Gå till innehåll

En funktion som spärrar limitar?


gräset

Recommended Posts

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tycker att alla ytterdörrar ska förses med alkolås. Så att folk som suttit och supit sig fulla inte går ut och gör några dumheter.

 

lol. Jupp. det ska dessutom funka åt båda hållen så att folk som supit ute inte knallar hem och spöar frugan/barnen, eftersläcker (med alkoskador som följd) eller för den del spelar poker. Sen ska det vara krav på körkort för cykel (annars kan ju vem som helst ge sig ut i trafiken och ställa till med oreda). Dessutom ett lokalkännedomstest för folk som vill åka tunnelbana (så att dom inte stannar högst upp på rulltrappan och blockerar för alla bakom för att dom inte vet vart dom ska).

 

Helt sjukt att det finns levande människor överhuvudtaget så lite säkerhet som finns i samhället. Man börjar nästan misstänka att de flesta har nån form av eget omdöme....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite roligt att detta kom upp just nu. För i måndags skickade jag ett förslag till SvenskaSpel att de borde utveckla sin "Spelbegänsning" med just denna funktion. Att man tex skulle kunna nivåer men även spel och då främst Omaha. :-) Man skall ALLTID kunna spärra Omaha, alternativt sätta alkolås på SPELHELVETET!!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck. Tiltkontroll är en del av poker på samma sätt som förmågan att spela QQ ur position. Som vinnande spelare måste du behärska båda delar av spelet.

 

Det är sant att många dåliga spelare antagligen förlorar pengar när de skottar. Det ska vi vara glada för. Att ta bort möjligheten för de dåliga spelarna att ta dåliga beslut kan aldrig vara bra, då kommer vi tjäna mindre pengar.

 

Om ni inte klarar av att hantera tilten eller skottar på fyllan så har ni helt enkelt en lucka i ert spel att täppa till. Täpp till den istället och tjäna pengar på de som inte klarar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck. Tiltkontroll är en del av poker på samma sätt som förmågan att spela QQ ur position. Som vinnande spelare måste du behärska båda delar av spelet.

 

Det är sant att många dåliga spelare antagligen förlorar pengar när de skottar. Det ska vi vara glada för. Att ta bort möjligheten för de dåliga spelarna att ta dåliga beslut kan aldrig vara bra, då kommer vi tjäna mindre pengar.

 

Om ni inte klarar av att hantera tilten eller skottar på fyllan så har ni helt enkelt en lucka i ert spel att täppa till. Täpp till den istället och tjäna pengar på de som inte klarar det.

 

Ni som säger att ni inte vill ha denna spärr pga ni skulle tappa inkomster av skottare och tiltare utgår från att dom faktist skulle använda denna funktion. Det lär ju finnas personer som sätter in ett inköp på måfå på en nivå för att skotta och hoppas på lycka. Det lär ju också finnas spelare som avsätter en del av sin bankrulle för att skotta, och det finns ju självklart spelare som kliver upp på tilt. Men det finns också spelare som vill försöka utvecklas, och det är till dom jag ger detta förslag. Visst, nu säger ni säkert typ "hur ska man kunna utvecklas om man inte har disiplin, hur ska man kunna utvecklas om man sätter gränser för sitt spel" och då svara jag : So what? Man kan vara en vinnande spelare fast i längden förlora pga disiplins problem. Och om man är en vinnande spelare på kort sikt tycker jag att en funktion som denna både skulle hjälpa till att hitta motivation att bli en bättre spelare och att förbättra din disiplin, om du nu ser att du får ett bra resultat, när väl tilten slår in så blir det inte hela rullen som riskeras.

 

 

Ni är ungefär lika många som vill ha denna funktion som inte vill det. Ni som vill ha den lider av problemet, ni som inte vill ha den är semi-proffs eller proffs (frågan är om ni är proffs då ni måste ha fiskar för att överleva). Frågan är ju vem som skulle få rätt om detta skulle avgöras i en "domstol". Motivationen som semiproffsen/proffsen har kommer aldrig att hålla, om man jämför med den ursprungliga motiveringen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni är ungefär lika många som vill ha denna funktion som inte vill det. Ni som vill ha den lider av problemet, ni som inte vill ha den är semi-proffs eller proffs (frågan är om ni är proffs då ni måste ha fiskar för att överleva). Frågan är ju vem som skulle få rätt om detta skulle avgöras i en "domstol". Motivationen som semiproffsen/proffsen har kommer aldrig att hålla, om man jämför med den ursprungliga motiveringen

 

Orka inte kunna kontrollera sitt spelande liksom. Som någon redan sagt så får du ju se till att täppa igen den här luckan i ditt spel.

 

Var kom "domstolen" in i bilden förresten?

 

Frågan är "vad tycker ni?"

och

"så varför inte en limit spärr?"

Det var iaf vad du frågade i första posten. Dom frågorna är besvarade.

 

Folk som fylleskottar istheshit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ni är ungefär lika många som vill ha denna funktion som inte vill det. Ni som vill ha den lider av problemet, ni som inte vill ha den är semi-proffs eller proffs (frågan är om ni är proffs då ni måste ha fiskar för att överleva).

 

Fiskar för att överleva? Alla pokerproffs i alla tider har behövt ha dåliga spelare vid borden för att tjäna pengar, det är ett grundläggande fundamenta, det måste du väl förstå?

 

Förövrigt förstår jag att folk med massiva tiltproblem skulle vilja ha någon typ av spärr, det skulle jag också vilja ha om jag hade den typen av problematik. Men som jag skrev innan så är moneymanagement, tiltkontroll o dyl en lika stor del av spelet som hur man spelar en specifik hand.

 

Dvs, inför man en massa spärrar så förminskar man pokern och gör det till ett mindre komplext spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollikock: Med "domstol" så menar jag väl den pokerallmänna åsikten. Det känns som att vi aldrig kommer kunnas vara enes om ett svar.

 

Vinden: Är faktist rätt förvånad av ditt svar, jag hade trott att fisken fanns där för att krydda din rulle, inte att ställa ditt smör & bröd på bordet. Håll dock en skillnad mellan dåliga spelare och en fisk, att säga att du lever på sämre spelare är en självklarhet, skulle va jäkligt konstigt om du svarade att du levde på de bra spelarna. men att säga att du lever på enbart fisk...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som alla utgår ifrån att om funktionen införs på någon sajt kommer den gälla för alla. Tror ni inte att det kommer vara så att man själv väljer om man vill använda den? Allt snack om att ha disciplin, är det inte en stor självinsikt om man vet att man skottar på fyllan om man har pengar på kontot och väljer att göra något åt det? Man kan ju alltid annars dumpa sitt modem/router eller TCP/IP kabel hos sin granne som förebyggande åtgärd varje gång man vill svinga en bägare i goda vänners lag.

 

Kunna inse man har problem är självinsikt, göra något åt problemet är ett bevis på existerande självbevarelsedrift

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker en frivillig spärr låter som en bra ide.

Dels skulle det lösa nästan alla fall med spelmissbrukare.

 

Och också för att många sajter har ingen vettig filterfunktion (svenska spel , UB, betfair, pacifik, boss media tex) så det tar bort en massa tid varje dag att tvingas sitta och kolla igenom en massa bord i menyn som man aldrig kommer att spela på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår, som många andra här, inte riktigt varför folk motsätter sig detta, då det är frivilligt? Likväl som du numer kan sätta en spärr på hur mkt du vill kunna sätta in på en vecka och om du vill stänga av dig själv i en månad bör väl det här vara en självklarhet? Som tidigare nämnt så är det ju en ren frivillighet och många kommer garanterat inte använda det, men de som har problem med ex. grovt spelmissbruk och dyl. skulle gagnas enormt av en sådan här funktion.

 

Sett till mängden spelare som finns är det bara en droppe i havet som försvinner för "vinnande" spelare, och visst, hemska tanke att någon som drar in ett par hundra tusen i månaden skulle förlora lite på det, men I MIN ÅSIKT (och det låter sliskigt och nobelt men.) så är det ett billigt pris att betala för att exempelvis rädda en familj som slits sönder av en individs spelmissbruk (i detta fall pokermissbruk)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår, som många andra här, inte riktigt varför folk motsätter sig detta, då det är frivilligt?

 

Egentligen är det inte så svårt att förstå. Vi vet ju alla att vi ibland tjänar pengar på folk som tiltar bort pengar.

 

Om man själv inte ser att man skulle ha ngn nytta av denna funtion inser man ju ändå att andra skulle ha det. Det ger i sin tur att en liten del borttiltade pengar kommer att försvinna. Och eftersom de flest (alla?) först och främst ser om sitt eget hus vill vissa inte att denna funktion skall finnas. Då måste de ju hitta på argument för sin ståndpunkt. De argumenten är ju i detta fall ganska konstruerade och framstår därför som lite konstiga. Men vad ska de göra? Givetvis håller de fast vid dem. Helt naturligt och inte det minsta konstigt, fel eller dumt.

 

Personligen tycker jag det vore bra med en sån spärr men jag har full förståelse för de som tycker annorlunda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår, som många andra här, inte riktigt varför folk motsätter sig detta, då det är frivilligt?

 

Egentligen är det inte så svårt att förstå. Vi vet ju alla att vi ibland tjänar pengar på folk som tiltar bort pengar.

 

Om man själv inte ser att man skulle ha ngn nytta av denna funtion inser man ju ändå att andra skulle ha det. Det ger i sin tur att en liten del borttiltade pengar kommer att försvinna. Och eftersom de flest (alla?) först och främst ser om sitt eget hus vill vissa inte att denna funktion skall finnas. Då måste de ju hitta på argument för sin ståndpunkt. De argumenten är ju i detta fall ganska konstruerade och framstår därför som lite konstiga. Men vad ska de göra? Givetvis håller de fast vid dem. Helt naturligt och inte det minsta konstigt, fel eller dumt.

 

Personligen tycker jag det vore bra med en sån spärr men jag har full förståelse för de som tycker annorlunda.

 

 

Visst tjänar vi pengar på folk som tiltar bort pengar. Dock, återigen i MINA ÖGON, så sker ofta tilten på samma nivå som den först har skapats på (ex. Torskar med A-A suited mot 2-7 off all-in pre på NL50. Dunkar in 50$ till och går all in direkt nästa hand med any2)

 

Vad jag ser spärren som en nytta mot är som jag nämnde kraftigt spelberoende där man "måste" upp en nivå för att vinna tillbaka sina förlorade pengar.

 

(Även fylleskott men detta kan jag faktiskt köpa att man får skylla sig själv för, även om jag själv gärna utnyttjat funktionen för att råda bot på detta med :oops: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...