Gyre Postad 3 November , 2006 Rapport Postad 3 November , 2006 Min image är typ semi-LAG, 25/20/4 är väl mina stats på bordet ungefär. Tagit hem de flesta potter utan att visa, tror inte jag har visat en enda hand faktiskt. Har foldat mot omslag både pre- och postflopp flertalet gånger. Inte just mot denna killen vad jag kommer ihåg dock. Han har statsen 24/14/3 efter 140 händer och har inte utmärkt sig, har ingen ytteligare read på honom tyvärr. Är min linje ok? Full Tilt Poker No Limit Holdem Ring game Blinds: $2/$4 6 players Converter Stack sizes: Hero: $642.10 UTG+1: $771.20 CO: $332 Button: $389.30 SB: $657 BB: $533.80 Pre-flop: (6 players) Hero is UTG with K:spade: A:diamond: Hero raises to $14, 2 folds, Button calls, SB folds, BB calls. Flop: K:diamond: J:club: 3:spade: ($44, 3 players) BB checks, Hero bets $34, Button raises to $100, BB folds, Hero calls. Turn: 8:club: ($244, 2 players) Hero checks, Button bets $125, Hero raises all-in $528.1 Citera
andpet Postad 4 November , 2006 Rapport Postad 4 November , 2006 Spelar du nötterna på samma sätt? Skullle du kunna check-raisa en bluff på samma sätt? Vad kan fienden tänkas ha? Från mitt perspektiv kan denna hand inte avgöras av någon annan än du och fienden då detta endast avgörs av read... Själv spelade jag en liknande pott på 2/4 idag mot en väldigt aggresiv fiende. Satt på AA på en liknande bräda. Checkade åt fienden på turn som gick all in. Jag synade gladeligen och fienden visade upp TPTK. Poängen är att det enda det handlar om är din read! Ps. jag är onykter av rang. D.s Citera
andpet Postad 4 November , 2006 Rapport Postad 4 November , 2006 Ser verkligen ut som 10Q btw. Citera
styris Postad 4 November , 2006 Rapport Postad 4 November , 2006 Ser verkligen ut som 10Q btw. visst gjorde de det!! Citera
FiSherman63 Postad 4 November , 2006 Rapport Postad 4 November , 2006 Visst kan det vara QT, men i så fall årets sämst spelade QT... Se det positivt, du sparade $11 på att fi inte har full stack (om du nu inte lyckades få splitt) Citera
Gyre Postad 4 November , 2006 Författare Rapport Postad 4 November , 2006 Visst kan det vara QT, men i så fall årets sämst spelade QT... Se det positivt, du sparade $11 på att fi inte har full stack (om du nu inte lyckades få splitt) Inget förslag på alternativ spel? Tycker det är ett jäkla jobbigt läge här så jag postade handen på 2+2 också, vad dem tycker hittar ni Här. Citera
LongAgo Postad 4 November , 2006 Rapport Postad 4 November , 2006 gillar nog inte din raise ai på turn, känns som det enda du kan få är syn av en bättre hand och i bästa fall split? personligen hade jag nog pushat honom på floppen redan.. men som sagt, det är bara jag Citera
Gyre Postad 4 November , 2006 Författare Rapport Postad 4 November , 2006 gillar nog inte din raise ai på turn, känns som det enda du kan få är syn av en bättre hand och i bästa fall split? personligen hade jag nog pushat honom på floppen redan.. men som sagt, det är bara jag Håller med om turn, men samma sak händer väl på floppen om jag trycker? Syna floppen och lägga turn om han bettar ett hyffsat stort bett? Krävs guts att betta KQ eller QT på turn om jag synar floppen. Citera
Pokershark Postad 4 November , 2006 Rapport Postad 4 November , 2006 Generellt vilka händer synar man omslaget på floppen och bettar ut ur possition på turnen? Brukar aldrig använda mig av det movet men skulle vara kul att komma en bit längre i utvecklingen. Måste väl handla om metagame för annars känns det ganska ooptimalt?! Edit: BTW. Skulle nog spela handen likadant eller ev. folda turnen om jag fick en dålig magkänsla. Citera
eyedol Postad 4 November , 2006 Rapport Postad 4 November , 2006 Syna floppen och lägga turn om han bettar ett hyffsat stort bett? Krävs guts att betta KQ eller QT på turn om jag synar floppen. Citera
hnat Postad 4 November , 2006 Rapport Postad 4 November , 2006 Enda QT han kan ha är ju i klöver, rimligtvis, som då backat in i monsterdraget på turn. Släng turn. Citera
Samedi Postad 4 November , 2006 Rapport Postad 4 November , 2006 Du ligger nog en bra bit bakom fis HD efter hans raise på turn och FE:n är väl minimal, så fold skulle jag säga där. Att syna floppen är rätt om du tror att han uppfattar dig som LAG. Citera
LongAgo Postad 4 November , 2006 Rapport Postad 4 November , 2006 gillar nog inte din raise ai på turn, känns som det enda du kan få är syn av en bättre hand och i bästa fall split? personligen hade jag nog pushat honom på floppen redan.. men som sagt, det är bara jag Håller med om turn, men samma sak händer väl på floppen om jag trycker? Syna floppen och lägga turn om han bettar ett hyffsat stort bett? Krävs guts att betta KQ eller QT på turn om jag synar floppen. Jag tror ivarjefall inte han har spelat QT sådär, riktigt dåligt spel enligt mig isf. Precis som du påpekar så krävs det redigt med guts för att spela KQ så. Tyvärr så är du antagligen redan underdog på flop mao dina reads på fi får avgöra. flopen är ju i princip perfekt för dig, jag tror nog jag skulle sätta honom på KJ, svårt å vika där ivf. Citera
andpet Postad 4 November , 2006 Rapport Postad 4 November , 2006 Nu blir jag konfunderad. Det är flera här som skriver att fienden, vid Q10 spelar riktigt dåligt. Say what nigga? Om hero är semi-lag med en tendens till att CB är det väl perfekt att raisa på den floppen. Tillräckligt ofta kommer Hero vara tvungen att hitta folden då hero inte kommer sitta på en tillräckligt bra hand. Om hero synar har ändå fienden helt okej odds. Dock skulle jag föredra detta spel om stackarna var djupare. Men dåligt spel, inte alls! Citera
Gyre Postad 4 November , 2006 Författare Rapport Postad 4 November , 2006 Nu blir jag konfunderad. Det är flera här som skriver att fienden, vid Q10 spelar riktigt dåligt. Say what nigga? Om hero är semi-lag med en tendens till att CB är det väl perfekt att raisa på den floppen. Tillräckligt ofta kommer Hero vara tvungen att hitta folden då hero inte kommer sitta på en tillräckligt bra hand. Om hero synar har ändå fienden helt okej odds. Dock skulle jag föredra detta spel om stackarna var djupare. Men dåligt spel, inte alls! Håller med, fi's floppspel är inte fel med QT mot mig här. Jag måste lägga rätt ofta eftersom jag höjer många händer UTG som inte träffar denna brädan eller klara att syna hans omslag. Att skjuta turn när jag synar floppen dock är väl ingen höjdare. Nu la sig killen på turn här, vilket förvånade mig, så jag vet inte vad han hade. Antagligen något i stil med KQ. Citera
FiSherman63 Postad 4 November , 2006 Rapport Postad 4 November , 2006 Nu blir jag konfunderad.Om hero är semi-lag med en tendens till att CB är det väl perfekt att raisa på den floppen. Tillräckligt ofta kommer Hero vara tvungen att hitta folden då hero inte kommer sitta på en tillräckligt bra hand. Om hero synar har ändå fienden helt okej odds. Korrekt, men den här gången hade bevisligen Hero en tillräckligt bra hand för att syna. Så varför då fjösa iväg ett lite småmesigt halvpottbet på turn istället för att ta gratiskort? Citera
andpet Postad 5 November , 2006 Rapport Postad 5 November , 2006 Jag försvarar inte det helt urusla turnspelet. Att ge HERO chansen att gå allin är det absolut sämsta fienden kan göra. Antingen bör fienden checka för gratiskort eller höja ordentligt! Citera
LongAgo Postad 6 November , 2006 Rapport Postad 6 November , 2006 mjo ni har väl en poäng i det, att hero var semi-lag va något som jag missade, jag antog att gyre var tag också. Visst, stackdjupet talar väl också för det.. men, njea, min magkänsla säger ändå att qt inte var fallet. Hur slutade handen om man får fråga? Citera
Gyre Postad 6 November , 2006 Författare Rapport Postad 6 November , 2006 Nu la sig killen på turn här, vilket förvånade mig, så jag vet inte vad han hade. Antagligen något i stil med KQ. Så! Citera
psatiw Postad 6 November , 2006 Rapport Postad 6 November , 2006 Jag gillar dig med Tack. Dock var inte hjärtat till dig den här gången, utan till hur Gyre spelade handen. Jag tycker det var en finfin linje. Får väl sen passa på att säga att dina resonemang i tråden, andpet, känns väldigt bra dem också. Sen får du och Gyre tjafsa på telefon eller nåt om exakt vad det innebär och vem av er jag gillar bäst. Citera
LongAgo Postad 6 November , 2006 Rapport Postad 6 November , 2006 Nu la sig killen på turn här, vilket förvånade mig, så jag vet inte vad han hade. Antagligen något i stil med KQ. Så! snubben hade balls helt enkelt Citera
Recommended Posts