Gå till innehåll

Kent Lennart


stylin123

Recommended Posts

Detta är ämne är ganska uttjatat. Jag måste dock ändå ta upp det på nytt då det är helt oförståligt för mig.

 

Hur kan en offentlig person komma undan med något sånt här? Ken har försökt svindla kollegor och vänner på miljonbelopp. DET ÄR HELT SJUKT ATT INGEN FÖRSÖKER SÄTTA DITT HONOM PÅ RIKTIGT ELLER ATT HAN ÅTMINSTONDE BOJKOTTAS I POKER VÄRLDEN.

 

Nu ska han spela en välgörehetsturnering med svenska kändisar???? Om man fuskar i en annan idrott blir man uthängd, spottad på och ingen vill förknippa personen med sitt förbund, sin organisation. Svenska staten har dock gärna kvar Ken som frontfigur?????

 

Har även hört från säkra källor som själva var med vid tillfället att det inte är första gången Ken fuskar. Under gymnasitiden så spelade han kontinuerligt poker med ett gäng på Lidingö och plussade rakt ut. Gänget tyckte detta var lite märkligt och riggade en videokamera som filmade en hel kväll. Mycket riktigt, Ken fuskade och blev tvingad att betala tillbaks alla pengar. Det var längesedan men kanske inte helt orelevant då han inte verkar ha lärt sig sin läxa.

 

Vad som borde hända enligt min mening: Aftonbladet kickar honom, SVS kickar honom, han ska inte ha en enda inbjudan till en pokerturnering, om han betalar ska han få spela men då ska ingen prata med detta äckel på samma sätt som en friidrottare inte pratar med en ex dopad.

 

Nu har jag fått spy tillräckligt med galla över denna person som alltid verkar vara i ropet på ett eller annat sätt men nu får det vara nog tycker iaf jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om inte jag har uppfattat detta fel så hade de personer som det handlade om gjort upp en deal med Ken. Kommer dock inte ihåg var dealen var..

 

Personligen tycker jag inte det är något fel att han spelar en turnering för välgörenhet.

 

Angående att han fuskblandade under sin gymnasie tid har han redan skrivit om på aftonbladet.

 

Och slutligen, Diego Armando Maradona, underbar fotbollsspelare som tyvärr gjorde misstaget att dopa sig. Att utesluta han från välgörenhetsfotboll pga dopningen skulle kännas ganska löjligt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om inte jag har uppfattat detta fel så hade de personer som det handlade om gjort upp en deal med Ken. Kommer dock inte ihåg var dealen var..

Att han skulle sluta spela poker och gå ut och be om ursäkt...

 

Personligen tycker jag inte det är något fel att han spelar en turnering för välgörenhet.

Tja, du har fel.

 

Angående att han fuskblandade under sin gymnasie tid har han redan skrivit om på aftonbladet.

Det gör honom bara ännu mer förkastlig ju. Hur tänker du?

 

Och slutligen, Diego Armando Maradona, underbar fotbollsspelare som tyvärr gjorde misstaget att dopa sig. Att utesluta han från välgörenhetsfotboll pga dopningen skulle kännas ganska löjligt..

Jämför du KL med Maradona börjar jag fan gråta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har på läktarplats följt denna debatt och har velat vara neutral så länge som möjligt eftersom jag aldrig dömer någon utan bevis.

 

Men nu tycker jag att det börjar kännas obehagligt, eftersom det tycks vara sant.

 

Det obehagliga ligger i följande:

 

Vi vet alla som håller på med spel och framför allt poker att det är till 99.9% seriösa och ansvarstagande människor. Men inför den stora utomstående allmänheten - som har fått sin bild av pokerspelare via västernfilmer - så är pokerspelare rufflande, fuskande och utan skrupler...gärna i kombination med att vara drinkare.

 

Det är svårt nog att kämpa mot potodds och bra motstånd, men att dessutom får försvara sitt leverne inför trångsynta idioter gör det inte precis lättare.

 

Nu får ju alla dessa trångsynta idioter bara vatten på sin kvarn! Dessutom med Kent som varit mycket i TV, kommenterat och spelat poker och gett ett trovärdigt och seriöst intryck. Illa, illa säger jag bara!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, du har fel.

 

Vad kan det göra för skada? Inte precis så att han kommer bli ordförande eller något för han spelar en turnering för välgörenhet, så för mig kvittar det.

 

Det gör honom bara ännu mer förkastlig ju. Hur tänker du?

 

Va? Sa jag att det var rätt? Skrev det eftersom på stylin123 lät det som att det var en nyhet..

 

Jämför du KL med Maradona börjar jag fan gråta.

 

Men herregud, nej, det gör jag inte. Det var ett exempel..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orka nöta. Det är ju först nu grabben blivit intressant... ge han fler uppdrag och mer utrymme i media, tack.

 

Samtidigt är det ju verkligen chockerande att ett pokerproffs av den gamla skolan sysslar med oegentligheter... det är ju verkligen inte så att 95% av alla old school pokerproffs är tattare av rang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orka nöta. Det är ju först nu grabben blivit intressant... ge han fler uppdrag och mer utrymme i media, tack.

 

Samtidigt är det ju verkligen chockerande att ett pokerproffs av den gamla skolan sysslar med oegentligheter... det är ju verkligen inte så att 95% av alla old school pokerproffs är tattare av rang.

 

 

Vet du vad tattare betyder ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DET ÄR HELT SJUKT ATT INGEN FÖRSÖKER SÄTTA DITT HONOM PÅ RIKTIGT ELLER ATT HAN ÅTMINSTONDE BOJKOTTAS I POKER VÄRLDEN.

 

Ja det är ju upp till offren att polisanmäla för bedrägeri då.

Bojkottas för att någon har pekat ut en person, som inte ens har blivit dömd för det han är utpekad till? Verkar vara rättvis och ger bra rättsäkerhet. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orka nöta. Det är ju först nu grabben blivit intressant... ge han fler uppdrag och mer utrymme i media, tack.

 

Samtidigt är det ju verkligen chockerande att ett pokerproffs av den gamla skolan sysslar med oegentligheter... det är ju verkligen inte så att 95% av alla old school pokerproffs är tattare av rang.

 

 

Vet du vad tattare betyder ?

 

Icke bofast person med lågt socialt anseende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maradona tog inget prestationsförbättrande, han rökte bara på vid sidan av fotbollen.

 

Han tog dock en härlig "cocktail" inför VM-94 för att gå ned i vikt. "Cocktailen" innehöll bla det dopingklassade medlet efedrin vilket gjorde att han blev avstängd mitt under turneringen. Dessutom nyttjade han kokain flitigt (särskilt i Napoli...) men jag vet inte om han blev avstängd för detta, möjligtvis i slutet av karriären.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min uppfattning gällande Ken-gate är att det verkar vara "slut" nu. Kens avtal med SS gick påpassligt ut i tiden. Ungefär samma sak som när någon VD ertappas med fingrarna i kakburken, då blir det alltid att han säger upp sig själv och går vidare "mot nya utmaningar".

 

Däremot så har jag en känsla av, utan några som helst belägg, att Ken inte lär vara välkommen till rätt många spelare både nationellt och internationellt. Men att spelarna gå ut med det offentligt verkar inte hända. De enda som verkligen har makt att gå ut med en offentlig "dom" är Svepof och de har redan utagerat frågan.

 

Jag är inte mot att det rinner ut i sanden för tillfället dock känns det inte som den rätta vägen. Det lär slå tillbaks på något sätt när det verkligen är dålig timing. Typ att bli utsedd till en fin ministerpost men dagen efter har man sparken eftersom man inte betalat TV-licens.

 

Kontentat av mitt bladder är att det är lite märkligt agerande från många håll. Varför fortsätts det att mörkas när så mycket ändå kommit upp i ljuset?

 

Ett stort antiklimax är vad det är just nu. Den ende som verkar försöka få någon klarhet i detta är Geigert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett stort antiklimax är vad det är just nu. Den ende som verkar försöka få någon klarhet i detta är Geigert.

 

Nåja... klarhet är väl en sak men faktum är att diskussionen om detta har fortsatt på ProSharks länge och till slut så blev vi uppringda av både Sagström och Johansson som ville berätta sin version. Sedan kom vi i kontakt med Mads Andersen i Baden som också "mer än gärna" ville yttra sig.

 

Detta har gjort att jag ville ha en kommentar från Ken men han vill inte längre prata om detta och har gjort sin avböner överallt nu. Martin känner jag inte så där blir det andra som får försöka att få till något.

 

Detta rinner ut i sanden och kommer att enbart hållas vid liv av de som är nyfikna eller missnöjda med den information som kommit fram.

 

Vad som skulle ha hänt kommer ingen med största sannolikhet kunna bevisa och det hela handlar bara om moral och etik nu.

 

Att Kens kontrakt med Svenska Spel går ut är ingen nyhet för de insatt och har ingenting med detta att göra. Frågan är istället varför avtalet inte förlängs eftersom det enligt båda parter har varit lyckat?

 

Samma gäller med Kanal 5. Där återstår och de vad som händer... Aftonbladet gör helt rätt som behåller Ken eftersom som jag tidigare nämnt, det finns inget som stärker det som "skulle ha hänt" och att detta ger publicitet. Det sistnämnda är nog det viktigaste. ;-)

 

När det gäller poker i Lidingö och fusk redan då så är det nog bra att ha belägg för dessa indicier....

 

Vi på ProSharks behåller tråden om Ken för vem vet... En vacker dag kanske Tretjak fäller en liten kommentar där... ;-)

 

/ Joakim G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

folk snackar onekligen i nattmössan när det kommer till maradona...

kokain yes... efedrin yes... ett av dessa ämnen ÄR prestationshöjande, och det är inte kokain.

 

 

efedrin är bloduttunnande, dvs blodet transporteras runt mycket snabbare och effektivare(lättare pumpa runt för hjärtat) och resultatet blir att du orkar mer/får bättre kondition då blodkropparna som släpar runt på syret till alla muskler som behöver kommer runt snabbare.

 

alla möjliga idrottsmän tar efedrin, finns även preparat som är bloduttunnande som inte är olagligt, men det tunnar inte ut i samma utsträckning,... Nu påverkar ju detta ganska mycket en som maradona som i vissa perioder var rent lönnfet. Men hans fötter var fortfarande och är gudomliga, tekniken blir inte förbättrad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad som skulle ha hänt kommer ingen med största sannolikhet kunna bevisa och det hela handlar bara om moral och etik nu.

 

Att Kens kontrakt med Svenska Spel går ut är ingen nyhet för de insatt och har ingenting med detta att göra. Frågan är istället varför avtalet inte förlängs eftersom det enligt båda parter har varit lyckat?

 

Samma gäller med Kanal 5. Där återstår och de vad som händer... Aftonbladet gör helt rätt som behåller Ken eftersom som jag tidigare nämnt, det finns inget som stärker det som "skulle ha hänt" och att detta ger publicitet. Det sistnämnda är nog det viktigaste. ;-)

Hur får du ihop ovanstående?

 

Och "bara etik och moral"? Det är fan skitviktigt och Aftonbladet stiger på min avskumslista när de fortsätter att använda en krönikör som åkt fast ungefär så mycket det går att åka fast för fusk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...