Gå till innehåll

PRG: Allt om HH Converter!


P-O

Recommended Posts

Ska jag tolka tystheten som om ingen fått in turneringsdata från SvS i PT? Hur är det med dig P-O har du testat denna funktion live?

Spelar inte SnGs själv, men när jag kodade turneringskoden fick jag naturligtvis in händer i PT, kan kika på dem under Gamenotes på turneringsstatistiken.

 

Det verkar väl som att PT inte betraktar det som turneringar utan bara lösa händer så att säga.

 

Party har ju olika struktur på sina turneringar, olika buyin, olika typer osv.

Kommer ni på något som skall ändras i formatet på de konverterade turneringshänderna som gör det bättre - säg till.

 

Skulle det hjälpa om man hittade på ett random nummer för varje turnering här istället för 00000000?

NL Texas Hold'em  Trny: 00000000 Level: 2   Blinds(20/40) 

Jag har aldrig använt mig av tureringsdelen av PT och har ej orkat kolla in den så noga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Allt har funkat helt perfekt nu tills idag, autoconvert och allt har funkat och statistik visats på svenskaspels bord genom GT+.

 

men sen idag öppna jag PT, o ska autoimporta filerna som vanligt så kom denna ruta fram:

 

"Please note that you currently have 279 hand history files in your hand history folder(s). This indicates that you have not been moving/deleting or allowing poker tracker to move these files (using "move processed files" option of this window) when you close this window. It could also just mean that this the first time you have used the auto-import functionality.

 

In either case, this many hand history files could cause the import to be somewhat slow and appear "frozen" at times while it is processing. It is strongly recommended that you use the "move processed files" option to keep this window running as fast as possible."

 

Jag har gjort enligt step-by-step guiden som finns tidigare i denna tråd, altså ska alla filer landa i C:\Program\PartyGaming\PartyPoker\HandHistory.

Altså har jag inte ändrat på någoting själv. Problemet är nu att autoimporten i PT inte funkar då den inte autoimportar några filer, den verkar inte hitta några..Och eftersom den inte autoimportar nått kan jag inte få statistiken i GT+.

please help :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur importerar man HH till Pokeroffice från boss?

Har du testat? :)

Vad exakt undrar du?

 

Konverteringen går till exakt lika som till Svenska Spel. Dvs tryck på convert files och välj dina xmlfiler. Filerna hamnar i samma mapp som xmlfilerna. Ställ även in $3 som maxrake istället för 15-20kr (på Options).

 

Importen av de konverterade filerna till PO går till på samma sätt som om du importerade filer från vilken annan site som helst.

 

Menar du autoimport så tror jag inte det går med PO. Ingen mening att använda autokonverteringsfunktionen eller följa Bluffstropp's guide mao.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BTW,

Ni som önskade konvertering av turneringshänder.. och alla andra - Om ni kommer på något som borde ändras för att det skall funka bättre att importera och använda med med GT+ eller vad ni ni vill använda dem till.. så säg till.

 

Detta gäller såklart alla funktioner med programmet.

 

Jag kommer att vara väldigt upptagen med andra saker den närmaste tiden, men jag kan nog fixa med programmet lite grand iaf.

 

TODO lista:

*Spelare som postar alla blinds kanske kan hanteras bättre.

*Spelare som misbrukar allinprotection räknas som att de går allin just nu (för hela summan).

* ??? Fyll på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det är relevant, men det verkar som om efter man har konverterat händerna, så slutar orginalen visas i SvS egen handvisare. Blir bara blankt.

Detta lär ju bero på att du flyttat filerna enl guiden ovan, vilket man som tidigare sagts inte behöver göra.

Autokonverteringen skall funka lika bra om det ligger 1 eller 1000 filer i handhistorikmappen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

här e ngt litet fel, kolla GAIS:an... PT tyckte inte om det vi importeringen heller :-D

 

$500 NL Texas Hold'em - Sunday, Jan 28, 20:34:34 ET 2007

Table David 3 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: tomtesajt ( $487.5 )

Seat 2: kissen73 ( $527.75 )

Seat 3: Ahmad ( $938.35 )

Seat 4: _GAIS> ( $710.01 )

Seat 5: mysigt ( $1307.5 )

Seat 6: Geronimo1 ( $719.78 )

Seat 7: -mange- ( $1107.35 )

Seat 8: Larry_Hmm ( $866.65 )

Seat 9: pepck ( $1294.6 )

Seat 10: afrodite ( $1040.32 )

kissen73 posts small blind [$2.5].

Ahmad posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to -mange- [ Td Kh ]

_GAIS> calls [$5].

mysigt folds.

Geronimo1 calls [$5].

-mange- folds.

Larry_Hmm calls [$5].

pepck folds.

afrodite calls [$5].

tomtesajt folds.

kissen73 calls [$2.5].

Ahmad checks.

** Dealing Flop ** [ As, 6s, Kd ]

kissen73 checks.

Ahmad checks.

_GAIS_ checks.

Geronimo1 checks.

Larry_Hmm checks.

afrodite checks.

** Dealing Turn ** [ 2c ]

kissen73 checks.

Ahmad bets [$15].

_GAIS> calls [$15].

Geronimo1 folds.

Larry_Hmm calls [$15].

afrodite folds.

kissen73 folds.

** Dealing River ** [ 6h ]

Ahmad checks.

_GAIS_ checks.

Larry_Hmm checks.

Ahmad shows [ Kc, Ts ] two pairs, kings and sixes.

Ahmad wins $73.15 from the main pot with two pairs, kings and sixes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

här e ngt litet fel, kolla GAIS:an... PT tyckte inte om det vi importeringen heller :-D

 

$500 NL Texas Hold'em - Sunday, Jan 28, 20:34:34 ET 2007

Table David 3 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: tomtesajt ( $487.5 )

Seat 2: kissen73 ( $527.75 )

Seat 3: Ahmad ( $938.35 )

Seat 4: _GAIS> ( $710.01 )

Seat 5: mysigt ( $1307.5 )

Seat 6: Geronimo1 ( $719.78 )

Seat 7: -mange- ( $1107.35 )

Seat 8: Larry_Hmm ( $866.65 )

Seat 9: pepck ( $1294.6 )

Seat 10: afrodite ( $1040.32 )

kissen73 posts small blind [$2.5].

Ahmad posts big blind [$5].

....

....

 

Ja han har ett konstigt användarnamn innehållande ">" och "<"...

Har du lust att kolla i svenska spels handhistorik exakt vilken namn han har så kan jag lägga till en regel som fixar det. Eller bara skicka den aktuella sessionxxxx.xml-filen till mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Output-foldern borde kunna ändras, då skulle en evigt tacksam KF bli ännu mer (om möjligt) tacksam! :D

 

Bra jobb ska jag även självklart tillägga, Jag älskar nog dig! *röd i ansiktet*

 

Mvh, KF!

På vilket vis tror du detta skulle bli bäst? en sådan välja mapp-ruta innan den börjar konvertera? Det går nog att klämma in...

 

Tips - Det går ju annars att använda autokonverteringen för att spara de konverterade filerna på valfri plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja han har ett konstigt användarnamn innehållande ">" och "<"...

Har du lust att kolla i svenska spels handhistorik exakt vilken namn han har så kan jag lägga till en regel som fixar det. Eller bara skicka den aktuella sessionxxxx.xml-filen till mig.

"<GAIS>" heter han.

fick detta när jag skulle öppna filen, dom e roliga på BossMedia, eller va nu företaget heter som gör klienten =)

 

Tecknet < får inte användas i ett attributvärde. Det gick inte att behandla
resursen file:///C:/Program/Svenska Spels Poker...

<PLAYER NAME="<GAIS>" SEAT="3" AMOUNT="508.30"></PLAYER>
--------------^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket vis tror du detta skulle bli bäst? en sådan välja mapp-ruta innan den börjar konvertera? Det går nog att klämma in...

 

Tips - Det går ju annars att använda autokonverteringen för att spara de konverterade filerna på valfri plats.

 

Japp, kör den nu!

Men har lite två andra datorer som är lokaliserade på olika platser där jag brukar skicka XML-filerna till min mail.

 

Nu är det inte så jobbigt att flytta dem, så du behöver inte sätta dem på Topp 3 i priolisten :)

 

Mvh, KF!

- Love your work!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...