spanarn Postad 27 Januari , 2005 Rapport Postad 27 Januari , 2005 Tjena, Undra hur detta kommer att gå: Nätpokerjätte mot börsen 2005-01-27 Världens största internetpokersajt, Partypoker.com, uppges förbereda en börsnotering. Det Gibraltarbaserade företaget, ägt av privatpersoner, väntas kunna sälja ut till aktier till ett värde av minst 30 miljarder kronor.Enligt Financial Times har företaget Party Gaming, som äger pokersajten Partypoker, anlitat investmentbanken Dresdner Kleinwort Wasserstein and Investec med syfte att notera bolaget under år 2005. Från di.se Man kanske försöka köpa en liten post i Partypoker om de nu introduceras.. Eller vad tror ni? MVH spanarn * LP och ingress - QoS * Citera
O Postad 27 Januari , 2005 Rapport Postad 27 Januari , 2005 Låter helt klart intressant. Någon som har mer info om detta? Citera
dlinder Postad 27 Januari , 2005 Rapport Postad 27 Januari , 2005 Känns som att deras tajming är bra, och ev intressenters tajming dålig. Så haussat som internetpoker är nu kommer sajten garanterat gå till överpris (enligt min mening). Citera
spanarn Postad 27 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 27 Januari , 2005 Känns som att deras tajming är bra, och ev intressenters tajming dålig. Så haussat som internetpoker är nu kommer sajten garanterat gå till överpris (enligt min mening). Det ligger nog mycket i det du säger.. Dock så var ju Unibet mycket haussat när de introducerades och de som köpt har ju gjort en väldigt bra affär.. Samma sak med t.ex. Google.. men men.. rätt kul och se vad som händer.. Citera
dlinder Postad 27 Januari , 2005 Rapport Postad 27 Januari , 2005 Det ligger nog mycket i det du säger.. Dock så var ju Unibet mycket haussat när de introducerades och de som köpt har ju gjort en väldigt bra affär.. Samma sak med t.ex. Google.. men men.. rätt kul och se vad som händer.. Sant. Ska bli intressant att se vad Party Poker värderas till... Citera
O Postad 27 Januari , 2005 Rapport Postad 27 Januari , 2005 Företaget går ju trots allt med 2.5 miljarder i vinst årligen vilket är tämligen ovanligt för ett internetbaserat företag. Citera
lethe Postad 27 Januari , 2005 Rapport Postad 27 Januari , 2005 Känns som att deras tajming är bra, och ev intressenters tajming dålig. Så haussat som internetpoker är nu kommer sajten garanterat gå till överpris (enligt min mening). Jag är inte säker på det. Vi får se vad introduktionen går loss på. Men jag blir mörkrädd bara jag tänker på vad min bank lär vilja ha i avgifter för att köpa aktier på Londonbörsen. Citera
Hjort Postad 27 Januari , 2005 Rapport Postad 27 Januari , 2005 Känns som att deras tajming är bra, och ev intressenters tajming dålig. Så haussat som internetpoker är nu kommer sajten garanterat gå till överpris (enligt min mening). Ytterligare en faktor är ju att förändringar i amerikansk lagstiftning nästan enbart kan påverka dem negativt. Om onlinepoker blir tydligt olagligt kommer de tappa i spelarbas pga rädsla och om onlinepoker blir legaliserat kan företagsjättarna ge sig in i leken och stjäla spelare av dem genom konkurrens. Själv tycker jag att alldeles för stor del av min ekonomi vilar på pokerrelaterad verksamhet som det är, så om jag skulle investera skulle det vara i något så skiljt från poker som möjligt. Lite primitiv riskhantering typ. Citera
Sigges Postad 28 Januari , 2005 Rapport Postad 28 Januari , 2005 för 30 miljarder + skulle man kunna utveckla och driva en pojkersajt som erbjöd dagliga freerolls med en mill i potten i nätta 82år. - Aningen övervärderat alltså. Citera
dlinder Postad 28 Januari , 2005 Rapport Postad 28 Januari , 2005 för 30 miljarder + skulle man kunna utveckla och driva en pojkersajt som erbjöd dagliga freerolls med en mill i potten i nätta 82år.- Aningen övervärderat alltså. Hehe, sign me up Det köparna av Party Poker betalar för är ju i princip kundbasen och namnet. Men med bonuskriget om spelarna som går för fullt nu så känns det ju som en minst sagt osäker investering. Citera
NoSense Postad 28 Januari , 2005 Rapport Postad 28 Januari , 2005 Ja köp lite klassiska obligationer istället grabbar. Så slipper ni "swingsen" men har endå med en viss lottofaktor i form av vinstchans Har ingen koll på hur värdet ligger med 24h:s aktier heller, hade inte råd att köpa några vid introduktionen. Viss skillnad på kundabas (än så länge) iofs.. Men fixar dom bara sina servrar eller vad krånglet är så... Är det i mitt tycke den bästa sidan att lira på, tätt följd av Ladbrokes. Men nu e jag oftopic, sorry... lethe: skaffa en depå på internet om du vill ha skapligt billiga avgifter vid köp av utländska VP, tex Avanza. Citera
Recommended Posts