Dave^ Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 PokerStars No-Limit Hold'em, $2 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Button ($376) SB ($248.80) BB ($357.40) UTG ($200) MP ($114.85) HERO ($234.45) Preflop: Hero is CO with 8, 8. UTG calls $2, 1 fold, HERO raises to $9, 3 folds, UTG calls $7. Flop: ($21) 4, 9, T(2 players) UTG checks, HERO bets $15, UTG calls $15. Turn: ($51) A(2 players) UTG checks, HERO bets $35, UTG calls $35. River: ($121) Q(2 players) UTG checks, HERO ?. Final Pot: $121 Är det värt att skjuta en tredje gång? Hur mycket isf? För övrigt har jag ingen read på FI. Citera
styris Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 antinge slowplayat monster lr färgdrag, check är bra där.. varför betta in igen på river ?! finns ingen anledning om du inte är säker på att du har bäst hand. Citera
Gyre Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 Skulle checka ner denna. De händer som foldar mott ett riverbett men synar turn är drag, och dem slår du. Synar han turn med en färdig hand synar han river också. Skulle vara nån typ av QJ då kanske som du kan folda ut. Citera
PokerWiz Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 PokerStars No-Limit Hold'em, $2 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Button ($376) SB ($248.80) BB ($357.40) UTG ($200) MP ($114.85) HERO ($234.45) Preflop: Hero is CO with 8, 8. UTG calls $2, 1 fold, HERO raises to $9, 3 folds, UTG calls $7. Flop: ($21) 4, 9, T(2 players) UTG checks, HERO bets $15, UTG calls $15. Turn: ($51) A(2 players) UTG checks, HERO bets $35, UTG calls $35. River: ($121) Q(2 players) UTG checks, HERO ?. Final Pot: $121 Är det värt att skjuta en tredje gång? Hur mycket isf? För övrigt har jag ingen read på FI. Vilka händer får du syn av dom du slår? Vilka bättre händer får du att lägga? Citera
psatiw Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 Men kompis, vad gör du egentligen här? Jätteenkel check bakom då du ofta kommer leda, men jag gillar verkligen inte turnbettet heller eftersom det gör din hand till en bluff. 88 är ju en finfin bluffcatcher om du bara checkar turn. Citera
y0 Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 Gillar inte turnbeten så mcyket. Nötfärgdraget träffade esset och mot okänt motstånd skulle jag inte räkna med att folda ut nånting alls med minsta SD-värde. Jag skulle checkat turn och checkar river som spelat. Citera
jon2 Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 Bettar du river borde han släppa QJ ax med färgdraget. Inget är direkt rätt. Variera dig. Citera
FiSherman63 Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 Turnbettet är i princip standard. Personligen gillar jag ett lite kraftigare bet dock, men det beror ju lite på hur du brukar spela. River är svårare så den hoppar jag över . Citera
esco Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 Men kompis, vad gör du egentligen här? Jätteenkel check bakom då du ofta kommer leda, men jag gillar verkligen inte turnbettet heller eftersom det gör din hand till en bluff. 88 är ju en finfin bluffcatcher om du bara checkar turn. Ochc varför skulle han inte bluffa här när det är stor chans att han limpat med tex JT, 98, T8? Sen när han synar turn finns det i princip bara händer som slår dig eller missade drag och därför check bakom. Citera
KraxTheCrow Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 Skulle nog dra iväg 80-90 här. Känns som många drag har fått en liten träff (par), och frågan är om han orkar syna med enbart par. På den linjen är ju också frågan hur hans syn-hd förändras beroende på betsize. Hur stort bet kan FI tänkas orka syna med ex QJ? halvpott? Förstår heller inte vilket slöspelat monster han kan tänkas ha här som han inte alls vill skydda ur position på det här brädet? Citera
Dave^ Postad 3 November , 2006 Författare Rapport Postad 3 November , 2006 Verkar som folk har ganska delade meningar här. Min motivering till turn betten är dels att få par bättre än mitt att folda (jag försöker använda A som hjälp till att "skrämma"), som exempelvis 98 eller JT. Dessutom så låg ju både stegdraget och färgdraget ute på floppen. Inte helt fel att ta lite betalt av dem. På rivern så funderar jag på om en bett är värd, för att få par som är bättre än mitt och som han orkade syna med på turn att folda. Även en QJ som träffat sin Q bör Fi kunna släppa mot bett. Så undrar nog om inte en halv pott skulle kunna vara på sin plats, känns som han bör ha händer han foldar 1/3 av gångerna på rivern. Å andra sidan kan det ju fortfarande vara bättre med en check. Då slipper man ju exempelvis att riskera bli höjd. Citera
FiSherman63 Postad 3 November , 2006 Rapport Postad 3 November , 2006 Verkar som folk har ganska delade meningar här. Min motivering till turn betten är dels att få par bättre än mitt att folda (jag försöker använda A som hjälp till att "skrämma"), som exempelvis 98 eller JT. Dessutom så låg ju både stegdraget och färgdraget ute på floppen. Inte helt fel att ta lite betalt av dem. På rivern så funderar jag på om en bett är värd, för att få par som är bättre än mitt och som han orkade syna med på turn att folda. Även en QJ som träffat sin Q bör Fi kunna släppa mot bett. Så undrar nog om inte en halv pott skulle kunna vara på sin plats, känns som han bör ha händer han foldar 1/3 av gångerna på rivern. Å andra sidan kan det ju fortfarande vara bättre med en check. Då slipper man ju exempelvis att riskera bli höjd. Om du blir höjd eller synad kvittar ju i princip; jag tror knappast att han c/r-bluffar här särskilt ofta efter att du betat 3 gator. Jag lutar lite åt ytterligare ett skott på river, men allt beror på vem det är du möter. Har du read/stats på fi? Och hur ser din egen image ut? Citera
Gyre Postad 3 November , 2006 Rapport Postad 3 November , 2006 känns som han bör ha händer han foldar 1/3 av gångerna på rivern. Det tror jag säkert han gör, men frågan är ju många av dessa gånger du redan har han slagen? Det är ju det som är intressant. Han släpper inge tvåpar till ett bett < pott på river, det kan jag lova. De enda (ok, troligaste) händerna han släpper på river men inte turn är typ JT och QJs/o. Men hur stor del av hans HD utgör dem? På denna brädan tror jag helt klart att det är en för liten del för att göra ett bett bättre än en check. Citera
Klyka Postad 3 November , 2006 Rapport Postad 3 November , 2006 Hmm klurigt. Men jag ansluter mig till dem som inte kan se honom släppa tillräckligt många bättre händer och syna tillräckligt många sämre händer för att betala för de bättre händer han synar/höjer med. Citera
Dave^ Postad 3 November , 2006 Författare Rapport Postad 3 November , 2006 Gyre -> Det du säger stämmer och det är mycket möjligt att jag inte tjänar så jätte mycket på en bett. FiSherman63 -> Jo, att checka för att slippa bli höjd var en dålig anledning som jag hittade på när jag var lite små trött i natt. Hur slutade då handen? Jag checkade bakom och han visade T7o och tog hem potten. Det var därför jag började fundera på om en river bett hade varit på sin plats. Citera
Gyre Postad 3 November , 2006 Rapport Postad 3 November , 2006 Hur slutade då handen? Jag checkade bakom och han visade T7o och tog hem potten. Det var därför jag började fundera på om en river bett hade varit på sin plats. Aha! En ärketomte! Då tar du hans pengar nästa gång isället Tror fortfarande check > bett på river. Citera
Dave^ Postad 3 November , 2006 Författare Rapport Postad 3 November , 2006 Hur slutade då handen? Jag checkade bakom och han visade T7o och tog hem potten. Det var därför jag började fundera på om en river bett hade varit på sin plats. Aha! En ärketomte! Då tar du hans pengar nästa gång isället Tror fortfarande check > bett på river. Haha jo det är sant, denna gång hade vi verkligen att göra med jultomten. Tror inte vi ofta bjuds på att se denna hand här mot en vanlig spelare. Citera
Recommended Posts