Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Game #3908852824: Hold'em NL ($5/$10) - 2006/11/07 - 20:37:10 (ET)

Table "Gallardo" Seat 2 is the button.

Seat 1: Z4muZ ($1000 in chips)

Seat 2: Hero ($1264.10 in chips)

Seat 3: NhWpFu ($1159.20 in chips)

Seat 4: hataprima ($1272.25 in chips)

Seat 5: Xedos9 ($898.35 in chips)

Seat 6: NL-Jesus ($2166.73 in chips)

NhWpFu: posts small blind $5

hataprima: posts big blind $10

----- HOLE CARDS -----

dealt to Hero [As Ks]

Xedos9: folds

NL-Jesus: raises to $40

Z4muZ: raises to $100

Hero: raises to $280

NhWpFu: folds

hataprima: folds

NL-Jesus: calls $240

Z4muZ: calls $180

----- FLOP ----- [Ts 6s Tc]

NL-Jesus: bets $460

Z4muZ: folds

Hero: folds

Returned uncalled bets $460 to NL-Jesus

NL-Jesus: doesn't show hand

NL-Jesus collects $852 from Main pot

Vad kan han ha där? FI är en vinnande TAG (aningen loose men fortfarande en TAG).

Edit. Ångrar att jag inte tryckte men vart så förvånad över betten.

Postad

PP under A/K? Jag tror du hade 15 outs i det här läget men säker kan man ju såklart inte vara. Att beta rätt ut är väl ett enkelt sätt att få se om Fi har högt PP eller bara höga kort. Nu hade du ju färgdraget också och han lär väl inte beta ut med kåken? Trissen kanske men njaaaa

Postad

Skulle ha tryckt. Mot tripps har du nog ganska exakt odds till trycket. Han har ibland färgdrag som han måste syna med. Någon enstaka gång kan han skjutit med något annat pp/bluff som han kan vika.

Trycket kan som jag ser det vara allt i från ett mycket litet fel till ett stort rätt.

Edit: Ju mer jag tänker på det destå sämre blir nog trycket han har nog kåken ganska ofta faktiskt. Kanske var det rätt att lägga ändå speciellt eftersom du blev förvånad när han bettade. Viktigaste är väl om han kan ha sc när han synade pre. Kan han det så bettar han dem på floppen och det blir rätt att trycka kan han inte ha det så har han nog kåken väldigt ofta här.

Postad

Kåken? Skojar ni? Skulle han först slå om en tidig PFR med 66 pre och sen syna 28% av stacken med en sån hand?

Han har JJ, no more, no less. Och den står du ju bra emot, så det är bara att dega in och dra ut (han kommer ju inte folda). Sen är det ju ett jävligt sjukt bet förstås, eftersom han vet att du med 100% kommer CB:a (mtp 4betten pre) och att du sen eventuellt kommer att behöva syna med AK, om han nu bestämt sig för att han vill spela om stacken med sin JJ.

Postad
Kåken? Skojar ni? Skulle han först slå om en tidig PFR med 66 pre och sen syna 28% av stacken med en sån hand?

Han har JJ, no more, no less. Och den står du ju bra emot, så det är bara att dega in och dra ut (han kommer ju inte folda). Sen är det ju ett jävligt sjukt bet förstås, eftersom han vet att du med 100% kommer CB:a (mtp 4betten pre) och att du sen eventuellt kommer att behöva syna med AK, om han nu bestämt sig för att han vill spela om stacken med sin JJ.

Han slår inte om pre i och för sig. Håller med om att JJ/QQ är ganska trolig ändå. Frågan är hur ofta han måste ha kåken för att det ska bli rätt att vika. Mot pp leder vi ju inte stort men mot kåken drar vi i princip dött. Orkar du räkna ut det?

Postad

AA

Slår han om igen preflop får han väl bara syn av KK. Om han synar där kan han få med sig Z4 eller ev. så slår Z4 om igen. Kommer det en låg flop kommer QQ/KK ha svårt att mucka för ett 2/3 bet på floppen och sen är de ju rejält committade. Med tanke på att det åker in $825 preflop och hero bara har knappt $1000 till så riskerar han ju inte direkt att få något jättetufft beslut efter flop.

Han får en bra flop för AA och vill inte riskera att ge ett frikort och bettar därför ut.

Eftersom fi räknar med syn med så mycket action preflop har jag svårt att tro att han skulle spela JJ så.

Är det iPoker?

Postad

Här kom ett till interessant bud. Helt orimlig är väl inte preflopplinjen om han har ett lågt pp, han ska in med 240 och kan nog räkna med att åtminstånde i genomsnitt få in en av stackarna om han settar. Därimot sc och liknande borde han ha muckat pre. Man ligger alltså under jättestort mot kåken, vinner ca 1/3 mot AA/KK, leder lite mot QQ/JJ. Degar man in så behöver man vinna 1/3 ca. Jag räknar på det imorgon om ingen annan vill.

Postad
Här kom ett till interessant bud. Helt orimlig är väl inte preflopplinjen om han har ett lågt pp, han ska in med 240 och kan nog räkna med att åtminstånde i genomsnitt få in en av stackarna om han settar. Därimot sc och liknande borde han ha muckat pre. Man ligger alltså under jättestort mot kåken, vinner ca 1/3 mot AA/KK, leder lite mot QQ/JJ. Degar man in så behöver man vinna 1/3 ca. Jag räknar på det imorgon om ingen annan vill.

Han kan också få en all in emot sig av Z4 preflop! Om han lyckas stacka hero och Z4 synar då kan han vinna heros resterande 984+280*2+15+40=1599. 1599/240=6.6625:1

Om han nu skulle ha träffat kåk med 66 då är det för mig helt ologiskt att han skulle betta ut där. Att betta ut med kåk kan vara bra för att bygga pot och committa fi, men allt det är redan avklarat preflop.

Postad

Hmm, jag läste visst OP slarvigt, precis som brut påpekade, även om det inte ändrar mitt resonemang nämvärt.

Av det som har kommit fram senare i tråden så är dessutom AA en hand jag faktiskt inte tänkte på, som också är möjlig. Men samtidigt känns det eventuellt farligt att slowa den mtp att han då ofta kommer att få spela den mot två fi i pos och dels kan ett A på floppen döda all action och dels blir det äckligt att spela på en typ J/Q/Kx-flop eller liknande. Dessutom har ju OP lite överreppat sin hand, så AA borde faktiskt, givet spelet, få syn rätt många gånger här om han pushar pre va? Så varför krångla till det?

Nåja, verkar som att ni boys har fått upp farten i tråden iaf, så jag kan väl bara hålla käft I guess, särskilt eftersom jag inte känner att jag har direkt jättestarka åsikter åt något håll. :)

Postad

Han kan också få en all in emot sig av Z4 preflop! Om han lyckas stacka hero och Z4 synar då kan han vinna heros resterande 984+280*2+15+40=1599. 1599/240=6.6625:1

Om han nu skulle ha träffat kåk med 66 då är det för mig helt ologiskt att han skulle betta ut där. Att betta ut med kåk kan vara bra för att bygga pot och committa fi, men allt det är redan avklarat preflop.

Ja det ser riktigt ut.

Synen är minst sagt tveksam även om man kanske kan rättfärdiga den med ett önsketänkande att man ibland kan stacka båda med överpar nu när potten blivit så stor pre. Sedan håller jag också med om att linjen med en kåk ofta innehåler check på floppen. Men som sagt han behöver inte ha kåken särskilt ofta för ett vik.

Postad

Har funderat lite grann och jag håller med om att AA nog är ganska trolig. vi har en del händer nu som vi kan försöka sätta en sannolikhet på och sedan stoppa in i pokerstove. Jag tror att detta förslag är rimligt.

Vi säger att fi kan ha TT-AA,66.

-Om vi börjar med AA det finns 3 komb ute ibland har Z4 AK som han foldade, ibland raisar man pre ska vi kalla det att fi har 2 komb AA,1 komb KK.

-När det gäller QQ,JJ så finns det 12 komb men jag tror inte att han bettar ut dem särskilt ofta. Han gör sin hand till bluff med dem då han inte kommer att få syn av en sämre hand. Dessutom kan han kasta dem pre också om han bed att han måste setta med dem för att ha bäst hand.Ska vi säga att han har QQ 2 komb JJ 1 komb.

-När det gäller TT (1 komb)så kan han dels kasta den enligt ovan pre och dels inte betta ut den. Så kanske 0,3 komb?

-När det gäller 66 så finns det 3 komb säg att han kastar lite drygt 1 och bettar ut lite knappt 1. Vi ger honom 1 komb och drar samtidigt av TT så bör det ligga någorlunda nära sanningen.

Det kan tänkas att han kommer att kasta JJ möjligen QQ om vi ställer hur ofta tror du, det känns ju som om han måste vara nästan helt säker på att vara slagen om han ska vika, han har ju comittat sig duktigt med sin bet?

Sedan kan vi stoppa in värdena i pokerstove.

By the way så börjar det känna som om vi måste ställa här