Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej alla pokervänner! Nya insatser nya vinster.. skämt åsido måste skriva av mig lite grann.. Mitt problem är av följande artbeständighet. Jag tycker mig ha spelat förståndigt med det menar jag att jag analyserar mina kort väl och enbart går med när korten är dom rätta. Vill säga mycket höga klädda kort eller höga par.. Chansar inte att gå med med några lankor eller andra skräpkort.. Trots detta spel så har jag torskat ständigt och jämt den senaste tiden c:a 40% av min bankrulle. Jag har analyserat förlusterna för att hitta orsaken till dem och jag kan inte skylla på att jag har spelat dåliga kort för så är inte fallet.. Alltid när jag har gått in med bra kort så är det någon "pellejöns" som synar och drar ut mig ända till "rivern" och där får "han eller hon" sitt vinstkort, det lustiga i denna pokerhistoria är att mina motståndare går in med betydligt sämre kort än mig.. Dessa personer går in med kort av valören 7 och 10 som exempel. Visst har jag otur men det kan väll inte vara hela sanningen? Kan nämna att jag spelar på låga nivåer så det är inte pengaförlusten som betyder något utan att man ska torska ständigt och jämt fast man har de bästa korten egentligen. Någon som känner igen sig ? och när kommer segervinden att blåsa åt rätt håll för mig?

Postad
Hej alla pokervänner! Nya insatser nya vinster.. skämt åsido måste skriva av mig lite grann.. Mitt problem är av följande artbeständighet. Jag tycker mig ha spelat förståndigt med det menar jag att jag analyserar mina kort väl och enbart går med när korten är dom rätta. Vill säga mycket höga klädda kort eller höga par.. Chansar inte att gå med med några lankor eller andra skräpkort.. Trots detta spel så har jag torskat ständigt och jämt den senaste tiden c:a 40% av min bankrulle. Jag har analyserat förlusterna för att hitta orsaken till dem och jag kan inte skylla på att jag har spelat dåliga kort för så är inte fallet.. Alltid när jag har gått in med bra kort så är det någon "pellejöns" som synar och drar ut mig ända till "rivern" och där får "han eller hon" sitt vinstkort, det lustiga i denna pokerhistoria är att mina motståndare går in med betydligt sämre kort än mig.. Dessa personer går in med kort av valören 7 och 10 som exempel. Visst har jag otur men det kan väll inte vara hela sanningen? Kan nämna att jag spelar på låga nivåer så det är inte pengaförlusten som betyder något utan att man ska torska ständigt och jämt fast man har de bästa korten egentligen. Någon som känner igen sig ? och när kommer segervinden att blåsa åt rätt håll för mig?

posta några händer i handanalys-delen,omöjligt att ge svar så här.

Postad

Tja, troligtvis är du grymt lättläst preflop och inte vidare skicklig på postflopspel. Att du postar några händer där du blivit utdragen kommer inte att hjälpa oss att hälpa dig.

Skaffa Poker Tracker eller Poker Office och spela 10k händer, posta intressanta händer i handanalysdelen av forumet, läs 2+2 forumen och kom sedan tillbaks så kanke det går att hjälpa dig.

Att säga "jag tycker jag spelar bra" och sedan undra varför du inte vinner blir tämligen svårt att göra något konkret med.

Postad
Alltid när jag har gått in med bra kort så är det någon "pellejöns" som synar och drar ut mig ända till "rivern" och där får "han eller hon" sitt vinstkort, det lustiga i denna pokerhistoria är att mina motståndare går in med betydligt sämre kort än mig..

I know the feeling... :roll:

Idag tappade jag lite över ett helt inköp:

- Höjde preflop, fick syn av två.

- Träffar tvåpar. Bettar, får syn av en.

- På turn bettar jag rejält och motståndaren går all-in med ett par dollars över mitt bet. Jag synar såklart.

På turn har jag tvåpar med AQ, motståndaren har 88 utan drag till något vettigt.

- River.... en 8..... :shock:

Är det typ sådant du råkar ut för, att du får med dig folk NÄR du har bäst hand för att sedan bli piskad av kommande kort så är det otur. Det ska gå åt ditt håll nästa gång, eller nästa.

Men posta gärna HH på en av de händer där du känner dig lite osäker, så får proffsen här kika på det. 8-)

Postad
Jag tycker mig ha spelat förståndigt med det menar jag att jag analyserar mina kort väl och enbart går med när korten är dom rätta. Vill säga mycket höga klädda kort eller höga par..

För det första måste du inse att du spelar väldigt dåligt, precis som någon som precis tagit körkort inte är särskilt lämpad för att köra tävling.

Ditt inlägg ger i stort intrycket av att du inte förstår spelet väl alls, övervärderar vikten av att välja hand första rundan, väljer fel sorts händer på den rundan, inte klarar av att lägga dig på de två sista rundorna, och lyssnat på Dan Glimne. Vilket alla är rätt stora fel.

Det kanske kan bli en pokerspelare av dig, men än så länge har du mycket att göra.

Som andra sagt rekommenderar jag dig att meditera över pokerstove så att du åtminstone får lite känsla för handvärde. Pröva även att spela flera händer med dig själv där du har olika spelstilar så bör du förstå varför det inte behöver vara dåligt att spela en hand som T7s mot en förutsägbar spelare man har position på.