Gå till innehåll

Upprop till Sveriges livepokerspelare


gdaily

Recommended Posts

På ganska kort tid har två klubbar blivit raidade av polisen, Halmstad och nu senast Alingsås. Vi har kommit i ett läge där det traditionella SM, som spelats på Stockholms klubbar i 30-talet år i november månad, i år inte blir av bland annat på grund av osäkerhet kring de legala aspekterna.

 

Vi är tre privatpersoner som anser att man ska få spela poker i sin lokala klubb i sin lokala stad.

 

Vi behöver visa att vi är många runt om i landet som inte finner oss i att få vårt fritidsnöje förstört. Vi måste ta striden, och den vinns i rätten. Vi måste se till att de åtalade klubbarna får bästa möjliga hjälp i domstolen, och inte några trötta allmänna advokater.

 

Vi måste samla ihop till en stridskassa.

 

Vi har skapat ett konto på B2B-nätet som heter NoMonopoly. Vi uppmanar alla att skänka en slant till detta konto. Skänk en big blind, skänk fem big blinds, vinn en frirulle och skänk vinsten dit, skänk något! Tycker ni som vi så skänker ni en slant, liten som stor. Dels betyder summan att vi får en stridskassa, men även mycket små belopp visar att vi är många som står bakom vårt upprop.

 

Vi kommer att fixa konto på andra nätverk om intresse finns att skänka pengar på annan väg.

 

Svenska Pokerförbundet kommer att starta ett postgirokonto för er som vill skänka pengar den vägen. Vi kommer att föra över de insamlade pengarna till detta konto, för en öppen redovisning av insamlingen. Vi uppmanar alla klubbar i landet, förbundsanslutna som icke-förbundsanslutna, att ta en extra 20-lapp i rake vid nästa tävling och sätta in på postgirokontot.

 

Vi tre har börjat insamlingen genom att skänka vars €100 till NoMonopoly på B2B. Vi hoppas ni följer efter.

 

Ola Brandborn

Joakim Geigert

Bo Sehlstedt

 

Edit 1: Plusgironummer till SVEPOFS öronmärkta konto är:1 89 68-8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 121
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Varför går inte förbundet in med pengar, det är väl lixom för såna här frågor förbundet är till för? Eller åtminstonde ta kontakt med Ladbrokes / Unibet som säkerligen skulle ställa upp med pengar i en sådan här rättegång.

 

 

Vi erbjuder i detta nu Halmstad att byta advokat, så vi går in med pengar. Då våra medlemmar har ett intresse i denna fråga, trots att Halmstad inte själva är medlemmar.

 

Alingsås ska vi träffa inom kort för att få mer information i frågan.

 

Vår stridskassa räker dock inte i dagsläget, definitivt inte om det blir ett flertal överklaganden. Dessutom som gdaily säger, så skulle det kännas mycket bra med en bred förankring i denna fråga bland alla sveriges pokerspelare. Vi håller dock i dagarna på med att kontakta andra intressenter på marknaden, för att pejla intresse.

 

Jag upprepar dock vad jag tidigare sagt, klubbar som inte är medlemmar i förbundet får inte automatiskt hjälp. Ligger det i våra medlammrs intresse att hjälpa en tredje part, så gör vi det efter bästa förmåga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska Pokerförbundet kommer att starta ett postgirokonto för er som vill skänka pengar den vägen. Vi kommer att föra över de insamlade pengarna till detta konto, för en öppen redovisning av insamlingen. Vi uppmanar alla klubbar i landet, förbundsanslutna som icke-förbundsanslutna, att ta en extra 20-lapp i rake vid nästa tävling och sätta in på postgirokontot.

Ola Brandborn, Joakim Geigert, Bo Sehlstedt

 

 

Ett mycket behövligt och bra initiativ grabbar!Förbundet har beställt bank- och och plusgirokonto för ändamålet, och jag återkommer här med information om nummer så snart jag fått dom av banken. Vi annonserar också ut numren på vår hemsida, på vår lina och i nästa nyhetsbrev som går iväg i denna vecka. PLUSGIROKONTO: 1 89 68-8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På ganska kort tid har två klubbar blivit raidade av polisen, Halmstad och nu senast Alingsås. Vi har kommit i ett läge där det traditionella SM, som spelats på Stockholms klubbar i 30-talet år i november månad, i år inte blir av bland annat på grund av osäkerhet kring de legala aspekterna.

 

Vi är tre privatpersoner som anser att man ska få spela poker i sin lokala klubb i sin lokala stad.

 

Vi behöver visa att vi är många runt om i landet som inte finner oss i att få vårt fritidsnöje förstört. Vi måste ta striden, och den vinns i rätten. Vi måste se till att de åtalade klubbarna får bästa möjliga hjälp i domstolen, och inte några trötta allmänna advokater.

 

Vi måste samla ihop till en stridskassa.

 

Vi har skapat ett konto på B2B-nätet som heter NoMonopoly. Vi uppmanar alla att skänka en slant till detta konto. Skänk en big blind, skänk fem big blinds, vinn en frirulle och skänk vinsten dit, skänk något! Tycker ni som vi så skänker ni en slant, liten som stor. Dels betyder summan att vi får en stridskassa, men även mycket små belopp visar att vi är många som står bakom vårt upprop.

 

Vi kommer att fixa konto på andra nätverk om intresse finns att skänka pengar på annan väg.

 

Svenska Pokerförbundet kommer att starta ett postgirokonto för er som vill skänka pengar den vägen. Vi kommer att föra över de insamlade pengarna till detta konto, för en öppen redovisning av insamlingen. Vi uppmanar alla klubbar i landet, förbundsanslutna som icke-förbundsanslutna, att ta en extra 20-lapp i rake vid nästa tävling och sätta in på postgirokontot.

 

Vi tre har börjat insamlingen genom att skänka vars €100 till NoMonopoly på B2B. Vi hoppas ni följer efter.

 

Ola Brandborn

Joakim Geigert

Bo Sehlstedt

 

Mycket bra initiativ,

 

Ska detta tolkas som ett initiativ som inte görs ihop med SVEPOF?

DVS att SVEPOF kommer med ett eget likande?

 

Tycker dock att det borde vara ett externt konto man skickar pengar till, även om andra nätverk inbjuds att deltaga..

 

Hur mycket extra till stridskassan får ni av B2B för att ni drar folk dit? :D

Tycker att alla nätverk/siter som vill vara med ska donera pengar.

 

Borde finnas en snygg Icon/varumärke för denna kampanj. Den skulle olika sajter kunna använda för att visa att dom deltar i kampanjen, samt de skulle kunna vara klickbara till en sida med uppgifter om hur man gör för att donera.

Jag kan göra ett design förslag på en Icon/Varumärke gratis om ni vill det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket extra till stridskassan får ni av B2B för att ni drar folk dit?

Tycker att alla nätverk/siter som vill vara med ska donera pengar.

 

Det är inte alla sajter som tillåter att manöppnar "extra" konton. Exempelvs Stars är väldigt restrektiva med det. Och jag hoppas ni inser att vi inte kan samla in pengar till våra egna spelarkonton, det skulle se för sjukt ut... Men vi jobbar verkligen på att få till konton på alla möjliga sajter där det är enkelt att överföra mindre pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan väl vara en bra idé att skapa en namninsamling ungefär som Aftonbladet gör med Klimatfrågorna: http://www.aftonbladet.se/ettor/webb/3305_normal.html där man ska klicka för att visa att väldigt många står bakom beslutet.

 

Vore även intressant att få veta mer om fallet, vilken s.k trött allmän advokat som är satt som försvarare och vad som menas med "bästa möjliga hjälp". Är bästa möjliga hjälp att ha typ Silbersky, inte för att han kan något om poker, utan för att det ger mer medial uppmärksamhet, eller är bästa möjliga hjälp att få en försvarare som själv spelar poker och har ett eget intresse i fallet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan väl vara en bra idé att skapa en namninsamling ungefär som Aftonbladet gör med Klimatfrågorna: http://www.aftonbladet.se/ettor/webb/3305_normal.html där man ska klicka för att visa att väldigt många står bakom beslutet.

 

Vore även intressant att få veta mer om fallet, vilken s.k trött allmän advokat som är satt som försvarare och vad som menas med "bästa möjliga hjälp". Är bästa möjliga hjälp att ha typ Silbersky, inte för att han kan något om poker, utan för att det ger mer medial uppmärksamhet, eller är bästa möjliga hjälp att få en försvarare som själv spelar poker och har ett eget intresse i fallet?

 

Bra ide med namninsamling. Ska undersöka hur det kan ordnas på bästa sätt.

 

Om advokaten kan något om poker eller inte anser jag personligen vara ointressant. Tror det kan bli svårt att hitta någon som sjäv har ett egenintresse gällande pokerbiten. Vi vill ha en synnerligen kompetent advokat, som uppskattar och kan hantera den massmediala uppmärksamhet detta kan ge. Min uppfattning är att det finns ett flertal som kan tänkas vilja ta dessa fall, inte i första hand för pengar, utan för att driva en sådan stor fråga som det faktiskt handlar om. "Spin-off" vinsterna för honom/henne kan bli enorma. Då det finns några kontaktade, återkommer jag så fort vi har ett namn.

 

Det finns väl ingen som tror att detta kommer sluta i tings- eller länsrätten? Detta kommer överklagas och ältas för lång tid framöver.

 

Vad kassan kallas spelar mindre roll, men visst ska den användas oavkortat till att kämpa för pokersveriges bästa, hur det nu än utvecklar sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själva tanken och initiativet är ju hur bra som helst.

Men var inte tillslaget i Halmstad i första hand för att man hade sålt sprit utan tillstånd.Ryktet säger att de hade fler sorter starksprit att välja mellan än den lokala krogen.

 

När det sedan gäller att ta reda på vad som gäller enligt lagen att "driva och arrangera" pokerturneringar hade det väl varit mycket lättare om Svenskapokerförbundet bara hade anmält de klubbar som finns i vår kära huvudstad.För verkar det inte konstigt att mindre städer har razzior medan det i storstäderna fortsätter precis som om inget har hänt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själva tanken och initiativet är ju hur bra som helst.

Men var inte tillslaget i Halmstad i första hand för att man hade sålt sprit utan tillstånd.Ryktet säger att de hade fler sorter starksprit att välja mellan än den lokala krogen.

 

När det sedan gäller att ta reda på vad som gäller enligt lagen att "driva och arrangera" pokerturneringar hade det väl varit mycket lättare om Svenskapokerförbundet bara hade anmält de klubbar som finns i vår kära huvudstad.För verkar det inte konstigt att mindre städer har razzior medan det i storstäderna fortsätter precis som om inget har hänt.

 

Intressant nog har åklagaren släppt spritanklagelserna, och kör bara på spelbiten, omjag fattat det rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket bra initiativ.

 

Jag bidrager med minst $100 – men som pokerspelare ska jag även se om jag kan öka beloppet en aning.

 

Jag sätter in $200 på ett konto – spelar 100 stycken regular sit&goes och skänker därefter hälften av rullen till Uppropet – dock minst $100. Spelar jag bra kan det alltså bli mer. Skulle jag spela dåligt och gula kontot innan 100 spelade sng:s så gäller fortfarande $100 till Uppropet. Win, win situation...

 

Då detta är ett kortsiktigt experiment så kommer inköpen att ligga på upp till 1/15 av rullen – alltså drygt $6 per $100.

 

Har ännu inte bestämt på vilken sajt jag ska spela, men kan hur som helst flytta medlen till NoMonopoly på B2B.

 

Kanske man ska starta en dagbok om utvecklingen av rullen...

 

Ska dock tillägga att jag inte är en speciellt rutinerad sit&go-spelare... eller spelare överhuvudtaget...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...