Gå till innehåll

Tangerat världsrekord?


Dburuk

Recommended Posts

Orkar inte ens gnälla eftersom det var en så pass komisk situation, blev nyss badbeatad men det var inga större summor då han inte hade en stor stack.

Det jag började fundera över är om det går att vara större underdog än att ha 2 outs för att träffa en 1 outer? Eller är det tangerat världsrekord med 1,8 miljarder andra?

 

Flop Q62spader, går all-in med AsQd och får syn av Ad9c.

Turn och River blir förstås 9d och 9h.

 

Men frågan är alltså, kan man ha 1 out för att få en 1 outer? Det ska väl inte kunna vara möjligt?

Kunde vara skönt att veta, för då behöver man aldrig whina om en badbeat någonsin igen med tanke på att man har haft en som var värre/likadan :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att förstå vad du menar...

 

Om du måste dra ett perfect catch d v s runner runner med endast två möjliga kort är chansen 1 på 989 (eller risken i ditt fall).

 

Detta har nog hänt hur många som helst, tack och lov inte mig inräknad, så därför kan du aldrig slå något världsrekord i bad beat eller var du nu var ute efter....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett WPT avsnitt där någon ligger under och måste träffa perfekt perfekt för att få fyrtalet för att vinna.

 

Han träffar fyrtalet!

 

Chansen att träffa det är ca 1 gång på 1000.

 

PS Personligen har jag som mest åkt dit på att fi hade 1 out på river och träffade det.

 

Har sett den också. En asiat som har typ en J på handen, och en på brädan. Turn: J, River: J. Fi har högt set på floppen och går all in.

 

Det komiska är att killen ställer sig upp och vråljublar på turn. Tror han liksom på allvar då att han kommer att sätta fyrtalet??? :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...