Rallykalle Postad 17 November , 2006 Författare Rapport Postad 17 November , 2006 3 timmars pass nu efter idol . Fortsatte lite trögt men mot slutet började KLONKEN infinna sig! Gött nu är jag tillbaka i fin form igen! Burgare nu sen fortsätter vi Speltid: 3 timmar Resultat: +$334 Citera
Rallykalle Postad 18 November , 2006 Författare Rapport Postad 18 November , 2006 Fy fan! 2,5 timmarssession nu. Blir grymt less. Rejält utfiskad och våldtagen är jag. Torskade en fet pott med KK mot Q7 och en fet pott med AA mot K3. Båda hittar dom trissen med sitt låga hålkort. Därefter var tilten ett faktum. Vrede är vad jag känner... Speltid: 2 tim 30 min Resultat: -$348 Citera
Rallykalle Postad 19 November , 2006 Författare Rapport Postad 19 November , 2006 Poker och öl hör inte ihop. Tog dock hem en prestigefulld liveturre igårkväll.. Speltid: 1 tim Resultat: -$156 Citera
Rallykalle Postad 19 November , 2006 Författare Rapport Postad 19 November , 2006 Kört 4 bord i 4 timmar nu. Prima NL 0,5 1. Neråtperioden fortsätter och denna session blev bottenrekord hittills. Faktum är att denna session spelade jag helt utan tilt. Känns som jag har allt emot mig. Risiga starthänder och risiga träffar. Dessutom när träffarna infinner sig blir jag utdragen gång på gång. Fy fan. Sätter upp en hand som speglar hela mitt spel för tillfället. - ohansson23 sitting in seat 1 with $153.93 [Dealer] - mrdawwe sitting in seat 2 with $104.55 - cassius360 sitting in seat 3 with $131.01 - Rallykalle sitting in seat 4 with $122.20 - KiffladjoX sitting in seat 5 with $101.85 [sitting out] - jamelmike49 sitting in seat 6 with $69.60 mrdawwe posted the small blind - $0.50 cassius360 posted the big blind - $1.00 ** Dealing card to Rallykalle: , Rallykalle raised - $4.00 jamelmike49 folded ohansson23 folded mrdawwe called - $4.00 cassius360 folded ** Dealing the flop: , , mrdawwe checked Rallykalle bet - $5.00 mrdawwe raised - $13.55 Rallykalle called - $13.55 ** Dealing the turn: mrdawwe bet - $34.30 Rallykalle called - $34.30 ** Dealing the river: KiffladjoX was disconnected mrdawwe went all-in - $53.20 KiffladjoX reconnected Rallykalle called - $53.20 mrdawwe shows: , Rallykalle mucks: mrdawwe wins $209.10 from the main pot Speltid: 4 tim Resultat: -$431 Citera
Rallykalle Postad 19 November , 2006 Författare Rapport Postad 19 November , 2006 Summering V2 Så dags att summera Vecka 2. Denna vecka har ju gått betydligt sämre än förra veckan. När man ser tillbaka så tror jag att spelet i början på veckan var aningen loose. Detta på grund av det fina resultatet förra veckan. I mitten på veckan insåg jag det och tightade upp mig en aning. Det känndes betydligt stabilare därefter men minussessionerna fortsatte. Det är solklart att jag har hamnat på tilt tidvis men jag anser ändå att förlusterna denna vecka till största delen beror på megaoflyt. Riggen har sparkat mig i skrevet stup i kvarten. Men jag biter ihop och kommer tillbaka. I morgon är det en ny vecka med nya möjligheter! Speltid: 31 tim 45 min Resultat: -$651.5 Citera
Rallykalle Postad 20 November , 2006 Författare Rapport Postad 20 November , 2006 Kickat igång en ny vecka nu! Tight solid poker är temat! Speltid: 1 tim Resultat: -$50 Citera
Rallykalle Postad 20 November , 2006 Författare Rapport Postad 20 November , 2006 Kört 1,5 tim nu på 3 bord. Nöter vidare på NL0,5 1. Spelet känns samlat och fint nu. Det enda som behövs nu är lite medgång. Torskade en pott med kunghög färg mot esshög bl.a. Men som sagt, solid fin poker. Speltid: 1tim 30 min Resultat: +$37 Citera
Rallykalle Postad 20 November , 2006 Författare Rapport Postad 20 November , 2006 Kört 4 bord på Prima nu 2 tim 45 min. Känns som en lagom kvällssession. Förra veckan blev det lite mycket spel. Ska kapa 10 av dom timmarna och lägga på gymet denna vecka . Spelet känns stabilt nu, stramt och fint. Första gången jag testade 4 bord på allvar idag också. Blev hetsigt en gång då kåken kom på två av borden men annars flöt det på fint. Känns som det är lättare att hålla sig ifrån fiskandet när man har fler bord igång. Hade en lirare brevid mig på ett bord som rejkade på 11 bord. Fattar inte hur man klarar av det!? Här kommer en hand som väckte mig ur pokerkoman. Ska jag ta synen? Eller ännu finare, ställa ? Har inte nån speciell read på fi här men jag valde att släppa i detta läge. Slowspel preflop med AA el KK här måntro? - eeken123 sitting in seat 1 with $97.50 - Suprvinst sitting in seat 2 with $149.45 - Rallykalle sitting in seat 3 with $107.60 - bollem sitting in seat 4 with $62.53 [Dealer] - vasyl13 sitting in seat 5 with $15.47 - tigergutt123 sitting in seat 6 with $100.65 vasyl13 posted the small blind - $0.50 tigergutt123 posted the big blind - $1.00 ** Dealing card to Rallykalle: , eeken123 raised - $4.00 Suprvinst called - $4.00 Rallykalle raised - $12.00 bollem folded vasyl13 folded tigergutt123 folded eeken123 folded Suprvinst raised - $20.00 Rallykalle called - $20.00 ** Dealing the flop: , , Suprvinst bet - $43.25 Rallykalle folded Suprvinst mucks: Suprvinst wins $86.50 from the main pot Speltid: 2 tim 45 min Resultat: +$93 Citera
Rallykalle Postad 21 November , 2006 Författare Rapport Postad 21 November , 2006 Grindat en stund på på Prima NL 0,5 1. Plockade upp en del fina händer och fick bra betalt på en del av dom. Blev lite stressigt nån minut då jag hade fina händer på 3 av 4 bord och jag torskade nån extra dollar i onödan p.g.a. det. Hade även lite oflyt när jag förlorar med AA mot 1010 preflopallin och han tar stegen på river. Annars bra fokus. Speltid: 1 tim 5 min Resultat: +$64 Citera
SpeedBooster Postad 21 November , 2006 Rapport Postad 21 November , 2006 Kört 4 bord på Prima nu 2 tim 45 min. Känns som en lagom kvällssession. Förra veckan blev det lite mycket spel. Ska kapa 10 av dom timmarna och lägga på gymet denna vecka . Spelet känns stabilt nu, stramt och fint. Första gången jag testade 4 bord på allvar idag också. Blev hetsigt en gång då kåken kom på två av borden men annars flöt det på fint. Känns som det är lättare att hålla sig ifrån fiskandet när man har fler bord igång. Hade en lirare brevid mig på ett bord som rejkade på 11 bord. Fattar inte hur man klarar av det!? Här kommer en hand som väckte mig ur pokerkoman. Ska jag ta synen? Eller ännu finare, ställa ? Har inte nån speciell read på fi här men jag valde att släppa i detta läge. Slowspel preflop med AA el KK här måntro? - eeken123 sitting in seat 1 with $97.50 - Suprvinst sitting in seat 2 with $149.45 - Rallykalle sitting in seat 3 with $107.60 - bollem sitting in seat 4 with $62.53 [Dealer] - vasyl13 sitting in seat 5 with $15.47 - tigergutt123 sitting in seat 6 with $100.65 vasyl13 posted the small blind - $0.50 tigergutt123 posted the big blind - $1.00 ** Dealing card to Rallykalle: , eeken123 raised - $4.00 Suprvinst called - $4.00 Rallykalle raised - $12.00 bollem folded vasyl13 folded tigergutt123 folded eeken123 folded Suprvinst raised - $20.00 Rallykalle called - $20.00 ** Dealing the flop: , , Suprvinst bet - $43.25 Rallykalle folded Suprvinst mucks: Suprvinst wins $86.50 from the main pot Speltid: 2 tim 45 min Resultat: +$93 Har svårt att se att fi sitter på en sämre hand än AA/KK iaf. Men uppstår ju faktiskt en rätt intressant situation Att syna på floppen är ingen idé tycker jag. Antingen ställ eller fold. Då fi täcker dig sätter du hela stacken på spel. Ska försöka mig på en lite mer teoretiskt motivering nu. Kom precis hem från en heldags statistikplugg på skolan hehe Antar att det är till $20 som fi höjer preflopp. Det stämmer va? Isåfall har du $87,6 (107,6-20) kvar på bordet. Då Fi täcker dig sätter du allt detta på spel. Fi bettar pott på floppen $43,25. Potten är då uppe i $86,5->inte bra pottodds, 2:1, ->syn inte aktuellt enligt mig då du bara har drygt 19 % att pricka färgen på turn. Ställer du istället in på floppen ser läget lite annorlunda ut. Även om jag har svårt att se att fi viker sig om du ställer finns ju alltid den chansen att du vinner potten direkt här om fi är tom Om vi utgår från en allin situation direkt på floppen kan vi för att förenkla beräkningarna anta att fi skulle ställt in keramiken direkt på floppen istället. Då blir det 43,25+87,6=130,86 i potten. Det kostar dig alltså $87,6 för att vinna en pott på drygt $130. Du får då 1,48:1 i pottodds. Oddsen för att du ska pricka din färg är då ca 35 % dvs 1,86:1->inte motiverat att ställa om man ska spela direkt efter pottoddsen om det krävs en färg för att vinna potten. Fast om vi utgår från att fi sitter på AA vet vi ju iof två till kort av de 47 som är kvar (inkl fis kort) i leken. Utgår vi från det har du 1,78:1 att pricka din färg. Ändå inte motiverat att syna. Skulle fi däremot sitta på KK är det nästan en slantsingling mellan er vem som ska ta hem potten om ni ställer in på floppen. Du vinner då 47% av gångerna ungefär, 1,13:1. Har han KK är det alltså teoretiskt korrekt att syna om han skulle gå all in på floppen. Du skulle sitta ännu bättre till om fi sitter på QQ men det har jag svårt att tro. Vet inte hur hemma du är på pottodds och sånt men man kan motivera en syn då pottoddsen är bättre än oddsen än att få in sin draghand… Sitter fi på KK ovan har du oddsen 1,13:1 att pricka din hand och vinna potten. Eftersom du får 1,48:1 i pottodds vid en allin situation på floppen är det alltså teoretiskt korrekt att trycka in i det fallet. Är medveten om att man kan tänka i implicerade odds osv och syna med drag trots att pottoddsen inte motiverar det men orkar inte skriva om det nu. Citera
decoy Postad 21 November , 2006 Rapport Postad 21 November , 2006 Jag håller med, i princip. Folda. Pottoddsen är helt enkelt för dåliga. Att tänka i implicita odds enbart, är olämpligt här, då det handlar om en bet på $20. Ibland går jag bara efter implicita oddsen, om det handlar om en mkt låg insats, t. ex. 10 SEK på SvSpel. Citera
Rallykalle Postad 21 November , 2006 Författare Rapport Postad 21 November , 2006 Snygg lektion där! Citera
Rallykalle Postad 21 November , 2006 Författare Rapport Postad 21 November , 2006 Lirat lite nu. En MTT 25+2,5 som inte gick nåt vidare. Försökte mig på att sno en pott med träff på mellanparet men det gick snett när en annan hade prickat set. Körde 4 bord NL 0,5 1 därefter. Spelade ok men torskade två lite större potter båda mot 79 off. Ena handen har jag QQ och fi fiskar in stegen på turn. Den andra har jag J7 och floppen kommer det 979. Är nöjd med hur jag sepade de potterna ändå, blev inte så dyrt. Speltid: 1 tim 15 min Resultat: -$70 Citera
Rallykalle Postad 22 November , 2006 Författare Rapport Postad 22 November , 2006 Kört 1,5 tim nu efter fotbollen. Mycket action, det gillar jag! Speltid: 1 tim 30 min Resultat: +$69 Citera
Rallykalle Postad 22 November , 2006 Författare Rapport Postad 22 November , 2006 Heja Björklöven! Kört 30 minuters kontorspass nu. Fin omgång med härliga löv å bra träffar. Dessa sessioner har varit alldeles för få på sistone! Speltid: 30 min Resultat: +$137 Citera
Rallykalle Postad 22 November , 2006 Författare Rapport Postad 22 November , 2006 1,5 timmespass nu. Känns bra med mina korta snärtiga pass. Dock backade jag nu. Körde en MTT 25+2,5 samma som igår. Satt bra med men torskade nästan halva stacken på en AKs då jag synade 2 shortstacks allin. Därefter foldade jag ett bra tag tills jag var tvungen att ställa preflop med JJ får svar av QQ så var sagan slut. Pumpade även på några NL0,5 1 bord utan flyt. Torskade bl.a. en pott med KK mot AA. Men jag måste säga att jag återigen är nöjd med hur jag spelade potten, torskade inte så farlig tmkt trots bara låga på brädan. Speltid: 1 tim 30 min Resultat: -$49 Citera
Rallykalle Postad 22 November , 2006 Författare Rapport Postad 22 November , 2006 Är det nån med humor på detta forum? Satt i bilen och kom på en rackarns fin pokervits.. Från vilket land kommer de mest defensiva pokerspelarna? - Checkien! Vad säger ni... bra eller dåliga potodds på den? Citera
SpeedBooster Postad 22 November , 2006 Rapport Postad 22 November , 2006 Är det nån med humor på detta forum? Satt i bilen och kom på en rackarns fin pokervits.. Från vilket land kommer de mest defensiva pokerspelarna? - Checkien! Vad säger ni... bra eller dåliga potodds på den? haha ger den omkring 4:1 Dvs helt klart värt att syna med ett bra drag Citera
Fiskmåsen Postad 22 November , 2006 Rapport Postad 22 November , 2006 Härligt med lite humor i detta forum! Det ska du ha cred för fisken! Spinner vidare på detta med att berätta vad min drömkvinna ska ha för egenskaper: - Hon ska vara tajt och aggressiv! Citera
Rallykalle Postad 23 November , 2006 Författare Rapport Postad 23 November , 2006 Ny session nu. Kört 3,5 timme i sträck. Halvsegt spel och inge vidare fokus. Illa. Spelar okej men några potter är jag inte tillräckligt fokuserad. Måste erkänna att jag hade en del tråkiga beats också. Men men nya tag imorron! Speltid: 3 tim 30 min Resultat: -$84 Citera
Rallykalle Postad 23 November , 2006 Författare Rapport Postad 23 November , 2006 Jagat fisk nu en stund. Spelade enligt metoden för att nolla en fisk krävs en större fisk! Illa illa. Måste skärpa mig på kvällskvisten nu Speltid: 1 tim 20 min Resultat: -$38 Citera
Rallykalle Postad 24 November , 2006 Författare Rapport Postad 24 November , 2006 Blev ett långpass nu. Började tungt och mitt ego klarade inte av ytterligare en minussession. Så jag kämpade och slet så tillslut löste det sig. Kvällens skönaste grej var att jag fick nolla en hetsig fransman tillslut. Han fick först ta en fin pott av mig då han rivrade nötfärgen samtidigt som jag prickade triss med mina tior. Efter några väl valda ord i chatten och en halvtimmes foldande lyckas jag floppa färgstegen mot honom . Han bettar rakt in i mig och jag myser i hela kroppen när han synar min all in efter rivern! Älskar detta spel Speltid: 3 tim 50 min Resultat: +$151 Citera
Rallykalle Postad 24 November , 2006 Författare Rapport Postad 24 November , 2006 4 bord, en kopp grönt te och 2 fräscha ostmackor! Vad säger man, en skön frukostsession helt enkelt. Hade rätt fina träffar nu som gav betalt bra. Ska ta en ordentlig städeftermiddag nu sen återkommer vi fram mot kvällen. Ölpoker kanske? Speltid: 50 min Resultat: +$159 Citera
Rallykalle Postad 24 November , 2006 Författare Rapport Postad 24 November , 2006 Tung kvällskvist. Blev bl.a. överspelad med fyrtal i damer då jag klonkade nötfärgen på rivern. Funderade på rivern om jag skulle ställa eller bara syna. Satte honom inte på kåken så jag ställde... Det var ju som sagt inte kåken uten fyrtalet.... Speltid: 1 tim 10 min Resultat: -$284 Citera
Rallykalle Postad 24 November , 2006 Författare Rapport Postad 24 November , 2006 Körde 35K guaranteed på prima nu. Åkte med en 1010 mot QQ. Speltid: 30 min Resultat: -$66 Citera
Recommended Posts