Gå till innehåll

Hur mycket plus eller minus ligger ni på?


Lilly77

Recommended Posts

  • Svars 108
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Började spela online för snart 3 år sedan.

Backade några tusenlappar (gissningsvis 3-4.000) under två år.

Långa tider hade jag ingen pokerkassa alls, utan satte in några hundralappar och spelade bort dem.

Hade 0:- i pokerkassan när jag fick $10 på Sportingbet i januari.

Försökte skärpa till mitt spel och sedan dess har det gått bra (har bokfört alla spel sedan i februari).

Vinst i år (inkl. Slaget om Norden 2 finalen på Bahamas) ca. +55.000:-

 

Plockat ut nästan allt och har nu bara 3.000:- utspridda på massa konton.

 

Har aldrig spelat nån turnering med högre insats än $44. På sit n go blir det oftast $5-10 (enstaka $20). Cashgames hålls mycket lågt, har nog aldrig lirat över 0,25-0,50 NL/OHL. Sen blir det "tyvärr" mycket freerolls (var ju där jag plockade Slaget om Norden). Spelar mycket freerolls eftersom jag ofta är trött på kvällarna. Trött eftersom jag jobbar heltid och har familj med en grabb (som förresten fyller två idag!!!)

 

Mål för resten av året är att gå +4000:- till årskiftet.

 

2007's mål får sättas upp senare.

Ska i vilket fall lira Million dollar freeroll på Paradise 20 januari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

~$20k på NL50 under nåt år

men det var länge sen jag plussade...

20k i dollar är ju ca 150000 kronor! Det låter som om många med "lätthet" har spelat upp till sådana i mina ögon enorma summor trots att de bara har spelat vid lowstake-bord. Jag undrar hur många det är som ljuger eller överdriver för att framstå som skickliga spelare?

 

Ganska många skulle jag tro. Men det är ju inte omöjligt om man spelar många timmar. Men varför spela NL50 om man dragit in 20k$? Då borde man ju kunna dra in 40 k$ på NL100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

back kanske 100.000-150.000 SEK.

 

jobbar på att bli vinnande, annars fortsätta spela för att det är så jävla kul och att jag har råd.

 

kortsiktiga mål, vinna lite varje session.

 

långsiktiga mål, vinna i längden på poker.

 

EDIT, spelat i lite drygt 2 år på nätet.

 

Jävligt ärligt!

+ har varit lite nyfiken :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började med $5 från frirulle på Parbet i november 05.

Räknar man ihop allt jag har på sajter plus allt jag cashat ut så har jag la vunnit ungefär 10k sek.

Framförallt SnG och MTT:s, men har även spelat en del cash game som är den stora orsaken till att +siffrorna inte är större :(

 

Kortsiktiga mål:

:diamond: Vinna åtminstonde 3-4k under resten av 2006

:diamond: Klonka en MTT

 

Långsiktiga mål:

:diamond: Utveckla mitt SnG och MTT-spel

:diamond: Få en profil på Hendon Mob Database :)

:diamond: Framförallt, ha riktigt roligt när jag spelar

 

Orealistiskt (?) mål:

:diamond: Vinna ett WSOP-armband ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

back kanske 100.000-150.000 SEK.

 

jobbar på att bli vinnande, annars fortsätta spela för att det är så jävla kul och att jag har råd.

 

kortsiktiga mål, vinna lite varje session.

 

långsiktiga mål, vinna i längden på poker.

 

EDIT, spelat i lite drygt 2 år på nätet.

Här vare ärlighet - kredit till dig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har spelat i 9 månader, aktivt sen slutet av våren.

Gick väldigt bra i början med väldigt bra table-selection på party 2/4$.

(Bytte hela tiden bord så jag satt på ett bord med hög snittpott)

 

Bytte till WPX 2/4$ och började spela mycket, riktigt tufft och utan rakebacken hade jag gulat flera gånger om. Lyckades dock hålla mig över vattenytan och efter många rannsakningar av mitt spel kan jag nu kalla mig "icke fisk".

 

Kanske gått 9000$ plus sen jag började. Det mesta i början och nu på slutet.

Nästa år ska jag tjäna en halv miljon SEK minst, året efter ska jag vara rik på riktigt... 8-):roll:

Hur lyckas du gå plus i längden? Struntar du i risktaganden som t ex all ins när du inte är säker på att vinna o s v? Ibland undrar jag om man alltid borde lägga sig vid minsta seriösa motstånd om man inte har bättre än stege. Annars fattar jag inte hur man ska kunna gå plus i längden trots oflyt flera dagar i sträck (som jag ofta har).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6500 dollar plus sedan sommarlovet började, har inte cashat ut ett enda öre. Har precis börjat spela NL100 ordentligt. Har byggt min rulle från 1500 dollar - 6000 dollar på NL50.

 

kortsiktigt Mål: Bygga rulle till 10 000 o casha ut 4 000 för att sen fortsätta på NL100.

 

Långsiktiga: Klara mina studier

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har spelat i 9 månader, aktivt sen slutet av våren.

Gick väldigt bra i början med väldigt bra table-selection på party 2/4$.

(Bytte hela tiden bord så jag satt på ett bord med hög snittpott)

 

Bytte till WPX 2/4$ och började spela mycket, riktigt tufft och utan rakebacken hade jag gulat flera gånger om. Lyckades dock hålla mig över vattenytan och efter många rannsakningar av mitt spel kan jag nu kalla mig "icke fisk".

 

Kanske gått 9000$ plus sen jag började. Det mesta i början och nu på slutet.

Nästa år ska jag tjäna en halv miljon SEK minst, året efter ska jag vara rik på riktigt... 8-):roll:

Hur lyckas du gå plus i längden? Struntar du i risktaganden som t ex all ins när du inte är säker på att vinna o s v? Ibland undrar jag om man alltid borde lägga sig vid minsta seriösa motstånd om man inte har bättre än stege. Annars fattar jag inte hur man ska kunna gå plus i längden trots oflyt flera dagar i sträck (som jag ofta har).

 

 

LIMIT, skulle självklart aldrig ha tjänat så lite som 9k$ om jag varit vinnande på 2/4 no limit. (Skulle iallafall inte kommit upp till nivån utan att tjäna mycket pengar).

 

En väldigt bra grej du kan försöka dig på är att fundera på vad din MOTSTÅNDARE har, tex om du har 2 par, vad tror du HAN har?

(Den hemliga formeln för att vinna i poker)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja vill nog inte veta hur det gått....

 

Senaste 15 månaderna är det bara - resultat.

 

Innan dess ett ganska stabilt grindande med ett flertal lite större MTT vinster.

 

Så genom 3 1/2 års spelande ligger jag plus iaf.

 

Mål: Att hitta tillbaka till mitt vinnande spel i texas. Fortsätta grinda Omaha 1/2$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testat de flesta stora pokersajter, gått upp och ner, oftast med ett par tusen som vinst (ins. 500), spelat bort vinsten ganska snart. Har spelat bort ca 20.000 kr på detta sätt, men tycker det rät kul att lira så jag har fortsatt. Men. Allt vände med svenska spel. Satte in 400 kr och fick utan större problem upp en stack på två veckor till 40.000 kr. Tagit ut 30.000 och är riktigt glad att jag har hittat hem. De 10.000 som är kvar lirar jag agressivt med. 25/50kr bord. HAr bra jobb osv, en liten hobby när kidsen laggt sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har plussat ungefär 30k sek under min ca 1 år långa karriär.

 

Hade säkert varit mer än dubbelt så mycket om jag hade haft någorlunda disciplin.

 

 

Har dock spelat så otroligt mycket att jag är märker att jag är vinnande, även om disciplinen ibland sviker. därför startar jag en andra pokerdagbok nu efter att min första inte gick så vidare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur lyckas du gå plus i längden? Annars fattar jag inte hur man ska kunna gå plus i längden trots oflyt flera dagar i sträck (som jag ofta har).

 

Du ska kanske spela på den nivån som rullen tillåter. ;)

 

Själv började jag spela NL med 7$ sept.-okt. förra året. Vet inte vad jag tjänade fram till årsskiftet, men -06 ligger jag på ca+ 12-13k$, nu tillhör ja de som vill ha glädje för vinsten så jag har köpt bra att ha saker för ca. 6k-7k$.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började lira i december 05. Startade från $0 på everestpoker i deras SNG med en prispott på $0.1.

 

Idag har jag totalt vunnit cirka 18 344kr, varav 5600kr är uttagna - resten kvar som rulle.

Det enda jag saknar är en MTT klonk, min största vinst där är 50€ :(.

 

Har höjt nivå hela tiden och började med SNG men föredrar nu CG.

Lirar oftast NLSH25 men ska vid månadens slut byta upp mig till NL50 och samtidigt ta den första pokerfria veckan under hela min pokerkarriär. :D

 

Ganska bra resultat, eller vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...