Jim_ Postad 27 Juli , 2007 Rapport Share Postad 27 Juli , 2007 när man ska ställa in auto import vilken 07xx är det man ska välja? Jag har ju hur många som helst? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
musen91 Postad 27 Juli , 2007 Rapport Share Postad 27 Juli , 2007 när man ska ställa in auto import vilken 07xx är det man ska välja? Jag har ju hur många som helst? Först importerar du alla manuellt , inte history filerna då utan session ! flyttar dessa till en annan map före , sen tar du autoimport från nästa history_1234 som kommer upp antar att du spelar Svenska Spel Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
P-O Postad 28 Juli , 2007 Författare Rapport Share Postad 28 Juli , 2007 Jag håller på att uppdatera programmet nu, så ni slipper välja ny fil varje vecka! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 28 Juli , 2007 Rapport Share Postad 28 Juli , 2007 Jag håller på att uppdatera programmet nu, så ni slipper välja ny fil varje vecka! Sjukt bra!!! Ibland kan man ju sitta i 1.5 timma och undra varför i helvete man inte får några stats Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
P-O Postad 28 Juli , 2007 Författare Rapport Share Postad 28 Juli , 2007 Nu har jag uppdaterat programmet: version 1.7 Se första inlägget samt inlägg två där jag gjorde en kort FAQ och guide mm. Ni som använder v 1.6 gör lämpligen steg 3 och 7 i guiden. (ställ in archive.xml och reset last HH. En par mindre buggar som gjorde att vissa händer gav errors efter en SS-uppdatering är även fixade. Enjoy! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
duckstab Postad 28 Juli , 2007 Rapport Share Postad 28 Juli , 2007 Svaret på detta finns kanske någonstans bland 31 sidor, men jag hittar det inte så jag frågar. Gör HH-Coverter någonting som poker tracker inte gör numera? Jag importerar händer direkt med poker tracker, och det går bra förrutom att det blir "format error" på vissa händer. Är detta något som HH-coverter fixar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
P-O Postad 28 Juli , 2007 Författare Rapport Share Postad 28 Juli , 2007 Svaret på detta finns kanske någonstans bland 31 sidor, men jag hittar det inte så jag frågar. Gör HH-Coverter någonting som poker tracker inte gör numera? Jag importerar händer direkt med poker tracker, och det går bra förrutom att det blir "format error" på vissa händer. Är detta något som HH-coverter fixar? Kan jämföra lite... Jag har 36 filer, totalt 7332 händer, inkluderat turneringshänder. Jag räknar (importerar) bara cashgamehänder. Drar ner betapatchen här v2.16.03b Drar ner senaste officeiella patchen här v2.16.03d HHC: 6960 händer importerat 0 errors. PT 2.16.03b: 3801 importerat, 3160 errors (totalt 6961) PT 2.16.03d: 3801 importerat, 3159 errors (totalt 6960) Jag behöver väl inte säga att resultatet i $ diffar hyfsat mycket.. Visst, HHC tillför ju vissa fel, det ser ut som man vunnit lite mer än man har i verkligheten. Om det är värt det att importera alla eller hälften av händerna får ni avgöra själv! Om någon mer vill testa att använda PTs inbyggda kan det vara bra att veta att PT byter namn på alla filer (även history_0724.xml som den väl egentligen inte behöver läsa..) så att autokonverteringen (och SS webgränsnitt för att visa HH's) inte längre funkar. Det finns ju program för att byta namn på många filer visserligen.. Kopiera altså era filer först om ni skall testa PT utan HHC. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
duckstab Postad 28 Juli , 2007 Rapport Share Postad 28 Juli , 2007 Hmm.. det där ser konstigt ut. Jag får errors med PT, men verkligen ingenstans i närheten av så många som du får. Vad använder du för händer? Är det något gammalt skräp? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
P-O Postad 28 Juli , 2007 Författare Rapport Share Postad 28 Juli , 2007 Hmm.. det där ser konstigt ut. Jag får errors med PT, men verkligen ingenstans i närheten av så många som du får. Vad använder du för händer? Är det något gammalt skräp? NL 5/10-25/50, FL 50/100 spelade från 29 april fram tills nu.. edit: på Svenska spel då. Kan testa med en annan Boss site om jag får tid sen. Posta gärna dina resultat, eller vad du tror jag gjort fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
duckstab Postad 28 Juli , 2007 Rapport Share Postad 28 Juli , 2007 Nja, det känns väl troligare att jag är ute och cyklar eftersom jag inte undersökt detta i detalj. Men jag skall konvertera alla mina HH's med din applikation och jämföra resultatet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
P-O Postad 29 Juli , 2007 Författare Rapport Share Postad 29 Juli , 2007 Mina siffror verkar stämma enl ptrack pat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Infinitiv86 Postad 29 Juli , 2007 Rapport Share Postad 29 Juli , 2007 För det första får jag tacka för ett mycket bra program! Sedan har jag en fråga: Jag antar att det inte går att importera Omaha Hi/Lo händer? Vore sjukt smidigt att ha annars. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
P-O Postad 29 Juli , 2007 Författare Rapport Share Postad 29 Juli , 2007 För det första får jag tacka för ett mycket bra program! Sedan har jag en fråga:Jag antar att det inte går att importera Omaha Hi/Lo händer? Vore sjukt smidigt att ha annars. Nä, hilo vågar jag mig inte på.. Tillräckligt mkt problem i deras HH's med en pott.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
duckstab Postad 29 Juli , 2007 Rapport Share Postad 29 Juli , 2007 Jag tittade lite mer i detalj på mina HH's och jämförde PT-importen med och utan HH-coverter. Och det stämmer naturligtvis som du sa att PT utelämnar mycket. Det blir nog bara att börja använda HH-coverter då Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lazzeman Postad 30 Juli , 2007 Rapport Share Postad 30 Juli , 2007 Hur kommer det sig att HHC konverterar denna HH på detta sätt? "Originalet" från SvS handhistorik ser ut så här: ***** Hand 394868329 ***** 1.00/2.00 Texas Hold'em (FL) - 07/30/2007 9:58:43 AM Britta Turbo 19 (Vanlig/Cash Game) Plats 1: Hillman (88.55) Plats 2: baronen4 (26.78) Plats 3: JAG (30.00) Plats 4: Figaro 4 (38.02) Plats 5: kee (3.10) kee lägg LM 0.50 Hillman lägg SM 1.00 JAG lägg SM 1.00 ** Giv ** Hillman [N/A, N/A] baronen4 [N/A, N/A] JAG [9r, 9s] Figaro 4 [N/A, N/A] kee [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** baronen4 Syna 1.00 JAG Passa Figaro 4 Lägg kee Lägg Hillman Passa *** Flop(Board): *** : [3h, Es, 3k] *** Bet Runda 2 *** Hillman Passa baronen4 Passa JAG Satsa 1.00 Hillman Lägg baronen4 Syna 1.00 *** Turn(Board): *** : [3h, Es, 3k, 4k] *** Bet Runda 3 *** baronen4 Passa JAG Passa *** River(Board): *** : [3h, Es, 3k, 4k, Kr] *** Bet Runda 4 *** baronen4 Passa JAG Passa *** Showdown *** : Rake: 0.10 Totalpott: 5.40 Hillman Lägger mig Vinst: 0.00 baronen4 [Ds, Er] Två par, ess och treor Vinst: 5.40 JAG Lägger mig Vinst: 0.00 Figaro 4 Lägger mig Vinst: 0.00 kee Lägger mig Vinst: 0.00 Den konverterade resultatet: #Game No : 394868329 ***** Hand History for Game 394868329 ***** $1/$2 Texas Hold'em - Monday, Jul 30, 07:58:43 ET 2007 Table Britta Turbo 19 (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 5 Seat 1: Hillman ( $88.55 ) Seat 2: baronen4 ( $26.78 ) Seat 3: JAG ( $30 ) Seat 4: Figaro 4 ( $38.02 ) Seat 5: kee ( $3.1 ) Hillman posts small blind [$1]. baronen4 posts big blind [$2]. JAG posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to JAG [ 9d 9s ] baronen4 calls [$-1]. JAG checks. Figaro 4 folds. kee folds. Hillman checks. ** Dealing Flop ** [ 3h, As, 3c ] Hillman checks. baronen4 checks. JAG bets [$1]. Hillman folds. baronen4 calls [$1]. ** Dealing Turn ** [ 4c ] baronen4 checks. JAG checks. ** Dealing River ** [ Kd ] baronen4 checks. JAG checks. baronen4 shows [ Qs, Ad ] two pairs, aces and threes. JAG wins $1 from side pot#1 with two pairs, nines and threes. baronen4 wins $4.9 from the main pot with two pairs, aces and threes. Som synes är den största skillnaden att de som lägger blindsen har ändrats och att blindsen sätts till 1-2 istället för 0,5-1. Dessutom har det dykt upp en sidopott som inte borde finnas där, tycker jag (ingen har väl gått all-in). Denna hand vill PT inte importera eftersom PT klagar på att: "Error - pre-flop CALL not a valid amount for game #394868329." Jag har provat att manuellt justera tillbaks så att den konverterade filen stämmer överens med SvS-originalet och då kan PT importera händerna och det blir korrekt resultat. Jag har även provat att konvertera med HHC 1.4, 1.6 och 1.7 och det blir samma resultat vid konverteringen så det beror kanske inte på HHC. Detta problem har blivit större sen SvS uppgraderade den 18/7. Jag har fått större fel på vinst/förlust-resultatet i PT och det är därför jag börjat rota lite i detta. Problemet (samma felmeddelande) fanns före uppgraderingen i mindre grad men då verkar det ha berott på att det saknats ngn blind i SvS-handhistorik som HHC har lagt till för att få det att stämma. Men nu så verkar det som att SvS handhistorik fungerar men att HHC av ngn anledning ändrar den så att den inte fungerar. Varför? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
P-O Postad 30 Juli , 2007 Författare Rapport Share Postad 30 Juli , 2007 Ja de har säkert ändrat något i historiken. Kanske har de rättat till en bugg som jag kompenserat för, eller så har de introducerat en ny... Det är ju något galet med blindsen, vilket ger call -$1, och sidopotten på $1. Måste se xml för att säga vad det beror på. Maila original-xml-filen till hhconverter (at) gmail.com så skall jag se vad det är. Eller bara just denna handen. Det blir lite fel om man postar xml:en på forumet har jag märkt. Har du fler liknande händer, ta gärna med dem. Skicka alla filer du har om du vill. Jag har inte stött på detta i de händer jag spelat den senaste tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ormbunke Postad 30 Juli , 2007 Rapport Share Postad 30 Juli , 2007 Både Hillman och JAG har lagt SM 1.00 där. Var du ny på bordet och la BB fast det inte var din tur att ha den? Missade blinds som läggs från andra positioner än SB och BB har inte funnits med i handhistoriken tidigare. Det kanske är det som SvS fixat till nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
P-O Postad 30 Juli , 2007 Författare Rapport Share Postad 30 Juli , 2007 De har funnits med ibland i xml vad jag kan minnas.. Så jag har fått kolla under spelets gång vilka som är med i handen och hur de agerat. Antagligen har det blivit något knas med detta så att blindsen läggs till 2 ggr i HHC i just denna handen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lazzeman Postad 30 Juli , 2007 Rapport Share Postad 30 Juli , 2007 Både Hillman och JAG har lagt SM 1.00 där. Var du ny på bordet och la BB fast det inte var din tur att ha den? Missade blinds som läggs från andra positioner än SB och BB har inte funnits med i handhistoriken tidigare. Det kanske är det som SvS fixat till nu? Jag har skickat xml-filen, PO. Jo det var min första hand i sessionen....och det verkar som att detta händer när det kommer nya spelare som ska lägga blinds utöver de ordinarie. Det som är lite konstigt är varför HHC blandar in baronen4 i blindsläggningen, han är ju överhuvudtaget inte med i verkligheten. Problemet mitt är alltså att PT har börjat ge större differenser på vinst/förlust-resultatet jämfört med verkligheten. Tidigare (innan SvS uppgraderingen) kanske det ibland kunde skilja ngn 50-öring eller enkrona mellan PT och verkligheten. Men nu kan det skilja 10-15 kr och det händer oftare också. Det var därför jag började rota lite i detta och hittade det här...jag vet inte om det är det som är orsaken. Jag gjorde ett test...i den session där den postade handen ingår, var det exakta resultatet +23.99kr. Innan jag justerade i handhistoriken så gav PT ett resultat på +24.25, ganska bra alltså. Och detta utan de "konstiga" händer som PT inte ville importera. När jag justerade de felaktiga händerna i handhistoriken och körde in dom i PT så blev resultatet +20.60kr, alltså större fel trots att nu så tog PT in de "konstiga" händerna. Vilket kanske tyder på att det är ngt mer som inte stämmer. Men jag ska försöka göra en analys på en session där verklighet och PT-resultat skiljer mer med ojusterade händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
P-O Postad 30 Juli , 2007 Författare Rapport Share Postad 30 Juli , 2007 Då jag fixade ovanstående problem uppstod ett annat, så vi får se hur det går.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fetto Postad 31 Juli , 2007 Rapport Share Postad 31 Juli , 2007 Sorry, your expiration date is reached! You need to purchase a license file to run this software. Vart köper jag och hur mkt kostar det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
matjo Postad 31 Juli , 2007 Rapport Share Postad 31 Juli , 2007 Hej, jag fick samma meddelande som personen ovan så jag laddaded ner version 1.7 (hade 1.6 innan). När jag konverterat gårdagen pokerhänder och försökte importera dem kraschar PT. Jag får ett felmeddelande som säger: "Sybase Inc. Product File har stött på ett problem och måste avslutas". Jag har testat både med 5-max och FR händer. Jag har även testat med eller utan svenska bokstäver samt en helt ny accessdatabas. Den kraschar när det står "Updating ring game details..." i PT. Jag har 2.16.03d av PT mvh Mattias Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
P-O Postad 31 Juli , 2007 Författare Rapport Share Postad 31 Juli , 2007 Sorry, your expiration date is reached! You need to purchase a license file to run this software. Vart köper jag och hur mkt kostar det? Ladda bara ner den senaste versionen, det är gratis. Men du får gärna donera en slant om du gillar programmet! Se första inlägget i denna tråd. Mattias, Det där vet jag inte vad det beror på.. Funkar PT med HH's från andra siter? Funkar vissa filer? Om så, lokalisera den som krashar det hela. Om du tror att det skulle vara något fel orsakat av HHC så maila mig filen. PT har väl en errorlog man kan slå på eller liknande. Kolla (sök) i PT-tråden om någon annan har haft samma problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lazzeman Postad 31 Juli , 2007 Rapport Share Postad 31 Juli , 2007 Sorry, your expiration date is reached! You need to purchase a license file to run this software. Vart köper jag och hur mkt kostar det? Jag fick samma när jag häromdan ville gå tillbaks till HHC 1.5 för att testa lite grejor...jag hade då uppgraderat till 1.7. Men se det gick inte.... Det konstiga var att HHC 1.4 och 1.6 gick att starta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
P-O Postad 31 Juli , 2007 Författare Rapport Share Postad 31 Juli , 2007 Jag har lagt in ca ett halvårs användningstid i varje version. Detta ifall jag skulle vilja sälja programmet i framtiden (kommer nog inte hända), samt att folk som använder programmet skall uppdatera till den senaste versionen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts