Gå till innehåll

Hur mycket plus eller minus ligger ni på?


Lilly77

Recommended Posts

Det vore intressant att få höra lite hur det går för alla här :) Så min fråga lyder: När började du spela nätpoker och hur mycket plus/minus har du gått totalt? Har du något kortsiktigt mål? Något långsiktigt?

 

Själv har jag bara spelat i 5 månader No Limit (låga bord) och ligger på ca 3500 kronor plus. Första månaderna var ganska tuffa då låg jag minus cirka 600 men sen vände trenden när jag lärde mig spela (men det finns fortfarande mycket att lära sig). Mitt kortsiktiga mål är att nu till våren ligga 10000 kr plus samt att jag går upp någon nivå gällande bord. Mitt långsiktiga mål är att en dag vinna någon medelstor turnering :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 108
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har spelat sedan nyår d.v.s ca 10 mån mestadels 0.25-0,25 0.50.0.50 har nog cashat ut en 50 000 men har tyvärr bara en rulle på 2k dollar nu efter en liten down period vilket jag ångrar. Men har hela tiden haft tänket att det är bäst att ta ut pengarna innan man slutar vinna.

Nu börjar jag fatta att jag av någon anledning är bättre än snittet på mina motståndare så nu tänker jag bygga rulle.

Tyvärr ville inte slupgeneratorn som jag och jag har har börjat nov -200 dollar, men så länge man har sitt vinnade spel kvar så e d bara att spela vidare till turen kommer igen =).

 

LÖjligt inlägg av mig men har spelat senaste 10h på megatilt och detta är ett sätt att övertyga mig sj att jag fortfarande e vinnade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar 0,1-0,2 NL SH multitable. (jo jag tror jag vinner mer där med 4 bord än 2 bord 0,25-0,5. Spelar ibland mycket o ibland lite men ligger 2000-8000kr plus i månaden. Kortsiktigt mål: Vinna lika mycket varje månad (minst 2000kr o inte tilta. Långsiktigt: har inget, bara att jag skall få en bra sidoinkomst av spelandet, samt spela poker då jag inte har nåt annat att göra som underhållning...Vet ej exakt vad jag tjänat sedan jag började för nåt år sedan pga dålig "bokföring"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

~$20k på NL50 under nåt år

men det var länge sen jag plussade...

20k i dollar är ju ca 150000 kronor! Det låter som om många med "lätthet" har spelat upp till sådana i mina ögon enorma summor trots att de bara har spelat vid lowstake-bord. Jag undrar hur många det är som ljuger eller överdriver för att framstå som skickliga spelare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

~$20k på NL50 under nåt år

men det var länge sen jag plussade...

20k i dollar är ju ca 150000 kronor! Det låter som om många med "lätthet" har spelat upp till sådana i mina ögon enorma summor trots att de bara har spelat vid lowstake-bord. Jag undrar hur många det är som ljuger eller överdriver för att framstå som skickliga spelare?

 

Många. Sen är det många som optimisträknar också. Och med över 30 000 medlemmar borde ju rimligtvis några vinna ganska mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

~$20k på NL50 under nåt år

men det var länge sen jag plussade...

20k i dollar är ju ca 150000 kronor! Det låter som om många med "lätthet" har spelat upp till sådana i mina ögon enorma summor trots att de bara har spelat vid lowstake-bord. Jag undrar hur många det är som ljuger eller överdriver för att framstå som skickliga spelare?

 

Nåt inköp om dagen på NL50 är väl inte så överdrivet mkt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

~$20k på NL50 under nåt år

men det var länge sen jag plussade...

20k i dollar är ju ca 150000 kronor! Det låter som om många med "lätthet" har spelat upp till sådana i mina ögon enorma summor trots att de bara har spelat vid lowstake-bord. Jag undrar hur många det är som ljuger eller överdriver för att framstå som skickliga spelare?

 

Nåt inköp om dagen på NL50 är väl inte så överdrivet mkt

 

Så sant, det handlar förmodligen mer om flitigt spelande än om skicklighet även om en viss kunskap om spelet naturligtvis är nödvändigt.

 

Sen håller jag iofs med Richthofen om att man skall ta "pokerforums kukmätartrådar" med en nypa salt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

~$20k på NL50 under nåt år

men det var länge sen jag plussade...

20k i dollar är ju ca 150000 kronor! Det låter som om många med "lätthet" har spelat upp till sådana i mina ögon enorma summor trots att de bara har spelat vid lowstake-bord. Jag undrar hur många det är som ljuger eller överdriver för att framstå som skickliga spelare?

 

det är nog snarare såhär att dom som väljer att svara i den här tråden är vinnande... dom som är förlorande väljer nog att inte svara...

 

själv har jag spelat i ett år lite drygt och ligger väl tutti balutti ca 5-6000kr + ink nån bonus man clearat.... (backade en del i början, och spelat marginellt + ever since... först nu börjar jag plussa lite mer...

men spelar såpass lite.... vill spela mer/vinna mer!

 

dagsmål: vinna 2 av 3 turrar

långsiktigt: vinna 1000 000 st turrar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har spelat i 9 månader, aktivt sen slutet av våren.

Gick väldigt bra i början med väldigt bra table-selection på party 2/4$.

(Bytte hela tiden bord så jag satt på ett bord med hög snittpott)

 

Bytte till WPX 2/4$ och började spela mycket, riktigt tufft och utan rakebacken hade jag gulat flera gånger om. Lyckades dock hålla mig över vattenytan och efter många rannsakningar av mitt spel kan jag nu kalla mig "icke fisk".

 

Kanske gått 9000$ plus sen jag började. Det mesta i början och nu på slutet.

Nästa år ska jag tjäna en halv miljon SEK minst, året efter ska jag vara rik på riktigt... 8-):roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började spela för drygt ett år sedan, startade då på fixed limit $0.25/0.5 och $0.5/1 på Pacific med $60 i rullen. Hade en rulle på omkring $300 när jag började bonushora i våras och nu har jag ungefär $1400 (Har tagit ut ca. $250). Av de intjänade pengarna kommer kanske $3-400 av spelet och resten från bonus/rb. Sedan jag gick upp till $1/2 i slutet på sommaren och började spela 4-5 bord samtidigt har jag backat kanske $150 på spelet. Är ordentligt trött på limit för tillfället och har börjat smågneta NL10 de senaste dagarna. Ligger drygt $3 plus där efter 500 händer. :)

 

Målet är att bli (ordentligt) vinnande på FL $1/2-$2/4 samt att gå plus på NL10/NL25.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat i över två år och har gått från en EV+ spelare till en EV- spelare sedan några månader tillbaka. Går tamefan inte att grinda i Thailand... Alldeles för varmt 8-)

 

finns ju alltid AC 8-)

Jo senast igår bestämde jag mig för att aldrig mera spela utan AC men lika förbannat sitter jag idag igen och spelar i vårt vardagsrum utan AC. Mitt rum med AC är så mörkt och tråkigt och vardagsrummet är 5-6 meter högt med panormafönster så hitills har jag valt att ha ev+ på livsglädjen. Får nog välja om om jag vill behålla bankrullen :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...