Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag spelar fixed limit 3/6 på Wpx. Vad är vanliga vinstsnitt (bb/100 hands under längre period) för vinnande FL-limit spelare på stakes upp till 5/10?

har hört att wpx kanske kan vara en bit tuffare än en del andra ställen. kan de stämma? Nån som har erfarenhet av ett bra vinstsnitt på den siten?

Postad

3/6 på worldpx är lite smålurigt, typ som 5/10-10/20 på övriga siter. Men 2BB/100händer klarar man väl de bästa på nivån utan större problem iaf. Blir väl 3BB/100händer RB för en TAG också så typ 5BB/100händer ska väl vara fullt hållbart. Spela 40/30/3 också så ska du nog kunna pressa upp 6-7BB/100händer.

Postad
8,27 ptBB/100 på nl 2/4.... åsikter tankar? lågt? mycket? lagom? FISK?

(endast 21k händer)

Vinstnitt i FL var topic

3/6 på wpx är onödigt svårslaget, enligt mej. Jag bytte till prima, kör 5/10 och alla bonusar jag kommer över på det nätverket, så jag slipper ställa om mej. Man borde kunna komma upp i ungefär 50% rakeback tack vare bonusar, vilket räcker för att göra det mer lönsamt än wpx, iaf för mej.

Postad

Tycker att Hypen kring wpx "svårslagenhet" är starkt överdriven. Fisken finns där i enorma mängder, men är inte den passive synstation de flesta är vana vid på andra låglimitbord/siter. Istället har 90% tittat alldeles för mycket på FTPs 1k/2k bord och försöker anamma en befängd LAG-spelstil de inte behärskar för fem öre. Lär man sig bara hur man ska spela mot dessa får man ett stort övertag. Med 100% rakeback blir övertaget ännu större.

Sen är inte heltoks råd dåligt, bara svårt att ta till sig för de flesta. Värt att notera är också att det är antingen 5max eller FR-bord varför 40/30/3 på ett 5max inte är väldigt anmärkningsvärt. Att ta till sig den spelstilen på ett fullring-bord skulle jag dock inte rekommendera.

edit: Drar precis ned senaste uppdateringen för wpx och ser till min förfäran att 5max borden bytts mot 6max. Dödendeppet :(

• 4 years later...
Postad

Mja, dom bästa spelarna klarar väl en del pluss, 5/10 och lägre beroende på vilken klient man spelar ligger ju raken ofta 3-4BB/100. Dom bästa spelarna har väl 2BB+ kanske ändå (5-6 prerake dårå), men det är nog ganska sällsynt att spelare slår raken på dom där nivåerna och att ha det pre-rake vinstsnittet är nog bara för en bråkdel av de bästa. Utan rakeback ser det helt enkelt kärvt ut för den vanliga grindern där.

När man kommer upp på 10/20 så går ju raken ner till kanske 1,5BB/100 eller nåt liknande men nu är ju moståndet tuffare, så sällsynt att det är vinnare som gör nåt mer än 1-2BB postrake här heller. Hu-spel går ju att ha högre winrate på förstås, men det är smått tort att få sånna på 10/20+ eftersom det sitter mängder av andra regs och oxå väntar på det.

Ännu högre upp går ju raken ner mer och på 30/60 ligger den väl neråt 0,8BB/100 eller nåt fast nu är det ju ännu torrare att hitta riktigt bra bord, spelar man vid 6max bord får man räkna med att det dyker in några hyenor om man hittar nåt spelvärt.

Runt 6max eller 10 max bord tror jag det är ovanligt du kommer se folk över 1,5BB/100 oavsett nivå. På de lägre nivåerna rakar du mer och på de högre är moståndet tuffare osv.