Bogust Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Hej! Här kommer en hand från NL100 på WorldPx. Bordet är rätt tight och jag har nog varit klart aggressivast av alla. Fi i den här handen har jag dock inte sett så mycket av, men han är nog lite lösare än dom andra. ***** Hand history (v1.2) ***** Hand ID 69954546 NL $100 Texas Hold'em (No Limit) - 12:19:15 06-11-2006 ET Table 'Protect (5 max)', 5 seats max, Real money Seat 0 is the button. Small Blind $0,50, Big Blind $1 Note: seat IDs range from 0 to 4 Seat 0 (joined) : Player 0 (151580), amount $128,45, amount bet $0, penalty (None) Seat 1 (joined) : Player 1 (200493), amount $156,43, amount bet $0, penalty (None) Seat 2 (joined) : Player 2 (198653), amount $94,67, amount bet $0, penalty (None) Seat 3 (joined) : Player 3 (195252), amount $65,25, amount bet $0, penalty (None) Seat 4 (joined) : Bogust (203592), amount $110,35, amount bet $0, penalty (None) Player 1: Small Blind ($0,50) Player 2: Big Blind ($1) ** Dealing Down Cards ** Dealt to Bogust: [Qd, Kh] Player 3: Fold Bogust: Raise ($4) --- Får KQo på co och raisar upp till 4bb, endast knappen synar. Player 0: Call ($4) Player 1: Fold Player 2: Fold ** Dealing Flop ** Community cards: [3c, Tc, Ks] Bogust: Bet ($7) ---- Bra, men ganska dragig flopp. Både steg och färgdrag ute. Jag väljer att beta strax under pott. Fi synar och det känns helt klart som att han sitter på drag. Känns inte som en sämre kung. Player 0: Call ($7) ** Dealing Turn ** Community cards: [2s] --- Turnen är blank. Här väljer jag att fortsätta bomba. Betar igen strax under pottstorlek, vet att jag inte har något monster men vill göra det dyrt för honom om han sitter på drag. Tror knappast att en sämre färdig hand synare mig här. Bogust: Bet ($18) Player 0: Call ($18) ** Dealing River ** Community cards: [5d] Rivern är också blank. Väljer att checka och hoppas att fi också gör det, men han väljer att slå till med ett rejält bet i nästan pottstorlek. Vad kan han nu ha? Min första tanke är att han bluffar ett missat färg eller stegdrag. Har han en färdig hand som han värdebetar är jag nog slagen väääldigt ofta här. Fast har svårt att se att han inte skulle slå om nångång med t.ex. en triss eller tvåpar. Brädan är ju trots allt ganska dragig. Bogust: Check ($0) Player 0: Bet ($32) ??? - Hade ni tagit synen? Kommentera även mitt spel i övrigt om ni ids Citera
psatiw Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Han kommer vika upp A4c här, men jag tror nog vi måste syna. Precis som du konstaterat är det en väldigt dragig bräda och han har spelat sin hand passivt. Både turn och river har varit väldigt blanka, och det känns ju sjukt att han skulle spelat typ 33 eller KT sådär, även om de inte är omöjliga (det är ju en ganska effektiv linje ibland om turn och river blankar, eftersom han ofta kommer att få syn just när det SER UT som han varit på drag och "bluffar" river). Ett alternativ till din linje kunde varit att hålla bettet på turn lite mindre, alternativt checksynat den, lite beroende på hur aggro fi är. Citera
Bogust Postad 7 November , 2006 Författare Rapport Postad 7 November , 2006 Han kommer vika upp A4c här, men jag tror nog vi måste syna. Precis som du konstaterat är det en väldigt dragig bräda och han har spelat sin hand passivt. Både turn och river har varit väldigt blanka, och det känns ju sjukt att han skulle spelat typ 33 eller KT sådär, även om de inte är omöjliga (det är ju en ganska effektiv linje ibland om turn och river blankar, eftersom han ofta kommer att få syn just när det SER UT som han varit på drag och "bluffar" river). Ett alternativ till din linje kunde varit att hålla bettet på turn lite mindre, alternativt checksynat den, lite beroende på hur aggro fi är. Jo, tänkte lite på den linjen. Men gjorde så här eftersom jag hade lite för lite info om fi. Är ju sant att det kan vara bra att hålla potten mindre, det är ju ingen hand man vill bygga en jättepott med direkt Citera
Djens Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 instasyn? har han en bra hand äre klart han ska få betalt för den. En löspassiv spelare kan ha AK här också. Citera
Myssion Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Fi synar och det känns helt klart som att han sitter på drag. Känns inte som en sämre kung. Nice read, sir. Särskilt med tanke på nedanstående: jag hade lite för lite info om fi. Citera
cOP Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Om du tror han varit på drag och checkar river för att låta honom bluffa kan du ju inte gärna börja fundera på att kasta när han väl gör det Citera
brut Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Håller med instasyn. Det känns här(har inte orkat räkna) att om han skjuter på river med>1/10 av dragen så blir det en syn och säg den fi som inte gör det? Citera
Gyre Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Om du tror han varit på drag och checkar river för att låta honom bluffa kan du ju inte gärna börja fundera på att kasta när han väl gör det Precis, check/syn på river och jag gillar handen. Att folda TPGK på en bräda med massa missade drag mot en inducerad bluff är ingen höjdare. Citera
spinner Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Given syn. Gillar ditt spel på river för övrigt. Jag spelar ofta såhär och det känns som att fi bluffar, alternativt sitter på svagare kung etc tillräckligt ofta här. Jag tycker att alltför många spelare överspelar KQ i liknande lägen och pottar reflexmässigt hela vägen. Har han satt stegen så är det bara att gratulera, men sådant oroar inte jag mig för här... Alternativet hade ju varit att pota river också, men då synar fi i princip bara med händer som slår dig, och om han höjer din bet lite mesigt kan det vara frestande för dig att syna bara för att se honom vika upp en bättre hand. Så som du spelar ger du fi chansen att försöka bluffa alternativt stoppa in deg med en sämre hand. Känns som vinstmaximering att spela så, men man får vara observant så att man inte kör detta spel mot vem som helst. Citera
Bogust Postad 7 November , 2006 Författare Rapport Postad 7 November , 2006 Okay, dom flesta verkar inte alls tycka att rivern var särskillt jobbig! Synade iaf och han visade QJs. Han hade alltså både färg och stegdrag. Skulle nog själv ha smällt till med en raise på floppen med den handen, but that's just me! Citera
spinner Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Skulle nog själv ha smällt till med en raise på floppen med den handen, but that's just me! De flesta skulle nog raisat där. Din motståndare spelar ju handen riktigt dåligt... Citera
Recommended Posts