Gå till innehåll

PRG: Allt om HH Converter!


P-O

Recommended Posts

peka på filen history_0822.xml istället. Du måste dock ändra manuellt varje vecka, då en ny fil skapas.

Det är alltså fel med archive.xml..

Frågan är ju då bara vad för fel.. Kollar ni i era HHC_Exceptions eller? Jag spelar inte själv så om jag skall kunna fixa det får nån hjälpa till... :)

 

Dock inte säkert att det är något som jag kan fixa..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det är alltså fel med archive.xml..

Frågan är ju då bara vad för fel.. Kollar ni i era HHC_Exceptions eller? Jag spelar inte själv så om jag skall kunna fixa det får nån hjälpa till... :)

 

Dock inte säkert att det är något som jag kan fixa..

 

Det fungerade när jag bytte till history_0822.xml som sandis84 sa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker använda den fina kombinationen Pokertracker, HHConverter och GT+ till Full tilt men vet inte riktigt alls om jag har alla grundinställningar rätt.

 

C:\Program\Full Tilt Poker\HandHistory ligger min history, där det ligger flera xxxxxxx.tmp filer. Fast när jag ska autoconvertera dessa så får jag följande felmeddelande.

 

HH Converter v2.32: Friday, June 6, 00:35:59 2008

Error reading file C:\Program\Full Tilt Poker\HandHistory\fraxXarn\060520082232051_FT20080605 Faldo (6 max) - $0.10-$0.25 - No Limit Hold'em.txt in autoconvert

System.Xml.XmlException: Data at the root level is invalid. Line 1, position 1.

at System.Xml.XmlTextReaderImpl.Throw(Exception e)

at System.Xml.XmlTextReaderImpl.Throw(String res, String arg)

at System.Xml.XmlTextReaderImpl.ParseRootLevelWhitespace()

at System.Xml.XmlTextReaderImpl.ParseDocumentContent()

at System.Xml.XmlTextReaderImpl.Read()

at System.Xml.XmlLoader.Load(XmlDocument doc, XmlReader reader, Boolean preserveWhitespace)

at System.Xml.XmlDocument.Load(XmlReader reader)

at System.Xml.XmlDocument.LoadXml(String xml)

at B10iH.BGm.BWJAm(BackgroundWorker )

 

Troligen är jag helt ute och cyklar nu och behöver kanske ett annat program till hjälp. Har letat på olika forum och trådar men finns inte mkt klarspråk i det hela. Så om ngn kan tillrättavisa mig eller länka något så jag kan förstå vad som är felet :roll:

 

Tack på förhand !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen är jag helt ute och cyklar nu och behöver kanske ett annat program till hjälp. Har letat på olika forum och trådar men finns inte mkt klarspråk i det hela. Så om ngn kan tillrättavisa mig eller länka något så jag kan förstå vad som är felet :roll:

 

Tack på förhand !

 

Ja du är ute och cyklar. ;-)

 

Du behöver inte konvertera handhistorik från FTP för att imprtera dem till pokertracker. Denna konverterare är skapad för att konvertera endast filer från Boss medias pokersidor. Inga andra.

 

Så det är bara att importera direkt till pokertacker i ditt fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du är ute och cyklar. ;-)

 

Du behöver inte konvertera handhistorik från FTP för att imprtera dem till pokertracker. Denna konverterare är skapad för att konvertera endast filer från Boss medias pokersidor. Inga andra.

 

Så det är bara att importera direkt till pokertacker i ditt fall.

 

Ett problem löst :-) Tack!

 

Fast grejen är när jag importerar direkt från "C:\Program\Full Tilt Poker\HandHistory\Nickname" så får jag följande felmeddelande

 

"Error getting the seating information for game #xxxxxxxxxxx."

 

Då importerar jag textdokumenten, vilket man kanske inte ska ? eller spelar det roll vilket språk händerna sparas ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nyss köpt Holdem Manager och sitter och pillar lite men får det inte att fungera ordentligt med HH Converter. Kör på Boss och att ta import from folder går bra men autoimporten och huden verkar inte funka. Har använt HH Converter en hel del tidigare (dock ej med vista som det är nu) och känner mig hyfsat hemma med programmet. Ni som fått igång autoimporten från boss/sv.spel till HM får gärna berätta hur ni ställt in allt. Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett problem löst :-) Tack!

 

Fast grejen är när jag importerar direkt från "C:\Program\Full Tilt Poker\HandHistory\Nickname" så får jag följande felmeddelande

 

"Error getting the seating information for game #xxxxxxxxxxx."

 

Då importerar jag textdokumenten, vilket man kanske inte ska ? eller spelar det roll vilket språk händerna sparas ?

Jag tror vi tar frågor om PT och Fulltilt i någon av PT-trådarna under studier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nyss köpt Holdem Manager och sitter och pillar lite men får det inte att fungera ordentligt med HH Converter. Kör på Boss och att ta import from folder går bra men autoimporten och huden verkar inte funka. Har använt HH Converter en hel del tidigare (dock ej med vista som det är nu) och känner mig hyfsat hemma med programmet. Ni som fått igång autoimporten från boss/sv.spel till HM får gärna berätta hur ni ställt in allt. Tack!

Jag har bara hört att det fungerar, men vet ej exakt hur då jag själv inte har programmet. Eventuellt kanske man måste peka ut borden manuellt för att få igång HUD:en, men det skall gå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bara hört att det fungerar, men vet ej exakt hur då jag själv inte har programmet. Eventuellt kanske man måste peka ut borden manuellt för att få igång HUD:en, men det skall gå.

 

Fick det att funka nu! Var bara att köra http://www.rvgsoftware.com/hm/hmtestupdate.exe för jag hade tydligen gammal version av HM. Märks att blivit bortskämd med PT2 som automatiskt sa till när det fanns ny. Tack iaf! Donerar en kaffepeng strax :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick det att funka nu! Var bara att köra http://www.rvgsoftware.com/hm/hmtestupdate.exe för jag hade tydligen gammal version av HM. Märks att blivit bortskämd med PT2 som automatiskt sa till när det fanns ny. Tack iaf! Donerar en kaffepeng strax :-)

 

Hur får du in händer från Svs!? Är det för att jag har en trial som den inte vill importera..?Hittar inga händer om jag väljer Import from fil/from folder..

När du imoporterar från folder - vilken folder väljer du då?

 

Tacksam för svar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får du in händer från Svs!? Är det för att jag har en trial som den inte vill importera..?Hittar inga händer om jag väljer Import from fil/from folder..

När du imoporterar från folder - vilken folder väljer du då?

 

Tacksam för svar..

 

Har du konverterat händerna med HHC? Jag bara valde mappen som jag konverterat filerna till så gick det direkt även med trialversionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du konverterat händerna med HHC? Jag bara valde mappen som jag konverterat filerna till så gick det direkt även med trialversionen.

 

 

Ok..Nu funkar det tror jag..Hittade rätt mapp..Är det samma map som gäller för autoimporten? Funkar huden också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej, vet inte om problemet tagits upp tidigare i tråden, isf kan nån hänvisa mig dit. Skummat igenom men inte sett något.

 

Försöker att konvertera SnGs vilket lyckats, dock blir blindsen helt tokiga. Är det något som går fel när jag konverterar eller är det något fel i programmet, och isf finns det några tankar på att åtgärda det.

 

Edit. Ok det blir ett konverteringsfel men det går att åtgärda manuellt. Är inte alltför knöligt vore ju kalas om det kunde åtgärdas, men tack ändå för extremt bra program.

 

Det är denna rad före varje spel som är fel: oredigerad står det så här:

 

NL Texas Hold'em Trny: 12508038 Level: 1 Blinds(10/20) - Wednesday, March 26, 12:09:00 ET 2008

 

men det ska stå:

 

NL Texas Hold'em $xx USD Buy-in Trny: 40157814 Level: 1 Blinds(20/40) - Blinds(10/20) - Wednesday, March 26, 12:09:00 ET 2008

 

Där xx är tuneringens buy in om det är oklart.

 

Är ju ganska enkelt att använda replace men vore ju fint om det redigerades.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, vet inte om problemet tagits upp tidigare i tråden, isf kan nån hänvisa mig dit. Skummat igenom men inte sett något.

 

Försöker att konvertera SnGs vilket lyckats, dock blir blindsen helt tokiga. Är det något som går fel när jag konverterar eller är det något fel i programmet, och isf finns det några tankar på att åtgärda det.

 

Edit. Ok det blir ett konverteringsfel men det går att åtgärda manuellt. Är inte alltför knöligt vore ju kalas om det kunde åtgärdas, men tack ändå för extremt bra program.

 

Det är denna rad före varje spel som är fel: oredigerad står det så här:

 

NL Texas Hold'em Trny: 12508038 Level: 1 Blinds(10/20) - Wednesday, March 26, 12:09:00 ET 2008

 

men det ska stå:

 

NL Texas Hold'em $xx USD Buy-in Trny: 40157814 Level: 1 Blinds(20/40) - Blinds(10/20) - Wednesday, March 26, 12:09:00 ET 2008

 

Där xx är tuneringens buy in om det är oklart.

 

Är ju ganska enkelt att använda replace men vore ju fint om det redigerades.

Problemet är ju att det inte finns någon buyin i historiken. Eller har de lagt till det nu?

Skulle det underlätta för något verktyg att automatiskt lägga till en buyin (typ $11) för alla Sng?

Är du säker på att det skall stå "Level: 1 Blinds(20/40) - Blinds(10/20) -"?

Du skriver att blindsen blir helt tokiga, utveckla gärna. Vilket verktyg använder du?

 

Alla är välkommna att maila in nyspelade SNG HH's tillsammans med förslag på saker som kan förbättras. Gäller såklart även cashgames.

 

Om party har uppdaterat sitt format jämfört med det som HHC använder, (ca 1-2 år gammalt) och om man skulle tjäna på att uppgradera till detta får ni säga till med.

 

Vad gäller SNG finns ett problem att skriva rätt level (Level: 1 Blinds(10/20) ... level 5 blinds XX/YY osv). Om någon sitter på tabeller för alla sorters SNG och MTT, så lägger jag gärna in. Nu kan det ibland bli fel level, eller level XXX typ.

 

Tyvärr har jag varken tid eller lust att konstant hålla mig uppdaterad på allt som händer med siternas format och olika verktyg eftersom jag inte spelar själv just nu. En massiv ökning av donationer kanske... :) Men de som följt tråden vet att jag brukar fixa till saker snabbt som ni hittar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ända sedan Svenska Spel uppdaterade har det inte fungerat att konvertera händer för mig. Jag får bara upp meddelandet; "xxxx hands not converted."

 

Någon som vet vad detta beror på och hur jag fixar det? :-P Väldigt tacksam för svar...

Det låter som att du inte bytt till den nya mappen där HH sparas. Läs inläggen från ca 05-28 och frammåt, och framförallt FAQ #2. Funkar det inte att byta mapp, kör FAQ #1. FAQ finns i inlägg 2 i denna tråden och även på hemsidan. Har du testat detta redan får du ge mer info...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skall lägga till även Vista-sökvägen i FAQ, men den är omtalad om man läser mindre än en månad gamla inlägg.

 

För mig ligger mappen på C:\Users\P-O\AppData\Local\Boss Media\Poker\Svenska Spels Poker\history

 

Jag är inte så säker på att man behöver använda senaste historyfilen. Fick aldrig klarhet på varför det inte funkade för folk förut. Men funkar inte archive.xml ens efter en FAQ #1 så testa det. Och maila mig en archive.xml så jag kan lösa problemet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min hh converter har helt plötsligt börjat äta minne! Använder HM, kollar man i task manager ser det ut som den drar typ 150.000 k, minst ! :shock: Kan bara spela max 2 bord med hudden igång nu, blir tokig..! Nån som vet vad detta kan bero på?

Jo, den drar sjukt mycket minne.

 

En bra lösning är att i Aktivitetshanteraren ge HHConverter och andra program som drar mycket arbetsminne en LÅG PRIORITET och pokerklient/pokerborden HÖG PRIORITET. Det funkar fint för mej och jag gör alltid detta för att få bra flyt på datorn. Då laggar inte HHC ner pokerborden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, den drar sjukt mycket minne.

 

En bra lösning är att i Aktivitetshanteraren ge HHConverter och andra program som drar mycket arbetsminne en LÅG PRIORITET och pokerklient/pokerborden HÖG PRIORITET. Det funkar fint för mej och jag gör alltid detta för att få bra flyt på datorn. Då laggar inte HHC ner pokerborden.

 

Tack! Ska testa detta..Städade lite i mappen med alla sessioner.xml och blev mkt bättre av detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...