Gå till innehåll

PRG: Allt om HH Converter!


P-O

Recommended Posts

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har inga planer på att släppa källkoden just nu iaf.

 

Vad menar du med att räkna om till dollar?

Typ 10/20kr blir $1.4/$2.8 då eller? Just nu översätts det ju till $10/$20 för att PT skall kunna importera det. Just PT klarar nog även sådana lite udda nivåer, t.ex. 7.5/15 som ej finns på party, men t.ex. PokerOffice stöder endast de nivåer som finns på party.

 

Ah tänkte kanske PT klarade av 'weird limits'

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah tänkte kanske PT klarade av 'weird limits'

Jo PT gör nog det, men jag ser inte riktigt nyttan med det :)

Blir ju väldigt många nivåer om man skall gå efter dagskursen på dollarn med :)

Men visst, jag kan kanske lägga till den funktionen i framtiden om fler vill ha den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det å skriva om detta til en plugin, eller evt. kanske submitta sourcecode til PT developeren så at han kan fixa plugin eller evt lägga till SVS som supported site ?

 

Vad jag vet så finns det inget sätt att skriva ett plugin till PT. Dessutom skriver vi i olika språk, så jag är väldigt tveksam till att han skulle ha någon nytta av min kod. Jag översätter till partyformat, håller inte på med några sql-satser och dylikt. Jag är övertygad om att han fixar det hela bäst genom att koda själv, vilket han kanske kommer att göra i framtiden.

 

När ni har fått testa programmet lite lär jag väl göra ett inlägg på deras forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick en buggrapport i pm, precis som förra gången hade det smugit in sig ett "," istället för "." på ett ställe. Detta händer inte på min dator och jag hade missat att kolla det.

 

Det som sker är att PT inte kan läsa in ett tal som 123,45 utan tror då att det står 12345 istället. Om någon får problem med väldigt stora vunna potter rekomenderar jag att ladda om programmet, jag har uppdaterat filerna nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står "Initialization Error" när jag försöker installera programmet :shock:
"Programmet kräver att man har .NET Framework 2.0 installerat."

 

Har inte hunnit testa programmet än. Men tackar så mkt för programmet!!

 

Står i programmet Autoconvert "Not available". Så det är nåt som kommer fixas i framtiden? Vore ju fint så man kunde använda Poker Tracker auto-import på nåt sätt och få live stats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig fungerade dom äldre filerna bra. Men nästan inget jag spelade dom sista dagarna gick inte att importera till PT. Konvertera gick bra, men importen till PT gick inte.:cry:

 

Hmm okej. Ja du får ju skicka filerna till mig eller beskriva vad som inte funkade lite bättre. Annars kan jag inte göra något åt det.

 

 

Jag har fått en par buggar som jag håller på att fixa, skriver något här när jag testat det hela och uppdaterat programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag uppdaterat programmet igen:

 

* Ändrat tidformatet från "5:34:31 PM" till "17:34:31", detta kan ha orsakat problem med sessionerna förut. Om ni haft problem med detta när ni använt gametime+ kan ni ju säga till om detta verkar lösa problemet.

 

 

* Under vissa omständigheter detekterades inte delad pott korrekt utan hela potten vanns av den ene spelaren. Detta verkar vara löst nu.

 

 

Ladda om programmet, testa på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm okej. Ja du får ju skicka filerna till mig eller beskriva vad som inte funkade lite bättre. Annars kan jag inte göra något åt det.

 

 

Jag har fått en par buggar som jag håller på att fixa, skriver något här när jag testat det hela och uppdaterat programmet.

 

Verkar som om det var PT/Datorn som var problemet. Har startat om och nu fungerar det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag uppdaterat programmet igen:

 

* Ändrat tidformatet från "5:34:31 PM" till "17:34:31", detta kan ha orsakat problem med sessionerna förut. Om ni haft problem med detta när ni använt gametime+ kan ni ju säga till om detta verkar lösa problemet.

 

 

 

Hur gör man för att använda GT+ samtidigt?

Har jag missat nåt? Trode bara att man kunde konvertera HH efter avslutad session och sen importera till PT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den slutliga handen är lite fel här:

 

<RESULT PLAYER="xxxxxx" WIN="0.00" HAND="$(STR_G_WIN_STRAIGHT) $(STR_G_CARD_SIX)">[/Code]

 

[Code]
Dealt to xxxxxx [ 6c Ac ]
** Dealing Flop ** [ 9s, 4c, 5s ]
** Dealing Turn ** [ 2c ]
** Dealing River ** [ 3s ]
xxxxxx shows [ 6c, Ac ] a straight, ace to five.
[/Code]

 

Borde ju vara "a straight, two to six."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan

 

Har du funderat på att tillåta att man skickar in en xml-fil som argument om man kör HH från tex kommandoprompten? Då skulle någon kunna bygga en automatkonvertare ganska lätt.

 

/Mattias

Skall överväga det, dock har jag en ide om hur jag skall göra autokonverteringen som inte borde ta allt för lång tid att fixa.

 

Det skall tilläggas att jag har funderat på att skapa en separat version med autokonverteringen som man endast kan få tillgång till om man donerat en slant. Som det är nu så har jag endast fått ut massor av utebliven speltid av det här projektet... förutom att jag kan använda programmet själv då förstås.

 

Men jag orkar nog inte strula med det utan kommer att lägga till funktionen när jag har haft tid att fixa den.

 

 

 

Hur gör man för att använda GT+ samtidigt?

Har jag missat nåt? Trode bara att man kunde konvertera HH efter avslutad session och sen importera till PT.

Du får konvertera och importera medans du lirar. Lite struligt, men om du sorterar filerna efter när de är ändrade så går det rätt bra.

 

 

Den slutliga handen är lite fel här:

 

<RESULT PLAYER="xxxxxx" WIN="0.00" HAND="$(STR_G_WIN_STRAIGHT) $(STR_G_CARD_SIX)">

Dealt to xxxxxx [  6c Ac ]
** Dealing Flop ** [ 9s, 4c, 5s ]
** Dealing Turn ** [ 2c ]
** Dealing River ** [ 3s ]
xxxxxx shows [ 6c, Ac ] a straight, ace to five.

Borde ju vara "a straight, two to six."

Det har du så rätt i. Skall kika på det där nått tag - det är ju inte akut, för såvitt jag vet så struntar PT i den där strängen.

 

Jag använder ju min egen ful-kod för att bestämma vilken hand man har. Endera får jag styra upp den, eller om någon kan tipsa om en kodsnutt i .NET (helst C++) som gör detta (dvs tar 7 kort som indata och kan jämföra olika sådana händer) - som jag kan använda mig av.

 

Men det lär ju gå bra att fixa straight-koden med iof.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...