Jennez Postad 1 November , 2006 Rapport Share Postad 1 November , 2006 Gambler som man ar sa har man ingatt ett vad angaende en av Snooks texter. Sa, ar det ngn som har hela texten till Snooks "Blod, svett och tarar"? For the record sa tycker jag inte att gruppen Snook ar bra for fem ore. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The Grand Bark Postad 1 November , 2006 Rapport Share Postad 1 November , 2006 Länk till letssingit.com Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Albert Postad 1 November , 2006 Rapport Share Postad 1 November , 2006 Blev retad för bajs, finns redan i rymes blev redo för fight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 1 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 1 November , 2006 Tack The Grand Bark! LOL! Vadet voidat, vi hade fel bada tva... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 1 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 1 November , 2006 Men vad fan... de var ju ANNU samre nu nar man laste texten... Ett av flera exempel: "I våra tiggeri tårögda blåögda små liv, för det som kommer att ske har redan varit för dom som, för vi vill tacka er som att ni hatade oss." Vad betyder den har raden? Vad vill de saga? Meningsbyggnad far de fan i mig IG i. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 1 November , 2006 Rapport Share Postad 1 November , 2006 Det betyder: nu tar vi revansch Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thekid Postad 1 November , 2006 Rapport Share Postad 1 November , 2006 Gå och se Snook live innan ni dissat färdigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 1 November , 2006 Rapport Share Postad 1 November , 2006 lol Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 2 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 2 November , 2006 Gå och se Snook live innan ni dissat färdigt. För man hör bättre live vad de rappar? För att de har rättat till sina mellanstadie-misstag i sina texter? Jag kan också skriva rap-text För jag ar fett-bäst Trots att det inte handlar om re-spekt Så tackar jag alla små central fläkt Ungefar lika sammanhängande och betydelsefullt. Det rimmar åtminstone lika bra (eller dåligt, beroende på vilken synvinkel/IQ man har). Eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hamleet Postad 2 November , 2006 Rapport Share Postad 2 November , 2006 Haha du låter som en förvirrad gubbe(Carl Bildt) som ska förklara hur illa du tycker om hip hop! thekid skrev: Gå och se Snook live innan ni dissat färdigt. För man hör bättre live vad de rappar? För att de har rättat till sina mellanstadie-misstag i sina texter? Jag kan också skriva rap-text För jag ar fett-bäst Trots att det inte handlar om re-spekt Så tackar jag alla små central fläkt Ungefar lika sammanhängande och betydelsefullt. Det rimmar åtminstone lika bra (eller dåligt, beroende på vilken synvinkel/IQ man har). Eller Skämtar du heller? Vem skriver en raplåt på en svenskalektion? Rimstruktur och flow är nog viktigare element än språkfel och annat shit. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jackbalsam Postad 2 November , 2006 Rapport Share Postad 2 November , 2006 Det borde intressera erat vad att det är massa fel i den där texten. Tredje raden är i alla fall fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jackbalsam Postad 2 November , 2006 Rapport Share Postad 2 November , 2006 Eftersom jag borde plugga satte jag mig såklart och började leta efter den rätta texten. Letade upp den för ett tag sen för jag verkligen inte hörde vad dom sjöng i refrängen. I alla fall, jag hittar den inte men hittade det här istället: http://www.hiphoptexter.com/ingensnooktack.asp Mystiken tätnar. Om det är någon som har den rätta texten så länka annars kommer jag aldrig kunna plugga. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 2 November , 2006 Rapport Share Postad 2 November , 2006 Vad är det för fel på folk som får för sig att man borde få publicera texter när man inte ens kan sätta ihop en mening? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 2 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 2 November , 2006 Vem skriver en raplåt på en svenskalektion? Rimstruktur och flow är nog viktigare element än språkfel och annat shit. Ja, för att göra sig förstådd eller kunna förmedla ett budskap måste ju vara helt underordnat ”flow” eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 2 November , 2006 Rapport Share Postad 2 November , 2006 Tja, Snook vore ju knappast de första som ansåg det. Beatles var t.ex. inne på samma linje ett tag, för att ta en slumpmässig känd grupp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 2 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 2 November , 2006 Jaja, vill ngn kopa skiten sa be my guest. Min respekt har de i alla fall inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Suppe Postad 2 November , 2006 Rapport Share Postad 2 November , 2006 Ska väl snarare se ut så här typ, ..och förhoppningsvis håller vi hungern vid liv i våra tiggeritårögda blåögda små liv, för det som kommer att ske har redan varit för dom så vi vill tacka er som att ni hatade oss. Tycker dock att dom säger "dos(s)" där det står "dom" men jag vette fan... Sen om det blir bättre av min lilla edit låter jag vara osagt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skadast Postad 3 November , 2006 Rapport Share Postad 3 November , 2006 Visserligen tycker jag, och kommer så alltid tycka, att texten inte har någon direkt avgörande betydelse, så länge allt annat är bra. Men någon jäkla måtta får det fan vara. Tittade till våra gamla powermetal-texter och de var absolut allt annat än bra, även för den genrén (drakar och svärd you know ). Men jämförelsen med Snook får oss att framstå som de mest avancerade av alla poeter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 3 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 3 November , 2006 Ska väl snarare se ut så här typ,..och förhoppningsvis håller vi hungern vid liv i våra tiggeritårögda blåögda små liv, Ok, i den har biten fattar man ju iaf vad de menar aven om de pillat in kvasi-ord bara for att fa "flowet" att stamma. för det som kommer att ske har redan varit för dom "Dom"? Vilka? Finns ingenting som man kan referera "dom" till i texten. Nagonting som "kommer att ske" kan rent tekniskt inte heller "ha varit", vilket gor just den har raden helt javla obegriplig. Vad fan menar de? Vad betyder det har? Vad vill de ha sagt? Framforallt, vad ar det som kommer att ske? Vad ar det som redan har skett for andra men inte for Snook? så vi vill tacka er som att ni hatade oss. Det har ar det sjukaste anda. "Vi vill tacka er for att ni hatade oss" kan jag kopa, det kanske har gjort killarna i Snook till starka pojkar, vad vet jag? Men att "tacka ngn som att de hatade oss" fattar jag inte alls. Aterigen, vad betyder det har? Hatar Snook de som hatade dem tillbaka? Vad vill de saga? Snalla, hjalp! Pojkarna i Snook har ett budskap som de vill formedla till oss men jag fattar inte! Vad vill de ha sagt? Och varfor kan de inte saga det som vanliga manniskor? Till och med den latt forstandshandikappade Markoolio har mer innehallsrika texter an de har pajasarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
svint0 Postad 3 November , 2006 Rapport Share Postad 3 November , 2006 Klaga inte på mina pojkar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fl0w Postad 4 November , 2006 Rapport Share Postad 4 November , 2006 Var det någon som sade något? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sombrero Postad 4 November , 2006 Rapport Share Postad 4 November , 2006 Jennez - är du nöjd över att snook fick pris på EMA igår?? Såg dig framför mig när jag de drog deras tacktal... Ungefär lika luddigt som texterna Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 4 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 4 November , 2006 Jennez - är du nöjd över att snook fick pris på EMA igår?? Såg dig framför mig när jag de drog deras tacktal... Ungefär lika luddigt som texterna Jag ar skitnojd egentligen. Det bekraftar bara min teori om att folk i allmanhet ar javligt dumma i huvudet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skadast Postad 4 November , 2006 Rapport Share Postad 4 November , 2006 Jennez - är du nöjd över att snook fick pris på EMA igår?? Såg dig framför mig när jag de drog deras tacktal... Ungefär lika luddigt som texterna Jag ar skitnojd egentligen. Det bekraftar bara min teori om att folk i allmanhet ar javligt dumma i huvudet. Inte för att märka ord, men "teori" var väl ändå att ta i en aning Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 4 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 4 November , 2006 Jennez - är du nöjd över att snook fick pris på EMA igår?? Såg dig framför mig när jag de drog deras tacktal... Ungefär lika luddigt som texterna Jag ar skitnojd egentligen. Det bekraftar bara min teori om att folk i allmanhet ar javligt dumma i huvudet. Inte för att märka ord, men "teori" var väl ändå att ta i en aning Let me refrase: Det bekraftar bara att folk i allmanhet ar javligt dumma i huvudet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts