Gå till innehåll

NLT - SH, är handen dåligt spelad?


TonyS

Recommended Posts

Hej!

FI3 som handen utspelar sig mot har bara suttit ner i ca 10 händer så vi har ingen read på varann. Han har varit inblandad i en stor på med AA vs KK som han vann.

 

FI1 sitter på plats 1 med 11298.75

HERO sitter på plats 2 med 8155.65

FI2 sitter på plats 3 med 1697.00

FI3 sitter på plats 4 med 6602.50

FI4 sitter på plats 5 med 2928.20

 

FI1 satsar s mörken 50.00

FI4 satsar l mörken 25.00

 

FI4: --, --

FI1: --, --

HERO: 7s, 9s

FI2: --, --

FI3: --, --

 

Pre-flop:

 

HERO: Höj 200.00 <-- Raisar upp med 9s7s

FI2: Syna 200.00

FI3: Syna 200.00

FI4: Lägger mig

FI1: Lägger mig

 

Flop (Board: 7c, 5s, Jd):

 

HERO: Satsa 400.00 <-- vanligt CB 2/3's pott

FI2: Lägger mig

FI3: Höj 900.00 <-- miniraise typ

HERO: Syna 900.00 <-- tveksam syn?

 

Turn (Board: 7c, 5s, Jd, Qs): <-- Får färgdraget

 

HERO: Satsa 1000.00 <-- bettar en skvätt, mest för att få honom fundersam på vad jag kan ha och hoppas på att han endast synar, vilket han gör.

FI3: Syna 1000.00

 

River (Board: 7c, 5s, Jd, Qs, 10s): <-- Klonkar färgen

 

HERO: Satsa 1550.00 <-- bettar ca 1/3's pott då jag inte vill avslöja att jag fått färgen, kanske kunde jag tagit i lite till men ville inte riskera en fold, samt kanske få honom att gå all in.

FI3: Syna 1550.00

 

 

Frågan är om det är hemskt spelat av mig, har kommit på mig själv att jag gör det här ganska ofta vilket ger mycket pengar på kvällar med flyt men är kostsamt när man inte har flytet.

 

Bra eller anus?

Fördelar?

Nackdelar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är väl mest turnspelet jag reagerar på, varför betar du där? du lär inte ha jättemycket FE direkt och du har ju knappast bäst hand? Eftersom färgdraget kom på turn finns det ju ingen anledning att dölja det heller.

 

På river tycker jag du kan ta i lite till.

 

Det är väl lite utav den reaktionen jag vill framkalla hos FI "vad fan kan han ha, klonka han damen, tvåpar, har han set och vill mjölka, färgdrag kanske?"

 

ställ river

Ser jag ingen anledning till att göra, dels vill jag ha betalt, dels så kan han sitta med en högre färg.

 

vad hade du gjort om river blankat?

Det är ett beslut jag slapp att ta gudskelov men antagligen hade jag bettat ut 3.5k-4k och hoppats på fold ( så dum är jag ).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som spelad så måste du ju spela river hårdare som de övriga nämnt, du synar när du troligen ligger efter, valuebetar (för en ev klonk?!) på turn, som sagt ska de där funka i längden så måste du extrahera mye mer på river (om nu detta är standard spelat av dig). Fortf nyfiken på hur du gjort om river blankat.

 

EDIT: såg att du tänkt beta o blunda :) Hann inte läsa innan jag postade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är väl mest turnspelet jag reagerar på, varför betar du där? du lär inte ha jättemycket FE direkt och du har ju knappast bäst hand? Eftersom färgdraget kom på turn finns det ju ingen anledning att dölja det heller.

 

På river tycker jag du kan ta i lite till.

 

Det är väl lite utav den reaktionen jag vill framkalla hos FI "vad fan kan han ha, klonka han damen, tvåpar, har han set och vill mjölka, färgdrag kanske?"

 

ställ river

Ser jag ingen anledning till att göra, dels vill jag ha betalt, dels så kan han sitta med en högre färg.

 

vad hade du gjort om river blankat?

Det är ett beslut jag slapp att ta gudskelov men antagligen hade jag bettat ut 3.5k-4k och hoppats på fold ( så dum är jag ).

 

 

Så om han höjjer river så lägger du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får intrycket av att du inte tänker efter och har en plan handen igenom utan bara tar det gata för gata som det kommer, om det är så är det ett grovt misstag man måste alltid ha en plan. Vad har du för tankar när han raisar floppen tex? Standard är förstås att folda mot höjningen men av olika anledningar så vill man ibland syna floppen eller trebetta floppen.

Hur skulle du spela ett floppat set här? 3-bet allin på floppen eller CRAI på turn är mitt spel 8/10 gånger här och samma sätt skulle jag spelat om jag var på semibluff som i det här fallet.

betta in i han på turn och och ställa på alla riverkort borde också funka..ställer du river när du klonkar får du in mer pengar av honom när han synar med två par tex som han inte skulle ställt själv med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte störtförtjust i CB't på flopp heller, det ÄR tillåtet att checkfolda/checksyna ibland också.

Det gör jag också men just den här gången valde jag att göra ett CB.

 

Ställ river! vadå kommer du folda om han slår om då alltså!?!?

Nej det är klart att jag inte gör men jag fattar inte varför alla är så kåta på att ställa in hela tiden, kan man inte variera sig lite?

 

Är det bara jag som tycker att handen är riktigt dåligt spelad och att det är ren tur att du med hjälp av runner runner färg kommer ur handen som vinnare?

Nej det är fler som tycker som du men de har iallafall motiverat varför de tycker handen är dåligt spelad.

 

Det jag ville göra med handen var att förvilla FI, och jag lyckades ganska bra med det på turn, därav det "skumma" bettet på 1k.

När jag gjort detta ett par gånger, ibland med luft, ibland med monster och ibland med drag så vet inte FI (och de andra runt bordet) vad han ska göra.

Tilläggas kan att jag ibland kör all in, ibland fisbettar jag (som denna gång) och ibland checkar jag.

 

Sätt dig i FI's stol och fundera på hur du reagerar när en FI spelar så här mot dig.

Jag kan säga att han visste varken ut eller in när han synade rivern.

Är det inte det man vill uppnå?

 

Självklart spelar jag inte så här i varenda hand jag spelar utan enbart när jag har lite otur i tänkandet.

Tycker själv att handen är ganska dåligt spelad av mig, dock tycker jag FI spelade den ännu sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...