nu redan stoppat in 750 av sin totala stack på 2615, hur ska han kunna lägga sin hand då? inte en chans... okej att dom andra två är shortstacks men det är långt från en garanti på ITM... EDIT:bytte siffror då EDIT2:GAH stavfel Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MannenMedH Postad 9 November , 2006 Rapport Share Postad 9 November , 2006 jahapp, då va den till 300, men han bör ändå inte lägga imo Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
svenberg Postad 9 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 9 November , 2006 Ok, nu har vi bestämt att jag betat dåligt.......nästa fråga,bör jag lägga mig pga det troliga i att de två små stackarna snart åker ut?? Är osäker i alla sådana här situationer, vill ju bli chipleader och få stor vinstchans, men chansen finns ju kvar vid fold. Ska jag chansa på att han sitter med AQ? Vinner jag i längden på att alltid sträva efter att få in alla pengarna i potten med KK i detta skede av turneringen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 9 November , 2006 Rapport Share Postad 9 November , 2006 Tänkte kolla ICM, men insåg att det saknas 25 marker. Bara 9975 totalt. What gives? Så klart irrelevant för ICM, men det känns mer intressant att veta varför hh är fel än att räkna ut ICM Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PeO Postad 9 November , 2006 Rapport Share Postad 9 November , 2006 Ok, nu har vi bestämt att jag betat dåligt.......nästa fråga,bör jag lägga mig pga det troliga i att de två små stackarna snart åker ut??Är osäker i alla sådana här situationer, vill ju bli chipleader och få stor vinstchans, men chansen finns ju kvar vid fold. Ska jag chansa på att han sitter med AQ? Vinner jag i längden på att alltid sträva efter att få in alla pengarna i potten med KK i detta skede av turneringen? Nu finns det bara en jätteshortstack med 255 som stack, den andra har 615 (drygt 4bb). Finns fortfarande lite FE för honom således. Inget som säger att han kan hitta en hand och dubbla upp om nån synar och då sitter du i skiten, typ... Nah, faktum kvarstår. Tycker du ska trycka in keramiken med KK. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
svenberg Postad 9 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 9 November , 2006 2515.00 255.00 615.00 2615.00 3775.00 s mörken 150.00 l mörken 75.00 = 10000 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 9 November , 2006 Rapport Share Postad 9 November , 2006 all in, och riskera att bli utklonkad av Q9... men det är värt det.. skulle det va såhar du ju fortf kort kvar som kan rädda dig... men troligen sitter han på KQ eller AK eller vänta förresten Q10, QJ oxå, TP med stegdraget= semibluff-rejs-allin av fi? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 9 November , 2006 Rapport Share Postad 9 November , 2006 2515.00 255.00 615.00 2615.00 3775.00 s mörken 150.00 l mörken 75.00 = 10000 men suck Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 9 November , 2006 Rapport Share Postad 9 November , 2006 EV Vinst 0.3856 EV Fold om preflopraise var MED 300: 0.2284 EV Fold om preflopraise var TILL 300: 0.2378 Så vi behöver antingen .2284 / .3856 = 59.23% eller .2378 / .3856 = 61.67% att vinna handen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 9 November , 2006 Rapport Share Postad 9 November , 2006 Här är exempel på en range vi är marginell favorit mot: equity (%) win (%) tie (%) Hand 1: 52.4839 % 52.44% 00.05% { KdKh } Hand 2: 47.5161 % 47.47% 00.05% { JdJh, JhJs, TdTh, 99-88, AQs, KQs, QTs+, J9s+, T9s, T7s, 98s, 76s, AQo, KQo, QJo, J9o+, T9o, 98o } Så fi måste vara väsentligt mycket vidare än så här. Grejen är...jag har lite svårt att föreställa mig exakt vad det är tomtarna spelar för dynga, men jag är relativt säker på att vi har > 60%. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ezkash Postad 9 November , 2006 Rapport Share Postad 9 November , 2006 Är egentligen inte så rädd för Fi som för att åka ut och missa nänstan garanterade pengar. Hade övriga spelare haft mer marker hade jag tryckt på floppen men nu känner jag att delmålet "in the money" är så nära, så jag blir passiv. Jag känner ju inget hot från de två småstackarna. Om du är rädd att åka ur är det bättre att gå AI preflop, kan ju alltid komma skrämmande kort på floppen o KK vill man ju inte kasta.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
svenberg Postad 9 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 9 November , 2006 Han kan ju syna mitt mesbett med en tia o knekt.........färdig stege o gonatt! Skulle ni syna mitt bet preflop med den handen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts